Laskeeko naisen 'arvo'..
..sen jälkeen kun hänestä on tullut äiti? Eli kysymykseeni haluaisin mielipiteitä, sillä meillä oli eräät illanistujaiset, joissa oli paljon 30-50 vuotiaita pariskuntia (lapsettomia ja lapsellisia), meininki oli rentoa ja humalan taso sellainen, että kaikki puheenaiheet koluttiin läpi ja porukka uskalsi puhua suoraan, eikä estoillut. Eräs vieras heitti ilmoille toteamuksen että sen jälkeen kun hänen vaimonsa oli hänelle pari lasta synnyttänyt, häntä kiehtoivat ja kiinnostivat noin yleisesti (sitten eron jälkeen) synnyttämättömät naiset. Tästä keskustelu sitten repesi ja melko yleinen linja tuntui olevan se, että lapsettomat naiset (ja miehetkin) olivat kiinnostavimpia kumppaniehdokkaita ja jollain tavalla kiehtoivat eniten itse lapsiperheen arjen kokeineita miekkosia ja naikkosia. Mitä sinä olet mieltä?
Kommentit (67)
Olen aina ihmetellyt mistä arvosta mahtaa olla kysymys...ihmisarvosta vai mikä tämä arvo oikein on?
Lapseton kumppani on ilman muuta kiinnostavampi, koska lapsi sitoo huoltajaa paljon.
Kyllähän se näin on. Elämän realiteetteja. se pitää vaan hyväksyä
Lapsettomana tahdon lapsettoman kumppanin, mutta jos itselläni olisi lapsi olisi tekopyhää vaatia ettei kumppanilla saa olla.
No en tiä, mutta ainakin pienten lasten äiti ei itseäni kiinnostaisi, koska ne on poikkeuksetta vähän sellaisia äiti-eläimiä, jotka lässyttää mussuttaa ja on hyvin vaikea keksiä puhuttavaa ihmisen kanssa joka on niin eri vaiheessa elämäänsä. Ikinä en itse lapsia haluaisi, niin en lähtisi tuollaiseen suhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:00"]
Lapseton kumppani on ilman muuta kiinnostavampi, koska lapsi sitoo huoltajaa paljon.
[/quote]
Niin, siis kyse on nyt miehistä, jotka ovat noiden samaisten lasten huoltajia!!
Mielestäni korkealla omassa asteikossani on juurikin sellainen itsenäinen 35-45 vuotias itsestään huolehtiva nainen. Saman ikäinen lapsien kera, ei ikävä kyllä ole minua varten.. Se että on jo synnyttänyt ja on äiti, ei kiehdo ainakaan itseeni samanlailla, myönnän.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:00"]Olen aina ihmetellyt mistä arvosta mahtaa olla kysymys...ihmisarvosta vai mikä tämä arvo oikein on?
[/quote]
Niin, sitäkin mietin. Markkina-arvo ilmeisesti tai joku määrittelemätön seksuaalisuuden asteikko, josta mulla ei oo ollu päänvaivaa ennen tätä aiheen avautumista.
Ap
Kun mies on saanut jälkikasvun siemennettyä, lakkaa tiineeksi laitettu nainen kiinnostamasta ja katse harhailla uusien valloitusten perään. Se on vaan biologiaa.
Harva mies myöskään ihan oikeasti pystyy kiintymään jälkikasvuunsa, mutta nykyisin sitä vaaditaan vähän kaikilta miehiltä, kun on niin trendikästä olla koti-isä jne.
Siksi on helpompaa miehenä 'mennä lauman mukana' ja teeskennellä että välittää sekä raskaudesta pilalle menneestä naisesta että rääkyvistä pennuista, vaikka vitut kiinnostaisi, oikeesti :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:04"]Mielestäni korkealla omassa asteikossani on juurikin sellainen itsenäinen 35-45 vuotias itsestään huolehtiva nainen. Saman ikäinen lapsien kera, ei ikävä kyllä ole minua varten.. Se että on jo synnyttänyt ja on äiti, ei kiehdo ainakaan itseeni samanlailla, myönnän.
[/quote]
Onko sinulla omia lapsia?
Itse en lapsettomana naisena ikinä haluaisi miestä jolla on lapsia, tai joka on tehnyt jo yhden epäonnistuneen kierroksen avio-ja perhe-elämässä. Musta se kertoo jotain negatiivista miehestä, jos voi jättää kumppanin pyörittämään arkea yksin pienten lasten kanssa. Varsinkin vauvan kanssa yksin jättäminen on musta vain törkeää ja itsekeskeistä. Ei pitäisi tehdä niitä lapsia jos suhde ei ole sen verran lujalla pohjalla, että se kestää sen ettei kaikki ole aina täydellistä ja aina ei saa mitä haluaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:00"]
[/quote]
Niin, siis kyse on nyt miehistä, jotka ovat noiden samaisten lasten huoltajia!!
[/quote]
Kyllä siis nimenomaan monen isäihmisen suusta kuulin railakkaimmat ylistykset naisesta jolla ei lapsia ole. Ikä ei taas tuntunut tässä aiheessa mikään kynnyskysymys, lähinnä monet olivat sitä mieltä että oman ikäinen synnyttämätön nainen tai lapseton mies on 'se juttu'.
Tarkoitetaanko tässä siis pariskuntien suhtautumista toisiinsa lasten saamisen jälkeen? Mies lakkaa arvostamasta vaimoaan kun tästä tulee hänen omien lastensa äiti?? Mitä helvettiä?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:06"]Kun mies on saanut jälkikasvun siemennettyä, lakkaa tiineeksi laitettu nainen kiinnostamasta ja katse harhailla uusien valloitusten perään. Se on vaan biologiaa.
Harva mies myöskään ihan oikeasti pystyy kiintymään jälkikasvuunsa, mutta nykyisin sitä vaaditaan vähän kaikilta miehiltä, kun on niin trendikästä olla koti-isä jne.
Siksi on helpompaa miehenä 'mennä lauman mukana' ja teeskennellä että välittää sekä raskaudesta pilalle menneestä naisesta että rääkyvistä pennuista, vaikka vitut kiinnostaisi, oikeesti :D
[/quote]
Nyt tahdon kuulla isien mielipiteitä tuosta ettei miehet kiinny jälkikasvuunsa tai raskaana olevaan naiseensa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:00"] Lapseton kumppani on ilman muuta kiinnostavampi, koska lapsi sitoo huoltajaa paljon. [/quote] Niin, siis kyse on nyt miehistä, jotka ovat noiden samaisten lasten huoltajia!! [/quote] Kyllä siis nimenomaan monen isäihmisen suusta kuulin railakkaimmat ylistykset naisesta jolla ei lapsia ole. Ikä ei taas tuntunut tässä aiheessa mikään kynnyskysymys, lähinnä monet olivat sitä mieltä että oman ikäinen synnyttämätön nainen tai lapseton mies on 'se juttu'.
[/quote]
Missä tollaiset juhlat on olleet ja millaisia ne ylistykset olivat? Kerro nyt vähän enemmän. Provolta haisee tämäkin aloitus.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:06"]
Kun mies on saanut jälkikasvun siemennettyä, lakkaa tiineeksi laitettu nainen kiinnostamasta ja katse harhailla uusien valloitusten perään. Se on vaan biologiaa.
[/quote]
Juuri tällaisten mielipiteiden takia en enää naisena tahdo parisuhdetta ja lapsia. Kiitos av:n totuudentorvien te miehet ilmoitatte selkeästi millaisia oikeasti olette :)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:04"]Mielestäni korkealla omassa asteikossani on juurikin sellainen itsenäinen 35-45 vuotias itsestään huolehtiva nainen. Saman ikäinen lapsien kera, ei ikävä kyllä ole minua varten.. Se että on jo synnyttänyt ja on äiti, ei kiehdo ainakaan itseeni samanlailla, myönnän.
[/quote]
Onko sinulla omia lapsia?
[/quote]
Ei ole, mutta periaatteessa taas minulla ei ole mitään niitä vastaankaan, en ole mikään lapsivihaaja. Jotenkin olo on vain sellainen että synnyttänyt nainen on jo vähän liian käytetty, eikä tunnu samalla tavalla kiinnostavalta. Tää ny vaan on mun mielipide
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:08"]
Itse en lapsettomana naisena ikinä haluaisi miestä jolla on lapsia, tai joka on tehnyt jo yhden epäonnistuneen kierroksen avio-ja perhe-elämässä. Musta se kertoo jotain negatiivista miehestä, jos voi jättää kumppanin pyörittämään arkea yksin pienten lasten kanssa. Varsinkin vauvan kanssa yksin jättäminen on musta vain törkeää ja itsekeskeistä. Ei pitäisi tehdä niitä lapsia jos suhde ei ole sen verran lujalla pohjalla, että se kestää sen ettei kaikki ole aina täydellistä ja aina ei saa mitä haluaa.
[/quote]
Joskus ne akat vaan on kamalia hirviöitä, mies on ilmainen piika ja nainen vaan käskee ja menee. Eron jälkeen monella viikko-viikko systeemi, eli samalla tavallahan siinä molemmat on yksin.
Eiköhän se "se juttu" lapsettomissa oo ihan vain se että on paljon helpompaa luoda ja rakentaa suhde lapsettoman kumppaniehdokkaan kanssa kuin sellaisen jolla on jo niitä lapsia. Ei se ihmisen arvotukseen sinänsä vaikuta.
Niin ja siis mukana oli myös sinkkuja, tottakai.
Ap