Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut, jota ei ahdista 11kk laittaminen hoitoon?

Vierailija
23.08.2015 |

Odotan innoissani töihin palaamista parin viikon kuluttua, mutta kaikissa lukemissani ketjuissa tuntuu asenne olevan se, että "sydän murtuneena jätin 11kk lapsen hoitoon", "11kk ikäisen hoitoon laittaminen ahdistaa" jne. Onko muita, jotka odottavat töihin pääsemistä ja ovat iloisia lapsen mennessä hoitoon pienenä?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olisi ainakin seonnut, jos olisi joutunut olemaan kolme vuotta kotona... Tätä 11 kuukauttakin olen odottanut hartaasti.

Ap

Vierailija
42/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edestäsi löydät ongelmat.Mutta jos olet päättänyt jo viedä ja sulle ok,niin miksi sitä enään mietit.Kysyit täällä vastasin,en veisi.Näkisin vaikka nälkää tai mitävain mutta en veisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:53"]

Ap olisi ainakin seonnut, jos olisi joutunut olemaan kolme vuotta kotona... Tätä 11 kuukauttakin olen odottanut hartaasti.

Ap

[/quote]

Isä kotiin sitten. Ei äidin aina tarvitse olla se, joka jää kotiin.

Vierailija
44/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein 9kk hoitoon, en itkenyt eikä lapsikaan.

Vierailija
45/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua on ahdistanut jo 11kk,niin se varmasti hyvä lapsen kannalta kuitenkin että menet töihin.Hakisin sinuna apua ongelmaasi.Lapsesi on varmasti yksi ihanimmista asioista mitä sinulle tapahtunut,vähän outoa että koet noin.

Vierailija
46/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän ahdisti viedä 11 kk päiväkotiin mutta vaihtoehtoja ei vaan ollut. Onneksi päiväkoti ja ryhmä olivat ihanat niin oli helpompi jättää lapsi sinne. Ryhmässä oli muitakin ihan pikkuisia ja tykkäsivät touhuta yhdessä. Lohduttauduin sillä että monessa maassa viedään vauvat päiväkotiin jo 3 kk:n ikäisinä. Nautin itse valtavasti kun sain olla päivisin töissä ja oma mielialani koheni töihin paluun jälkeen, joten olin varmasti paljon iloisempi äiti.

Vierailija
47/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vein 10,5kk tarhaan enkä sitä ole katunut. Miksi pitäisi? Nykyään patistetaan työttömiä töihin eikä hoitovapailla saisi olla että tulisi säästöjä. Sitten kun joku menee töihin ja vie lapsen hoitoon alkaa valitus. Koittakaa nyt ihmiset päättää mitä haluatte.
Toisaalta ei se kyllä mua hetkauta mitä te haluatte.

Vierailija
48/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vienyt noin pientä enkä toivoisi muidenkaan niin tekevän, jos ei ole pakko. Meidän lapsi meni kolmevuotiaana, ja on tykännyt olla siellä, vaikka viihtyy kyllä parhaiten yhä (nyt 4v) vanhempiensa kanssa kotona. Jää onneksi iloisena hoitoon ja rupattelee iltapäivällä päivästä, osallistuu innokkaasti hoitopäivän aktiviteetteihin ym. Mutta silti sanoisin, että nelivuotiaallekin riittäisi monesti puolipäivähoito. Jos vie 11-kuisen, toivoisin hartaasti, ettei pienen tarttis olla 10-tuntisia päiviä siellä. 

Tuntuu kyllä hurjalta pyöräyttää muksu maailmaan ja tuupata pieni sitten heti pois päästäkseen toteuttamaan itseään tms. 

Vierailija
49/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi edes nukuttua jos tekisin pikkuiselleni noin.

Vierailija
50/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla ihan hyvä äiti ap, mutta viestiesi lukemisesta tulee kyllä paha mieli. Itselläni on pian 14kk ikäinen lapsi, enkä voisi kuvitellakaan laittavani häntä vielä päiväkotiin. Ei ole ollut hoidossa vielä kenelläkään muulla kuin minulla tai miehelläni. Tai kerran oli 30min. anopilla hoidossa, itse olin kävelyllä. Ymmärrän kyllä, jos rahatilanteen takia on ihan pakko laittaa hoitoon, mutta sinun tilanteessasi ei olekaan kyse siitä. Tuntuu melkein kuin haluaisit vain eroon lapsestasi, kun tunnut oikein retostelevan asialla. Itse tahdon, että omat lapseni osaavat puhua ja kertoa edes jotenkin, miten päivä on hoidossa sujunut. Ja, että lapset ymmärtävät, että päivä ollaan hoidossa ja sitten äiti/isä tulee taas hakemaan.

Vierailija
51/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:54"]

Edestäsi löydät ongelmat.Mutta jos olet päättänyt jo viedä ja sulle ok,niin miksi sitä enään mietit.Kysyit täällä vastasin,en veisi.Näkisin vaikka nälkää tai mitävain mutta en veisi.

[/quote]

Paljon pahempia ongelmia aiheuttaa kotona annettu kasvatus jos se on lasta pikkuaikuisena pitävää rankaisukasvatusta.

Vierailija
52/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:46"]Olen Pk:ssa töissä ja just niillä 3-5 v llä se hoidon aloitus on vaikeaa. Poikkeuksia tietysti on mut tuntuu että mitä pienempi lapsi, sen helpommin aloitus sujuu.
[/quote]
Jos olet ammattilainen ymmärrät varmaan mistä tämä johtuu.Lapsi on ollut vanhempansa hoidossa ja kiintynyt tähän eikä tottunut vietaan hoitoon.Onko se huono asia?Kotihoidetun lapsenkin kanssa voi käydä kerhoissa jne.Miksi pienen taaperon täytyisi tottua mahd.pienenä olemaan erossa vanhemmasta ja olls vieraan hoidossa jos ei ole pakko?

Vierailija
53/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:54"]Edestäsi löydät ongelmat.Mutta jos olet päättänyt jo viedä ja sulle ok,niin miksi sitä enään mietit.Kysyit täällä vastasin,en veisi.Näkisin vaikka nälkää tai mitävain mutta en veisi.
[/quote]

Ohis, mutta sulla on maailman raivostuttavin kirjoitustyyli! Ei hyvää päivää ku tekee mieli työntää haarukka silmään....

Vierailija
54/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi koskaan voinut viedä pieniä lapsiani muille hoitoon, onneksi ei tarvinnutkaan, saivat olla kotona koko lapsuuden, koulusta tullessakin oli äiti kotona. Miksi olisin tehnyt lapsia toisten hoidettavaksi, en näe yhtään hyvää syytä! Ei kukaan vieras välitä toisen lapsesta kuin omat vanhemmat, eikä päiväkodeissa ehditä huomioimaan lapsia tarpeeksi. Lapset ovat stressaantuneita jo pienestä pitäen, ei hyvä.

Vierailija
55/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä teidän inka-juhaneista tulee näkymään myöhemmällä iällä se että olette olleet niin sairaalloisesti kiinni niissä ensimäiset vuodet. Kieltäkää se itseltänne minkä tahdotte, mutta niin siinä käy. Nimimerkillä nähty on.

Minustakin tuli hyvä, työssä käyvä ja vastuuntuntoinen aikuinen jolla on loistava suhde vanhempiin vaikka minut on laitettu hoitoon 9kk iässä.

Ja sinä joka kysyit miksi joku hankkii lapsia jos laittaa ne pienenä jo hoitoon? Mikä oikeus sulla on sanoa kenellekään noin. Häpeä

Vierailija
56/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarukka silmään,hui.Toivottavasti ei sulla lastasi kohtaan tollaisia ajatuksia.

Vierailija
57/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuori kun sain esikoisen, ja halusin palata kouluun, etten vain "putoa kelkasta". Ja senhän tietää mitä ajatellaan nuoresta, joka jättää koulut kesken/lykkää/jättää kokonaan käymättä lapsen takia. Joten meidän lapsi meni yksivuotiaana hhoitoon. Tädit ovat kivoja, saamme kuvia päiväkodin arjesta s-postiin ja lapsi oppii joka päivä siellä olemaan toisten kanssa. Jos lapsi kärsisi, niin kyllä huomaisimme.

Vierailija
58/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se oli suuri helpotus, vaikka näin ei saisikaan ääneen sanoa. Pääsin tekemään asioita, joissa olen todella hyvä ja jättämään jatkuvan epäonnistumisen pelkoni edes sen kahdeksan tunnin ajaksi pois harteiltani. Sen päivittäisen kahdeksan tunnin tauon ansiosta kykenin saamaan itseluottamukseni takaisin ja sain sen saman itseluottamuksen raahattua myös kotiinkin.  

Vierailija
59/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:21"]Haarukka silmään,hui.Toivottavasti ei sulla lastasi kohtaan tollaisia ajatuksia.
[/quote]

ihan oikeasti, opettele edes suomen kielen perusteet... ja miksi olisi?

Vierailija
60/73 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko oikeasti noin köyhiä että on pakko laittaa tarhaan päiväsäilöön lapsi joka ei puhu eikä kävele ja vierastaa? Just.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi