Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mies olla "liian hyvä"?

Vierailija
23.08.2015 |

En ole trolli ja kaikki mitä kirjoitan on totta. Havahduin tähän ajatukseen jokin aika sitten ja kysyn teiltä arvon naiset mitä olette mieltä? 

Voiko mies olla liian "täydellinen" ja siksi sinkku? Miksi naiset eivät osoita minua kohtaan kiinnostusta? Pelotanko heitä? 

En enää oikein keksi muutakaan syytä tilanteelleni.

Olen 30-vuotias akateemisesti koulutettu sinkkumies Helsingistä, jota on kehuttu elämän varrella lukemattomia kertoja komeaksi ja kauniiksi mieheksi. Olen liikunnallinen ja minulla on treenattu vartalo.

En ole kuitenkaan mikään huippu-urheilija tai terveysfasisti, vaan harrastan liikuntaa kolme kertaa viikossa ja syön luontaisesti kulutukseni mukaan. Minulla on erinomaiset sosiaaliset taidot, laaja ja tiivis ystäväpiiri ja kaiken lisäksi olen ns. yhden naisen mies. Perhe on minulle tärkeintä. 

Olen laajasti sivistynyt. Ulkomailla olen asunut useaan otteeseen. Puhun sujuvasti useita kieliä. Ulkomailla minulla on laaja kaveriverkosto ja olen nähnyt maailmaa. 

Harrastan lukemista, öljyväri- ja akryylimaalausta sekä sähkökitaran ja pianon soittoa. Minulla on aika herkkä sielu ja olen empaattinen. 

Tätä ette varmastikaan uskoisi minusta päällepäin. 

Kaljaa tykkään myös juoda kaljaa poikien kanssa ja siihenhän sinkkumiehellä on riittävästi mahdollisuuksia. 

Olen ollut sinkkuna kolme vuotta. Ensimmäinen pitkä suhteeni kesti viisi vuotta. 

Suomalaisille naisille olen jonkinlainen kummajainen. Minua lähestyvät jostain syystä vain vähemmän viehettävät humalaiset naiset. Mikäli deittailen itseäni miellyttävän naisihmisen kanssa, niin he alkavat jostain syystä skitsoilemaan ties mitä sitoutumiskammojaan noin kuukauden jälkeen. Ulkomaalaisten naisten kanssa tulen paljon paremmin juttuun ja he usein myös ovat minusta aivan erillä tavalla, kuin kotimaiset naisemme. 

Seksiä en saa kuin niiltä humalaisilta naisihmisiltä ja sitäkin 3-6 kuukauden välein. 

Olen turhautunut ja minusta alkaa tuntumaan, että jään varmaankin lapsettomaksi. 

Mikä teitä suomalaisnaisia vaivaa? 

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:09"]Oletkohan se herrasmies, jonka kanssa juttelin poreammeessa lauantaina eräissä kekkereissä? Monet mainitsemasi ominaisuudet osuvat. Pari ekaa lausetta small takkia oli ok. Mutta sen jälkeen alkoi mm. yhteiskuntasopimuksen analysointi, Kreikan tilanteen ratkaisun avaimet ulkopoliittisessa viitekehyksessä ja minun ammattistatukseni riittävyyden pohdinta hänen omassa organisaatiossaan. Olen jo vanhempi, perheellinen nainen ja toki jaksoin aikani keskustella em. aiheista muiden bilettäjien hyppiessä altaaseen kovan teknojumputuksen saattelemana. Mutta jos olisin ollut kymmenen vuotta nuorempi huoleton sinkku pitämässä hauskaa, olisinko ekan vartin jälkeen siirtynyt muuhun seuraan? Most probably.
[/quote]
Voi ei. Minulla taas tuo yhteiskunnallinen keskustelu saa sukat pyörimään jaloissa - jos siis kyseessä on lisäksi komea urheilullinen mies. Niin harvoin tapaa älyä ja ulkonäköä samassa paketissa. Sääli että meni sinun kohdallasi täysin harakoille...
[/quote]
Jokaiselle keskustelulle on aikansa ja paikkansa. Porealtaaseen kuuluvat vähän kevyemmät ja neutraalimmat. Sellainenkin pitäisi ymmärtää.

Mies ei voi olla liian täydellinen. Päinvastoin ne ovat ne virheet, jotka estävät rakastumista ja sitoutumista.
Noiden "täydellisten" miesten suurimmat ongelmat ovat yleensä " liiallinen" itsevarmuus. Oman mielipiteen jyrääminen toisen yli. Liian suuren merkityksen antaminen omalle tai naisen ulkonäölle. Itsekäs tuleminen ja meneminen. Pihistellään väärissä kohdissa ja tuhlataan typeriin asioihin. Yritetään kaikkea potentiaalista naisrintamalla ja kokoajan joku nainen messissä, muttei kuitenkaan sitouduttu kunnolla. Vaikka siis mies itse haluaisi pysyvän suhteen ja naiset ovat hänet jättäneet, sivusta katsovat naiset ajattelevat, että mies vaan pelailee. Eivätkä he halua seuraavaksi nimeksi jonoon.
Kaikkia tuollainen frends with benefits tyyppinen käytös, ei vaan viehätä. Itse en haluaisi sellaista miestä. Tulisi fiilis, että mies on ihan hyvä sängyssä, mutta ei sitä jaksa kuunnella yhtään pidempään, saatikka asua yhdessä. Neljä naista on jo todennut sen ennen minua. Minun ei tarvitse olla viides, ymmärtääkseni sitä.
Miehen tärkein ominaisuus naisrintamalla on osata sanoa oikeita asioita, oikealla hetkellä. Siihen perustuu jopa monen ruman ja työttömänkin suuri menestys naisten kanssa. Ja siihen tyssää monen kunnollisen ja komean miehen taival naisten kanssa.
Tässäkin ketjussa höpö höpö kommenti sivuaa aihetta, samoin poreallas kommentti. He sanoivat suoraan, että mies jäi siihen, kun jutut olivat mitä olivat. Eikä sitä voinut paikkailla millään muilla ominaisuuksilla.

Vierailija
102/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko puhua naisille? Tuo on ihan oikeasti se kaikkein tärkein ominaisuus. Pientä liekkimielistä vinoilua, temppuilua, mutta lisätään siihen vielä pohtiva näkemyksellinen mieli, niin naikkoset ovat polvillaan. Minulta puuttu pakista rohkeus eli pitkän kaavan kautta on edettävä.

Useat naiset kaipaavat niin sanottua joustavaa älykkyyttä, ei fakki-idiotismia. Toki niitäkin tapauksia on.

T: toinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissä yksi joka voisi kirjoittaa vastaavanlaisen aloituksen. Kyseinen mies ei itse näytä tiedostavan luotaantyöntävää taipumustaan sovinismiin, alkoholin suurkulutusta (viinejä ei mielestään lasketa) tai pinnallisuuttaan.

En sano että sinulla vastaavanlaisia ongelmia olisikaan, mutta monet eivät ehkä edes tunnista huonoja puoliaan. Rakkausasioissa ei myöskään ole oikeasti juurikaan merkitystä koulutuksella, ulkonäöllä tai "markkina-arvolla". Itsekin aikoinaan deittaillut hyviä miehiä, joissa kaikki periaatteessa kohdallaan mutta esim huumorintajut tai kiinnostuksen kohteet ei kohtaa.

Vierailija
104/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnista itsesi. Hyvä tapa punnita omaa persoonansa sekä vastapuolen yhteensopivuutta, on jungilainen personaallisuusteoria socionics, joka on paljon syvemmältä viiltävä kuin MBTI.

Paras sosionistien sivusto:

http://www.the16types.info/vbulletin/content.php/23-socionics-section

Siinä olisi paljon luettavaa ja ymmärrettävää.

Kuulut mitä luultavammin joko gammaan (ENTj, INTp, ISFj tai ESFp) tai deltaan (ESTj, ISTp, INFj tai ENFp) kuvailusi perusteella.  Näiden tyyppien sisältä löytynee se paras suhde. Gammat ovat aktiivisia, mutta vaativia verkostujia, kun taas deltat ovat rauhallisia, tekeviä ja luonnonläheisiä ihmisiä. Muut eli alfat ovat symppaatisia kotirouvia tai nörttejä ja betat ovat kapinallisia kunnianhimoisia murkkuja ja taiteilijoita.

Vierailija
105/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lyhyt, 170 - 175 cm pitkä..?

Vierailija
106/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin samanlaisen miehen, täydellisen muutoin mutta... ripustautuva ja tukahduttava. Jos kaikille naisillesi tulee sitoutumiskammo, pitäisikö sen olla sinulle viesti, että anna heille vähän tilaa.

Tälläkin tuntemallani miehellä oli ollut samanlaisia kokemuksia. Naiset vähän ajan päästä juoksivat karkuun. Ymmärsin aika pian, että hänellä oli tapana ottaa suhteessa kontrolli huomaamattaan, alkaa pommittaa naista heti päivin öin kymmenillä tekstiviesteilllä. Hän ei kestänyt olla erossa, ja se oli varsin ahdistavaa.

Vierailija
107/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jos olet kauhean itsevarma ja kaikkitietävä, ja jyräät mielipiteillläsi, vastapuoli jossain vaiheessa väsyy siihen.

Vierailija
108/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuulostaa yhdeltä mieheltä, jonka kanssa kävin pariin otteeseen ulkona reilu vuosi sitten. Tutustuimme netissä ja kirjoitteli pitkiä viestejä, mies kuulosti niiden perusteella aika täydelliseltä matchilta, kova itsekehu oli. Tavatessa paljastui esimerkiksi, että ulkonäöltään ei ollut ihan sellainen komistus kun oli antanut ymmärtää, oli myös brassaillut jollain "omaisuudellaan", mikä oli todellisuudessa aivan muuta. Ei sillä, että noiden perässä olisin edes ollut, ennemmin tuli hassu olo siitä, jos kerran heti selviää, että jokin asia ei pidä lainkaan paikkaansa sellaista annetaan kuitenkin ymmärtää.

Vierailija
109/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:53"]En ole trolli ja kaikki mitä kirjoitan on totta. Havahduin tähän ajatukseen jokin aika sitten ja kysyn teiltä arvon naiset mitä olette mieltä? 

Voiko mies olla liian "täydellinen" ja siksi sinkku? Miksi naiset eivät osoita minua kohtaan kiinnostusta? Pelotanko heitä? 

En enää oikein keksi muutakaan syytä tilanteelleni.

Olen 30-vuotias akateemisesti koulutettu sinkkumies Helsingistä, jota on kehuttu elämän varrella lukemattomia kertoja komeaksi ja kauniiksi mieheksi. Olen liikunnallinen ja minulla on treenattu vartalo.

En ole kuitenkaan mikään huippu-urheilija tai terveysfasisti, vaan harrastan liikuntaa kolme kertaa viikossa ja syön luontaisesti kulutukseni mukaan. Minulla on erinomaiset sosiaaliset taidot, laaja ja tiivis ystäväpiiri ja kaiken lisäksi olen ns. yhden naisen mies. Perhe on minulle tärkeintä. 

Olen laajasti sivistynyt. Ulkomailla olen asunut useaan otteeseen. Puhun sujuvasti useita kieliä. Ulkomailla minulla on laaja kaveriverkosto ja olen nähnyt maailmaa. 

Harrastan lukemista, öljyväri- ja akryylimaalausta sekä sähkökitaran ja pianon soittoa. Minulla on aika herkkä sielu ja olen empaattinen. 

Tätä ette varmastikaan uskoisi minusta päällepäin. 

Kaljaa tykkään myös juoda kaljaa poikien kanssa ja siihenhän sinkkumiehellä on riittävästi mahdollisuuksia. 

Olen ollut sinkkuna kolme vuotta. Ensimmäinen pitkä suhteeni kesti viisi vuotta. 

Suomalaisille naisille olen jonkinlainen kummajainen. Minua lähestyvät jostain syystä vain vähemmän viehettävät humalaiset naiset. Mikäli deittailen itseäni miellyttävän naisihmisen kanssa, niin he alkavat jostain syystä skitsoilemaan ties mitä sitoutumiskammojaan noin kuukauden jälkeen. Ulkomaalaisten naisten kanssa tulen paljon paremmin juttuun ja he usein myös ovat minusta aivan erillä tavalla, kuin kotimaiset naisemme. 

Seksiä en saa kuin niiltä humalaisilta naisihmisiltä ja sitäkin 3-6 kuukauden välein. 

Olen turhautunut ja minusta alkaa tuntumaan, että jään varmaankin lapsettomaksi. 

Mikä teitä suomalaisnaisia vaivaa? 

[/quote]

No siinähän se tulikin. Ei me "normaalit naiset" kelvata sinulle.
Minä olen ihan kiva pottunokka, en mikään ihmenainen enkä välttämättä edes kaunis. Kuitenkin ihan kiva. Amkssa opiskelen. Haluaisin kaksi lasta, kivan kerrostaloasunnon ja farmariauton.
Vaan minua ei lähesty ei akateemiset, ei ammattikorkealaiset - ei edes amikset! Vaan ehdat elämänkoululaiset.
voisi sieltäkin mies löytyä, vaan eivät halua noita edellämainitsemia asioita. Tai ainakaan eivät halua tehdä niiden eteen mitään.

Akateemisia eniten varmasti nyppii ulkonäköni. En ole mikään kaunotar. Enkä fiksu. Ihan tavallinen nainen.

Vierailija
110/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yksi mies josta minäkin ajattelin, että on perfect match. Koulutettu, lukenut, liikunnallinen jne. jne. Sitten jutellessa kävi ilmi, että arvomaailma oli kuitenkin kauhean konservatiivinen, puhui jyrkkään sävyyn esim. homoliitoista tai muista. Päädyin siihen, että on liian ahdasmielinen minulle.

Vierailija
111/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:42"]

Ihmisellä voi olla todella väärä käsitys itsestään. Esimerkki eräs sukulainen joka on siinä käsityksessä että on narsistin uhri. Kun heillä poikkeaa, tämän uhriksin itsensä mieltävän puoliso eli se "narsisti" rupeaa yleensä juttelemaan täysin normaalia small talkia, joka kuuluu asiaan. Ja "uhri" puolestaan säännönmukaisesti keskeyttää puolisonsa töykeästi ja epäkohteliaasti kesken lauseen ja estää normaalin ja ystävällisen kuulumisten vaihdon. Lisäksi "uhri" puhuu vain itsestään ja jos sinne väliin yrittää jotain omia asioitaan kertoa, "uhrin" katse lasittuu, häntä ei kiinnosta mikään muu kuin puhua itsestään. Kyllä monesti tulee mietittyä että kuka tässä perheessä mahtaa olla se narsisti.

[/quote]

Tää on kyllä paras.

Taitaa olla näin muillakin narsistihuutelijoilla....

Vierailija
112/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en osaa sanoa tuntematta ja näkemättä, mutta kuvauksestasi tulee mieleen, ettei sinulla ole oikein realistista käsitystä itsestäsi. Kuvaat itsesi liian täydelliseksi: taiteellinen, toisaalta jätkäporukassa oluelle, urheilua, muttei terveysfasismia, hyvä työ, kansainvälisyys jne. Summa summarum: ehkä yrität olla liikaa kaikkea ja aitous kärsii. Onko sinulla oikeasti huumorintajua ja pilkettä silmäkulmassa? Ei naisille aina ne täydelliset asiat ole niin tärkeitä vaan juuri se, että miehessä on jotain jännää. Ei suurin osa hae jännityksellä mitään linnakundeja, mutta sellaista arkista hauskaa jännistystä ja sitten hiukan miehekkäämpi meno puree paremmin. En välttämättä itse vaikutú, jos miehen harrastukset pienoa ja öljymaalausta. Tulee mieleen, että on naismainen tai liian taitelija. Saa toki jotain taidetta harrastaa, mutta liika vie jotain sellaista miehisyyttä pois.

Sanotaan vielä lyhyesti: kuulostat unelmamieheltä, muttet mieheltä, jonka kanssa haluaisi seksiä.

Vierailija
113/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 11:58"]

Aloittaja kuulostaa yhdeltä mieheltä, jonka kanssa kävin pariin otteeseen ulkona reilu vuosi sitten. Tutustuimme netissä ja kirjoitteli pitkiä viestejä, mies kuulosti niiden perusteella aika täydelliseltä matchilta, kova itsekehu oli. Tavatessa paljastui esimerkiksi, että ulkonäöltään ei ollut ihan sellainen komistus kun oli antanut ymmärtää, oli myös brassaillut jollain "omaisuudellaan", mikä oli todellisuudessa aivan muuta. Ei sillä, että noiden perässä olisin edes ollut, ennemmin tuli hassu olo siitä, jos kerran heti selviää, että jokin asia ei pidä lainkaan paikkaansa sellaista annetaan kuitenkin ymmärtää.

[/quote]

Ja tämä mies oli siis hyvin vakavissaan heti, halusi joko vakavaa loppuelämän suhdetta ja täydellistä rakkautta tai vaihtoehtoisesti ei mitään. Olen nykyään ihan onnellisessa suhteessa, mutta mitä olen ymmärtänyt, tällä miehellä on edelleen haku päällä.

Vierailija
114/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miespuolinen ystävä, joka on paperilla täydellinen, mutta reaalimaailmassa hänelle ei ole vientiä. Ongelma on siinä, että hän vaikuttaa homolle, vaikka kertomansa mukaan on hetero. Saattaisiko tämä olla myös sinun ongelmasi?

Vierailija
115/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:57"]

Naisilla nykyään ei vain ole noita samoja unelmia, siis halua vakiintua ja nauttia elämästä yhden ihmisen kanssa, muodostaa parisuhdetta. Minun kohdalla asia on kääntynyt hyvinkin erikoiseksi. Olen ollut kahdessa deittipalvelussa ja saanut yllättävästikin yhteydenottoja. Olen käynyt deiteillä loppukevään ja kesän aikana noin kymmenen naisen kanssa ja neljän kanssa on päädytty tapailemaan. Kaikkien neljän kanssa on päädytty sänkyyn muutaman tapaamisen jälkeen ja naiset ovat kertoneet viihtyvänsä hyvin seurassani, kehuneet ihanaksi kiltiksi unelmien mieheksi.

Mutta, mitä mieltä naiset ovat jatkosta. Kaikki nämä neljä ovat ehdottaneet friends with benefits tyylistä suhdetta. Minä tykkään seksistä ja läheisyydestä, eikä minullakaan mitään tällaisia vapaampia suhteita vastaan mitään ole.

[/quote]

Olet liian helppo. Ei kai kukaan halua "vakavaan suhteeseen" miehen kanssa, joka hyppää sänkyyn kenen tahansa kanssa pahemmin miettimättä?

[/quote]

Miten niin? Kaikkien näiden neljän kanssa olen tapaillut useamman kerran, minulla ei ole ollut mitään kiirettä sänkyyn ja olen odottanut aloitteen seksiin aina naiselta. Tarkennetaan, että yhtäaikaa en heitä tapaillut ja tapailuaikana en harrastanut seksiä muiden kanssa. Kaikkiin näihin neljään ihastuin ja näin potentiaalisena tyttöystävänä.

Tiedän kyllä, että heikkouteni on se, että etsin kaunista ja älykästä naista. Nämä kaikki neljä sellaisia ovatkin ja olen miettinyt, että onko vika siinä. Näille naisille riittää tarjontaa, he ovat itsenäisiä, he tuntevat oman arvonsa. Eli nämä naiset ovat kaikki sellaisia, että heillä ei ole tarvetta sitoutua sen vuoksi, että tarjontaa riittää. ja ehkä se halu sitoutua puuttuu juuri siitä syystä. Minä olen heille potentiaalinen ehdokas, he viihtyvät kanssani, mutta kulman takaahan voi tulla joku, joka on vielä miellyttävämpi. Eli pidetään kaverina ja seksiseurana, mutta kaikki langat avoimena jos vaikka vielä jotain löytyisi...

[/quote]

Voisiko olla, ettet ole kovin miehekäs? Jos esim. aina odotat naisen tekevän aloitteen seksiin, tuo maalausharrastus jne. Ei millään pahalla, mutta viestiesi perusteella sinusta saa vähän neitimäisen kuvan. Se ei toki kaikille naisille varmaan ole miinus, mutta itselleni ainakin kyllä. Olen itse ns. "tasokas" akateeminen nainen, mitä se nyt kellekin tarkoittaa. Olen nätti, hoidan ulkonäköäni, en juo tai polta, laitan ruokaa, olen siisti jne. Ehkä vähän tylsä nykyään. Naimisissa, kaksi lasta. :)

Vierailija
116/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 11:50"]

Tapasin samanlaisen miehen, täydellisen muutoin mutta... ripustautuva ja tukahduttava. Jos kaikille naisillesi tulee sitoutumiskammo, pitäisikö sen olla sinulle viesti, että anna heille vähän tilaa.

Tälläkin tuntemallani miehellä oli ollut samanlaisia kokemuksia. Naiset vähän ajan päästä juoksivat karkuun. Ymmärsin aika pian, että hänellä oli tapana ottaa suhteessa kontrolli huomaamattaan, alkaa pommittaa naista heti päivin öin kymmenillä tekstiviesteilllä. Hän ei kestänyt olla erossa, ja se oli varsin ahdistavaa.

[/quote]

Ei se naista halittaa jos hänkin on ihastunut mieheen. :) Oma avomies ainakin pommitti tekstiviesteillä ja soitteli joka päivä heti alusta alkaen. Miksi pelata pelejä... 

Vierailija
117/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa en menisi sanomaan, että olisin naismainen mies. Maalausharrastuksesta sen verran, että tykkään pari kertaa kuukaudessa keittää pannun kahvia, laittaa jotain heviä soimaan ja maalata sen kymmenen tuntia. Tämän jälkeen laitan saunan päälle, avaan oluen ja katselen nyrkkeilyä netistä ennen kuin lähden jatkamaan hauskaa lauantai-iltaani kavereiden kera jonnekin baariin. 

Mutta toisaalta, mikäli nainen, josta olisin kiinnostunut esittäisi jotain homoilusyytöksiä tai ylipäätään jaottelisi miehiä (tai toisia naisia) joidenkin antiikkisten "maskuliininen/feminiininen"-sääntöjen mukaan, niin se suhde loppuisi omasta aloitteestani jo siinä vaiheessa. Mielestäni se kertoisi lähinnä lapsellisesta maailmankuvasta, joka ei ole kovin kehittynyt ja jossa ei olla vielä huomattu, että molemmissa sukupuolissa on aina jotain piirteitä siitä toisesta puolesta. Meissä kaikissa. Sellainen on ihmimisyyden syväpsykologinen rakenne.

Jotku näkee Marsin ja Venuksen. Itse nyt tykkäisin ajatella, että sekä miehet että naiset ovat ensin ihmisiä ja sitten vasta sukupuolensa (stereotypioiden) ilmentäjiä. 

No kukin tallaa tavallaan. Liekkihuppariin pukeutuva Sali-Make on varmasti ihannekumppani naiselle, joka etsii sitä kuuluisaa "aitoa miestä". Hän varmasti myös kaipaa rinnalleen sitä kanamaista, hölmöä naista. 

Vierailija
118/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:33"]Itse asiassa en menisi sanomaan, että olisin naismainen mies. Maalausharrastuksesta sen verran, että tykkään pari kertaa kuukaudessa keittää pannun kahvia, laittaa jotain heviä soimaan ja maalata sen kymmenen tuntia. Tämän jälkeen laitan saunan päälle, avaan oluen ja katselen nyrkkeilyä netistä ennen kuin lähden jatkamaan hauskaa lauantai-iltaani kavereiden kera jonnekin baariin. 

Mutta toisaalta, mikäli nainen, josta olisin kiinnostunut esittäisi jotain homoilusyytöksiä tai ylipäätään jaottelisi miehiä (tai toisia naisia) joidenkin antiikkisten "maskuliininen/feminiininen"-sääntöjen mukaan, niin se suhde loppuisi omasta aloitteestani jo siinä vaiheessa. Mielestäni se kertoisi lähinnä lapsellisesta maailmankuvasta, joka ei ole kovin kehittynyt ja jossa ei olla vielä huomattu, että molemmissa sukupuolissa on aina jotain piirteitä siitä toisesta puolesta. Meissä kaikissa. Sellainen on ihmimisyyden syväpsykologinen rakenne.

Jotku näkee Marsin ja Venuksen. Itse nyt tykkäisin ajatella, että sekä miehet että naiset ovat ensin ihmisiä ja sitten vasta sukupuolensa (stereotypioiden) ilmentäjiä. 

No kukin tallaa tavallaan. Liekkihuppariin pukeutuva Sali-Make on varmasti ihannekumppani naiselle, joka etsii sitä kuuluisaa "aitoa miestä". Hän varmasti myös kaipaa rinnalleen sitä kanamaista, hölmöä naista. 

[/quote]

En tarkoittanut tuota homomaisuutta missään nimessä loukkauksena ja olen samaa mieltä kanssasi siitä, että kaikissa on maskuliininen ja feminiininen puoli. Joskus kuitenkin ns. homotutka piippaa virheellisesti ja tästä syystä naiset eivät lähtökohtaisesti ole kiinnostuneita. Tälle asialle voi olla vaikea tehdä mitään, koska en esimerkiksi pysty erottelemaan tuosta ystävästäni yhtä tai kahta asiaa mikä tämän aiheuttaa. Kyselevätkö tuttavasi sinulta mahdollisista tyttöystävistä vai kiertävätkö asiaa jollain tapaa? Esimerkiksi välttelevät aihetta tai kysyvät epämääräisemmin kumppanista?

Vierailija
119/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekkihuppariin pukeutuva Sali-Make? Täh? En minä kyllä ihan sitä tarkoittanut miehisyydellä. Mutta kuten sanoin, viesteistäsi ylipäätänsä huokuu jonkinlainen neitimäisyys, älä nyt takerru mihinkään homotteluihin. Jos mielestäsi naiseus ja miehisyys on jonkinlaista vanhanaikaista skeidaa, niin onko mielestäsi kaljaa jalat harallaan juova ja välillä röyhtäisyn päästävä nainen yhtä viehättävä, kuin lasillisen viiniä juova, jalat ristissä tai yhdessä istuva nainen? Usko tai älä - vaikka suomalaiset naiset peräänkuuluttavatkin tasa-arvoa, kyllä suurin osa silti kaipaa miehekkyyttä kumppaniltaan. Niin, ja jos nainen joutuu tekemään aloitteen seksiinkin, niin... Mihin hän sinua tarvitsee, jos haluaa miehen?

Niin, ja itse en todellakaan viehäty mistään erityisen itsevarmoista miehistä, eikä hevin kuuntelu mielestäni tee kenestäkään miehekästä. Miehekkyys on sitä, että nainen tuntee olonsa turvalliseksi seurassasi, hän tuntee, että välität ja teet kaikkesi hänen ja mahdollisen perheen eteen. Sinä et perheenisänä laita rahaa omiin harrastuksiisi, vaan perheen yhteiseen hyvään.

Vierailija
120/128 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat suoraan sanottuna kusipäältä ja ylianalyyttiseltä aspergerilta. Olet näiden 30v akateemisten sinkkujen viininlitkijänaisten vastine, jotka etsivät miehiä vuodesta toiseen. Miksi te ette mene yhteen? No siksi kun te täydelliset, ette kelpaa edes toisillenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän