Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuriamme häiritsee ihan kaikki

Vierailija
23.08.2015 |

Mitä voi oikein tehdä kun tuntuu oikein odottavan jotain "virhettä" mistä saa taas sanoa. Sanoo joka kerta ystävällisesti, eli ei ole mikään aggressiivinen tai muuta, mutta taas oli joku lelu unohtunut pihalle lapsilta ja laitteli viestiä kuinka pitää noudattaa sääntöjä kaikkien (siis yksi hiekkalelu oli unohtunut pusikon viereen). Vauvan huutaessa koliikkiaan, kävi aina kyselemässä jos voisime siirtää  vauvan huoneen kauemmaksi hänen "puoltaan" ja näin sitten teimme, sekään ei sitten kelvannut vaan meidän olisi pitänyt viedä vauva aina öisin yläkertaan kun alkaa huutamaan. En todellakaan jaksanut kiikuttaa lasta yläkertaan useita kertoja yössä. Nyt häiritsee keskustelu heti kymmenen jälkeen, eli ilmeisesti oletus on se, että meidän pitäisi muuttaa huonejärjestystä, kuiskailla kymmenen jälkeen, hiipiä täällä, poukkoilla alakertaan lapsen kanssa jos erehtyy kysymään yöllä vaikka vettä. Tästäkin valitti kun viikon aikana oli jo kolmesti kuulunut lapsen ääni. Pissahätää maininnut ja muuta.

En voi käsittää miten sinne äänet edes kuuluu, kun itse en ole koskaan kuullut keneltäkään naapurilta pihahdustakaan, enkä usko että koko talo kuiskii kymmenen jälkeen ja lopettaa myös kävelyn. Naapurin lapset ei koskaan herää yöllä pissalle tai muuta. Tämä stressaa jatkuvasti ja tuntuu ettei voi elää rauhassa yhtään. Miksi ei voi hankkkia vaikka korvatulppia jos normaalit äänet häiritsee noin paljon? En oikein mahda sille mitään jos lapsi nousee pissalle tai vauva huutaa koliikkia. Joskus meillä mennään viikonloppuisin kymmeneltä nukkumaan ja sitten luetaan iltasatua ja lapsi vielä kyselee. Ihan normaalilla äänensävyllä. Onko tosiaan niin, ettei hiljaa saa edes keskustella kymmenen jälkeen? 

Jos lapsi alkaa kiukuttelemaan iltaisin, alan ihan kauheasti paniikinomaisesti stressaamaan sitä kun ajattelen, tuleeko taas valitusta. Joskus ne lapset vaan kiukuttelee, en ole onnistunut kitketään koko kiukuttelua...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro isännöitsijälle tuo sama minkä juuri kirjoitit meille. Voi olla kun naapuri on saanut tarpeeksi näinstä äänistä niin menee itkemään isännöitsijälle. Et tee mitään väärää, sinulla vain sattui paska naapuri. Koita jaksaa!

Vierailija
2/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä? Millainen on kaksikerroksinen kerrostaloasunto? Missä ja milloin rakennettu? En ole ikinä kuullutkaan moisista. Siksi mua jo epäilytti tää provoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:53"]Siis mitä helvettiä? Millainen on kaksikerroksinen kerrostaloasunto? Missä ja milloin rakennettu? En ole ikinä kuullutkaan moisista. Siksi mua jo epäilytti tää provoksi.
[/quote]
Mun ystävän vanhemmat asuvat sellaisessa. Kiva sellainen on, haluaisin itsekin. Suht vanha talo ja ylimmät kerrokset heillä. Tiedän myös yhden toisen perheen, joka asuu sellaisessa. En ole tosin käynyt heillä. Heidän kerrostalonsa on 2000 luvulta.

Vierailija
4/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:53"]

Siis mitä helvettiä? Millainen on kaksikerroksinen kerrostaloasunto? Missä ja milloin rakennettu? En ole ikinä kuullutkaan moisista. Siksi mua jo epäilytti tää provoksi.

[/quote]

Ei ole provo enkä jaksa tästä aiheesta enempää jankata. Kaksi kerrosta kyllä ja kerrostalo, ei tarvitse uskoa.

Vierailija
5/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kokeilepa googlella.

Vierailija
6/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:53"]Siis mitä helvettiä? Millainen on kaksikerroksinen kerrostaloasunto? Missä ja milloin rakennettu? En ole ikinä kuullutkaan moisista. Siksi mua jo epäilytti tää provoksi.
[/quote]
http://kodit.skanska.fi/fi/Kohteet-ja-asunnot/Helsingin-Umbra/Asunnot/B35/
Ihan vaan esimerkiksi.

Vierailija
7/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa naapurien mielipiteet, mutta paskiaset valittavat vuokranantajalle, ja soppari ei jatku.

Vierailija
8/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Joo, ne on isoja perheasuntoja usein.

Helsingin Länsi-Pasilassa on ainakin paljon, kaverilla ylimmässä kerroksessa. Siis kahdessa ylimmässä. Ja kattoterassi..

Sit oon vieraillut Katajanokalla luksuskämpässä, joka myös kahdessa kerroksessa aika korkealla.

Vierailija
9/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:44"] Rivitalo? Paritalo? Kerrostalo? Omakotitalo? [/quote]   Kerrostalo [/quote] Teillä on kaksikerroksinen kerrostaloasunto?

[/quote]

Outo kysymys.

Minä ainakin olen asunut 2-kerroksisessa kerrostaloasunnossa.

t. ohis

Vierailija
10/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:37"]

Mitä voi oikein tehdä kun tuntuu oikein odottavan jotain "virhettä" mistä saa taas sanoa. Sanoo joka kerta ystävällisesti, eli ei ole mikään aggressiivinen tai muuta, mutta taas oli joku lelu unohtunut pihalle lapsilta ja laitteli viestiä kuinka pitää noudattaa sääntöjä kaikkien (siis yksi hiekkalelu oli unohtunut pusikon viereen). Vauvan huutaessa koliikkiaan, kävi aina kyselemässä jos voisime siirtää  vauvan huoneen kauemmaksi hänen "puoltaan" ja näin sitten teimme, sekään ei sitten kelvannut vaan meidän olisi pitänyt viedä vauva aina öisin yläkertaan kun alkaa huutamaan. En todellakaan jaksanut kiikuttaa lasta yläkertaan useita kertoja yössä. Nyt häiritsee keskustelu heti kymmenen jälkeen, eli ilmeisesti oletus on se, että meidän pitäisi muuttaa huonejärjestystä, kuiskailla kymmenen jälkeen, hiipiä täällä, poukkoilla alakertaan lapsen kanssa jos erehtyy kysymään yöllä vaikka vettä. Tästäkin valitti kun viikon aikana oli jo kolmesti kuulunut lapsen ääni. Pissahätää maininnut ja muuta.

En voi käsittää miten sinne äänet edes kuuluu, kun itse en ole koskaan kuullut keneltäkään naapurilta pihahdustakaan, enkä usko että koko talo kuiskii kymmenen jälkeen ja lopettaa myös kävelyn. Naapurin lapset ei koskaan herää yöllä pissalle tai muuta. Tämä stressaa jatkuvasti ja tuntuu ettei voi elää rauhassa yhtään. Miksi ei voi hankkkia vaikka korvatulppia jos normaalit äänet häiritsee noin paljon? En oikein mahda sille mitään jos lapsi nousee pissalle tai vauva huutaa koliikkia. Joskus meillä mennään viikonloppuisin kymmeneltä nukkumaan ja sitten luetaan iltasatua ja lapsi vielä kyselee. Ihan normaalilla äänensävyllä. Onko tosiaan niin, ettei hiljaa saa edes keskustella kymmenen jälkeen? 

Jos lapsi alkaa kiukuttelemaan iltaisin, alan ihan kauheasti paniikinomaisesti stressaamaan sitä kun ajattelen, tuleeko taas valitusta. Joskus ne lapset vaan kiukuttelee, en ole onnistunut kitketään koko kiukuttelua...

[/quote]

Höpö höpö

Vierailija
11/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:01"]

Meillä samanlainen naapuri. Olisi pitänyt heti alussa ymmärtää mikä tapaus kyseessä, kun muutimme tähän, hän tuli juoruamaan kaikista naapureista. Muuttaessamma odotin toista lastamme, ja kun vatsani alkoi pyöristymään, hän tuli kerran vähän kauhistuneena sanomaan, että toivottavasti vauva ei itke paljon. No onnekseen meille syntyi hiljainen vauva, joka on alusta asti nukkunut yöt läpeensä, siitä hän on kiitellyt että onpa meillä vauvaperheeksi hiljaista. Heti alussa teki myös selväksi, että ei siedä parveketupakointia, no me emme polta joten taas hänellä kävi tuuri. Nyt uusimpia valituksia on ollut se, että hän haistaa meidän puhtaan pyykin. Käytän mietoja pesuaineita, joten ei mikään voimakas tuoksu voi ainakaan tulla, eikä hänen kotiinsa saakka. Nyt sain selville että odotan kolmatta lasta, mahtaa akka hyppiä onnesta kun kuulee että meidän perheemme vaan kasvaa. Jotenkin kamalaa, kun kaikki mitä kotonamme tapahtuu, pienetkin äänet jota meiltä kuuluu, mietin vaan mitä naapurin nainen tähän sanoo, ja mitä hän meistä muille juoruu.

[/quote]

Höpö höpö

Vierailija
12/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:52"]

Mulla oli tommonen naapuri. Uusi naapuri sanoo, ettei mitään kuulu. Tai siis ei mitään häiritsevää tai poikkeavaa. Tsemppiä sulle, on rasittavaa. Mulla tuli semmonen olo, et joku seuraa mua kotonani.

[/quote]

Höpö höpö

Vierailija
13/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis sellaisia asioita ei ole olemassa joista sinä et ole kuullut? Tässä käsitellään nyt naapuria, ei kummallisia asuntoja, ja jos se käy liikaa luonnollesi, ei sinulla ole velvollisuutta lukea valheena pitämiäsi asioita.

Tiedän erään tapauksen jossa vanhapiikanaapuri kuunteli yhden naapuriasunnnon ääniä, merkitsi kaiken kuulemansa minuutin tarkkudella vihkoon ja yhtiökokouksessa toi sitten kaikkien läsnäolevien tietoon kuulemansa asiat. Saatuaan varoituksen ei enää puuttunut kuulemiinsa asioihin, mutta pihalla alkoi mustamaalata tuota perhettä muille asukkaille ja kai kaikille ohikulkijoille, muunmuassa allekirjoittaneelle ollessani talossa putkihommissa. Tapauksesta on aikaa muutama vuosi, en tiedä mikä on tilamme nyt.

Vierailija
14/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuta pois. Problem solved

Vierailija
15/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalo? Paritalo? Kerrostalo? Omakotitalo?

Vierailija
16/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:44"]

[/quote]

Kerrostalo

Vierailija
17/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna valittaa, normaalit elämisen äänet kuuluvat elämään ja niitä pitää sietää.

Normaaleja elämisen ääniä ovat juurikin puheääni (myös hiljaisuusajan jälkeen), vessassa käynnit, lasten äänet (myös vauvan itku). Jos niitä ei kestä, niin sitten on syytä miettiä muuttoa eristyksiin.

Nyt lopetatte sen naapurin pilliin mukaan tanssimisen, anna valitusten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ette todellakaan siirtele vauvaa yöllä ja kommunikoi kuiskaamalla. Joku pihalle unohtunut hiekkalelukaan ei ole kamala asia, vaan kuuluu ihan elämään.

Teidän pitää ymmärtää, että te toimitte normaalisti, naapuri ei. Älä enää myötäile valituksia vaan naura silleen ystävällisesti "lapsethan välillä heräilevät öisin / joskus joku unohtuu johonkin / tällaista se on, kun monia ihmisiä asuu samassa talossa" jne. Älä pyytele anteeksi, älä ryhdy erityisjärjestelyihin ja ennen kaikkea: lopeta se stressaaminen

Vierailija
18/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tommonen naapuri. Uusi naapuri sanoo, ettei mitään kuulu. Tai siis ei mitään häiritsevää tai poikkeavaa. Tsemppiä sulle, on rasittavaa. Mulla tuli semmonen olo, et joku seuraa mua kotonani.

Vierailija
19/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:44"]

[/quote]

Kerrostalo
[/quote]
Teillä on kaksikerroksinen kerrostaloasunto?

Vierailija
20/28 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutto auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän