Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehoeläinten ja turkiseläinten todelliset olot

Vierailija
24.08.2015 |

http://www.elaintehtaat.fi/#1

Onko näillä kuvilla mitään vaikutusta av-mammoihin? Itse järkytyin, kun mediassa lehmät ja possut ovat niin onnellisia ja todellisuus on paljon karumpaa :O

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:40"]

Miksi täällä vähätellään niin kovasti sitä tosiasiaa että monilla eläintiloilla on vaan yksinkertaisesti huonot oltavat tehoeläimillä? Ja mitä noihin turkiseläimiin tulee niin voiko joku sanoa että noilla eläimillä on mukavat oltavat? Seisoessaan ritilöiden päällä tassut mutkalla? 

[/quote]

Ei mediakriittisyys ole mitään vähättelyä, vaan nykypäivänä kaikilta edellytettävä taito.

[/quote]

Yhden alapeukuttajan mielestä mediakritiikille ei ole tarvetta.

Vierailija
22/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:40"]Miksi täällä vähätellään niin kovasti sitä tosiasiaa että monilla eläintiloilla on vaan yksinkertaisesti huonot oltavat tehoeläimillä? Ja mitä noihin turkiseläimiin tulee niin voiko joku sanoa että noilla eläimillä on mukavat oltavat? Seisoessaan ritilöiden päällä tassut mutkalla? 
[/quote]

Ja sinä varmasti olet tilojen arkeen tutustunut, kun noin osaat yleistää? Kyllä, minä olen puolueellinen koska tilallamme kasvatetaan lihakarjaa. Yhdelläkään eläimellä ei ole huonot oltavat. Sen vajaan vuoden kun ne viettävät tilallamme, ne saavat asiallisen ja hyvän hoidon. Tilaa liikkua pihatossa turvepohjalla, lajitoverien seuraa ja ruokaa sekä vettä. Ne eivät osaa kaivata vihreitä niittyjä tai merenranta laitumia.
[/quote]

Meilläkin kasvatetaan lihakarjaa ja olet täysin oikeassa. Eläimet hoidetaan hyvin, ne ovat puhtaita ja uteliaita, eivät apaattisia ja masentuneita. Kyllä eläimestä näkee milloin se voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneoäs[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:19"]

Oletko tietoinen että tehotuotantoeläimet ovat paremmalla hoidolla kuin vanhukset, saavat edes ulkoilla suurin osa. Keskittäisit energiasi todellisiin ongelmiin. Taidat olla vähän yksinkertainen?

[/quote]

Oletko tietoinen että maailmassa soditaan ja viattomia lapsia kuolee jatkuvasti? Keskittäisit energiasi todellisiin ongelmiin. Taidat olla yksinkertaisesti itsekäs.
[/quote]
Totta, sinne sitten lapsia pelastamaan.
Eläimiä hoidetaan Suomessa hyvin, ne eivät tarvitse energiaasi.

Vierailija
24/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:19"]

Oletko tietoinen että tehotuotantoeläimet ovat paremmalla hoidolla kuin vanhukset, saavat edes ulkoilla suurin osa. Keskittäisit energiasi todellisiin ongelmiin. Taidat olla vähän yksinkertainen?

[/quote]

Ei pidä paikkaansa! Oletko aivan ääliö?? Jokaikinen vanhus kiltistä mummelista lapsiaan seksileluna pitäneeseen ikihonkaan hoidetaan hyvin, vaikka pedofiilien hoitaminen onkin vähien resurssien ja verovarojen hukkaan heittämistä.

T. vanhustenhoitaja.

[/quote]
Tämä ei ole totta vanhusten osalta.

Vierailija
25/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2000-luvun alkupuolella kolmen kuukauden työharjottelussa kahdessa eri sikalassa.
Tässä toisessa olin vähemmän aikaa.
Siellä siat oli yliahdettu karsinoihin, oli kuuma kun ilmastointi ei toiminut.
Ja sitä paskan määrää......me suurinpiirtein uitiin siinä paskassa kun siivosin karsinoita.

En ujona tyttönä osannut puuttua asiaan mitenkään vaan tein parhaani mukaan mitä käskettiin.

Siellä oli myös pieni possu.
Korvat ja sorkat sinisenä. Ei päässyt liikkumaan joten autoin sitä vesikupille juomaan ja koska se tärisi kovin, pidin sitä työhaalarin sisällä.
Ammuttiinhan se sitten lopuksi mun sitä pidellessä sylissä.

Vierailija
26/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minussa nuo kuvat eivät herätä minkäänlaisia tunteita. Eivät eläimet ole mitään muuta kuin ihmisen vapaasti käytettävissä olevaa raaka-ainetta, siinä missä puu, kivi, teräs, öljy ja vesi. Ihan oikein että kärsivät.

Vierailija
27/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:40"]Miksi täällä vähätellään niin kovasti sitä tosiasiaa että monilla eläintiloilla on vaan yksinkertaisesti huonot oltavat tehoeläimillä? Ja mitä noihin turkiseläimiin tulee niin voiko joku sanoa että noilla eläimillä on mukavat oltavat? Seisoessaan ritilöiden päällä tassut mutkalla?  [/quote] Ja sinä varmasti olet tilojen arkeen tutustunut, kun noin osaat yleistää? Kyllä, minä olen puolueellinen koska tilallamme kasvatetaan lihakarjaa. Yhdelläkään eläimellä ei ole huonot oltavat. Sen vajaan vuoden kun ne viettävät tilallamme, ne saavat asiallisen ja hyvän hoidon. Tilaa liikkua pihatossa turvepohjalla, lajitoverien seuraa ja ruokaa sekä vettä. Ne eivät osaa kaivata vihreitä niittyjä tai merenranta laitumia.

[/quote]

Hienoa kuulla että teidän tiloilla eläimet voivat hyvin. Olisipa asiat näin kaikilla tiloilla.

Vierailija
28/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikojen olosuhteet ovat ehkä kaikkein pahimmat, sitten turkiseläinten. Lehmien ja lihakarjan paremmat, olen käynyt ns. robottinavetassa ja siellä lehmät saivat liikkua vapaasti, käydä lypsyllä kun siltä tuntui jne. Ulos ne eivät päässeet ja niiden suuri koko aiheutti emännän mukaan sorkkaongelmia ja sen takia niiden elinikä ei ole kovin pitkä. Eli eläimet saivat ruokaa, juomaa, saivat liikkua ja valita itse lypsyajankohdan. Eivät siis hirveästi kärsineet, joskaan eivät nyt varmaan mitenkään onnellisiakaan olleet, jos nyt lehmät sillä tavalla voivat tuntea. Äitini kyllä muistelee miten lehmät ennen onnellisina hyppivät suorastaan kun pääsivät kesäksi laitumelle. Silloin lehmät elivät n. 20-vuotiaaksi, nyt elinikä taitaa olla viitisen vuotta.

Onneksi meillä on valinnanvaraa! Voimme valita luomua. Luomueläimillä elinolot ovat yleensä paremmat kuin tehotuotantoeläimillä. Lisäksi lihankulutusta voi vähentää, voi alkaa itse metsästämään ja kalastamaan, voi muuttaa maalle ja ottaa kanoja. Me voimme vaikuttaa valinnoillamme.

Vierailija
29/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavat wt-mammat välitä. Oma napa paras napa.

Vierailija
30/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:05"]Ei lihavat wt-mammat välitä. Oma napa paras napa.
[/quote]

Äläs nyt yritä provota av-mamma

Vierailija
31/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valokuvausta harrastavana tiedän kyllä miten eri näköisiä kuvia saadaan samasta tilanteesta. Tuo on myös kursseilla ollut ihan vakiotavaraa, työparista toinen ottaa iloisia ja aurinkoisia ja toinen synkkiä kuvia mahdollisimman samasta paikasta/tilanteesta.

Tuossa esimerkki miten pimeässä ja valoa rajaamalla saadaan ihan erinäköisiä kuvia vasikasta juoma-automaatilla. Osa näistä iskuissa mukana olevista lienee ihan ammattikuvaajia, todella osaavia kuvaajia joka tapauksessa saamaan halutun näköisiä kuvia.

http://www.maaseutumedia.fi/elainkuva-voi-valehdella/

Vierailija
32/32 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa  vielä lisää vertailukuvia:

http://www.maaseutumedia.fi/sikakuvat-voi-tehda-kahdella-tavalla/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän