Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä on siiryytty liukuvaan työaikaan.

Vierailija
23.08.2015 |

Multa kukaan ole kysynyt sopiiko se minulle. No ei sovi! Huomenna soitan liittoon. Mulle ole siitä mitään hyötyä. Lapsi pääsee hoitoon klo.7.30,eikä liukumia ole. Kivahan se olisi kerätä tunteja talteen jotain menoja varten,mutta kun en voi. Siis sydeemi on +/- kaksi tuntia päivä. Vittu sanon minä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:56"]

Siis kun jotkut voi kerätä tunteja "talteen" ja sitten pitää lomaa. Minä en voi. Niitä voi siis kerätä max.40h. Siis viikon loma.ap

[/quote]

Meillä ei saa liukumia pitkinä vapaina vaan max 4h/pv ja senkin esimiehen luvalla.

Vierailija
22/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:56"]Siis kun jotkut voi kerätä tunteja "talteen" ja sitten pitää lomaa. Minä en voi. Niitä voi siis kerätä max.40h. Siis viikon loma.ap
[/quote]
Ja se on muiden syy, että sun pitää viedä lapses hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:01"] Niitähän ei saa pitää kerralla, vaan nimenomaan toisena päivänä myöhästyy lapsen hoidossa olevan kasvatuskeskustelutakia ja toisena päivänä tekee sen saman sisään. Tai käyt gynellä iltapäivällä ja teet puuttuvan tunnin vaikka kymmenminuuttisina sitten takas. Muista, että se saa olla myös miinuksella, miinus 40, eli voit hyvin lomailla viikon... Not. Parhaat tulee pyörällä, leimaa sisään ja menee sosiaalitiloihin suohkuun ja laittautumaan. Iltapäivällä sama, ensin vaatteiden vaihto ja sitten leimaus ulos. [/quote] Meidän työpaikalla työajan leimaus on omalla tietokoneella eli leimaus tehdään vasta sitten, kun koneen on saanut auki ja aloittaa oikeasti työt. Suihkussa saa toki käydä työpaikalla, mutta sitä ei saa tehdä työaikana.   [/quote] siis, ekana koneelle, sit vessaan ja hakemaan kahvia ja tupakalle. Pari omaa puhelua ja pian onkin lounasaika.

[/quote]

Noup, ei noin. Tupakalle mennessä pitää leimata ulos ja esimiehet valvovat kahvitaukoja. Heti tulee noottia, jos kahvitauko venähtää. Vessassa saa sentään käydä vapaasti, mutta eiköhän tuotakin kohta ruveta valvomaan tehostamisen nimissä.

Kyllä meillä työaikana pitää tehdä työtä, järjestelmästä kun saa tulostettua vaikka minkälaista mittaria, mitä on tullut tehdyksi.

Vierailija
24/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä(tehdas)sillai että saadaan kerätä tunteja ja pitää sitten ne vapaana. Ei tietenkään ne jotka tekee 2tai3 vuoroa. Mutta meillä onkin hieno pomo. Parempaa ei voisi olla. Vaikka on mies,niin ymmärtää meidän naisten ongelmat.

Vierailija
25/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mieheni työaikaan kuuluu peseytyminen (20min) ennen työajan päättymistä. Hän työskenteleekin ahtaissa säiliöissä hiekkapuhaltajana. 

Vierailija
26/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit ensin mitä se liukuma tarkoittaa. On meilläkin töissä liukuma ja tulen 8 maissa joka päivä

Vierailija
27/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, mutta tuli mieleen näistä liukuman eri variaatioista: Entisessä työpaikassa lähiesimies oli sitä mieltä, että liukuva työaika tarkoittaa sitä, ettei työntekijälle tarvitse antaa lainkaan varsinaista työvuorolistaa (vuorotyö kyseessä siis) vaan töitä tehdään "liukuvasti" aamu seitsemästä ilta kuuteen. Kaikkien oletettiin olevan töissä 7:00 valmiina töihin ja sitten ensimmäiseen kahvitaukoon mennessä (klo 9) lähiesimies päätti, ketkä jää suoraan töihin, ketkä hyödyntää "vapaapäiviä" ja kuka palaa iltavuoroon parin tunnin tauon jälkeen. Näinhän ei siis koskaan käytännössä tehty, tietenkään, mutta oli siinä uuden lähiesimiehen kanssa melkoinen vääntö asiasta hänen läväyttäessään mahtiajatuksensa julki ensimmäisessä henkilökuntakokouksessa.

Vierailija
28/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:10"]Ette nyt ymmärrä asian pointtia. Eli ne tästä liukumasta hyötyvät joilla ei ole lapsia tai voivat järjestää hoidon jotenkin. Minä yh.äitinä en voi viedä lasta hoitoon klo.5.00. Mielelläni tekisin pidempää päivää,että saisi sitten olla kotona.ap
[/quote] OLEN MYÖS YH JA LIUKUMA TÖISSÄ. EN VOI SITÄ KÄYTTÄÄ LAPSEN PÄIVÄHOIDON AIKOJEN VUOKSI. TIEDÄTKÖ ETTÄ MEITÄ SAMASSA TILANTEESSA OLEVIA ON TUHANSIA SUOMESSA. OLET JOTENKIN VINOUTUNUT KUN AJATTELET ETTÄ KUN ET VOI OHI MENEVÄSSÄ ELÄMÄN TILANTEESSA HYÖTYÄ HALUAMALLASI TAVALLA KÄYTTÄÄ NIIN EI SAA MUUTKAAN. TIEDÄTKÖ ETTÄ ET OLE MAAILMANNAPA? ONNEKSI EN TUNNE SINUNLAISTASI!

Vierailija
29/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan noista liukumisra eniten hyötyy. Kun on kiirettä tehdään plussaa eikä tarvitse maksaa ylityökorvauksia.

Vierailija
30/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, työnantajan ei tarvitse liukumien ansiosta maksaa ylitöitä, mutta itse arvostan vapaa-aikaa ja on tosi hyvä että tosiaan jonkun menon takua voi joskus tulla myöhemmin tai lähteä aiemmin ja tehdä joskus pidempään. Ja en minäkään voi lasten takia tehdä tuntitolkulla pidempää mutta 5-10 minuuttiakin kerryttää ajan kanssa saldoa.

Vierailija
31/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin  niin. Mutta kun meillä niitä voi kerätä ja sitten pitää vapaana. Kyllä se mua vituttaa kun en voi itse tehdä niin. Viikossa saisi jo 10h kerättyä jaksaisi.ap

Vierailija
32/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ku mä en voi ni muutkaan ei saa! Epistä!"

Vierailija
33/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:32"]Niin  niin. Mutta kun meillä niitä voi kerätä ja sitten pitää vapaana. Kyllä se mua vituttaa kun en voi itse tehdä niin. Viikossa saisi jo 10h kerättyä jaksaisi.ap
[/quote]No lähdet iltapäivällä vähän myöhemmin?

Vierailija
34/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää valitus menee samaan sarjaan mun työkaverin valituksen kanssa. Meillä alkaa aamuvuorot yleensä kuudelta, mutta lähes joka päivä jollekin on merkattu 7-9 työn alku. Yks aamu vähän ennen kuutta ko. työkaveri tuli töihin, vaihtoi vaatteet ja katsoi työvuorolistaa. Sit alkoi hirveä valitus kun hänen vuoronsa alkaa vasta seitsemältä EIKÄ KUKAAN OLE SITÄ HÄNELLE SANONUT! Eipä niitä vuoroja muillekaan sanota, kyllä ne jokainen ihan itse voi työvuorolistasta katsoa. Koko päivä samaa valitusta, kun hänellä nyt meni tunti hukkaan päivästä ja se oli meidän muiden ja pomon syy, kun kukaan ei ollut hänelle sanonut.

Vierailija
36/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä sellainen 52-vuotias työn sankari, joka ei ikinä liu'u. Tosin hän joutuu tekemään aina ylitöitä, sillä ei vaan saa asioita työajassa aikaiseksi. Vaikka kaikki muut saavat. Ehkä johtuu siitä että tämä räpätäti peukuttelee tyttärensä kuvia facebookissa koko päivän. Ja jauha ja jauhaa pienen pienistä asioista asiakkaiden ja työkavereiden kanssa. Maailman rasittavin ihminen. Ja arvatkaa mitä, jos häneltä kysyttäisiin, meillä olisi käytössä kellokortti. VOE SSCWIDDU.

Vierailija
37/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kun vittuilla. Hauskaa iltaa aivan kaikille.ap

Vierailija
38/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:50"]

[/quote]Ei ollut oikea ap. Ehkä olen ottanut turhasta stressiä(taas). Silti tahtoisin minäkin saada tunteja "pankkiin"ap

Vierailija
39/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:50"]

[/quote]Ei ollut oikea ap. Ehkä olen ottanut turhasta stressiä(taas). Silti tahtoisin minäkin saada tunteja "pankkiin"ap

[/quote]

Kyllä ne sunki lapset kasvaa. Sitten voit käyttää liukumaa. Pikkulasten kanssa ei kaikki voi, mutta myöhemmin sitten.

Vierailija
40/49 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:32"]

Niin  niin. Mutta kun meillä niitä voi kerätä ja sitten pitää vapaana. Kyllä se mua vituttaa kun en voi itse tehdä niin. Viikossa saisi jo 10h kerättyä jaksaisi.ap

[/quote]

eikö se sinun  lapsesi myös kasva ja vanhene ja lopeta päivähoidoss akäyntiä ja saat hieman väljemmän aikataulun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi