Ettekö opeta lapsillenne, että toisten pihoihin ei saa mennä leikkimään?!?!?
Välillä pihallamme käy leikkimässä jotain ihan ventovieraita lapsia, välillä niitä ei kerkeä huomaamaan, ennen kun ne ovat jo olleet kauan pihassa, tai ne käy kun ei ole ketään kotona! Eilenkin oli lumikasassa käyty pomppimassa, sitä oli levitetty ja pyllymäkeä laskettu ja katkottu puista ja pensaista oksia! Opettakaa lapsillenne ettei muiden pihoille mennä! Ei omakotitalon pihaan, ei rivitalon pihaan eikä edes muiden kerrostalon pihoille saa mennä riehumaan jos ei ole talossa leikkikavereita!
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsillehan nuo leikkipaikat on tarkoitettu, senkus pitävät hauskaa. Enkä minä edes tunne naapureitani, joten ei ole aavistustakaan, ketkä noista pihalla remuavista lapsista asuvat näissä taloissa. En ymmärrä, miten tällaisestakin asiasta saadaan kiukku aikaan.
Sinähän vastaat itse itsellesi: "ketkä noista pihalla REMUAVISTA lapsista".
Katsos, jotkut meistä eivät halua kuunnella sitä remuamista. Minäkin työskentelen kotona. En yhtään pidä siitä, että joku aivoton kiljuu keuhkojaan pihalle ikkunani alla. Joskus voisin vaikka nukkua päiväunet. Sekään ei ole mahdollista, jos joku aivoton kiljuu pihalla.
Ne kiljukaulat saisivat muuttaa jonnekin korpeen tai vaikka autiolle saarelle keskenään huutamaan. Me toisten kotirauhaa kunnoittavat hiljaiset ja rauhalliset voisimme sitten olla omistusasunnoissamme rauhassa.
Tämä nyt kuulostaa enemmän siltä, että et sovi kaupunkielämään. Ainahan kaupungissa on ääntä ja se on ihan normaalia. Helsinki on hiljainen moniin paikkoihin verrattuna.
Tuolla perusteella kuka hyvänsä saa metelöidä miten tahansa. Jos joku tulee sanomaan, että ole hiljaa, niin sitten vaan toteaa, että meteli kuuluu kaupunkiin ja et taida oikein soveltua kaupunkielämään.
Ei se homma näin mene. Kaikenlaista mölyämistä ei tarvitse eikä pidäkään sietää. Mölyäminen ei ole oikeus silloin, kun se häiritsee kotirauhaa, joka taas on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä muiden pihoille ainakin kaupunki-alueella.
Ei saa, tuo on väärinkäsitys, joka syntyi jonkun ympäristöministeriön virkamiehen esittämän mielipiteen perusteella. kerrostalonkin piha on yksityisalue, ei julkinen tila.
Höpö olet.
Se on ihan julkinen ja siitä voi esim tepastella minne haluaa.
Vieläkö keski-Suomessa kiertelee se mies mikä tiirikoi omakotitalojen lukot?
Vierailija kirjoitti:
Se, mistä oli lehtijuttu jokunen kuukausi sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kerrostalon pihalle saa mennä leikkimään, jos siihen on joku leikkipaikka rakennettu. Itse vien ainakin.
Ehkä joku viettää aikaa sun omakotitalon pihalla, kun olet töissä.
Kerrostalo on ihan toinen juttu. Omistat siitä siis talosta osakkeen ja saat oleskella siinä huoneistossa. Et suinkaan saa omistukseesi itsellesi jotain hallintaoikeutta siitä piha-alueesta. Autopaikankin vuokraat erikseen! Jos olet vuokralla hallinnoit vielä vähemmän. Omakotitalo on aivan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kerrostalon pihalle saa mennä leikkimään, jos siihen on joku leikkipaikka rakennettu. Itse vien ainakin.
Kerrostalo on ihan toinen juttu. Omistat siitä siis talosta osakkeen ja saat oleskella siinä huoneistossa. Et suinkaan saa omistukseesi itsellesi jotain hallintaoikeutta siitä piha-alueesta. Autopaikankin vuokraat erikseen! Jos olet vuokralla hallinnoit vielä vähemmän. Omakotitalo on aivan eri juttu.
No, kyllä mielummin asuu kerrostalossa, kun omakotitalossa siellä missä se mies tiirikoi lukot yöllä auki ja tulee sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mistä oli lehtijuttu jokunen kuukausi sitten?
Jos on lapsi niin et pysty lähtemään persoonallisuushäiriöisen vaikutuspiiristä.
Viranomaiset ei ota persoonallisuushäiriöistä puhutteluun, hän saa esim. perhepiirissä ihan rauhassa jatkaa.
Moni nainen on vapaa, kun nuorin lapsi täyttää 18 - vuotta.
Tuon jälkeen saat asua omassa kotona rauhassa eikä kukaan hermostu pikkuasioista, saa raivokohtauksia jne.
Alkaa oikea elämä.
Jos teillä on iso ja voimakas vihainen koira, niin laittakaa se vahtimaan pihaa. Eiköhän luvattomasti tunkeilevat kakarat opi kerrasta, kun sen koiran kanssa tekemisiin joutuvat. Sen jälkeen eivät enää astu lähellekään pihaanne, itse asiassa alkavat kaikin keinoin välttelemään jopa kaikkea kulkemista kotinne läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä mielummin asuu kerrostalossa, kun omakotitalossa siellä missä se mies tiirikoi lukot yöllä auki ja tulee sisälle.
Asiasta oli täällä myös ketju, onko se vielä vauvapalstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mies mikä jättää kahvipaketin, mutta vie esim. naisten alusvaatteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.
Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa mennä muiden pihoille ainakin kaupunki-alueella.
Tuolla logiikalla voisit myös parkkeerata autosi naapuritalon pihaan. Ei taloyhtiöiden pihat kuulu muille kuin asukkaille.
Jos tilanne vaatii niin kävelen pihojen poikki ja hypin aitojen yli kiireessä ja parkeerasn auton omakotitalon pihaan jokamiehen oikeuksilla jos tilanne vaatii. Se maa millä minä seison on mun maata. Tappelen ja osaan tapella maani puolesta hyvin. Jos se maa millä minä seison tai leikin ei ole mun maata, niin miksen putoa tyhjyyteen? Sille on hyvät syyt jos tulen muiden pihaan tai oikasen omakotitalon pihan ohi kiireessä bussipysäkille. Se on sillä hetkellä MINUN maata ja sodin siitä tarvittaessa. Kannattaa vain antaa mun mennä ohi, niin rauha säilyy.
sama täällä. Oma isä perheloman aikana 80-luvulla ajoi omakotitalon pihaan ja vaati päästä sisään, kun ei ovea avattu ja vastattu hätäkutsuun, niin isä veti ikkunan paskaksi ja meni väkisin sisään. Sisällä oli haulikon kanssa isäntä vastassa ja yritti ampua mutta sai turpaansa. Isä otti pyssyn pois ja hälyytti apua puhelimella koska äiti oli saanut hengenvaarallisen sairaskohtauksen. Isäntä sai myöhemmin syytteitä heitteellejätöstä ja tapon yrityksestä. Minä leikin pihalla omalla luvallani kaikessa rauhassa ja pissasin marjapuskaankin keskelle pihaa. Tekisin saman kuin isä koska vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, se on kiva, kun pieni vauva yöllä itkee ja mies tulee huutamaan ja raivoamaan, että nyt se vauva hiljaiseksi, hän menee huomenna töihin. Itse imetin välillä vauvaa koko yön, että mies saa nukkua.
Näitä äitejä meillä sitten laitetaan typ - palveluun. Raivoavalle miehelle ei yksikään viranomainen sano mitään. Niin se Suomessa menee.
Tuo on sen lyhyen 45-vuotiaan influencerin vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vieraan kerrostalon pihalla saa oleskella ja leikkiä jos ei aiheuta vahinkoa tai häiriötä. Tämä on fakta.
Kerrostalo on asunto-osakeyhtiö, ja kun tontille on rakennettu talo, on myös sen piha yksityisaluetta. Sen voit selvittää vaikka viranomaisilta.
Yksi asia, jota ketjussa ei ole kai vielä mainittu:
Nämä luvattomasta toisten pihoilla leikkivät lapset eivät ole vain ärsyttävä asia, vaan kyse on myös vastuusta. Jos se lapsi menee luvattomasti toisen pihaan leikkimään, kaatuu/liukastuu ja murtaa niskansa, niin tuosta syytetään sitä talon omistajaa. Vedotaan siihen, että ei ole hiekoitettu asianmukaisesti tms. Tai jos kyse on kerrostalosta, niin vastuuseen joutuvat yhtiön vastuuhenkilöt.
Helsingissähän kävi se hyppyrimäkiturma, jossa yksi nuori menetti henkensä, kun menivät luvatta laskemaan suljettuun mäkeen. Tässä tapauksessa tuomittiin mm. kaksi ry:n vapaaehtoista. Nuoret toimivat väärin, mutta vastuuseen joutuivat paikasta huolehtineet ihmiset.
Viime syksyn uutisissa oli juttua Helsingin kerrostalojen toimenpideluvista koskien aitojen ja porttien rakentamista, kun ryyppyremmit istuskelivat pihakalusteilla kauniiden istutusten keskellä ja kuseskelivat pitkin pihoja.
Myös kerrostalon tontti on yksityisaluetta, joka kuuluu taloyhtiölle! Vastikkeessani maksan tontin vuokraa.
Kyllä katsoisin murhaavasti ja soittaisin poliisille jos grillikatokseemme raahautuisi spurguremmi grillaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on iso ja voimakas vihainen koira, niin laittakaa se vahtimaan pihaa. Eiköhän luvattomasti tunkeilevat kakarat opi kerrasta, kun sen koiran kanssa tekemisiin joutuvat. Sen jälkeen eivät enää astu lähellekään pihaanne, itse asiassa alkavat kaikin keinoin välttelemään jopa kaikkea kulkemista kotinne läheltä.
Seitkytluvun lopulla poikaporukka kivitti tuollaisen koiran hengiltä stadin alueella. Tiedän koska olivat isoveljen yläasteella asialla kehuskelleet. Toki jos koira ei merkitse mitäään niin siitä vain. Itse en omaa lemmikkiä vaaraan laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia, jota ketjussa ei ole kai vielä mainittu:
Nämä luvattomasta toisten pihoilla leikkivät lapset eivät ole vain ärsyttävä asia, vaan kyse on myös vastuusta. Jos se lapsi menee luvattomasti toisen pihaan leikkimään, kaatuu/liukastuu ja murtaa niskansa, niin tuosta syytetään sitä talon omistajaa. Vedotaan siihen, että ei ole hiekoitettu asianmukaisesti tms. Tai jos kyse on kerrostalosta, niin vastuuseen joutuvat yhtiön vastuuhenkilöt.
Helsingissähän kävi se hyppyrimäkiturma, jossa yksi nuori menetti henkensä, kun menivät luvatta laskemaan suljettuun mäkeen. Tässä tapauksessa tuomittiin mm. kaksi ry:n vapaaehtoista. Nuoret toimivat väärin, mutta vastuuseen joutuivat paikasta huolehtineet ihmiset.
Tämä. Takuulla olis joku mamma käsi ojossa vaatimassa korvauksia jos lapsensa esim. hukkuisi jonkun uima-altaaseen, kun olis mennyt sinne luvatta.
Vierailija kirjoitti:
Viime syksyn uutisissa oli juttua Helsingin kerrostalojen toimenpideluvista koskien aitojen ja porttien rakentamista, kun ryyppyremmit istuskelivat pihakalusteilla kauniiden istutusten keskellä ja kuseskelivat pitkin pihoja.
Myös kerrostalon tontti on yksityisaluetta, joka kuuluu taloyhtiölle! Vastikkeessani maksan tontin vuokraa.
Kyllä katsoisin murhaavasti ja soittaisin poliisille jos grillikatokseemme raahautuisi spurguremmi grillaamaan.
Spurku alottaisi sodan vittuilusta tai jos aikoisit estää tätä mitenkään. Mikäs siinä jos olet valmis ottamaan hengenvaarallisen osuman vaikka veitsestä. Spurgulla tuskin on mitään hävittävää ja on tod. Sekaisinkin. Että tuollainen tuijottelukin on ihan turhaa. Hän grillaa ja menee omia aikoja pois.
Ruoan hinta nousee