Kun toinen vanhemmista omii aikuisia lapsia??? T: äitipuoli
Luulin että lasten täysi-ikäistymiseen päättyy viimeisetkin narinat, enkä osannut aavistaa että äiti alkaa omimaan aikuisia lapsia.
Monta muutakin esimerkkiä on, mutta tänään tämä tuli taas mieleeni, ja alkoi sapettaa.
Mieheni poika lupasi kuskata minua huomenna lääkäriin. Tämä asia oli sovittu jo viikko sitten, ja hän itse tarjoutui. Nyt pojan äiti kuitenkin soitti miehelleni kiukkuisen puhelun, että minun pitää hommata joku toinen kyyti, kun hän haluaa juuri silloin pojan luokseen kylään.
Kysymys siis, oi te, jotka olette olleet samassa tilanteessa; loppuuko tämä koskaan, ja jos, niin milloin???
Kommentit (200)
Mikset itse aja sinne lääkäriin? Jösses.
No eikö vaan isän olisi aika hylätä tuo lapsi, saisitte tekin kaksi aikaa toisillenne.
"Toinen vanhempi"? Sinähän olet täysin ulkopuolinen ihminen.
Eiks se poika osaa pitää lupauksiaan, vai mikä on, eihän se nyt äidin päätettävissä ole, että kuskaako vai ei.
Jos olisin kyseinen poika, tuollainen vain ajaisi kauemmaksi minua äidistäni. Tulisi olo, että en saa päättää omasta elämästäni.
Vastatkaa vain miehesi kanssa äidille, että tämä on tehty sopimus, johon sinulla ei ole vaikutusvaltaa.
Mua jaksaa aina vaan ihmetyttää, että miten aikuiset ihmiset viitsii vääntää ihan hölmöistä asioista kunhan vaan saavat sille toiselle vanhemmalle jotain harmia tai edes pahaa mieltä.
Aikuisia lapsia ei voi "omia", jos he eivät itse tahdo tulla "omituksi". Aikuisilla on oma tahto ja päätäntävalta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin voisin kuvitella että ap ei pääse sinne lääkäriin itse ajaen syystä tai toisesta. Ihanko oikeasti itsellesi ei tälläainen tullut mieleen?
Mun aikuinen lapsi ei halua olla mun kanssa tekemisissä. Olen hänen äitinsä. Hän on jotenkin valinnut lastensa isovanhemmiksi isänsä ja tämän vaimon. Tietysti syytän itseäni ja ajattelen, että ihan oikein mulle.
Mutta onko? Tuntuu silti pahalta. Joka päivä.
Toivottavasti poika ymmärtää katkaista yhteydet sinuun ja äitiinsä. Olette ilmeisesti molemmat jotenkin sairaita mieleltänne ja tartutatte myös lähipiirini tuohon häiriintyneeseen sontaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua jaksaa aina vaan ihmetyttää, että miten aikuiset ihmiset viitsii vääntää ihan hölmöistä asioista kunhan vaan saavat sille toiselle vanhemmalle jotain harmia tai edes pahaa mieltä.
Olisikohan kyse perinteisestä kiusa se on pienikin kiusa-tyyppisestä asiasta?
Kaverini on mustasukkainen aikuisesta pojastaan myös, joka on hyvissä väleissä isänsä ja tämän pitkäaikaisen vaimon kanssa. Nyt tilanne on entisestään tulehtunut kun tämä poika sai esikoisensa. Kaverini on jatkuvasti mustalla mielellä, vaikka pitäisi iloita lapsenlapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin voisin kuvitella että ap ei pääse sinne lääkäriin itse ajaen syystä tai toisesta. Ihanko oikeasti itsellesi ei tälläainen tullut mieleen?
Menee sitten taksilla. Ei ne miehen sukulaiset mikään taksipalvelu ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on paha klamydia ajaminen ei onnistu.
Eiköhän se aikuinen poika päätä ihan itse onko "omittavissa". Jos äidin luo kyläily on tärkeämpää, kuin sinun kuskaamisesi vaikka on luvannut, niin sinuna jättäisin jatkossa kysymättä kuljetusapua pojalta.
Se poika kun voi kokea olevansa myös hankalassa välikädessä ja valitettavan usein se biologinen vanhempi vie voiton. Parhaimman rauhan saatte, kun sinä et pyydä pojalta mitään palveluksia, eihän kyseessä ole sinun lapsesi ja jatkatte elämää jossa omalta osaltanne pidätte hyvät välit poikaan.
Toki se lapsen isäkin voi halutessaan pojalle sanoa, että poika saa tehdä ihan itse päätökset ja jokaisesta menemisestä ei ole tilivelvollinen edes äidilleen.
Onko äiti ollut hallitseva jo aiemmin? Eihän hän mitenkään voi tulla tavalla masinoida aikusen lapsensa elämää? Vai onko aloituksen tapaus sellainen jota lapsi pui sitten aikuisena näissä vauviksen "kauhea äiti" terapiaketjuissa ? Puistattaa.
Jos poika haluaisi äidilleen kylään niin olisi varmasti perunut teidän sovitun menonne. Nyt kuulostaa siltä että poika on sanonut äidilleen että ei käy, ja äiti siitä kiukustuneena otti teihin yhteyttä.
Suurin kärsijä tilanteessa näyttäisi olevan poika, jota teidän pitäisi nyt tukea ja kannustaa tekemään oman mielensä mukaan, oli se sitten äidilleen meno tai sinun kuskaamisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee sitten taksilla. Ei ne miehen sukulaiset mikään taksipalvelu ole.
Ai jos poika itse ehdottaa, että voi kuskata, on silti äitipuolen kieltäydyttävä ja mentävä taksilla?
Kirjoitit miehesi poika ja pojan äiti ja kysyt, etkö voi omia näitä lapsia, siis eikö lapsi ole edes sinun, mitä ihmettä?
No kyllä meillä ainakin on edelleen melkoista kiukuttelua välillä toiselta puolelta, että en pidättelis hengitystä ennen kuin kuolo korjaa.