Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUUN ENSIMMÄINEN PÄIVÄ**

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana. 10 tuntia unta, jee!

Joku kyseli MENKKAKIVUISTA. Niitä on ollut täällä jo pari viikkoa. Pe kysyin niistä lääkäriltä ja se sanoi, ettei saisi vielä sellaisia tulla, koska voi enteillä alkavaa synnytystä. Käski ottaa rennosti pari vkoa, koska mulla on viikkoja kasassa " vasta" 36+1. Tosin kälylle ei oltu sanottu mitään vastaavaa ja sai luvan liikkua ja huhkia miten tahansa, vaikka kipuja tulisikin... Eli en tiedä ketä uskoa, mutta ajattelin kuitenkin vielä 2 viikkoa asukin masussa pitää ja rennosti ottaa :) Mulla on ainakin noihin menkkakipuhin auttanut kaurapussi!

NIMET: Meillä on molemmille nimi valmiina. Tietenkin sit pitää vaihtaa, jos ei yhtään näytäkkään siltä, miltä oltiin suunniteltu :)

Omaan napaan ei mitään uutta. Vauva liikkuu innokkaasti edelleen ja tunkee kyljistä pihalle... Hassua varmaan sitten, kun vauva syntyy, kun masu häviää ja liikkeet loppua. Voi kestää vähän aikaa tottua siihen...

Mut onnea kaikille vauvojen noutajille: toivottavasti lykästää jo tänään ;) Ja Je_Ni:lle tsemppiä odotteluun!

Susuliini 36+1

Vierailija
2/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄÄSYDÄN kyselit siitä menkkamaisesta kivusta, unohdin sanoa:

Mulla on sitä vähän väliä, se ilmeisesti liittyy kohdunsuun kypsyttelyyn. Mulla myös on noin että välillä särkee reisiin asti, mutta mielestäni mun on kyllä liitoskipuja ainakin osittain, kai? On niin hiton paljon vaivoja loppuraskaudessa että ei osaa enää erottaa mikä johtuu mistäkin :D

MIANNILLE vielä: Mun on pitänyt kysyä että kerros nyt kun vielä oot täällä kirjoittelemassa että miten se teidän synnäritilanne menee? Eli onko niin että jos viikonloppuna meinaa vauvaa pukata, niin pitää lähteä Ouluun asti vai miten se meni?

Coe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein laskupää näytä meitsillä toimivan...totta kai siis 10.10. =D

Et masentanut....Meen nyt kuiteski tän 1.10. mukaan =)

Vierailija
4/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on nyt sitten SE kuukausi:)

s-i taitaa jo olla oman nyyttinsä lunastanut! ihanaa!

jeni, täällä tosiaan supistukset alkoi ihan yhtäkkiä, tai siis ekat kyllä tuli jo rv 17 ja sitten pelättiinkin vauvan syntyvän liian aikaisin mutta kun päästiin turavllisille viikoille en osannut oikeen odottaa että koska synnytys alkaa ja sitten vaan yhtenä sunnuntai-iltana kello 8 (frendejä katsoessa;)) tuli eka kipeä sipustus ja siitä jo tunnin päästä supparit tulivat parin minsan välein, ja kuuden tunnin päästä oli oma vauva rinnalla, joten kyllä se voi alkaa ihan ilman " ennakkovaroituksiakin" ! :)

ja jos tosiaan voi olla heittoa tuossa lasketussa niin älä vielä ihan masennu:)!! sinulla tosiaan enää ihan päivistä kiinni tuo vauvanhaku! vaikka ei varmaan kyllä lohdutakkaan!! jaksuja kuitenkin:)

kyllä itelläkin alkaa kieltämättä olla sellainen olo että eikö tämä synny koskaan! minä kun olin aivan varma että syyskuussa syntyy että ei mennä lokakuulle asti, no nytpä sitten ollaan lokakuussa!!! mua myös pelottaa se että jos la laskettukin väärin ,niinkuin esikoista odottaessa(ovulaatio mulla ollut aina tosi aikaisessa vaiheessa kiertoa..) ja vauva onkin vanhempi kuin luullaan,(menkoista laskien,eka la siis oli jo 28.9), eikä asiaan kiinnitetä kummempaa huomiota ,että saa aikaan jotain vahinkoa vauvalle olla liian kauan masussa,kun kuitenkin eroa noilla lasketuilla yli kaksi viikkoa! ja viimeksi oli istukkakin jo " vanha" .. ja vauva selkeästi yliaikainen, syntyi siis 39+5...

muutenkin alkaa painaa massu niin paljon laskimoita että jalat ihan käyttökelvottomat, ja kävely ja seisominen ja istuminen tuskaa!

ja ikävä jo vauvelia!!

jaksamisia kaikille tasapuolisesti! ja supistuksia niitä toivoville! ja onnea laitokselle lähtijöille:)

sateisin terveisin fiikuna ja mytty rv 38+4

ps.olin jotenkin mielessäni asennoitunut että tänään silakkamarkkinoilla käydessä tulisi se eka supistus tai menisi lapsivesi,muttei tietoakaan..

Vierailija
5/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄÄSYDÄMELLE vaan terveisiä, piti tulla mainitsemaan kun koko aamun ollut " menkkakipuja" :) Suppareita tullut vain yksi kuitenkin eikä edes kipeä.

Ois kyllä mielenkiintoista jos useammin tehtäisiin tuota sisätutkimusta niin tietäisi, että mikä kipu vaikuttaa milläkin tavalla vai vaikuttaako millään. Tästä kun ei oikein osaa sanoa...

Coe

Vierailija
6/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistipä muuten silmään tuo kuinka moni on käynyt meidän kuulumisia lukemassa...

Vierailija
7/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin arvelinkin niin supistukset laimenivat. No eihän tässä vielä mitään kiirettä, mutta harmittaa kun valvottaa öisin. Toisaalta sain just äsken nukuttua päikkärit, kun mies lähti lasten kans uimaan.

MENKKAKIPUJA on myös mulla ollut välillä jo viikkoja sitten. Yhden yön valvoin niiden takia joskus 35 viikon paikkeilla. Vieläkin joinakin päivinä jomottaa pitkin päivää sillain menkkamaisesti.

NIMISTä ei ole meillä vielä minkäänlaista hajua. :) Katsellaan sitten, kun vauva syntyy.

Yks päivä oli puhetta siitä, että miten menkat vaikuttaa vauvan syntymän ajankohtaan. Mä oon kuullut myös, että pitkä kierto vaikuittais siihen, että menee helpommin yli lasketun ajan. Mun kierto on jotain 31-32 päivää ja kaikki lapset ovat syntyneet vähintään viikon yli lasketun ajan.

Pixelina, vähän virkeämpänä..

Vierailija
8/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilaisin jo tälle päivälle tämän paketin..

Proteiinit olleet nyt plussalla kokoajan ja vähän pääkin kipeä.Huomenna aamulla pääsen vasta mittauttamaan paineet.

Supistellu on,välillä ihan kipeästikin mutta lopahtavat aina.No pitää miestä lämmitellä vähän edesauttamaan vaikka monta kertaa päivässä.

Mianni,onpa inhottavaa kun sulla on todella kipeä pää.Onneks harvoin kärsin siitä.

Jenille paljon supistuksia lähettelen !

Ja muillekkin tarvitsiville.

Tuosta kierrosta,itsellä tosi lyhyt(22) ollut nyt ennen tätä raskautta niin toivoa siis on =) HEH.Tosiaan neuvola laski 28 päivän mukaan ja ultrakin näyttti että viikkoa pitemmällä olisi mutta ei muutettu!

Wades & Natika 37+5

Vierailija
9/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas!

Piti vaan hehkuttaa noista NIMISTÄ, kun meillä oli ihan sikamaisen pitkään ongelma tytön nimen kanssa ja se aiheutti mulle kauheaa ahdistusta. No se ratkesi sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta ja nyt on tytölle ja pojalle nimet joihin olen itse ainakin täysin tyytyväinen :) Myös mies vaikuttaa olevan täysin ok molempien nimien kanssa.

Omille vanhemmille on nuo etunimiajatukset kerrottu, ja kaikki ovat olleet vähän nihkeänä vähintään toisen suhteen. Tytön nimestä anoppi sanoi että " vanhan naisen nimi" , pojan nimestä taas minun isä sanoi että " kamalaa lapsen kiusaamista" . No, ei meitä haittaa :) Olemme itse tosi tyytyväisiä nimiin.

Coe

Vierailija
10/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle oli ihan " päivänselvä" nimi valmiina, mutta kun tulokas osoittautuikin pojaksi niin nimiasia tuotti päänvaivaa.....Ei meinannut löytyä oikein vaihtoehtoja, jotka olisivat molemmille ok (nuo miehet kun ovat niin nirsoja, heh), mutta nyt on myös pojan nimi valmiina :)

Vierailija
11/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan supisteluja ja nyytin hakuun lähtöjä tuntuu olevan.

Mahtavaa,

tulispas tännekkin jo niitä supistuksia.

Mulla kanssa muuttui ultrassa toi LA.

Säännöllisten menkkojen mukaan LA piti olla 22.10.,

mutta siirtyi ultrassa sitten viis päivää aiemmaksi 17.10.

Että yli varmaan meneepi sitten.

Niin toi mies meillä ainakin kovasti povaa.

Alan pikkuhiljaa uskomaan sen povauksiin.

Se oli alusta asti sitä mieltä että tyttö tulossa, ja nyt sit melko todennäköisesti tulee tyttö.

Niin kaipa se on syntymäpäivänkin suhteen oikeessa,

sanoi mulle tyynen rauhallisesti tänään,

että odottele rauhassa vielä kolme viikkoa.

Muillakin tuntunut olevan ongelmia POJAN NIMEN löytämisessä.

Meilläkin on jo nimet keksitty molemmille, mutta pojan nimi edelleen vähän niinku harkinnassa (nimipäiväkin kun sattuisi kanssa osumaan lokakuulle).

Miehen keksimiä nimiä, mun hyväksymiä :)

Mulle on tärkeintä että lapsen nimi on ns.normaali, koska itse " kärsinyt" lapsena harvinaisesta nimestä, tai oikeestaan vanhanaikaisesta nimestä paremminkin.

Jakselkaahan taas :)

Vierailija
12/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös molemmille nimet valmiina, tai siis muutama vaihtoehto, tytölle luult jo varma nimi.. vanhoja suomalaisia nimiä.

tytöille olisi niiiin paljon ihania nimiä että vaikea valita;)

taas fiikuna ja mytty rv 38+4

Vierailija
13/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on pari päivää ollu hassuissa asennoissa, ja nyt tuntuu hikka tossa ihan ylhäällä:( ei voi olla että on kääntyny nyt pepulleen!!! voi kökkö! sehän tästä vielä puuttui!

hihto

fii ja myllääjä rv 38+4

Vierailija
14/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa laittaa vähän kyselyä vuodosta. Toivottavasti teitä ei häiritse näin yksityiskohtaiset sepustukset. Eli tosiaan niiden aamuöisten supistusten jälkeen on alkanut tulemaan enenevissä määrin sellaista täysin kirkasta kananmunanvalkuaisen näköistä paksua limaa. Sitä tulee joka vessareissulla ja paperiin suuri määrä. Siinä ei ole yhtään verta mukana.

Mietiskelen vain, että olisko tämä kuitenkin jotain limatulpan tyylistä? Odottelen aina vain sitä veristä vuotoa, mutta oliskohan tässä toiveita, että jotain kuitenkin olis tapahtumassa? Edelleen vihloo ja supparoi, mutta ei niin säännöllisesti kuin aamuyöllä. Mulla on tullut jo viikkoja sellaista valko/kellertävää limavuotoa, jonka olenkin ajatellut olevan valkovuotoa, mutta tässä vuodossa ei ole mitään väriä mukana.

Pixelina

Vierailija
15/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo enteilevältä vaikuttaa. Mulla kumpikin synnytys alkanut just noin ja siitä päivän tai parin sisällä on synnytys käynnistynyt. Eka suppareilla ja tämä toinen vesien menolla. Vuoto mulla oli sekä kirkasta että välillä punertavaa. (ihania keskusteluja :))Eli kai just sitä paljon puhuttua limatulppaa. Niin ja joku puheli tuolla aikaisemmin siitä suolen tyhjenemisestä. Mä tiesin juuri siitä tällä tokalla kertaa että kohta alkaa tapahtumaan, kun kävin vessassa moneen otteeseen ja tyhjennyin tehokkaasti. Mutta kenellä mitenkin. Taitaapi kuitenkin olla niin kovin yksilöllistä. Tsemppiä hurjasti kaikille synnytyksiin ja myös synnytyksen odottamiseen!!!

-Aleksanteri ja Sirpukka ( reilut 2 vkoa)

Vierailija
16/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eihän tuo vesisade ole kyllä koko kesänä juuri haitannut. Onhan se kiva, että välillä sataakin ;)

Taitaa siis olla yksi uusi lokakuinen maailmassa, kun ei ole Iiris palaillut asiaan. Kyllä taas tulee haikea olo! Onneksi ei voi kovin kauaa enää kestää! Tosin tämä varmaankin syntyy vasta viikon päästä, kun menkkojen mukaan la olisi 9.10 vaikka ultrassa saatiin 6.10....

Vielä (-kään) ei ole mitään enteilyjä ollut, mutta kaikki aiemmatkin synnytykset on lähteneet ihan ihanyhtäkkiä ilman mitään enteitä. Ja lapsivesikalvotkin on joka kerta puhkaistu vasta sairaalassa, että sitä en ainakaan odota tapahtuvan aiemmin. Noista limoista en osaa kyllä sanoa mitään, en ole aiemmin juuri sellaiseen kiinnittänyt mitään huomiota, mutta nyt on kyllä ollut viimeiset 2 viikkoa TOSI runsasta valkovuotoa.

Nimiä ei olla vielä suunniteltu yhtään. Odotellaan ensin rauhassa, että kumpi sieltä tulee. Me kun ei haluttu tietää sitä etukäteen. Ja sitten täytyy tietysti nähdä, että minkä näköinen vaavi on. Eihän sitä nimeä muuten voi päättää! ;)

Jaa-a.. täytyy varmaan mennä käymään mummin ja vaarin luona iltakahvilla, niin saa tuo mies kahvia. Hän kun ei viitti pelkästään itselle keittää kahvia. Lohduttelin kyllä, että jos vaikka jo viikon päästä saisi taas musta kahviseuraa ;)

Tuike ja vaavi 39+2

Vierailija
17/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea jo nyyttinsä hakeneille ja vauvantuoksuista arkea=)

Ja taitaa muutama olla tositoimissa tällä hetkellä, S-I??

Meillä on tää Soneran laajakaista pätkinyt tosi pahasti tän viikon, ärsyttää, kun ei oo päässyt lukemaan uutisia.

Eli yhdessä koossa ollaan edelleen, supistuksia tulee epäsäännöllisesti ja vauva painaa tosi ilkeesti tuonne alas. Kyllä tässä olis jo ihan valmis synnyttämään vaikka täytyy myöntää, et lähestyvä synnytys on alkanut pelottamaan..

Neuvolassa olen joutunut käymään 2x viikossa verenpaineitten takia. Ne ovat olleet 140/80 luokkaa, mulla tuo alapaineen raja on 100, sit joutuu äippäpolille. Pissa on ollut puhdasta nyt. No aamulla taas mittauksiin.

Kyllä meillä taitaa nimet olla valmiina, pojalle on yksi vaihtoehto ja mieskin lämpesi sille. Tytölle sitten muutama vaihtoehto enempi. Vaikka se poikalupaus on annettu niin jotenkin sitä ei usko ennenkuin vauva on maailmassa ja sitten, kun kaikki sanoo vaan, et tyttö se on, on niin tyttömäinen maha..

Kummitkin saatiin kysyttyä viime viikonloppuna.

Mitähän muuta.. väsymystä ilmassa, päikkärit tulee nukuttua joka päivä mutta yöt menee sitten aika katkonaisiks, tunnin välein vessassa ravaamista.

Supistusrikasta sunnuntain jatkoa, eiköhän taas kohta saada lukea vauvauutisia:)

myttynen 39+2

Vierailija
18/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se olisi tosiaankin lokakuun eka päivä.Mulla on jäännyt monta päivää välistä,mutta sen verran lueskelin pinoja,että uusia lokakuisia on syntynyt.

LÄMPIMÄT ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE!!!!

Mulla on mieli aivan maassa.Kaamee flunssa on iskeny päälle,eikä laskettuun oo kuin viikko enää.Miten sitä jaksaa tässä kunnossa edes synnyttää. ja kaikesta huolimatta toivoisin että vauva syntyis ja pian.

Yöt menee päin persettä.En nuku juuri lainkaan.Selkä on kipee,liitoskivut aivan kammottavat ja joka paikkaa puuduttaa.

Päivät oon älyttömän väsynyt ja kiukkuinen.säälittää lapset,kun äiti on koko ajan pahalla tuulella. Anteeksi tää valitus,ottaa vaan niin kovasti päähän tämä kaikki ja oon kertakaikkisen kypsä tähän odottamiseen!!!!

S-I lienee saanut jo nyyttinsä! Tai ainakin on kovasti työn touhussa.

Muutun aivan kateudesta vihreäksi!

NIMISTÄ oli puhetta.Meillä ei oo vielä harmainta aavistustakaan,mikä nimeksi pikkuiselle.Toivottavasti asia helpottuis kun näkee vauvan.ollaan nimittäin koko raskausaika oltu melkoisessa umpikujassa nimen suhteen.

Huomenna ois neuvola! Kovasti jaksamista meille kaikille,ei siihen enää kovin kauaa mene,kun jo vaihdetaan yövalvomis kuulumisia tuolla vauvapuolella ;D

väsynyt Päivänsäde 39+0

Vierailija
19/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde, täällä kanssa flunssaa ilmassa ja mieli sen takia kanssa maassa, vaikka ei mitään oikeaa syytä olekaan. Tai siis mua kyllä nyt stressaa se madhollinen muutto ulkomaille, jossa meidän koko perheen pitäisi siis olla jo tammikuussa . En yhtään tiedä, sopeudunko sinne kotiäidiksi ilman verkostoja ja muutakaan :-( Mies on nyt jättänyt päätöksen mulle, lähdetään, jos haluan. niinpä. toisaalta nyt olisi hyvä lähteä, kun lapset pieniä ja olisin kuitenkin kotona jonkun aikaa. Miehelle tuo olisi ihan mieletön työkokemus ja voisin taloudellisesti ollakin kotona kauan.... sorry tää pohdinta, joka ei liippaa nyt synnytystä ollenkaan. mutta ei nyt tämän raskaushormonitulvan äärellä pysty ajattelemaan enää järkevästi...

Nyt alkoi ihan TAJUTON sadekuuro. täytyy mennä äkkiä katsomaan, että kaikki ikkunat kiinni... Toivottleen voimia kaikille, huomenna aion itsekin olla taas aurinkoisempi. Jos vaikka saisi mummin katsomaan vähän esikoista ja pääsisi käymään jossain itsekseen.

Terkuin Jolla ilman supistuksia edelleen, mutta onhan tätä aikaakin vielä...

Vierailija
20/49 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monena päivänä unohtanut kommentoida tuota teidän muuttoa!

Ensinnäkin: mulla ei ole vertaiskokemuksia varsinaisesti perheen kanssa elämisestä, mutta oothan kysellyt Suomi-Englanti -seuran keskustelupalstalta? http://www.finn-guild.org/suomi/index.html on seuran sivut ja keskustelupalsta on http://www.finn-guild.org/fg_forum/

Noista varmasti löytyy apua päätökseen, jos et ole vielä vieraillut.

Omasta puolesta voin sanoa, että asuin v. 2002-2003 Luoteis-Englannissa. Asuttiin yhdessä hyvän ystäväni kanssa, mitään perhettä mulla ei ollut siis silloin vielä (ei miestäkään :), opiskelin yliopistossa. Oman kokemukseni mukaan englantilaiset ovat tosi nihkeitä tekemään tuttavuutta ulkomaalaisten kanssa, ainakin noin nuoret (yliopiston aloittavat ovat alle 20 v). Pitivät kyllä kohteliaat ja hyvät välit, mutta ei mua koskaan pyydetty minnekään mukaan enkä saanutkaan sieltä yhtään ystävää. Tosin en itsekään ehkä persoonana ole kaikkein helpoiten lähestyttävä... enkä oikein koskaan myöskään ollut itse aktiivinen eli pyytänyt ulos tms.

Mun asuinkumppani kyllä kävi koulukaveriensa kanssa ulkona, joten ihan koulutusalallakin (eli luonteenpiirteillä) voisi olla vaikutusta? Hän opiskeli paljon luovempaa alaa kuin minä, mulla oli sellaisia tutkijatyyppejä siellä... :) Joidenkin naapurien kanssa tultiin myös ihan hyvin juttuun, mutta he olivatkin saksalaisia ja irkkuja!

Mutta siis all in all, mun kokemuksen mukaan huoli verkostoitumisesta on ihan aiheellinen, MUTTA Lontoo on paljon isompi kaupunki kuin Liverpool jossa itse asuin ja sieltä löytyy paljon suomalaisia, varmasti myös perheitä ja joka puolelta kaupunkia. Eli ainakin suomalaisverkosto löytyy sieltä ihan varppina, me ei sellaista edes haeskeltu.

Englannista ylipäänsä on sanottava että se on kyllä kehitystasoltaan ihan käsittämättömän takapajuinen maa, vaikka itse kuvittelevatkin olevansa maailman napoja... siinä on paljon viehätystäkin ja itse tykkäsin siitä paljon, ihmiset olivat ystävällisiä ja kulttuurin juuret on tottakai syvät (tosin btw, oman kokemuksen mukaan Lontoossa ihmiset ovat kiireisiä ja itsekeskeisempiä). Mutta eläminen siellä omatoimisesti oli kyllä monen mutkan takana, siellä on niin byrokraattista kaikki toiminta. Vaan ettekös te olleetkin miehen työn perässä menossa? Silloin varmasti työpaikan kautta hoituu nuo vaikeammat asiat, jos päätätte lähteä.

No musta tuskin on mitään apua päätöksentekoon, mutta kokeile tuota Finn-Guildia jos et vielä ole koittanut :)

Coe