Laskeeko naisen 'arvo'..
..sen jälkeen kun hänestä on tullut äiti? Eli kysymykseeni haluaisin mielipiteitä, sillä meillä oli eräät illanistujaiset, joissa oli paljon 30-50 vuotiaita pariskuntia (lapsettomia ja lapsellisia), meininki oli rentoa ja humalan taso sellainen, että kaikki puheenaiheet koluttiin läpi ja porukka uskalsi puhua suoraan, eikä estoillut. Eräs vieras heitti ilmoille toteamuksen että sen jälkeen kun hänen vaimonsa oli hänelle pari lasta synnyttänyt, häntä kiehtoivat ja kiinnostivat noin yleisesti (sitten eron jälkeen) synnyttämättömät naiset. Tästä keskustelu sitten repesi ja melko yleinen linja tuntui olevan se, että lapsettomat naiset (ja miehetkin) olivat kiinnostavimpia kumppaniehdokkaita ja jollain tavalla kiehtoivat eniten itse lapsiperheen arjen kokeineita miekkosia ja naikkosia. Mitä sinä olet mieltä?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:06"]Kun mies on saanut jälkikasvun siemennettyä, lakkaa tiineeksi laitettu nainen kiinnostamasta ja katse harhailla uusien valloitusten perään. Se on vaan biologiaa.
Harva mies myöskään ihan oikeasti pystyy kiintymään jälkikasvuunsa, mutta nykyisin sitä vaaditaan vähän kaikilta miehiltä, kun on niin trendikästä olla koti-isä jne.
Siksi on helpompaa miehenä 'mennä lauman mukana' ja teeskennellä että välittää sekä raskaudesta pilalle menneestä naisesta että rääkyvistä pennuista, vaikka vitut kiinnostaisi, oikeesti :D
[/quote]
Nyt tahdon kuulla isien mielipiteitä tuosta ettei miehet kiinny jälkikasvuunsa tai raskaana olevaan naiseensa.
[/quote]
Noh.. Minä olen kolmen lapsen isä ja vaimoni kanssa rakastetaan toisiamme enkä aijo kyllä tästä mihinkään lähteä, tykkään perheestäni ja lasten kanssa olosta. Mutta. Jos vaimoni ei lapsia olisi halunnut, en olisi minäkään. Lapseni on tärkeitä, enkö niitä kyllä pois antais mutta ihan samanlaisia lapsia ne on kun muidenkin. Isyys on mukavaa muttei tämä nyt mitään niin kummallista ole. Varmaan tyytyväisempi olisin ilman mutta kyllä tämä näinkin passaa. Ja itse kysymykseen. Jos joskus vielä naisen etsimiseen joudun, niin lapsettoman otan. Jos saan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:01"]
Lapsettomana tahdon lapsettoman kumppanin, mutta jos itselläni olisi lapsi olisi tekopyhää vaatia ettei kumppanilla saa olla.
[/quote]
Joo, eikä lihava saa haluta laihaa kumppania, köyhä hyvin toimeentulevaa, mt-ongelmainen tervettä tai lyhyt pitkää. Muuten on tekopyhää.
Minä olen 35-vuotias, kolmen lapsen äiti. Toisella kierroksella avioeron jälkeen. Ja ei, en koe arvoni alentuneen lasten takia.
Kyllä.. Itelläkin lähti muija vaihtoon lapsen sntymän jälkeen. Päivitin nuorenpaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:08"]
Itse en lapsettomana naisena ikinä haluaisi miestä jolla on lapsia, tai joka on tehnyt jo yhden epäonnistuneen kierroksen avio-ja perhe-elämässä. Musta se kertoo jotain negatiivista miehestä, jos voi jättää kumppanin pyörittämään arkea yksin pienten lasten kanssa. Varsinkin vauvan kanssa yksin jättäminen on musta vain törkeää ja itsekeskeistä. Ei pitäisi tehdä niitä lapsia jos suhde ei ole sen verran lujalla pohjalla, että se kestää sen ettei kaikki ole aina täydellistä ja aina ei saa mitä haluaa.
[/quote]
Joskus ne akat vaan on kamalia hirviöitä, mies on ilmainen piika ja nainen vaan käskee ja menee. Eron jälkeen monella viikko-viikko systeemi, eli samalla tavallahan siinä molemmat on yksin.
[/quote]
Joo, onhan sekin mahdollista. Mutta jos nainen on luonteeltaan epämieluista niin ehkä asia olisi selvinnyt jo aikaisemmin suhteen aikana ja lapsia ei olisi tarvinnut hankkia. Ja tarkoitan tässä nimenomaan niitä isiä, jotka lähtevät ja joilla lapset kyläilee joskus viikonloppuisin, mutta he eivät pyöritä arkea lasten kanssa. On meinaa tullut sinkkumarkkinoilla vastaan tällaisia isejä, jotka joskus hoitavat pieniä lapsia pari tuntia mutta muuten elävät villiä sinkkuelämää. Ja heidän ex-naisiaan tavanneena voin sanoa myös etteivät nämä naiset ole aina mitenkään rupsahtaneita eikä heissä ole ollut muuta vikaa. Vaikuttaa, että miehen kiinnostus lapsen tai lapsien ja perhe-elämän arjen myötä on vain lopahtanut.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:00"] Lapseton kumppani on ilman muuta kiinnostavampi, koska lapsi sitoo huoltajaa paljon. [/quote] Niin, siis kyse on nyt miehistä, jotka ovat noiden samaisten lasten huoltajia!! [/quote] Kyllä siis nimenomaan monen isäihmisen suusta kuulin railakkaimmat ylistykset naisesta jolla ei lapsia ole. Ikä ei taas tuntunut tässä aiheessa mikään kynnyskysymys, lähinnä monet olivat sitä mieltä että oman ikäinen synnyttämätön nainen tai lapseton mies on 'se juttu'.
[/quote]
Missä tollaiset juhlat on olleet ja millaisia ne ylistykset olivat? Kerro nyt vähän enemmän. Provolta haisee tämäkin aloitus.
[/quote]
Tämä en kyllä ollut minä, mutta ihan normaalihkot mökkikekkerit sukulaisen, kavereiden, naapurien kanssa. Porukkaa oli laidasta laitaan, ympäri Suomea, pääasiassa Uudeltamaalta. Melko paljon oli noita kerran eronneita, etenkin vanhemmassa sukupolvessa. Ja siis selvennykseksi nyt, tämä aihe tuli itsellenikin vähän puun takaa, en ennemmin ole koko asiaa ajatellutkaan ja siksi vain vähän yllätyin niin yksimielisestä suuntautumisesta äiti ja isä -ihmisiin. Enkä siis itse jaa tätä ajatusmaailmaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:01"]
Lapsettomana tahdon lapsettoman kumppanin, mutta jos itselläni olisi lapsi olisi tekopyhää vaatia ettei kumppanilla saa olla.
[/quote]
Joo, eikä lihava saa haluta laihaa kumppania, köyhä hyvin toimeentulevaa, mt-ongelmainen tervettä tai lyhyt pitkää. Muuten on tekopyhää.
[/quote]
Saahan sitä haluta, mutta mielestäni se on tekopyhää vaatia toiselta jotain mitä ei itse tee/ole.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:12"]
Itse en lapsettomana naisena ikinä haluaisi miestä jolla on lapsia, tai joka on tehnyt jo yhden epäonnistuneen kierroksen avio-ja perhe-elämässä. Musta se kertoo jotain negatiivista miehestä, jos voi jättää kumppanin pyörittämään arkea yksin pienten lasten kanssa. Varsinkin vauvan kanssa yksin jättäminen on musta vain törkeää ja itsekeskeistä. Ei pitäisi tehdä niitä lapsia jos suhde ei ole sen verran lujalla pohjalla, että se kestää sen ettei kaikki ole aina täydellistä ja aina ei saa mitä haluaa.
[/quote]
Joskus ne akat vaan on kamalia hirviöitä, mies on ilmainen piika ja nainen vaan käskee ja menee. Eron jälkeen monella viikko-viikko systeemi, eli samalla tavallahan siinä molemmat on yksin.
[/quote]
Joo, onhan sekin mahdollista. Mutta jos nainen on luonteeltaan epämieluista niin ehkä asia olisi selvinnyt jo aikaisemmin suhteen aikana ja lapsia ei olisi tarvinnut hankkia. Ja tarkoitan tässä nimenomaan niitä isiä, jotka lähtevät ja joilla lapset kyläilee joskus viikonloppuisin, mutta he eivät pyöritä arkea lasten kanssa. On meinaa tullut sinkkumarkkinoilla vastaan tällaisia isejä, jotka joskus hoitavat pieniä lapsia pari tuntia mutta muuten elävät villiä sinkkuelämää. Ja heidän ex-naisiaan tavanneena voin sanoa myös etteivät nämä naiset ole aina mitenkään rupsahtaneita eikä heissä ole ollut muuta vikaa. Vaikuttaa, että miehen kiinnostus lapsen tai lapsien ja perhe-elämän arjen myötä on vain lopahtanut.
[/quote]
Saman olen huomannut.
Hyi hitto. Tulee koko ajan enemmän sellainen olo, että miehistä kannattaa pysya mahdollisimman kaukana.
Syntyessä naisen arvo on 365,98€, jos nainen saa herutuskuvilla keskarvon 8 tai enemmän, hänen arvonsa nousee 1,28€ per annettu ääni. keskiarvo 6-7,99 pitää naisen arvon samana ja alle 6 laskee naisen arvoa 0,78€ per ääni.
Sukupuoliyhteys laskee naisen arvoa 0,59€ per penetraatio ja 0,34€ per fellaatio. Avioliitosta naisen arvo laskee kertalunteisesti 69,73€ ja 1,56€ per avioliitovuosi.
Äitiys laskee naisen arvoa 35,68€ per poikalapsi ja 64,81€ per tyttölapsi.
Pettäminen parisuhteessa laskee naisen arvon nollaan, josta tehdään sitten normaalit herutus/seksi/lapsivähennykset.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:01"] Lapsettomana tahdon lapsettoman kumppanin, mutta jos itselläni olisi lapsi olisi tekopyhää vaatia ettei kumppanilla saa olla. [/quote] Joo, eikä lihava saa haluta laihaa kumppania, köyhä hyvin toimeentulevaa, mt-ongelmainen tervettä tai lyhyt pitkää. Muuten on tekopyhää. [/quote] Saahan sitä haluta, mutta mielestäni se on tekopyhää vaatia toiselta jotain mitä ei itse tee/ole.
[/quote]
Kukaan muu kuin sinä ei ole mistään vaatimuksista puhunutkaan.
Tietenkin laskee, erityisesti nuorilla naisilla. Tämä johtuu useasta syystä:
Ensinnäkin nuorilla naisilla on parisuhdemarkkina-arvo yleensä korkea. Kun markkina-arvo on korkea, niin silloin se myös pystyy voimakkaasti laskemaan. Lisäksi ylivoimaisesti nuorista naisista on vielä lapsettomia. Miksi siis ottaa nuori nainen, jolla on lapsia, kun on helppo löytää lapsettomia nuoria naisia.
Vanhemmilla naisilla lapsen tuoma parisuhdemarkkina-arvon lasku on paljon lievempää. Markkina-arvo on silloin jo muutenkin matalampi, joten lapsi ei sitä pysty enää niin paljon laskemaan. Lisäksi suurimmalla osalla vanhemmista naisista on lapsia, joten silloin nainen lapsen kanssa on ihan joukkoon kuuluva. Sen sijaan lapseton ja muuten tasokas ja hyvännäköinen vanhempi nainen on todennäköisesti verrokkiryhmäänsä, eli tosiin ikäisiinsä naisiin nähden, parisuhdemarkkina-arvoltaan erittäin korkealla ja menestyy parisuhdemarkkinoilla.
Voisiko se jonkunlaisen arvon alentuminen johtua siitä, ettei sinkku- äiti pysty samalla tavalla syöksyä suin päin kiihkeään suhteeseen kuten lapseton? Ja että uusi mies tulee vasta toisena lasten jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:16"]Eiköhän se "se juttu" lapsettomissa oo ihan vain se että on paljon helpompaa luoda ja rakentaa suhde lapsettoman kumppaniehdokkaan kanssa kuin sellaisen jolla on jo niitä lapsia. Ei se ihmisen arvotukseen sinänsä vaikuta.
[/quote]
Mulla tuo ei taas oo lapsista kiinni, vaan lähinnä siitä etten pidä äitejä niin kiinnostavina kuin samanikäistä lapsetonta. Joku piirre niissä äideissä on etten kiinnostu samanlailla.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:26"]Voisiko se jonkunlaisen arvon alentuminen johtua siitä, ettei sinkku- äiti pysty samalla tavalla syöksyä suin päin kiihkeään suhteeseen kuten lapseton? Ja että uusi mies tulee vasta toisena lasten jälkeen?
[/quote]
Tosiaan, miehen kuuluu aina olla ykkösenä. Miten nainen ehtisi miestä passata kun lapsetkin pitäisi hoitaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:26"]Tietenkin laskee, erityisesti nuorilla naisilla. Tämä johtuu useasta syystä:
Ensinnäkin nuorilla naisilla on parisuhdemarkkina-arvo yleensä korkea. Kun markkina-arvo on korkea, niin silloin se myös pystyy voimakkaasti laskemaan. Lisäksi ylivoimaisesti nuorista naisista on vielä lapsettomia. Miksi siis ottaa nuori nainen, jolla on lapsia, kun on helppo löytää lapsettomia nuoria naisia.
Vanhemmilla naisilla lapsen tuoma parisuhdemarkkina-arvon lasku on paljon lievempää. Markkina-arvo on silloin jo muutenkin matalampi, joten lapsi ei sitä pysty enää niin paljon laskemaan. Lisäksi suurimmalla osalla vanhemmista naisista on lapsia, joten silloin nainen lapsen kanssa on ihan joukkoon kuuluva. Sen sijaan lapseton ja muuten tasokas ja hyvännäköinen vanhempi nainen on todennäköisesti verrokkiryhmäänsä, eli tosiin ikäisiinsä naisiin nähden, parisuhdemarkkina-arvoltaan erittäin korkealla ja menestyy parisuhdemarkkinoilla.
[/quote]
Olen aivan samoilla linjoilla, en vaan osannut pukea sanoiksi niinkuin sinä.
[/quote]
Mistä voisit tietää, ettei se nainen olisi sitä miestä jättänyt? Ja sitäpaitsi lapset jäävät esimerkiksi huoltajuuskiistoissa ihan oikeuden päätökselläkin melkein 100% tapauksista äidilleen.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:24"]
Hyi hitto. Tulee koko ajan enemmän sellainen olo, että miehistä kannattaa pysya mahdollisimman kaukana.
[/quote]
Jos perustat näkemyksesi miehistä naisvaltaisen anonyymipalstan viesteihin, niin ehkä tosiaan sinun on parempi pysyä erossa niin miehistä, naisista kuin lapsistakin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:58"] Eräs vieras heitti ilmoille toteamuksen että sen jälkeen kun hänen vaimonsa oli hänelle pari lasta synnyttänyt, häntä kiehtoivat ja kiinnostivat noin yleisesti (sitten eron jälkeen) synnyttämättömät naiset.
[/quote]
Heittihän se vaimokin tasapuolisuuden nimissä ilmoille mietteen, että häntä kiinnostavat enää lähinnä salskeat nuoret miehet, joista on enemmän iloa sängyssä kuin omasta miehestä?
Minulla on lapsia ja olen sinkku. En halua lisää lapsia ja haluan että mahdollisella uudella kumppanilla on jo omat lapset tehty. Sitä paitsi olisin elämässä halunnut enemmän lapsia kun nämä kaksi mitä minulla on. Luonto on kumminkin valinnut toisin ja en terveyden puolesta enempää voi tehdä.