Miksi kukaan ei halua tehdä mitään? Asiaa kavereista
Kun olin sinkku pyysin kavereita aina tekemään yhdessä jotain kivaa. Kuitenkin tosi usein kieltäytyivät, esim. monta vappua vietin vaan kotona yksin paistellen munkkeja. Sen sijaan että olisi vietetty leppoisasti päivää yhdessä kavereiden kanssa. Vappuna on kaikenlaisia tapahtumia, voi kokata yhdessä, sellaista rentoa yhdessäoloa. Nykyään en jaksa enää bilettää muttan nuorempana välillä sellaistakin kaipasi, mutta ei olisi ollut pakko sitäkään. Asun eri paikkakunnalla monen kaverin kanssa, joten voisiko se vaikuttaa tähän innottomuuteen järkätä tapaamisia? Vai olenko ikävää seuraa?
Nyt sitten kun olen parisuhteessa olen vaan jättänyt näiden ihmisten kyselemisen kun ei heitä tunnu kiinnostavan. Ja sekään ei sitten kelpaa. Nyt puhutaan kuinka olen kadonnut parisuhteeseen. Kavereilla ei ole perhettä eikä kaikilla parisuhdettakaan, joten en ymmärrä tätä kuviota.
Räikein tapaus oli lisäksi yksi juhlapyhä jolloin oltiin sovittu jo jotain menoa, ja toinen osapuoli perui sen viime tingassa. Häntä olikin pyydettä eri seuraan viettämään tätä juhlapyhää. Vietin sitten senkin yksin kun en enää ehtinyt suunnitella uudestaan koko juhlaa. Välillä nämä ihmiset kuitenkin tapaa ja mielestäni silloin on ihan mukavaa. Tällä perujalla on mielestäni aika samanoloinen elämäntilanne kuin itsellä, saman verran kavereita, töitä yms. Eli ei ole kyse siitä että toinen olisi todella kiireinen ja paljon tapaamisia sovittuna, ja toisella ei yhtään.