Olenko ainut, jota ei ahdista 11kk laittaminen hoitoon?
Odotan innoissani töihin palaamista parin viikon kuluttua, mutta kaikissa lukemissani ketjuissa tuntuu asenne olevan se, että "sydän murtuneena jätin 11kk lapsen hoitoon", "11kk ikäisen hoitoon laittaminen ahdistaa" jne. Onko muita, jotka odottavat töihin pääsemistä ja ovat iloisia lapsen mennessä hoitoon pienenä?
Kommentit (73)
Meillä mies ei voi jäädä kotiin.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:40"]
Nyt tarhaan muksun 2v kanssa tutustuessani olen niin kiitollinen ettei tarvinnut noin pienenä jättää hoitoon. Siellä pari uutta lasta, juurikin vuoden ikäisiä, mitkä itkevät suunnilleen koko sen ajan mitä ovat hoidossa. Ei noin pienet ymmärrä että vanhempi tulee sitten takaisin. Ei mun mielestä ole mukavaa kellekään, vähän kieroutunutta että ap oikein nauttii hoitoon laittsmisesta.
[/quote]
Näinpä.
Niin ja olen itse töissä päiväkodissa. Säälittää todella paljon ne noin vuodet ikäiset lapset, jotka tutti suussa ja vaipat päällä siellä itkevät äidin tai isän perään oikeastaan koko ajan. Eivät he ymmärrä, miksi heidät jätetään sinne. Eikä hoitajilla ole aikaa sylitellä tms. heitä.
Juuri tuosta syystä meillä on lapset kotihoidettu sinne kolmevuotiaaksi asti.
[/quote]
Mun mies on töissä päiväkodissa missä meidän alle vuoden ikänen on. Isä on eri osastolla kun lapsi, mutta silti ei oo päivääkään siellä viettäny itkien. Pienenä ryhmät ja osaavia hoitajia. Minkähän laisessa paikassa oikein oot töissä jos siellä ne pienet päivät pitkät itkee? Haloo, jos ne itkee niin tilanne korjataan jollakin lasta miellyttävällä asialla. Mulle myös sanottiin, että jos jatkossa edes tulis ongelmia ja itkuisuutta, siitä kerrotaan kotiväelle ja lapsi saa "lykkäystä" vähäksi aikaa tai asiaan paneudutaan muuten tarkemmin.
Ne ihmiset päiväkodissa tekee työtään eikä itketä lapsia siellä. En sit tiedä miten sulla.
Mahdankohan olla kovinkin kylmä, kun minua ei ahdista ajatuksena yhtään sekään, että lapsi todennäköisesti ensimmäiset päivät - viikot itkee perääni? Kyllähän se ohi menee.
Mielestäni 11-kuukautisen lapsesi hoitoon vieminen on täysin normaalia! Minä vein lapseni hoitoon hänen ollessa vuoden ikäinen sillä minun täytyi saada opinnot loppuun. Äiti ja isä itse päättäköön milloin viedä lapsi hoitoon muiden sitä kritisoimatta, ei puhettakaan siitä että kiintymissuhteessa olisi jotain pielessä jos lapsi viedään hoitoon tuossa iässä! Onhan se isäkin rampannut töissä jo lapsen ollessa kuukauden! Mutta aina kun äiti vie lapsen hoitoon alle kahden vuoden iässä ja päättää jatkaa uraansa etc on jotain pielessä....! Paras ystäväni palasi töihin vauvan ollessa kuukauden (ulkomailla) ja täällä valitetaan kun äidit palaa töihin lapsen ollessa vuoden! Eikä heilläkään ole kiintymissuhteessa vikaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:16"]
Mahdankohan olla kovinkin kylmä, kun minua ei ahdista ajatuksena yhtään sekään, että lapsi todennäköisesti ensimmäiset päivät - viikot itkee perääni? Kyllähän se ohi menee.
[/quote]
Mahdat aivan varmasti. Sääli, että raha on tärkeämpi. HYI HELVETTI
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:23"]
[/quote]
Tuonkin lapsen olisi parempi ollut jäädä syntymättä tai adoptioon annettuna. Kaikkea pahaa
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:23"]
[/quote]
[/quote]
En ole menossa töihin rahan takia.
Öö no mitä sitten jos menee töihin rahan takia. Mitä jos ei vaan ole vaihtoehtoja?? Kunnon tätejä täällä kommentoimassa ja aihuttamassa ihmisille pahaa mieltä. Minun lapsoseni on ollut pienestä asti hoidossa muutamia tunteja, kun olen tehnyt töitä äitiyslomalla.
Lapseni on kovin sosiaalinen ja viihtyy hyvin, jopa vieraissa paikoissa ja vieraiden kanssa. Minua ei pätkääkään ahdistaisi laittaa häntä hoitoon, mutta olen kuitenkin jäämässä kotiin ainakin toviksi.
Ohis, mutta pakko sanoa että ei se ainakaan itsellä ole mitään saatanan itsensä toteuttamista, se on elannon ansaitsemista kun töihin menen (vaikka työstäni nautinkin)! Kyllä täällä näitä sossupummeja riittää ihan nokko, itse haluan ansaita oman osani meidän perheessä.
Tietynlainen elintaso pidän että on meidän perheessä hyvä ja turvallinen, joten sekä mies että minä käymme töissä kun niitä töitä kerran on. Ja tästä syystä laitan vastasyntyneen lapseni hoitoon kun hän on vuoden ikäinen.
Syyllisyyttä en tunne, uskon että sekä kotona kasvaneet että hoidossa olleet voivat kasvaa aivan hyviksi ihmisiksi, on aika paljon muitakin kokemuksia elämässä jotka määrittelevät osaksi sitä minkälaiseksi ihminen kasvaa. Mutta pakko oli tulla sanomaan, että yleensä se elanto pitää saada joten mahdollista ei ole jäädä kotiin haahuilemaan. Ja jos haluaa oman mielenterveytensä vuoksi töihin, sekään ei ole paha juttu! Ihan turha mennä kenellekään sanomaan ettei olisi pitänyt niitä lapsia tehdä.
Ugh.
Eli, oletko ainut... kyllä olet lähes ainoa. Arvotat työn pienen vauvan edelle, kai huolehdit ehkäisystä! Oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:56"]Eli, oletko ainut... kyllä olet lähes ainoa. Arvotat työn pienen vauvan edelle, kai huolehdit ehkäisystä! Oikeasti.
[/quote]
No ei hän kyllä todellakaan ole ainut.
Nyt tarhaan muksun 2v kanssa tutustuessani olen niin kiitollinen ettei tarvinnut noin pienenä jättää hoitoon. Siellä pari uutta lasta, juurikin vuoden ikäisiä, mitkä itkevät suunnilleen koko sen ajan mitä ovat hoidossa. Ei noin pienet ymmärrä että vanhempi tulee sitten takaisin. Ei mun mielestä ole mukavaa kellekään, vähän kieroutunutta että ap oikein nauttii hoitoon laittsmisesta.
Ei ahdistanut ennenkuin muutama sukulainen päivitteli asiaa. Mutta niistäkin tuntemuksista pääsin pian eroon, ja kun käytiin lapsen hoitopaikassa ensimmäisen kerran, niin vakuutuin, että he osaavat asiansa ja lapsesta pidetään hyvää huolta.Lapsi siis täytti juuri vuoden kun lähti hoitoon.
Minä en pystyisi laittamaan vuoden ikäistä hoitoon ellei olisi ihan pakko. Niin pieni taapero tuo on vielä ja äidissä kiinni. Töitä ehtii tekemään lopunelämää, vauva tuo rakas pikkuinen on vain hetken. Haluan nähdä hänen kehityksensä ja nauttia joka hetkestä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:21"]Odotan innoissani töihin palaamista parin viikon kuluttua, mutta kaikissa lukemissani ketjuissa tuntuu asenne olevan se, että "sydän murtuneena jätin 11kk lapsen hoitoon", "11kk ikäisen hoitoon laittaminen ahdistaa" jne. Onko muita, jotka odottavat töihin pääsemistä ja ovat iloisia lapsen mennessä hoitoon pienenä?
[/quote]
Kyllä minä laitoin, koska menin töihin ja halusin lisäksi säilyttää juuri sen hoitopaikan. Oi miten ahdistuneita sirpaleita maailman vauvat ovatkaan, kun monessa maassa ei ole edes 3 kuukautta äitiyslomaa. Lastenhoitajat on sitä varten, että he hoitavat mukuloita. Siitä ei kukaan rikki mene.
Olen Pk:ssa töissä ja just niillä 3-5 v llä se hoidon aloitus on vaikeaa. Poikkeuksia tietysti on mut tuntuu että mitä pienempi lapsi, sen helpommin aloitus sujuu.
Ihan kauheeta!Aattele nyt oikeesti,sehän on vielä vauva ja kerran vaik pieni!Laitoin esikoiseni 1v3kk hoitoon ja kadun.Muut lapset saaneet kotona kasvaa kauan.En ymmärrä sinunlaisiasi.Miksi teit lapsia?Edestäsi löydät ongelmat.Tsemppii kuitenkin!Kyllähän sä pärjäät mutta mieri sun pikkuista.t.Suurperheen äiti
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:46"]Ihan kauheeta!Aattele nyt oikeesti,sehän on vielä vauva ja kerran vaik pieni!Laitoin esikoiseni 1v3kk hoitoon ja kadun.Muut lapset saaneet kotona kasvaa kauan.En ymmärrä sinunlaisiasi.Miksi teit lapsia?Edestäsi löydät ongelmat.Tsemppii kuitenkin!Kyllähän sä pärjäät mutta mieri sun pikkuista.t.Suurperheen äiti
[/quote]
Ei luoja,mitä syyllistämistä. Edestäsi löydät, niin mitkä??
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:40"]
[/quote]
Näinpä.
Niin ja olen itse töissä päiväkodissa. Säälittää todella paljon ne noin vuodet ikäiset lapset, jotka tutti suussa ja vaipat päällä siellä itkevät äidin tai isän perään oikeastaan koko ajan. Eivät he ymmärrä, miksi heidät jätetään sinne. Eikä hoitajilla ole aikaa sylitellä tms. heitä.
Juuri tuosta syystä meillä on lapset kotihoidettu sinne kolmevuotiaaksi asti.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:46"] Pakko oli minunkin alle vuoden ikäinen lapsi laittaa hoitoon, ei olisi muuten ruokaa pöydässä ollut. Lapsi pärjäsi kuuleman mukaan hyvin ja tottui nopeasti, äidistä oli outoa kun lapsi oli muiden hoidettavana. [/quote] Ei ruokaa pöydässä, just ja joo, kukaan ei ruoatta jää, sitä pitää huolen yhteiskunta. Oliko todellista pulaa mistään, tuskin. [/quote] Sanoo joko hyvin tienaava/totaali sossun elätti.
[/quote]
Ei tarvitse olla kumpaakaan, tavallinen toimistotyötä tekevä nainen, lapset saivat viettää kotona ne tärkeimmät vuodet. Toiset laittavat rahan lasten edelle.