Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

seinäjoen teinimurha

Vierailija
24.08.2015 |

nyt se on murha, eikä tappo...

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:44"]Mä en nää ketään ihmistä pahana. Nään ihmisiä, jotka tekevät pahoja asioita, mutta kukaan ei mun näkemyksen mukaan ole paha itse, koska jokainen ihminen pystyy sekä pahoihin, että hyviin tekoihin. Se, että joku tekee jotain todella pahaa ei tee minun silmissäni itse ihmisestä pahaa, vaan enemmänkin vaurioituneen tai ongelmaisen, ehkä jotenkin viallisen, mutta ei pahaa.  Nää on varmaan aika paljon näkemyseroja, mutta mun silmissä jokainen ihminen on sen verran monimutkainen, että oli teko kuinka paha vain se ei voi kokonaan ihmistä määrittää.. [/quote] Lauermahan se jossain haastattelussa kai sanpi, että alkoi uskoa Pahaan vasta vankilatyössään. kyllä todellakin voi tarpeeksi paha teko ihmistä määrittää. kaikilla ei ole kaikki ruuvit kohdallaan, ja ne kyllä käyttää kaltaistasi surutta hyväksi jos kohdalle osuu.

[/quote]

Ehkä niin, mutta se, että uskon ihmisissä olevan enemmän kuin minkä päälle voi nähdä tai juttelemalla todeta ei tosiaan tarkoita, että minua voisi käyttää surutta hyväksi. Olen ylipäätään aika epäileväinen ihmisten suhteen ja kyseenalaistan paljon, vaikka en sitä aina näytäkään. Ei minua pompoteltua saa, vaikka toisinaan saatan kuunnella jonkun juttuja hymyillen ja nyökäten, vaikka tiedän, että hän valehtelee.

Ja eikö juuri sen pitäisi ehkäistä hyväksikäyttöäni, että en luokittele ketään pahaksi? Tiedän kaikkien ihmisten kykenevän eriasteisiin pahoihin tekoihin, joten varon sitä kaikilta. Ja tottakai minunkin alitajuntani varottaa enemmän niistä ihmisistä, joilla taustalla on jotain kyseenalaisia tai pahoja tekoja, vaikke en ketään luokittele pahaksi ihmiseksi. Kuten aiemmin mainitsin niin minä nään enemmänkin ongelmallisen, tai vioittuneen ihmisen joka on kykenevä pahoihin tekoihin. 

Tätä on vähän hankala selittää en tiedä ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan. Aikanaan tätä on kehityspsykologian tunneilla koulussa mietitty ja muistelisin, että sieläkin osa luokasta sisäisti asiat eritavalla kuin osa.

Vierailija
162/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:44"]

Mä en nää ketään ihmistä pahana. Nään ihmisiä, jotka tekevät pahoja asioita, mutta kukaan ei mun näkemyksen mukaan ole paha itse, koska jokainen ihminen pystyy sekä pahoihin, että hyviin tekoihin. Se, että joku tekee jotain todella pahaa ei tee minun silmissäni itse ihmisestä pahaa, vaan enemmänkin vaurioituneen tai ongelmaisen, ehkä jotenkin viallisen, mutta ei pahaa. 

Nää on varmaan aika paljon näkemyseroja, mutta mun silmissä jokainen ihminen on sen verran monimutkainen, että oli teko kuinka paha vain se ei voi kokonaan ihmistä määrittää..

[/quote]

Millainen ihminen on sitten paha? Eikö maailmassa ole pahoja ihmisiä?

Entä Hitler? Eihän hänkään läpikotaisin ollut paha, varmasti ollut hyvin syrämmellinen ihminen...nyöks, nyöks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko arvon moderaattori siirtää tämän keskustelun murha.info:on kiitos. Täällä kuuluu vain haukkua miehiä, naisia, homoja, mamuja, pihtareita, jakareita, lassukoita (ei ole vielä auennut mikä tämä on), veloja (tämän opin viime viikolla), yh:ta, bloggareita, uskovaisia ja oikeastaan ihan kaikkea mitä vaan voi inhota.

Vierailija
164/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:18"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:13"]Jos olette lukeneet minfon ketjua tästä niin tiedätte miten tekopyhiä ihmiset ovat. Säälitään ja keksitään selityksiä, kun ei vaan menee läpi että teinityttö voi tehdä mitään noin kamalaa. Eikä tuomiotakaan pitäisi siksi antaa, viikko arestia riittää teinitytölle, rassukkaparka kun tuollalailla joutui tuollaiseen tilanteeseen. Eikä mitään väliä, että toinen teinityttö, viaton sellainen, on kuollut. [/quote] Murhainfon kirjoittelijat ei ehkä muutenkaan edusta parasta a-luokkaa... [/quote]   Ai vauvapalstan keskustelijat sitten edustaa? :D en kauheasti huutelis [/quote] Täällä on sentään porukkaa laidasta laitaan ja tämä on yksi maan suosituimmista palstoista. Minfossa kirjoittelevat rikoksista obsessoivat entisaikojen Alibin-lukijat... [/quote] Minfossa motiiviksi esitettiin joskus myös jotain teinityttöjen pieleen mennyttä dildoleikkiä joten.. kyllä se jotain siitä minfon salapoliisien tasosta kertoo. :D

[/quote]

Älä yleistä. Yksi mätä omena pilaa koko sadon?

Vierailija
165/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on synnynnäinen psykopaatti joka ei tunne empatiaa niin eihän hänkään ole paha, vaan tekee pahaa. Hän ei ole edes valinnut sitä samanlaisten aputuntemusten kanssa kuin ne, jotka eivät ole synnynnäisiä psykopaatteja. 

En sympatiseeraa tekoa enkä tekijääkään sinänsä, mutta en minäkään usko hänen olevan läpeensä paha. Tosin ehkä se johtuu siitä, että mitään muuta evidenssiä, esim. tuttujen kertomuksia hänen hirveydestään ei olla kuultu. 

Sen sijaan se yksi äiti joka surmasi kaksi pientä poikaansa polttamalla heidät taloonsa (joku pihavaja vielä) on kyllä mielessäni suht melkein 100% läpeensä paha ihminen kuitenkin... Jotenkin ajattelee, että se teko olisi ollut estettävissä tekijän taholta helposti, olisi vain ANTANUT lapset pois, tai vaikka äidilleen, tai mitä vaan, jos kerran noin vähän välitti.  Mutta hänellekin oli tärkeää, että ihmiset ei näe hänen tahtoneen lapsistaan eroon D :

Vierailija
166/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misk näillä kaikilla tappajilla on aina noin ilkeät kasvot?

Vierailija
167/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:31"]

Siellä on tosi paljonkin fiksuja ja hyviä kirjoittajia kuin myös idiootteja ja trolleja. Kuten täällä. jotkut jopa kirjoittelevat molemmissa. ;)

[/quote]Murhainfossahan mm. arvuuteltiin, oliko surma tapahtunut sen vuoksi, että toinen oli purrut toista klitorikseen. 

[/quote]

Joo ei niitä ihan tosissaan oo kirjotettu.

Vierailija
168/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:49"]

2-3 vuotta ehdotonta olisi sopiva tuomio, kyseessä on kuitenkin nuoren tytön elämä, joka elää elämänsä parasta aikaa. Lisäksi tuossa iässä aloitettava laitoskierre ei taatusti tee yhteiskuntakelpoiseksi.

[/quote]

15-vuotiasko elää elämänsä parasta aikaa? Minun elämäni parasta aikaa on ollut varhaislapsuus suunnilleen kymmenvuotiaaksi asti ja sitten lukioaika ja nyt elämäni viisikymppisenä. 15-vuotiaana isolla yläasteella oli minun elämäni kaikkein ikävintä aikaa.

[/quote]

Sama! Paitsi olen vasta 35 v.

[/quote]

Kyllä mä ainakin elin. Aikuisena on ollut oikeastaan kaikki huonommin, paitsi tietysti kypsyydestä on hyötyä nyt, mutta mä olin onnellisin nuorena. Ikävä kyllä. 42v.

Vierailija
169/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:49"] 2-3 vuotta ehdotonta olisi sopiva tuomio, kyseessä on kuitenkin nuoren tytön elämä, joka elää elämänsä parasta aikaa. Lisäksi tuossa iässä aloitettava laitoskierre ei taatusti tee yhteiskuntakelpoiseksi. [/quote] No ei todellakaan noin lyhyttä tuomiota! Toisen nuoren tytön elämä päättyi tuskallisesti ja väkivaltaisesti, omaisten ja laheisten tuska jatkuu lopun elämän.  Elinkautinenhan tuosta murhasta pitäisi langettaa. [/quote] Onko ihmiselle epäselvää, mikä paikka vankila on? Vankila ei kuuluisi olla arestipaikka, vaan vähän kuin kasvatuslaitos. Vankilan tarkoitus olisi muokata rikollisista yhteiskuntakelpoisia. [/quote] vankilan tarkoitus on kylläkin myös toimia pelotteena (ei parin vuoden tuomiot siinä toimi) ja säilöä pysyvästi vaaralliset yksilöt pois muita vahingoittamasta.

[/quote]

Onhan tyttö varmasti oppinut virheensä ja katuu tekoa. Ollut yli 6kk vangittuna, se on tuon ikäiselle ikuisuus. Kauniista säistäkää pääse nauttiin yhtään.. :(
[/quote]

Vapusta elokuun loppuun on yli 6kk? Jepp.
[/quote]

Juu ja katumustakin osoittaa niin paljon, että ei ole edes tunnustanut tehneensä mitään väärää...

Vierailija
170/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:30"]

Itse oon huomannu että monella tappajalla on kylmä, tunteeton tai ilkeä katse. Kokeilkaa huviksenne samaa joskus. Aspergereiden tosin ei kannata koska ne ei tajuu

[/quote]

Narkeilla on kans tollanen katse.

Vierailija
171/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhaajatyttö oli vanhempiensa ainut lapsi, ja vanhemmat olivat aina hänestä hyvin ylpeitä, kertoivat ihmisille kaikkea, mitä tyttö milloinkin oli tehnyt. 

Vierailija
172/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko teinitytölle pahin rangaistus viedä siltä

-meikit

-föönit, suoristusraudat

-muotivaatteet

jne

mutta tuoda helvetin suuri peili selliin?

Vierailija
173/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:03"]

Murhaajatyttö oli vanhempiensa ainut lapsi, ja vanhemmat olivat aina hänestä hyvin ylpeitä, kertoivat ihmisille kaikkea, mitä tyttö milloinkin oli tehnyt. 

[/quote]

niin vanhemmat yleensä tekee. ei käy kateeksi vanhempia nyt tässä tilanteessa.

Vierailija
174/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä.
T.15v poika

Vierailija
175/175 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkäähuhuuu? :(