seinäjoen teinimurha
Kommentit (175)
Luulikohan tää tekijä pääsevänsä pälkähästä. Ja miten vanhemmat suhtautuu häneen? Antavatko anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:41"]mutta miten "normaali" ihminen toimisi tuolla tavalla, koska tuossahan oli ilmiselvää, että jää kiinni heti? eikö olisi kannattanut tehdä murha "agatha christie" -tyyliin ;) [/quote] Syyntakeinen ihminen voi olla tyhmä. Lisäksi pers häiriöisellä voi olla liian suuret luulot omasta fiksuudestaan ja kyvystä harhauttaa muita.
[/quote]
tyhmä tekijä ei varmasti ole, eikö ollut pikemminkin "kympin tyttö". eikö tekotavan raakuus ole sinällään peruste murhasyytteelle, vaikkei tekoa olisikaan suunniteltu etukäteen?
[/quote]
Älykkyys ja kouluosaaminen eivät aina ole sama asia, vaikka niillä vahva korrellaatio onkin (ainakaan vielä peruskouluiässä). Mutta yhtä aikaa älykkyys ja pahuus samassa ihmisessä ovat hyvin pelottava yhdistelmä.
Tuon ikäinen on vielä niin epäkypsä, että saattaa hurahtaa illuusioon kaikkivoipaisuudesta tai kadottaa vielä hetkeksi syy-seuraus -suhteiden tajuan. Ihminen voi myös olla ikäisekseen älykäs, mutta sekaisin ja lapsellinen. Tai akateemisesti osaava, mutta sosiaalisesti piikulapsen tasolla.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:41"]mutta miten "normaali" ihminen toimisi tuolla tavalla, koska tuossahan oli ilmiselvää, että jää kiinni heti? eikö olisi kannattanut tehdä murha "agatha christie" -tyyliin ;) [/quote] Syyntakeinen ihminen voi olla tyhmä. Lisäksi pers häiriöisellä voi olla liian suuret luulot omasta fiksuudestaan ja kyvystä harhauttaa muita.
[/quote]
tyhmä tekijä ei varmasti ole, eikö ollut pikemminkin "kympin tyttö". eikö tekotavan raakuus ole sinällään peruste murhasyytteelle, vaikkei tekoa olisikaan suunniteltu etukäteen?
[/quote]
Se että pärjää koulussa ja on kiltti ei tarkoita ettäkö olisi jotenkin erityisen fiksu. Voi myös tarkoittaa että opiskelee ahkerasti ja hyvä muisti. Sellaista yleistä viisautta se ei tarkoita.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:20"]
Kyllähän tuollaisen psykopaatin tai sosiopaatin perheessä ja vanhemmissa on vikaa. Ei hulluja ihan tähän maailmaan tupsahda - geenien lisäksi vaikuttaa myös kasvatus. Jos vaikka vanhempi on narsisti, epävakaa tai maanisdepressiivinen.
Pojan koulukiusaajan on sosiopaatti. Perheen äiti kehuu poikaansa ilman syytä. Että näin niitä hulluja kasvatetaan. Toinen älämölätyyppi käyttäytyy kuin apina - äiti ei raaski laittaa pojalle rajoja, kun pojalle voi tulla paha mieli! Siksi saa ihan vapaasti tehdä mitä vaan!
Onnea heidän elämäänsä. Olen satavarman, että kumpikaan näistä sankareista ei tule menestymään elämässä ja syy on kyllä kasvatuksessa!
[/quote]
Paskat. Ei se aina kasvatuksesta ole kiinni ja se on fakta. Joten turhaan syytät vanhempia. Paljon lähtee kasvatuksestakin, mutta ei voida sanoa, että aina ongelmatapausten tai edes murhaajien kasvatuksessa on ollut jotain pielessä. Ihminen etsii aina vai ketä syyttää ja jos esim sen murhaajan mielenterveydestä löytyy ongelmia niin on helppo syyttää vanhempia.
Toki nyt seinäjoen tapahtumassa tappaja/murhaaja oli vasta 15 ja vanhempien vastuulla. Mutta väitän, että paraskin vanhempi voi olla aavistamatta joissain tapauksissa, että oma muksu saattaa käydä väkivaltaiseksi.
Ja eiköhän tekijänkin omaisilla ole jo ihan tarpeeksi tässä tilanteessa ilman, että aletaan syyttämään heidän kasvatustaan tapahtumasta. Me ei todellisuudessa tiedetä heidän perhe-elämästään mitään, joten jätetään heidät rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 11:48"]
Kauhea tapaus, mutta kiinnostaisi kyllä tietää, mitä on tapahtunut. Mikä saa 15-vuotiaan tytön tekemään noin...
[/quote]
Jos olis poika, teko olisi anteeksiaantamaton (mitä sen pitää ollakin). Kun tekijänä on tyttö, alkaa porukka jopa sääliä häntä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 11:58"]
Minkä tyttö teki vanhemmilleen :(, uhrin omaista puhumattakaan:(.
[/quote]
Ja mitä teki omalle elämälleen. Tunnekylmän ihmisen olisi ehkä helpointa tajuta sitä kautta, että oma elämä menee tärviölle. Sitten uhrin ja sitten kaikkien muiden osapuolten.
Mä oon vissiin jotenkin erikoinen, kun mua RAIVOSTUTTAA se, että ihmiset haukkuu heti tälläisessä tilanteessa tekijän täysin ja hienon keittiöpsykologiansa avulla saa tehtyä hänestä ties millaisen psykopaatin. Faktakun on, ettei me loppujen lopuksi tiedetä tästäkään tapauksesta juuri mitään. Turha on kenenkään avmamman arvioida toisen ihmisen motiiveja ja mielenterveyttä lukemansa perusteella. Kaikista kamalinta on arvioida toinen ihminen suoraan vaan täysin pahaksi ihmiseksi.
Teko oli kamala enkä nyt lähde tekijää puollustelemaan sen kummemmin, mutta kun tätäkin tapausta katsoo voisi ottaa ne mustavalkoiset lasit naamaltaan ja lopettaa sen lynkkauksen, koska fakta on se, ettei se ketään auta.
Nämä on kamalia asioita. Minä menetin tänä kesänä ystäväni. Hänen kaverinsa tappoivat hänet erittäin väkivaltaisesti. Ystäväni läheisimmiltä ymmärrän sen totaallisen romahtamisen ja tekijöiden moittimisen, haukkumisen ja muun. Viha on yksi osa suruprosessia. Mutta jos joku, joka ei ystävääni edes tuntisi alkaisi tekijöitä vain lehtitietojen perusteella tai kuulopuheiden mukaan analysoimaan niin en ymmärtäisi. Nyt odotetaan tästäkin, mitä oikeudessa tapahtumasta selviää. Ja oikeus tekijät tuomitsee, ei me. Kyllä minäkin mietin tilannetta paljon, enkä tunne positiivisia tunteita tekijöitä kohtaan, mutta minä en heitä tunne enkä voi heistä mitään sanoa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:49"]
Minua vaivaa kun ihmiset puhuvat syystä tms (siis syyllä tarkoittaen, jotain mikä jotenkin 'oikeuttaisi' tai tekisi ymmärrettäväsi reaktion). Ei ole mitään syytä tälle teolle tai oikeutusta. Ei poikaystävän haluaminen, kateus, mustasukkaisuus, riita, haukku sanaharkka tai mikään ole normaalissa elämässä syy tällaiselle. Tietysti kun pääkoppa tai kasvatus tai impulssin hallinta ei ole kunnossa niin joku asia voi triggeroida.
[/quote]
Se on ihmisen luonto. Pitää yrittää selvittää, miksi kammottavuuksia tapahtuu. Poliisi tutkinnassa perustuu iso osa motiiviin ja sen selvittämiseen.
Ei mikään syy oikeuta julmuuksia, mutta jollain tasolla auttaa ajatusta ja ehkä saa vastauksen kysymykseen miksi.
Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Mä oon vissiin jotenkin erikoinen, kun mua RAIVOSTUTTAA se, että ihmiset haukkuu heti tälläisessä tilanteessa tekijän täysin ja hienon keittiöpsykologiansa avulla saa tehtyä hänestä ties millaisen psykopaatin. Faktakun on, ettei me loppujen lopuksi tiedetä tästäkään tapauksesta juuri mitään. Turha on kenenkään avmamman arvioida toisen ihmisen motiiveja ja mielenterveyttä lukemansa perusteella. Kaikista kamalinta on arvioida toinen ihminen suoraan vaan täysin pahaksi ihmiseksi.
Teko oli kamala enkä nyt lähde tekijää puollustelemaan sen kummemmin, mutta kun tätäkin tapausta katsoo voisi ottaa ne mustavalkoiset lasit naamaltaan ja lopettaa sen lynkkauksen, koska fakta on se, ettei se ketään auta.
Nämä on kamalia asioita. Minä menetin tänä kesänä ystäväni. Hänen kaverinsa tappoivat hänet erittäin väkivaltaisesti. Ystäväni läheisimmiltä ymmärrän sen totaallisen romahtamisen ja tekijöiden moittimisen, haukkumisen ja muun. Viha on yksi osa suruprosessia. Mutta jos joku, joka ei ystävääni edes tuntisi alkaisi tekijöitä vain lehtitietojen perusteella tai kuulopuheiden mukaan analysoimaan niin en ymmärtäisi. Nyt odotetaan tästäkin, mitä oikeudessa tapahtumasta selviää. Ja oikeus tekijät tuomitsee, ei me. Kyllä minäkin mietin tilannetta paljon, enkä tunne positiivisia tunteita tekijöitä kohtaan, mutta minä en heitä tunne enkä voi heistä mitään sanoa.
[/quote]
Kaikista kamalinta arvioida toinen pahaksi ihmiseksi? Siis mitä helvettiä. Mun mielestä kaikista kamalinta on houkutella uhri ansaan ja tappaa se teräaseella ja pilata siinä uhrin omaisten elämä samalla. Taidat olla vähän päästäsi vialla sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:20"]
Kyllähän tuollaisen psykopaatin tai sosiopaatin perheessä ja vanhemmissa on vikaa. Ei hulluja ihan tähän maailmaan tupsahda - geenien lisäksi vaikuttaa myös kasvatus. Jos vaikka vanhempi on narsisti, epävakaa tai maanisdepressiivinen.
Pojan koulukiusaajan on sosiopaatti. Perheen äiti kehuu poikaansa ilman syytä. Että näin niitä hulluja kasvatetaan. Toinen älämölätyyppi käyttäytyy kuin apina - äiti ei raaski laittaa pojalle rajoja, kun pojalle voi tulla paha mieli! Siksi saa ihan vapaasti tehdä mitä vaan!
Onnea heidän elämäänsä. Olen satavarman, että kumpikaan näistä sankareista ei tule menestymään elämässä ja syy on kyllä kasvatuksessa!
[/quote]
Paskat. Ei se aina kasvatuksesta ole kiinni ja se on fakta. Joten turhaan syytät vanhempia. Paljon lähtee kasvatuksestakin, mutta ei voida sanoa, että aina ongelmatapausten tai edes murhaajien kasvatuksessa on ollut jotain pielessä. Ihminen etsii aina vai ketä syyttää ja jos esim sen murhaajan mielenterveydestä löytyy ongelmia niin on helppo syyttää vanhempia.
Toki nyt seinäjoen tapahtumassa tappaja/murhaaja oli vasta 15 ja vanhempien vastuulla. Mutta väitän, että paraskin vanhempi voi olla aavistamatta joissain tapauksissa, että oma muksu saattaa käydä väkivaltaiseksi.
Ja eiköhän tekijänkin omaisilla ole jo ihan tarpeeksi tässä tilanteessa ilman, että aletaan syyttämään heidän kasvatustaan tapahtumasta. Me ei todellisuudessa tiedetä heidän perhe-elämästään mitään, joten jätetään heidät rauhaan.
[/quote]
Se on ihan totta, että emme perhettä tai taustoja tiedä. Emmekä sitä mitä 'synnynnäisiä' häiriöitä tekijällä on. Tai mielenterveysongelmia, joiden syntyyn ja hoitoon eivät ole vanhemmat voineet vaikuttaa. Kaikille voi syntyä lapsi, jolla ilmenee jos jonkinlaista ongelmaa ja häiriötä, vaikka kaikki on yritetty.
Kuitenkin, moni vanhempi tekee lapsilleen hallaa ajattelemattomuuttaan, silloinkin kun lapsen oireilu tai häiriötila tms. on kasvatuksesta riippumaton. Lapsen käytöstä ja tekoja vähätelllään, piilotellaan ja selitetään parhain päin. Kieltäydytään näkemästä totuutta. Etsitään syitä muista. Ihan jo pienellä tasolla tämä tarkoittaa sitä, että jos esim. pikkulapsi lyö toista - sen sijaan että tämä lyöminen tuomittaisiin ja lasta ojennettaisiin - käännetään lapsen edessä teko niin päin, että toinen lapsihan vei ensin lelun, joten lyöminen on itseasiassa ok. Tämän tyyppiseen käytökseen sortuu moni vanhempi - tajuamatta kasvatuskaavaa. Jos sitä on liian usein ja liian pahasti, saattaa lapsi kehittää ajattelumallin, että aina kun asiat eivät mene hänen mukaansa niin hän on uhri ja oikeutettu oman käden oikeuteen. Sama tapahtuu siinä, kun vanhemmat kieltäytyvät uskomasta esim. lapsensa kiusaavan muita. Selittelevät ja kieltävät. Lapsi saattaa tästäkin saada illuusion, että hän voi tehdä paljon asioita väärin, mutta aina vanhempi pelastaa tilanteen ja saa kaikki uskomaan, että hän ei ole tehnyt mitään. Tämä on nyt vähän liian yksinkertaistettua, mutta tajuatte varmaan mitä ajan takaa.
Ja joskus me vanhemmat vain suljemme silmämme todellisuudelta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut.
[/quote]
Murhainfon kirjoittelijat ei ehkä muutenkaan edusta parasta a-luokkaa...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:04"]
Kauhea tapaus, mutta kiinnostaisi kyllä tietää, mitä on tapahtunut. Mikä saa 15-vuotiaan tytön tekemään noin...
[/quote]
Jos olis poika, teko olisi anteeksiaantamaton (mitä sen pitää ollakin). Kun tekijänä on tyttö, alkaa porukka jopa sääliä häntä.
[/quote]
Miksi tapahtuman pitäisi olla anteeksiantamaton? Mitä järkeä siinä on? Eihän omainen koskaan voi oppia elämään tapahtuneen kanssa jos ei voi antaa anteeksi. Ymmärrän, että tuollaista ei omainen koskaan voi unohtaa. Mutta väitän, että jos sellaista ei osaa antaa anteeksi saa elää vihansa kanssa loppuun asti ja se satuttaa enemmän vihaajaa kuin vihattua.
Ja kyllä minä säälin monia teinejä, jotka on nuorena mokannut elämänsä pahasti, olivat sitten poikia tai tyttöjä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Mä oon vissiin jotenkin erikoinen, kun mua RAIVOSTUTTAA se, että ihmiset haukkuu heti tälläisessä tilanteessa tekijän täysin ja hienon keittiöpsykologiansa avulla saa tehtyä hänestä ties millaisen psykopaatin. Faktakun on, ettei me loppujen lopuksi tiedetä tästäkään tapauksesta juuri mitään. Turha on kenenkään avmamman arvioida toisen ihmisen motiiveja ja mielenterveyttä lukemansa perusteella. Kaikista kamalinta on arvioida toinen ihminen suoraan vaan täysin pahaksi ihmiseksi. Teko oli kamala enkä nyt lähde tekijää puollustelemaan sen kummemmin, mutta kun tätäkin tapausta katsoo voisi ottaa ne mustavalkoiset lasit naamaltaan ja lopettaa sen lynkkauksen, koska fakta on se, ettei se ketään auta. Nämä on kamalia asioita. Minä menetin tänä kesänä ystäväni. Hänen kaverinsa tappoivat hänet erittäin väkivaltaisesti. Ystäväni läheisimmiltä ymmärrän sen totaallisen romahtamisen ja tekijöiden moittimisen, haukkumisen ja muun. Viha on yksi osa suruprosessia. Mutta jos joku, joka ei ystävääni edes tuntisi alkaisi tekijöitä vain lehtitietojen perusteella tai kuulopuheiden mukaan analysoimaan niin en ymmärtäisi. Nyt odotetaan tästäkin, mitä oikeudessa tapahtumasta selviää. Ja oikeus tekijät tuomitsee, ei me. Kyllä minäkin mietin tilannetta paljon, enkä tunne positiivisia tunteita tekijöitä kohtaan, mutta minä en heitä tunne enkä voi heistä mitään sanoa. [/quote] Kaikista kamalinta arvioida toinen pahaksi ihmiseksi? Siis mitä helvettiä. Mun mielestä kaikista kamalinta on houkutella uhri ansaan ja tappaa se teräaseella ja pilata siinä uhrin omaisten elämä samalla. Taidat olla vähän päästäsi vialla sinäkin.
[/quote]
Olen samaa mieltä, emme tunne tekijää. Emme uhria.Emme tekijän perhettä tai terveystilannetta.
Mutta sen tiedämme, että hän taita aolla syyllistynytteoista pahimpaan. Vienyt nuoren tytön hengen. Voiko pahempaa tekoa yksilöön enää kohdistua? Teossa ei ole mitään puollustettavaa tai mitään ymmärrettävää. Ja teko ei ole milläänmittakaavalla hyvä. Se on paha teko. Paha isolla P:llä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Mä oon vissiin jotenkin erikoinen, kun mua RAIVOSTUTTAA se, että ihmiset haukkuu heti tälläisessä tilanteessa tekijän täysin ja hienon keittiöpsykologiansa avulla saa tehtyä hänestä ties millaisen psykopaatin. Faktakun on, ettei me loppujen lopuksi tiedetä tästäkään tapauksesta juuri mitään. Turha on kenenkään avmamman arvioida toisen ihmisen motiiveja ja mielenterveyttä lukemansa perusteella. Kaikista kamalinta on arvioida toinen ihminen suoraan vaan täysin pahaksi ihmiseksi. Teko oli kamala enkä nyt lähde tekijää puollustelemaan sen kummemmin, mutta kun tätäkin tapausta katsoo voisi ottaa ne mustavalkoiset lasit naamaltaan ja lopettaa sen lynkkauksen, koska fakta on se, ettei se ketään auta. Nämä on kamalia asioita. Minä menetin tänä kesänä ystäväni. Hänen kaverinsa tappoivat hänet erittäin väkivaltaisesti. Ystäväni läheisimmiltä ymmärrän sen totaallisen romahtamisen ja tekijöiden moittimisen, haukkumisen ja muun. Viha on yksi osa suruprosessia. Mutta jos joku, joka ei ystävääni edes tuntisi alkaisi tekijöitä vain lehtitietojen perusteella tai kuulopuheiden mukaan analysoimaan niin en ymmärtäisi. Nyt odotetaan tästäkin, mitä oikeudessa tapahtumasta selviää. Ja oikeus tekijät tuomitsee, ei me. Kyllä minäkin mietin tilannetta paljon, enkä tunne positiivisia tunteita tekijöitä kohtaan, mutta minä en heitä tunne enkä voi heistä mitään sanoa. [/quote] Kaikista kamalinta arvioida toinen pahaksi ihmiseksi? Siis mitä helvettiä. Mun mielestä kaikista kamalinta on houkutella uhri ansaan ja tappaa se teräaseella ja pilata siinä uhrin omaisten elämä samalla. Taidat olla vähän päästäsi vialla sinäkin.
[/quote]
Tarkoitin kaikista kamalinta siinä toisen haukkumisessa ja lynkkaamisessa. Tietysti maailmassa on paljon pahempia asioita ja pahimpia ei todellakaan voi asettaa pahuus järjestykseen.
Mikä saa 15-vuotiaan tytön tekemään noin...
[/quote]
Rakkaus. Joko poikaan tai sitten murhattuun tyttöön.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut. [/quote] Murhainfon kirjoittelijat ei ehkä muutenkaan edusta parasta a-luokkaa...
[/quote]
Monella meistä on yläkouluikäisiä lapsia ja olemme vaan tyrmistyneitä siitä, että lapsi saattaa tuollaista tehdä. tai että omalle lapselle saattaa tuollaista tapahtua. Kyllä sellaisesta asiasta saa keskustella ja ihmtystään purkaa. Pelottavaahan tämä on. Todella pelottavaa. Ja surullista.
Ja moni myös haluaa ymmärtää, miten toimia omien teiniensä kanssa, jotta voisi heidän kanssaan toimia niin oikein kun osaa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:21"]
[/quote]
Olen samaa mieltä, emme tunne tekijää. Emme uhria.Emme tekijän perhettä tai terveystilannetta.
Mutta sen tiedämme, että hän taita aolla syyllistynytteoista pahimpaan. Vienyt nuoren tytön hengen. Voiko pahempaa tekoa yksilöön enää kohdistua? Teossa ei ole mitään puollustettavaa tai mitään ymmärrettävää. Ja teko ei ole milläänmittakaavalla hyvä. Se on paha teko. Paha isolla P:llä.
[/quote]
Niin TEKO on paha. Todellakin. Ei sitä voi kiistää, mutta ei ketään voi ainoastaan yhden teon perusteella analysoida täysin pahaksi, vaikke teko kuinka hirveä olisikin.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:25"]
Mikä saa 15-vuotiaan tytön tekemään noin...
[/quote]
Rakkaus. Joko poikaan tai sitten murhattuun tyttöön.
[/quote]
mutta kyllä tosiasia on se, ettei näitä tapahdu joka päivä. jos mustasukkaisuus ja rakkaus yleensä johtaisivat hengen riistoon, saisi näitä lukea lehdestä joka päivä. eli täytyy olla tekijässä jotain muutakin vialla.
Jossain murhasyyte-uutisessahan oli myös, että viimeisiä teknisiä tutkimuksia tapahtumapaikalta tehdään vielä, mutta kamppailua ei ole käyty, vaan teko on tullut yllätyksenä uhrille. Aiemmin on kerrottu, että uhri ei normaaslisti kyläillyt tekijän luona, eli tosiaan on houkutellut uhrin kotiinsa tappaakseen hänet. Kyse ei ole ollut riidasta, vaan suunnitellusta murhasta yllättäen uhri uutisoinnin perusteella. Lisäksi mua oikeasti kylmää, että tekijä ei ole suostunut tunnustamaan eikä kerro motiivia. Kiva vaan tappaa joku. Näitähän on maailmalla ollut, esim. teinijoukko tappaa tappamisen ilosta, tai yksittäinen nuori haluaa vain tietää miltä tuntuu tappaa joku. Niin ne sarjamurhaajat syntyvät.