Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otetaanko puolisotkin mukaan yliopist/amk juhlintaan?

Vierailija
23.08.2015 |

Olen jo lähempänä kolmeakymppiä ja lukion jälkeen olen ollut työelämässä, asunut ulkomailla mutta kokemusta korkeakouluopinnoista ei vielä ole mutta tänä syksynä palaan koulunpenkille opiskelemaan. Olen naimisissa ja mieheni on työelämässä.

Mua vähän mietityttää nämä korkeakouluopintojen juhlimiset... yksi kaveri sanoi että kannattaa osallistua kaikkeen heti aluksi vaikkei edes ole bilettäjätyyppiä kun on tärkeetä tutustua omiin luokkalaisiin. Siispä ajattelin että yritän olla sosiaalisempi ainakin näin alkuun ja sitö mietin et onko ne bileet sun muut vain ainoastasn aina opiskelijoille vai ottaako monet mukaan puolisojaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:45"]Ja sit toinen kysymys että omissa opinnoissanne niin kuinka tiheesti sellaiset 30 vuotiaat naimisissa olevat/ äidit /isät bilettää koulun juhlissa?

kuulostaa nyt ihan siltä kuin biletys olis mulle numero 1 opiskeluissa :D
mulla kun ei oo mitään kokemusta korkeakouluopiskelusta Suomessa ja koen jo olevani aika vanha opiskelumaailmaan niin siksi epävarmana kyselen :D
ap
[/quote]

Et varmasti oo ainut "vanhempi" opiskelija, mutta suuri osa varmaan on just 19-20 vuotiaita luokallasi et kyl kaikki sen ymmärtää jos ei jaksa vapaa aikaa viettää samalla tapaa.
Mun luokalla nää vähän vanhemmat opiskelijat olivat aika paljon yhdessä ja eivät osallistuneet aktiviteetteihin ekaa fuksiviikkoa enempää..tai korkeintaan kerran vuodessa ehkä.

Vierailija
2/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:45"]Ja sit toinen kysymys että omissa opinnoissanne niin kuinka tiheesti sellaiset 30 vuotiaat naimisissa olevat/ äidit /isät bilettää koulun juhlissa?

mulla kun ei oo mitään kokemusta korkeakouluopiskelusta Suomessa ja koen jo olevani aika vanha opiskelumaailmaan niin siksi epävarmana kyselen :D
ap
[/quote]
Aika harva kävi missään koulun ulkopuolisessa aktiviteetissa ja huomasi että suyrin osa näistä eristäytyikin porukasta aika nopeasti. Ne kaverit saadaa usein nimenomaan bileissä, ei tunneilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijabileet painottuu arkeen, useimmiten ti, ke tai to. Viikonloppuisin monet on töissä, kotipaikkakunnilla tai bilettää lähimpien kavereiden kanssa.

Vierailija
4/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:47"]Heh mä oon ihan samassa veneessä sun kanssa:) Aion suosiolla skipata noi juhlat ja kekkerit.
[/quote]
suoraan sanottuna muaki tekis mieli....
ei vaan yhtään tekis mieli olla mukana parikymppisten örveltämisessä.
Aiotko osallistua edes mihinkään juttuun ekalla viikolla?

Vierailija
5/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin viime vuonna opiskelemaan ainetta, jossa on perinteisesti melko paljon aikuisopiskelijoita (kuitenkin reilusti yli puolet on "nuoria") Silloin ekoilla viikoilla tutustumismenoissa taisi olla mukan yleensä max. kaksi aikuisopiskelijaa. Virallisissa "Opiskelijabileissä" ei yleensä yhtään.

Vierailija
6/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:45"]Ja sit toinen kysymys että omissa opinnoissanne niin kuinka tiheesti sellaiset 30 vuotiaat naimisissa olevat/ äidit /isät bilettää koulun juhlissa?

ap
[/quote]
Aika harva kävi missään koulun ulkopuolisessa aktiviteetissa ja huomasi että suyrin osa näistä eristäytyikin porukasta aika nopeasti. Ne kaverit saadaa usein nimenomaan bileissä, ei tunneilla.
[/quote]

katsotaanko tällaisia "eristyjiä" sit tosi pahalla?
ei vitsi kuulostan ihan teiniltä näiden kysymysteni kanssa :D
ap

Vierailija
7/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:45"]Ja sit toinen kysymys että omissa opinnoissanne niin kuinka tiheesti sellaiset 30 vuotiaat naimisissa olevat/ äidit /isät bilettää koulun juhlissa?

ap
[/quote]
[/quote]

ap
[/quote]

Ei katsota

Vierailija
8/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiset sanavalinnat nuo "koulun juhlat" ja "luokka". Ei yliopisto ole mikään "koulu", jossa käydään "tunneilla" ja olisi joku "luokka". Yliopisto, luento ja vuosikurssi!

Vierailija
9/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen yliopistossa, olen 25v kahden lapsen äiti. Aloitin opinnot 23 vuotiaana, kun nuorimmaiseni oli vielä alle vuoden ikäinen. En ole käynyt yksissäkään opopiskelijabileissä, mutta kyllä mulla yliopistolla kavereita silti on :)

Vierailija
10/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:55"]Mielenkiintoiset sanavalinnat nuo "koulun juhlat" ja "luokka". Ei yliopisto ole mikään "koulu", jossa käydään "tunneilla" ja olisi joku "luokka". Yliopisto, luento ja vuosikurssi!
[/quote]

Mutta AMK:ssa voi olla "luokat" ja "tunnit" ja kysymys koski sekä AMK:ta että yliopistoa.

Vierailija
11/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:45"]Ja sit toinen kysymys että omissa opinnoissanne niin kuinka tiheesti sellaiset 30 vuotiaat naimisissa olevat/ äidit /isät bilettää koulun juhlissa?

ap
[/quote]
[/quote]

ap
[/quote]
Ei katsota pahalla, ei katsota oikein mitenkään. Mutta siis eivät usein "pääse porukkaan" samalla tavalla ja näiden kanssa jutellaan usein vain pakollisia kouluun liittyviä juttuja.

Vierailija
12/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:47"]Heh mä oon ihan samassa veneessä sun kanssa:) Aion suosiolla skipata noi juhlat ja kekkerit.
[/quote]
[/quote]

En oikein usko.. Mullakin on töitä ton koulun ohella niim vapaa-aikaa jää aika vähän. Oon kerran junnumpana osallistunut näihin amk-juhliin enkä koe että on sen arvoista.. silloin jaksoin vielä bilettää. Millonkohan noita fuksiaisia yms ees järkätään?

Vierailija
13/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:55"]

Mielenkiintoiset sanavalinnat nuo "koulun juhlat" ja "luokka". Ei yliopisto ole mikään "koulu", jossa käydään "tunneilla" ja olisi joku "luokka". Yliopisto, luento ja vuosikurssi!

[/quote]Voi voi, ei ole tämän kirjoittaja yliopistoa nähnytkään kuin omissa harhaisissa kuvitelmissaan. Kyllä siellä suuri osa opetuksesta on ihan pienryhmissä luokissa tapahtuvaa perinteistä koulumaista opiskelua. 

Vierailija
14/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin on avec systeemit joten joskus voit puolisosi ottaa messiin jos haluat esitellä. :)

Vierailija
15/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:47"]Heh mä oon ihan samassa veneessä sun kanssa:) Aion suosiolla skipata noi juhlat ja kekkerit.
[/quote]
[/quote]

En oikein usko.. Mullakin on töitä ton koulun ohella niim vapaa-aikaa jää aika vähän. Oon kerran junnumpana osallistunut näihin amk-juhliin enkä koe että on sen arvoista.. silloin jaksoin vielä bilettää. Millonkohan noita fuksiaisia yms ees järkätään?
[/quote]
Fuksiaisia ym. kyllä mainostetaan aika hyvin koululla. Ja voin kertoa että bileet tuntuu varmasti paljon kivemmilta kun olet itse opiskelija ja koulusta tuttuja naamoja ympärillä :) hyvä mahis myös tutustua ihmisiin, joiden kanssa et käy samoilla luennoilla.

Vierailija
16/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies aloitti 31-vuotiaana AMK:ssa ja itsekin jo kauhulla mietin, että onko sen pakko kulkea kaikissa juhlissa, no ei ole !

Käväisi se fuksiaisissa yhtenä iltana ja tuli kotiin niin aikaisten että mäkin ihmettelin. Sanoi vaan, että never again.

Vierailija
17/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä tuutoriisi ja pyydä että hän järkkää teidät yli 25-v. opiskelijat yhteen johonkin kaffittelemaan. Et sä tule viihtymään kastajaisissa yms. Trust me. Kannattaa niissä silti käydä ekoilla viikoilla koska kaikki suhteet luodaan käytännössä siinä vaiheessa. Ainakin meillä kaveripiiri lukkiutui käytännössä ekan viikon aikana! Sen jälkeen ei vajaan kymmenen hengen (ainejärjestö)sisäpiiriin tullut enää uusia jäseniä sen 2-3 vuoden aikana mitä jaksettiin viettää opiskelijaelämää.

Ps. Ei kumppania mukaan.

Vierailija
18/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti löydät ne läheisemmäksi tulevat opiskelukaverit niistä muista kypsemmistä opiskelijoista ja kannattaa hakeutua yksiin heti alussa. Ne 19-20-vuotiaiden juuri kotoa muuttaneiden humalaiset pariutumispippalot ei oikein sovi enää vakiintuneille kolmikymppisille. Siis toki osallistua saa toki, jos siltä tuntuu mutta luulen, ettei moni jaksa sitä touhua enää, jos ei itse ole samassa kehitysvaiheessa. Itselle teki lujaa välillä osallistua, vaikka olinkin juuri kohderyhmää... Mutta mitenkään pakollista tuo bilettäminen ei opiskeluun liittyen ole, kaikki ei biletä ja osa käy joskus ja jättää valtaosan bileistä väliin, pariutuneet ja vakiintuneet elää enemmän omaa elämäänsä ja keskittyy opiskeluun, töihin ja parisuhteeseen/perheeseen.

Vierailija
19/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan opiskelijoille, ainakin useimmiten.

Vierailija
20/29 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä bileet on aina keskellä viikkoa, keskiviikkosin. Varmaan usein arkena muuallakin.. työssäkäyvälle voi olla ongelmallinen ajankohta?

Meidän ryhmän kesken ei kumppaneita oo kun yks kerran raahannu pikkujouluihin mukaan.. mutta poikaystävän luokkatoverit kyllä bilettää välillä isommallaki porukalla... eli väittäisin ihan riippuvan siitä millasia ihmisiä osuu samaan ryhmään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan