Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otetaanko puolisotkin mukaan yliopist/amk juhlintaan?

Vierailija
23.08.2015 |

Olen jo lähempänä kolmeakymppiä ja lukion jälkeen olen ollut työelämässä, asunut ulkomailla mutta kokemusta korkeakouluopinnoista ei vielä ole mutta tänä syksynä palaan koulunpenkille opiskelemaan. Olen naimisissa ja mieheni on työelämässä.

Mua vähän mietityttää nämä korkeakouluopintojen juhlimiset... yksi kaveri sanoi että kannattaa osallistua kaikkeen heti aluksi vaikkei edes ole bilettäjätyyppiä kun on tärkeetä tutustua omiin luokkalaisiin. Siispä ajattelin että yritän olla sosiaalisempi ainakin näin alkuun ja sitö mietin et onko ne bileet sun muut vain ainoastasn aina opiskelijoille vai ottaako monet mukaan puolisojaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itsekin teen iltaisin töitä vielä, joten uskon että keskellä viikkoa tapahtuva juhlinta voi olla vähän liikaa :D no ehkä mä hyväksyn vaan sen, että en ole enää parikymppinen opiskelija...
ap

Vierailija
22/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän koulussa (amk) aika monilla on puolisotkin juhlissa mukana..siis tarkoitan nyt just pikkujouluja ja sen tyylisii suurempia juttuja. Taas joka viikkoiset keskiviikkoillan bileet ei monia parisuhteessa eläviä tuntunut kiinnostavan.

Kyllä siellä koulussa pärjää vaikket hurjasti biletäkään. Eikä kukaan oikeasti oletakaan, että kolmekymppinen vaimo on luokan bilehile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan kukaan kumppaneitaan ota mihinkään mukaan. Silloin tutustutaan siihen omaan porukkaan.

Vierailija
24/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä sellaiset perus oman aineen tai tiedekunnan bileet on vaan opiskelijoiden kesken. Sitten isompiin (yliopiston tai vaikka joidenkin suurempien järjestöjen järkkäämiin) bileisiin voi tuoda ihan hyvin myös puolisoita samoin kuin oman aineen/tiedekunnan "tärkeämpiin" juhliin kuten vuosijuhlille.

Vierailija
25/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:40"]Ei oikeastaan kukaan kumppaneitaan ota mihinkään mukaan. Silloin tutustutaan siihen omaan porukkaan.
[/quote]
Ok. Ainoa kokemus on itsellä niiltä ajoilta kun oma mieheni opiskeli yliopistossa ulkomailla ja siellä puolisot pyydettiin kaikkialle mukaan ja heti oltiin kyselemässä että onko kaikki ok suhteessa jos puoliso jäi kotiin.
ap

Vierailija
26/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puolisoa mukaan. Tutustut luokkakavereihinkin huomattavasti paremmin yksin.

Vierailija
27/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosijuhlat tai vastaavat cocktailtilaisuudet ovat yleensä avec. Sitseille yms. on yleensä kiintiöt, jotka rajaavat osan opiskelijoistakin pois tilanpuutteen vuoksi.  

Vierailija
28/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit toinen kysymys että omissa opinnoissanne niin kuinka tiheesti sellaiset 30 vuotiaat naimisissa olevat/ äidit /isät bilettää koulun juhlissa?

kuulostaa nyt ihan siltä kuin biletys olis mulle numero 1 opiskeluissa :D
mulla kun ei oo mitään kokemusta korkeakouluopiskelusta Suomessa ja koen jo olevani aika vanha opiskelumaailmaan niin siksi epävarmana kyselen :D
ap

Vierailija
29/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh mä oon ihan samassa veneessä sun kanssa:) Aion suosiolla skipata noi juhlat ja kekkerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän