Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette käytä korkokenkiä arkipukeutumisessa?

Vierailija
23.08.2015 |

Olisi ilo silmälle jos naiset käyttäisivät enemmän korkokenkiä ja tiukkoja vaatteita pukeutumisessa eikä tyytyisi mihinkään tylsään lumppulinjaan. Nykysuomessa miehet pukeutuvat paljon naisia paremmin, vaikka lähtökohdat ovat huonommat. 

Kommentit (281)

Vierailija
201/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootusjalka sen olla pitää.

Vierailija
202/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän. Olen aikuinen, enkä enää edes niin kovin nuori, opiskelija, ja kuljen koulumatkat bussilla. Käytän myös mekkoja ja hameita arkena. Tykkään näyttää naiselliselta, ja pukeutumisessa keskityn erityisesti siluettiin. Pyöräillessä ja liikunnassa muutenkin on tietty aina verkkarit ja kunnon lenkkarit, mutta tykkään erottaa liikuntapukeutumisen muusta pukeutumisesta. Voin toki kaupassa käydä verkkareissa ja lenkkareissa jos olen liikkeellä, mutta en koskaan lähtisi erikseen niissä kauppaan. Jos siis voin valita, liikun mieluiten ihmisten ilmoilla siisteissä vaatteissa. Käytän kiilakorkoja arjessa ja stilettikorkoja juhlissa, koska olen kyllästynyt siihen, että stilettikorot tarttuvat aina kaikkialle kiinni (esim. kauppojen eteisissä oleviin reikämattoihin). En kuule koskaan huorittelua, koskapa tyylini ei ole lainkaan huorahtava. Korkokengissäkin voi olla tyylikäs. Ja kyllä, kuljen kesät talvet koroissa. Mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käyttää koska sopivia on hyvin hankala löytää näihin räpylöihin. Jalkaterän ja varpaiden muoto sekä asentovirheet ja kiputilat rajoittaa muutenkin kenkävaihtoehtoja.

Vierailija
204/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylitön, venäläinen, wt.

Vierailija
205/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä teollisuudessa. Muut ihmiset ovat ympärillä haalareissa, työtakeissa ja turvakengissä, ja itsekin joudun satunnaisesti tuotannon puolella pyörimään. Tuntisin oloni typeräksi sipsutellessani korkokengissä siinä ympäristössä.

Vapaa-ajalla en juuri käytä korkkareita, koska ne aiheuttavat kipuja. Jos seison ja kävelen päivän korkkareilla, menee seuraava vuorokausi päkiävaivoja parannellessa. Oli laadukkaat kengät tai ei, aina kipeytyy. Terveyteni on minulle tärkeämpää kuin ulkonäkö.

Vierailija
206/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalat kengät on nykyään IN, sen huomaa jos vähä kin matkustaa Suomen ulkopuolella. Tosi paljon löytyy kauniita sandaaleja (käy hyvin mekkojen kanssa, eikä maxin kanssa käy edes korolliset). Ballerinoja näkyy katukuvassa kans ja nekin on mielestäni kivoja. Naisellisuus ei ole kiinni pelkistä koroista;).

Käytän korollisia nykyään aika harvoin, yleensä vain silloin kun oon lähdössä ulos ja silloinkin kiiloja (ne on ainoat hyvät jalassa, en ole avokas-tyyppiä).

Vierailija
207/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikäytössä? Tarkoitatko myös työkäytössä? Olen hortonomi ja ja kunnon työkengät vähintään 8 tuntia päivässä käytössä. Jos menen kauppaan ja kotiin, niin en jaksa korkkareita vaihtaa, vaikkas kivojahan ne on. Viikonloppuna joskus käytän korkkareita ja juhlissa jne., ne on ihania!, mutta silti aikas harvoin. Miksi pitäisi? Siis ainakaan arkena, arkikin on tosin käsite.

Vierailija
208/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan käytän korollisia saappaita ja nilkkureita, korkoa joku 4-6cm. Kesällä valitsen mieluummin ballerinat tai tennarit. Kesäpukeutumiseen sopviat korkokengät ovat muutenkin lähinnä jotain avokkaita, mitkä miellän enemmän juhlakengiksi.

Vierailija
209/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset korkokengät sinulla on, ap?

Vierailija
210/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:06"]Osa naisista käyttää korkokenkiä, ja tyylikkäitä vaatteita. En ikinä menisi lenkkareissa kaupungille enkä verkkareissa, ne kuuluvat lenkkipolulle. Toppi päällä ja minihame ja korkokengät, haa silmäniloa jokaiselle. [/quote] Voi voi. Taidat olla vielä aika nuori.

[/quote]

En ole nuori, vaaN 40+, minulla on aikaa panostaa ulkonäkööni, olen kotirouva, ja en todellakaan mikään korvenraivaaja. Raskaat työt teetetään muilla.

[/quote]

Ei pahalla, mutta N 40+ , pikkutoppi minari ja korkkarit on yhdistelmänä vähän, noh...  t oikeasti nuori nainen joka näyttää kyllä lenkkareissakin hyvälle

Vierailija
211/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:31"]

käytänhän. tosin korkoa vain 4 senttiä.

[/quote]

Aika nössöä. Mun kengissä on 1 cm korko.

Vierailija
212/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu jos käytän

Vierailija
213/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vähän ihmettelen, että kesäisin naiset eivät Suomessa käytä korkkareita. Talvisin kyllä on kaikenlaista korkosaapasta yms. Tunnen itseni ihan friikiksi, kun kävelen korkkareissa, kun muut käyttää tennareita :D t. N35

Vierailija
214/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:33"]Millaiset korkokengät sinulla on, ap?
[/quote]

No, ei kai sentään ole tarkoitus, että miehet alkavat pukeutua naisten vaatteisiin! Huh huh...

Vierailija
215/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:22"]

Matalat kengät on nykyään IN, sen huomaa jos vähä kin matkustaa Suomen ulkopuolella. Tosi paljon löytyy kauniita sandaaleja (käy hyvin mekkojen kanssa, eikä maxin kanssa käy edes korolliset). Ballerinoja näkyy katukuvassa kans ja nekin on mielestäni kivoja. Naisellisuus ei ole kiinni pelkistä koroista;). Käytän korollisia nykyään aika harvoin, yleensä vain silloin kun oon lähdössä ulos ja silloinkin kiiloja (ne on ainoat hyvät jalassa, en ole avokas-tyyppiä).

[/quote]

Miksei maxin kanssa kävisi korolliset kengät? :D

Vierailija
216/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan pitää jalkani ja akillesjänteeni kunnossa vielä vanhuudeksi asti.

Vierailija
217/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes omista yksiäkään korko kenkiä hah!

Vierailija
218/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:58"]Miksi käyttäisin vain joidenkin tuntemattomien miesten silmäniloksi? Korkokengät ovat epämukavat, aiheuttavat vaivaisenluita ja akillesjänneongelmia eivätkä tuo ainakaan minulle mitään lisäarvoa arjessa.
[/quote]

Totta. Minulle on ihan yksi lysti mitä miehet ajattelevat. Korkokengät ovat tukalat (ellei kyseessä suht matalat). Olen muutenkin 175. En halua ollapisemoi

Vierailija
219/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin käyttää ja ois vaikka mitä kivoja kenkiä, mut mun työpaikalla on ihan käsittämättömän jyrkät kierreportaat joita joudun käyttämään useita kertoja päivässä, niin ei oikein napaa korkokengissä tallustaa. Matalissa koroissa tunnen oloni idiootiksi ja tanttamaiseksi, siksi käytän joku 10+cm korkoa tai ei korkoa ollenkaan.

Vierailija
220/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuljen usein pyörällä ja kävellen. Korkkareissa on mahdotonta kulkea esim. jyrkkää alamäkeä. Itse nautin arkiliikkumisesta enkä näe mitään ideaa pilata liikkumisen iloani hankalilla kengillä (jos joku vastaantulija niistä vaikka ilahtuisi ;-)

Myöskään autoiluun korkkarit eivät sovellu. Käytän korkeampia kenkiä juhlissa ym. tilanteissa, mihin ei sisälly pitkiä kävelymatkoja tai hankalakulkuisia polkuja.

En käytä monia muitakaan hankalia / epämukavia vaatekappaleita enkä juurikaan meikkaa. Olo pitää olla mukava, vaikkakin siitä huolimatta siisti ja tyylikäs. En kaipaa ollenkaan sen kaltaista huomiota, mitä saisin korkkareilla ja tiukoilla vaatteilla.

Siksi, ap,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän