Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette käytä korkokenkiä arkipukeutumisessa?

Vierailija
23.08.2015 |

Olisi ilo silmälle jos naiset käyttäisivät enemmän korkokenkiä ja tiukkoja vaatteita pukeutumisessa eikä tyytyisi mihinkään tylsään lumppulinjaan. Nykysuomessa miehet pukeutuvat paljon naisia paremmin, vaikka lähtökohdat ovat huonommat. 

Kommentit (281)

Vierailija
181/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:06"]Osa naisista käyttää korkokenkiä, ja tyylikkäitä vaatteita. En ikinä menisi lenkkareissa kaupungille enkä verkkareissa, ne kuuluvat lenkkipolulle. Toppi päällä ja minihame ja korkokengät, haa silmäniloa jokaiselle. [/quote] Voi voi. Taidat olla vielä aika nuori.

[/quote]

En ole nuori, vaaN 40+, minulla on aikaa panostaa ulkonäkööni, olen kotirouva, ja en todellakaan mikään korvenraivaaja. Raskaat työt teetetään muilla.

Vierailija
182/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:59"]

Koska olen mies.

[/quote]Tekosyitä, tekosyitä. Kyllä se miesten kaikkivaltias silmä sinunkin koroissa ja siroissa nilkoissasi lepäisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skolioosi. Ei selkä kestä.

Vierailija
184/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla miesten katseiden kohteena.

Vierailija
185/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun miehet pystyvät hoitamaan koko päivän työt ja kotiaskareet, lasten hoidon ja kaiken muun kävelemällä päkiöillä, niin vasta sitten on varaa pyytää naisilta samaa.

Vierailija
186/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt en nää yhtäkään järkevää syytä pitää korkkareita. Mun arkityyli on muutenkin aika sporttinen. Kuljen pyörällä ja useammin mulla on reppu kuin laukku. Näyttäishän se hölmölle jos sitten olisikin korkokengät jalassa...

Mulla ei myöskään ole mitään intressejä ilahduttaa sovinistisia miehiä. Saan ihan tarpeeksi huomiota muutenkin.

Vierailija
187/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 190cm ilman korkoja.. ;)

Vierailija
188/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää korkkareista, tunnen oloni tyhmäksi ja noloksi niissä sipsutellessani. En pidä siitä kopinasta, enkä siitä, etten voisi halutessani laittaa vaikka juoksuksi. Tennarit on mun juttu.

Vierailija
189/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien on oltava varsinkin arkena mukavat. Teen arkisin työtä, jossa seison ja kävelen palon ihmisten edessä. 

Vierailija
190/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkarithan oli alunperin miesten juttu, missä on miesten manolot?

Vierailija
191/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmiset ajattelisi jos sipsuttelisin korkokengissä tallille mättämään paskaa kottikärryyn :D
Korkokengät myös sattuu jalkoihin, eli ei oikein käytännölliset arjessa, mutta juhlissa kyllä kun tarvitsee vain suurimmaksi osaksi istua.

Vierailija
192/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:58"]Miksi käyttäisin vain joidenkin tuntemattomien miesten silmäniloksi? Korkokengät ovat epämukavat, aiheuttavat vaivaisenluita ja akillesjänneongelmia eivätkä tuo ainakaan minulle mitään lisäarvoa arjessa.
[/quote]
Käytät todennäköisesti myös niitä persettä heruttavia farkkuja sekä "work out" trikoita. Vaikka collarit olisivat paljon miellyttävämmät.

Vierailija
193/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytänhän. tosin korkoa vain 4 senttiä.

Vierailija
194/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäterveelliset, epäkäytännölliset. Usein olen koiran kanssa ulkona, ja ulkoiluasun(joka on mun arkiasu) kanssa näyttäis tyhmältä. Toisekseen mun selkä on rikki, ja nilkka muljahtaa jo lenkkareissa, niin enpähän viitsi jonkun silmäniloksi ryhtyä oman terveyden kustannuksella.

Vierailija
195/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:02"]Löysät nilkat, jotka muljahtavat helposti, jos astuu srntin vinoon. Kikeile itse korkkareilla kävelyä, niin saat tietoa, miltä tuntuu. Pidä niitä sitten koko työpäivä matkoineen. [/quote] Mulla sama ongelma. Siksi käytänkin kiilakorkoja tai paksumpia korkoja.

[/quote]

Kiilakorot nyt on rumemmat kuin lättänäkengät.

Vierailija
196/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minähän käytän. Lenkeillä en käytä enkä puistossa lasten kanssa. Kaupassa on korkokengät jos en ole liikkeellä ruuhka-aikaan

Vierailija
197/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:56"]Olisi ilo silmälle jos naiset käyttäisivät enemmän korkokenkiä ja tiukkoja vaatteita pukeutumisessa eikä tyytyisi mihinkään tylsään lumppulinjaan. Nykysuomessa miehet pukeutuvat paljon naisia paremmin, vaikka lähtökohdat ovat huonommat. 
[/quote]

Hyvä kysymys. Itse olenkin ajatellut alkavani käyttämään korkokenkiä. Kovin korkeista en pidä, mutta onhan niitä puolikorkeitakin olemassa! Ovat silti naisellisempia kuin lättäkengät.
[/quote]

Alapeukuista näkee suomalaisten naisten huonon itsetunnon ja epävarmuuden. Kommentti oli aivan asiallinen. Mutta onhas se pelottavaa, jos naiset alkavat puketumaan kauniimmin. Saattaa omakin mies vilkaista, kun katukuvassa muitakin kuin kynittyjä, urheilupukuisia miesnaisia.

Vierailija
198/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:39"] Alapeukuista näkee suomalaisten naisten huonon itsetunnon ja epävarmuuden. Kommentti oli aivan asiallinen. Mutta onhas se pelottavaa, jos naiset alkavat puketumaan kauniimmin. Saattaa omakin mies vilkaista, kun katukuvassa muitakin kuin kynittyjä, urheilupukuisia miesnaisia.

[/quote]Sulla on kliseet hyvin hallussa. Onko sulla muita esimerkkejä kuin oma peilikuvasi? 

Mitä iloa saat itsellesi tuosta negatiivisuudestasi? Odotatko saavasi aikaan muutoksia toisten toiminnassa? Miltä tuntuisi, jos kukaan ei enää reagoisi negatiivisiin juttuihisi? Oletko joskus saanut niistä positiivista palautetta tai onko joku muuttanut toimintatapojaan vuoksesi? Oletko ikinä kokeillut toista lähestymistapaa sinulle kiusallisiin ja arkoihin asioihin?

Vierailija
199/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti siksi, että korkkarit hankaavat ja ovat epämukavat kävellessä vähänkään pidempään. Ja minä kävelen tai pyöräilen joka paikkaan. Arkisempi mekko on usein päällä, mutta en halua jättää asioita tekemättä sen takia, koska jaloissa on niin pahat hankaumat, että on pakko mennä kotiin hoitamaan niitä. Kuten joku sanoikin liian paljon haittaa siitä että joku random mies kadulla saa silmäniloa. 

Luulisin, että suurin osa miehistä ei ymmärrä kuinka epäkäytännöllisiä ns. naisellisett vaatteet ja kengät ovat. He eivät ole kokeilleet kävellä piikkikoroilla jonkin ritilän päällä tai pidempää matkaa. Heillä ei ole aavistustakaan minkälaista sipsuttamista jollakin kapealla hameella ja korkkareilla käveleminen on. 

Vierailija
200/281 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun reumaiset ja rikkinäiset polvet ei kestä minkäänlaisia korkoja... mennä tallustan matalissa kengissä jopa juhlissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä