Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUUN ENSIMMÄINEN PÄIVÄ**

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tuossa iltapäivällä Panadolin, makailin tunnin ja sitten oli sen verran parempi olo, että kävin lasten kans tunnin leikkikentällä. Ulkoilu teki hyvää ja nyt taas on päänsärky pysyny aisoissa, on vain pieni jomotus tällä hetkellä.

Santsu vai kukahan se oli, joka muisteli, että mulla on ns. paikat kypsyny. Onhan ne, kohdunsuu oli eilen 3cm auki ja kanavaa n. 1cm. Mutta, mulla on ollut ennenki paikat auki jo monta viikkoa ennen H-hetkeä eli siinä mielessä vois hyvinki mennä vielä pari viikkoa..

COE: Juu, viikonloppuisin synnytetään edelleen Oulussa. Synnäri siis itsessään on auki myös viikonloppuna, mutta lääkäriä ei ole silloin saatavilla, joten synnyttäjät viedään Oysiin pe-su. Maanantaisin aina klo 7 aukeaa osasto synnyttäjillekin. Kovasti ne nyt yrittää käsittääkseni saada homman toimimaan 24/7, kun valtuusto päätti synnärin jatkosta, mutta saa nyt nähdä..

Tulin just saunasta ja nyt taas tullu muutama napakka supistus.. ehkä tämä tästä vois vaikka ensviikolla syntyäki :D

Ja vielä JENILLE, kun lueskelin noita aiempia pinoja. Älä nyt hyvä ihminen IHAN KOKONAAN suolan syöntiä lopeta :) Kyllä sinä ja vauva tarvitte suolaa jonkun verran. Ja tosiaan, se turvotus on loppuvaiheessa tosi yleistä ja jos paineet + pissa ok, niin ei se vaarallista ole. Epämukavaa kylläkin. Mulle on aina terveydenhoitaja sanonut, että ei kannata vetää sipsejä naamaan tai syödä leivän päällä kerrosta Metwurstia, mutta siis normaalia ruokaa saa ja pitää syödä. Lisäksi on suositellu vesimelonia, mansikoita ja ananasta (joiden pitäs poistaa nestettä hyvin). Kuulosti suorastaan YÖK-hommalta ne suolattomat puurot ja leivät, mistä kerroit :) Mutta siis, toki saat syödä ihan mitä " haluat" , tämä vaan mun maalaisjärki-neuvo :))

Nyt täytys lähtee laittamaan noita pikkuisia unten maille...

Vierailija
22/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin vauveli on volttia tehnyt, mullakin hikka -siis vauvan- tuntuu melkein aina kyljessä tai ylävatsalla eli vauvan selän tienoilla. Esikoinen, joka istui kohdussani, hikkasi paljon enemmän ja silloin hikka tuntui aina alavatsalla eli juuri selässä(/pepussa). Siellähän ne keuhkotkin sijaitsee, voi vaan kuvitella kuinka pieni olento hytkyy ihan tosissaan kun hikka iskee.

(.) Kävellessä ja siivotessa tuntui tänään vähän napakampiakin vatsan kovettumisia, mutta heti kun istun alas, ne loppuu. Eli tuskin on kyseessä mitkään " oikeat" supistukset, kunhan treenaillaan. Hieman jo alkoi mielessä pyöriä, että entäpä jos jotain sittenkin alkaa tapahtua, mutta ei kyllä kovin lupaavalta näytä. Sen verran mietin kuitenkin jo lähtöä, että päätin minkä kassin otan mukaan sairaalaan;) Sisältö on vielä avoin, en ajatellut kovin paljoa kamaa mukanani raahata, ja ainahan mies voi tuoda lisää jos jotain elintärkeää puuttuu.

Osallistun myös ihanaan limakeskusteluun: mulla on kanssa viime aikoina tullut enemmän limaista valkovuotoa, ihan kirkasta kylläkin, mutta välillä oikein tuntuu kuinka sitä valuu...Jaiks mitkä jutut, mutta tää on nyt tätä=) Ei kuitenkaan mitään klönttejä tms eikä mitään väriä mukana eli voidaan varmaan pistää ihan normivalkovuodon piikkiin tämä erite. Tai sitten limatulppa pikkuhiljaa poistuu:P

Ei kai tässä muuta kuin hyväunista yötä kaikille ja tuottoisia supistuksia niitä halajaville.

-L-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä illan mittaan on ollut hieman " tukala" olo.....Masu kovana ja vauva muljasi AIVAN TAJUTTOMASTI, kun oltiin ajelemassa...Piti ihan puhista siinä.

Ja kun kävelee niin viiltää sikailkeesti tonne vasempaan nivuseen ja sisäreiteen niin, että meinaa jalka lähtee alta!!

Jotenkin tuntuu sillain " lupaavalta" , mutta pitää nyt kattoo....Todennäkösesti huomen aamulla herätään taas omasta sängystä :D

Käytiin siellä synttäreillä ja mä annoin itelleni luvan ottaa ihan pienen siivun kääretorttua ja täytekakkua-niissä tuskin ihan hirveesti oli suolaa:D

MIANNI: Kyllä mä olen koittanut viimiseen saakka nyt välttää sitä suolaa, mutta väkisinkin sitä iiiihan pikkiriikkisen on joutunut suuhunsa laittamaan(raejuusto, leipä..). Minnekään en kuitenkaan ole suolaa lisännyt ja nytkin tuolla on ruoka odottamassa...haluatko saada kuolan valumaan...*hih* Paistoin jauhelihaa, jonne sipulia, tomaattia, paprikajauhetta ja pizzamaustetta. (mausteissa ei suolaa!!), herne-maissi-paprikaa, riisiä (keitetty ilman suolaa,hih) ja kevyttä ruokakermaa + ananasta. On muutoin oikeesti hyvää....Joo-o!!! No, okei, olishan tuo parempaa maustettuna. Pidän yleensäkin mausteisesta ruuasta. Sitte vielä keitin perunat. Ajattelin syödä tuossa, kun BB alkaa, nam:P

Juu ja tänään olen kaks kertaa syönyt sitä mautonta puuroa ja kummasti vaan sekin maistuu paremman puutteessa!!

Olen kyllä tosi tyytyväinen siihen, että turvotusta ei jaloissa ole moneen viikkoon-on niin ihana tunne kertakaikkiaan :) Kyttäilen jalkojani vähän väliä, tuntuvat niiiiin ohkasilta sen valtavan turvotuksen jälkeen:D

Muuten: Kävin lymfaterapiasta lukemassa ja sitä kautta turvotuksesta ja siellä käskettiin välttämään nimenomaan ISTUMISTA missä tuolin reuna painaa reisiin!!!! Ja olen kyllä todella huomannut, että tää koneella istuminen ei ole turvotuksen kannalta hyväksi!!

Jaahas, mutta kohta alkaa BB....Huiiii, Sorella toivottavasti tippuu!!!!

Ja mitäs ihmeen jännää siellä huomenna mahtaakaan tapahtua-hui:O

Nyt lopettelen ja suljen koneen tältä illalta....Voi kunpa yöllä päästäis lähtemään tositoimiin!!!!! ;)

Tsemppiä ja Vointeja kaikille!! Huomiseen.....tai.....

Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 40+0 edelleen..

Vierailija
24/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos lillis tsempistä, ehkä tämä tosiaan sitten vaan on jotenkin hassu hikkaisu päivä;)

mulla vaan hikka aina tuntunut ihan alhaalla,missä pää on ollut ja muutenkin nyt vauvan liikket tuntuneet eripaikassa niin vähän hätäännyin,mutta toivottavasti tosiaan vaan oon ollut vähän sekaisin suunnasta;)

lupaavalta kuullosti sinun tuntemukset, ehkä se alkaa synnytys pikkuhiljaa ..:)

jollalle ja päivänsäteelle sympatita flunssan kanssa, täällä myös tuntuu alkavaa sellaista,lapsi jo kipeänä ja itellä ollut kokopäivän myös höntti flunssaa enteilevä olo:(

tosiaan aika hyvään aikaan nämä taudit!

imuroin tuossa koko kodin, pesin kylpyhuoneen,siivosin lapsen sotkut, keittiön, laitoin vauvalle tavaroita valmiiksi, pakkasin pojan reissukassin ja pesin pyykkiä, mutta ei mitään merkkiäkään synnytyksestä edes noilla touhuilla:/

kyllä antaa odottaa itseään:)

nyt miehen kainaloon!

ukonilman keskeltä, fiikuna ja mytty rv 38+4

Vierailija
25/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 h tullut taas 10 minsan välein suppareita niin kuin toissailtanakin. Ymmärrän kyllä nyt kun moni on täällä valitellut sitä että toiveet turhaan nousevat jos supistelee ja kuitenkin sitten lopahtavat :) Mua ei silleen haittaa jos ja kun loppuvat (eivät ole kovinkaan kipeitä ja tulevat lopahtamaan), mutta ymmärrän että jos jo toivoo vauvan tulevan niin varmasti on ärsyttävää.

Mä aina tällaisessa muistan sen ohjeen, että lämpimään suihkuun niin johan loppuvat väärät supparit, joten kohta sit sinne!

Coe

P.S. Klo 23 tulee Robbie Williamsin keikka telkasta, hitsivie, pakko on se kattoa! Ainakin niin pitkään kun jaksaa olla hereillä... :)

Vierailija
26/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valaiskaa tyhmää: MILTÄ TUNTUU OIKEA SUPISTUS?!? Osaisko joku kuvailla miltä tuntuu oikea, kivulias supistus, joka ennen pitkää johtaa synnytykseen...? Mulla ei näitä todellakaan tule, kovettumista kylläkin mutta niitähän on ollut jo rv 15 saakka:/ Vauva sen sijaan jumppaa taas kuin viimeistä päivää ja kaikki supisteluun viittaavakin loppui saman tien kuin lopetin touhuamisen. Yritin viimeksi neuvolastakin kysellä miltä se Oikea Suppari sitten tuntuu, mutta en saanut mielestäni kovinkaan selvää vastausta. Ja kaikki muutkin vaan sanoo, että kyllä sen sitten tietää kun on tosi kyseessä eli noin ei saa sitten vastata kysymykseeni;) Ja jos joku ihmettelee miksi yhden lapsen äiti " kysyy tyhmiä" niin esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla joten alatiesynnyttäjänä olen ensikertalainen:)

Sen sijaan neuvolan suunnalta mua ei pidetä ensikertalaisena, minkäänlaista ohjeistusta en ole saanut siitä, milloin on aika lähteä sairaalaan, jos ja ennen pitkää KUN se synnytys joskus sitten käynnistyy:/ Kuinka usein ja kuinka pitkään pitää supistuksia tulla, että kannattaa lähteä hommiin? Auts, mä tunnen itteni kyllä nyt aika pöhköksi kun tällaisia kyselen, mutta kai nää ois ihan hyvä selvittää/kerrata jossain vaiheessa. Kaksi vuotta sitten käyty synnytysvalmennus, jonka oppeja ei koskaan päässyt livenä toteuttamaan, alkaa olla van haalea muistikuva jossain aivojen perukoilla...

Täytynee iltasaduksi lukea neuvolasta saatu Synnytys A-Ö;)))

Vierailija
27/49 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laskettuaika jo mennyt viikko sitten, eli olen syyskuulainen, ajattelin vastata tuohon etta, millaisia on oikeat supistukset. Minulla on 2 lasta jo valmiiksi ja olen alakautta ne tehnyt ja minun kuvaukseni mukaan supistus tuntuu sellaiselta, kun harjoitus suppari, mutta et voi puhua, hengittaa normaalisti tai kavella (kunnolla)sen aikana. Se kestaa kauemmin kuin harjoitus supistus ja kiristaa koko mahaa. Lisaksi se tuo hien pintaan. Tunnet sen tulevan eli alkaa kevyemmin, mutta voimistuu hiljalleen ja kipean kohdan jalkeen laantuu. Eli vahan niinkuin harjoitus supistus, mutta sattuu enemman ja kestaa kauemmin. Varmasti joku voi olla erimielta kanssani, mutta toisaalta se voi tietty tuntua erilaiselta eri ihmisilla. Minulla ainakin tuntuu tuolta.

Ensimmaisen kohdalla lahdin sairaalaan kun supistukset oli 3 minuutin valein ja olin auennut 5 cm. Seuraavan kanssa kun oli supistukset noin 7 minuutin valein ja auki olin 3 cm. Kummallakaan ei lapsivedet ollu menny vasta kun sairaalassa.

Vierailija
28/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tossa muutama tunti sitten ja nyt SUPISTAA! Lapsenvahti on soitettu sieltä Porista, että ei ihan heti tänne pääse. Saas nähdä täytyykö soittaa ensi hätiin joku tosta naapurista kun suppareita tulee jo parin minsan välein.

Taas...

Limatulppaakin tulee nyt aivan varmasti. Ihan kirkasta sellaista.

Kyllä sattuu, mutta olen ONNELLINEN kun pääsee kohta lähtemään.

Jaksuja kaikille suppareita odotteleville. Tulkaahan tytöt perästä!

S-I ja Lumikukka 39+5

Vierailija
29/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi supistaa pitkän aikaa tasan kahden minuutin välein ja sitten hiipua hevonv...kuuseen supparit. No, joo nyt on suppaillut 7 minsan välein, mutta kivut on kyllä laimentuneet ihan älyttömästi. Mun äitikin on nyt täällä ja nyt tuntuu, että mitään ei tapahdukaan. Harmittaa.

Odotellaan...

Pettynyt S-I

Vierailija
30/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet päässyt jo lähtemään vauvanhaku matkalle, S-I :)

Tsemppiä!

Ihan aivot lyö nyt tyhjää, ei ole mitään uutta kerrottavaa..

Miannillakin eilen meinas olla lähtö lähellä :)

Mä kävin eilen siellä ripsien ja kulmien värjäyksessä ja illalla laitoin vielä hiuksiinkin värin.

Nyt olis tämä tyttö valmis synnyttämään, kun on hiukset ja kulmat ojennuksessa ;)

Mutta nyt menen aamupalalle.

Voikaa hyvin ja se on nyt tosiaankin LOKAKUU. Meidän kaaaauan odotettu kuukausi!

Je_ni:llähän taisi tänään olla la? Muistanko oikein? Ajatellaan positiivisesti että enää ei voi kauaa mennä kun nyytti tuhisee vierellä...Sinulla korkeintaan 2 viikkoa, meillä muilla vähän kauemmin ;)

Moikka.

Camelot 37+3

31/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi S-I! Toivottavasti ne supparit siitä vielä kovenee, ja pääset synnärile. Se on niin turhauttavaa, kun ensin supistelee ja sitte ne hiipuuki..ihan vääryys:(

Oli meilläki yö..mies tuli vasta puol 2 aikaa nukkuun, hyppäsi sängylle niin kuulu kaamee pamahus ku joku lauta meni poikki siitä. Olihan se aika koomista ku mies istuu ihan pöllämystyneen näkösenä melkein lattialla ku sängyn pohja lähti alta :) Mutta ite kyllä säikähin sitä räsähystä. no, siinä sitte ruuvailtiin tovi niin saatiin taas sänky kasaan.

MUISTANKO aivan väärin, vai oliko täällä muitaki joita vaivaa nuo menkkamaiset kivut?? En tiiä, pitäskö jo ma soittaa nla (vai oottasko vaan ti ultraa?) kun yölläki saatan herätä siihen kun alamahaa ja reisiä polttelee/pakottaa tai miten sen nyt kuvailis, mutta siis sellasta menkkakipua kuitenki. Tulee myös kipeitä suppareita päivittäin useita, ei yleensä kuitenkaa ihan peräkkäin. Tuntuu että tuo alamaha on " kipee" koko ajan.. Liekö kuuluu asiaan vai voiko olla joku vakavaki vaiva?

Samaten on kokoajan tunne että kakattaa..vauva ilmeisesti painaa suolta? Koska se tunne ei lähe pois vaikka käviski tarpeilla.

Että ei tää olo mitenkää kamalan hehkeä ole täälläkää:(

Ootan jo niin kovasti sitä ultraa, jospa siellä selviäis mikä on tilanne tuolla alakerrassa.

No, nyt sitte jännätään pääseekö S-I tai muut synnyttämään vielä tänään. On kuitenki jo meijän oma kk niin ei tässä enää kauaa mee kellää.

Aamupalalle ja vessaan matkani vie..

Rauhallista sunnuntaita kaikille!

Jääsydän rv 35+5

Vierailija
32/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta. Se on vihdoinkin lokakuu. Tätä tosiaan on odotettu. Ja sen kunniaksi mä järjestän tänään tupper kutsut. Kivaa.

Eilen illalla supisteli tosi napakasti reilun tunnin, mutta sitten ne rauhoittuivat ja nukuin yön SUPER hyvin. Lapsetkin ovat hoidossa, menivät siis jo eilen päivällä. Olin vähän shoppailemassa Itiksessä eilen. Viimosia vauvan tarvikkeita. Löysin muuten Stockalta ihania kuvioitoja harsoliinoja.

Toivotaan että S-I on jo matkalla noutamaan omaa nyyttiä. Toi on kyllä niin ärsyttävää, jos supistelee jo kunnolla ja kaun ja sitten ne lopahtaakin täysin varottamatta!!

Toivotaan myös etä mahollisimman moni pääsis juhlistamaan lokakuun alkua synnärille!

Supisteluja lähetän niitä haluaville!!!! Palailen varmaan myöhemmin taas tänne.

Mamseli rv 38+0!!!!

Vierailija
33/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää on taas voimistuneet: viimeksi kun kellotin, niin suppareita tuli 3-5 minsan välein. Eiköhän me kohta lähdetä ainakin tarkistamaan tilanne. Olisin niin halunnut olla kotona mahdollisimman pitkään, mutta pienessä kolmiossa ei oikein saa rauhaa kun täällä on tuo 2-v pikkuprinsessa.

No, hiljenen omalta osaltani. Jos passittavat vielä takaisin, niin tulen kertomaan. Muuten palaan sitten eetterille vauvauutisten kera ;)

Supparisäteitä kaikille!

S-I

Vierailija
34/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti S-I olet päässyt jo lähtemään!!!!! Peukkuja kovasti !!!!!

Mä en varmaan pääse lähtemään koskaan =( Taas herättiin uuteen aamuun ja ilman supparin supparia on tämäkin yö menty, ai kun kivaa!!!

Herätessä (n.3 varttia sitte) armoton päänsärky, kun katsoi hiemankin ylöspäin...sattui (vieläkin sattuu kyl) silmistä ja niiden yläpuolelta. Piti ottaa ihan Panadol.Silmiä kun piti kiinni niin ei sattunut-muuten kyllä.

Eilisen koko päivän oli huono olo...ei siis sillain yöks-olo vaan heikko olo jotenkin. Ihan ku ei ois saanu kunnolla happea ja muutenki " ei hyvä" -olo.

Kaveri pääsee tänään vauvan kanssa jo kotiin, voi toista onnellista!!

Isäntä lähti jo kahville, että se viihtyy sitten kotona =D =( On hänellä tapana käydä aamukahvilla aina kaupungissa...tulee kallis kaffe, kun sen takia pitää ajaa 20 km!!!! =O Eikä siel oo ees hyvää kahvia. Mä juon kahvini mielummin kotona, tulee paljon paljon halvemmaksi ja on kaksin verroin parempaakin.

Vetelen tässä samalla aamupalaksi sitä mautonta kaurapuuroa..Yhden leivän jo söin, päällä VAIN kurkkua.

TURVOTUS on poistumaan päin, todella hieno tunne omistaa " Omat jalat" =) Eilen illalla istuin ehkä puol tuntii tässä koneella ja heti alkoi tulla pientä turvotuksen tunnetta jalkoihin ja menin heti makoilemaan sohvalle niin ei yltynyt. Että tän suolattoman ruuan lisäksi ISTUMINEN on mulla ainakin syynä turvotukseen.

Jeps, mutta ei tässä nyt muuta....Lokakuu alkoi ja tosiaan tänään on LA, mutta mutta....ehkä sitten huomenna, PLAAH!!!

Nazulla on varmasti jo vauva kainalossa ja Morenalla kans...*nyyh*

Voikaa Hyvin, täällä on synkkää ja pimeetä päivästä toiseen (ilman puolesta ainakin) ja ens viikoks luvattu ihan samanlaista =/

Siskon likan synttäreille tarvis raahautua puoli viideksi, mutta kiva kun ei voi siellä mitää herkkuja maistella =(

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" [b][size=3]40+0!!!![/b][/size]

Vierailija
35/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muillekkin nyytin hakuun lähteneille.

Sekä ihanaa LOKAKUUTA kaikille!

Tänneppä ei mitään ihmeempiä.

Eilen oli tosi energinen olo, tuntu että jaksaa mitä vain,

ja niinhän mä sitten hulluna siivoilin ja tein kaikenlaista.

Mutta touhuilu kostautu sitten illalla.

Tuli tosi huono olo ja vatsaa kivisteli :(

Koitan tänään siis ottaa iisimmin.

Onko teillä muilla vauvalle jo nimiä miettitty valmiix?

Tuntuu että tytölle löytyis vaikka kuinka paljon nimiä,

mutta pojalle tuntuu olevan ihan mahdotonta keksiä nimeä.

J:llä pitäis vielä alkaa niinkun esikoisen ja miehenkin nimet.

Mutta kaikki J:llä alkavat nimet on jo käytössä, tai on muuten vaan huonoja :(

Toivotaan siis että tyttö tulis, niin olis nimikin :)

Täytyy lähtiä kaffeen keittoon, kohta tulee isovanhemmat pohojammaalta kyläilee meirän raksalle.

Ei parane myöhästyä.

Zimppu ja masukki 37+5

36/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan koittaa aatella että MAX 2vko kestää enää, ja vauva sylissä! Viimeset päivät ennen vauvan syntymistä ON maailman PISIMPIÄ, mutta vaikka se tuntuuki niin raivostuttavalta oottaa, niin SILTI- pisimmillään se 2vko, eihän se OIKEESTI oo etes pitkä aika?! vaikka turha sitä on hokea raskaana olevalle, ja varsinki ensisynnyttäjälle :) Itellä ei jotenki oo ollenkaa sellanen olo että ois hirvee kiire saada vauvaa, esikoista oottaessa oli PAAALJON raivostuttavampaa. Nyt päivät kuitenki kuluu niin nopeesti tuon tytön kanssa, ettei kokoaikaa ehi miettiä tätä tulevaa. Hyvä niin, ei käy päivät LIIAN pitkiksi. Mutta, en tiiä oliko tästä nyt mitään lohtua, mutta ei se vauva sulla enää voi montaa päivää masussa olla. Kyllä se sieltä vielä tulee ;) Kenellekkää se ei oo jääny syntymättä.

Koitahan vähän piristyä, ja keksi vaikka näille vika päiville kaikkia hemmottelua itelle, vieläku sulla on siihen aikaa.

Vierailija
37/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä päästiin meidän kuukauden puolelle..

Ihan aluksi lämpimät onnittelut Bernuskille ja Niinalle. Uskomatonta, että Niina sai jo nyyttinsä, vaikka meillä oli laskettuaika samana päivänä.

Signorina-Iirikselle supisteluihin nyt vaan pontta, että kuullaan sinusta seuraavan kerran vasta vauvan kanssa.

Ja Je_Nille kovasti jaksamista odotteluun!! Toivotaan, että sinun vuorosi tulee kohta. Ja ihan vaan lohdutukseksi, minulla ei ole tullut ainuttakaan oikeaa supistusta ennen lapsivesien menoa.

Taisi eilen olla muitakin, joilla supisteli kovasti.. Toivon, että he pääsevät synnyttämään mahdollisimman pian. Kovien supistusten kanssa ei ole kiva kärvistellä kovin pitkään. Mikähän on Miannin tilanne?

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Olo alkaa olla aika iso ;-) Yöllä kyljen kääntäminen vaatii ponnisteluja ja vessaan nouseminen muutaman minuutin harkinnan. Onneksi noita vessareissuja ei ole yötä kohden kuin maksimissaan kaksi. Liitoskivutkin ovat lisääntyneet. Silti minulla ei ole kiirettä synnyttämään. Minä kuulun niihin odottajiin, jotka olettavat vauvojen syntyvän vasta lasketun ajan jälkeen. Sanoinkin yhtenä iltana miehelle, että olisin varmaan aivan puulla päähän lyöty, jos vauva nyt syntyisi. Varmaan tuohon vaikuttaa se, että esikoinen on syntynyt viikoilla 40 tasan ja kuopus 40+2.

Joku kyseli nimistä (anteeksi unohdin jo nimimerkin).. Täällä pitää olla vauvalle nimet valmiina jo sairaanlaan ilmoittautuessa. Meillä ei kyllä ollut, mutta ihan varmasti niitä kysytään heti kun sinne mennään. Ja tuo nimi tulee sitten heti käyttöön. Nyt meillä on jo ihana nimi tytölle, mutta pojan nimi tuottaa tuskaa. Ei oikein tunnu löytyvän mitään kivaa..

Nyt aamupalalle ja sitten tyttöjen kanssa pullan leivontaan. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Vauvauutisia odotellen,

mfg ja vaavi 38+2

Vierailija
38/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on kellotettu SUPPAREITA koko aamu. Klo 5 heräsin hirveään supistukseen, joka jostain syystä paljon enemmän toisella puolella mahaa. Siitä asti kellotin 10 min välein supituksia. Ei niin kipeitä kuin se ensimmäinen, mutta valvottivat kuitenkin. Joskus aamulla sitten nukahdin noin tunniksi. Heräsin ja supparit vaan jatkuu. MUTTA ne ei ole yhtään enempää kipeytyneet, joten olen jo varma, että tässä vaan harjoitellaan taas. Yritän olla ajattelematta ja laskematta niitä enää. Sitäpaitsi mulla on kaikissa synnytyksissä alkanut tulemaan veristä limaa, kun tosi on kyseessä ja nyt sitä ei näy. Tosin aamulla tuli kirkasta venyvää limaa.

Onko teillä kellään kokemusta toispuoleisista supisteluista? Musta tosiaan tuntui, että kun makasin kyljelläni, niin supistukset tuntuivat paljon enmmän sillä kyljellä mihin päin olin kääntyneenä. Siis selkeä ero kivun suhteen.

Toivottavasti S-I on päässyt tositoimiin. Toivois kaikille sitä, ettei tarvitsisisi yli lasketun ajan odotella. Toivottavasti Je_Nikin sais tänään kunnon supisteluja, kun viikot on jo täynnä.

Taitaa nyt lokakuussa alkaa olemaan pinot aika supistuspainotteisia. :)

Lähdenpä nyt tästä istumasta, kun tuntuu vähän hankalalta.

Mukavaa lokakuuta!!

Pixelina rv 37+5

Vierailija
39/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei ole vielä mihinkään lähdetty. Tai eilen käytiin päiväreissu 250km päässä kotoa, kun oli isän pyöreiden vuosien juhlat :) Hyvin meni, ei tullut kuin muutama kipeä supistus päivän aikana!

Päivittäin (ja öisin) siis supistelee kipeästi, mutta niitä tulee niin harvaseltaan, etten ole viitsinyt edes katsella kelloa. Kaikki säännöllinen toiminta onkin sitten vain harjoitussuppareita :/ Ruskeaa tuhrua tuli 3 päivää, mutta sitten sekin loppui.

Kaikille vauvansa jo saaneille paljon onnea!!! Moni taisi lähteä nyt omaansa hakemaan... *kateellinen*, mutta kyllä se meidän muidenkin vuoro tulee!!

A & Kirppu h39+3

Vierailija
40/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten meidän vauvojen kuu ja eiköhän näitä pikkuisia ala syntymään kohta oikein roppakaupalla. Täällä mietitään kanssa joka ilta, että joko ensiyönä tulisi lähtö (hassua että ajattelen synnyttäväni yöllä). Ehkä siksi, että esikoinenkin syntyi yöllä. Mutta eipä juuri oireita ole siihen, siis synnyttämiseen, paitsi että vatsa toimii hyvin. Mutta pätisköhän tähän sama juttu, kun siihen että odottaa sitä plussaa r-testiin, niin silloinkin oireettomuus voi olla juuri sitä, että on tullut raskaaksi.

Joku kyseli nimistä, meillä on päätetty sekä tytölle että pojalle nimi ja toiset nimet. Ainoastaan sitten muutetaan nimeä jos vauva ei yhtään näytä siltä.

Tuosta vatsan toimimisesta, koko aamun saanu juosta vessassa isolla hädällä ja aika vettä on.. (yöks) Oiskohan tuolla jotain vaikutusta siihen, että kohta pääsisi tositoimiin. Joskus oon lukenut, että jollain tuo suoli tyhjenee ensin ja sitten alkaa supistukset. Odotellaan!

S-I on varmasti tositoimissa jo ja JE-NIlle voimia odotukseen:)

RV 38+5