Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö opeta lapsillenne, että toisten pihoihin ei saa mennä leikkimään?!?!?

Vierailija
16.03.2022 |

Välillä pihallamme käy leikkimässä jotain ihan ventovieraita lapsia, välillä niitä ei kerkeä huomaamaan, ennen kun ne ovat jo olleet kauan pihassa, tai ne käy kun ei ole ketään kotona! Eilenkin oli lumikasassa käyty pomppimassa, sitä oli levitetty ja pyllymäkeä laskettu ja katkottu puista ja pensaista oksia! Opettakaa lapsillenne ettei muiden pihoille mennä! Ei omakotitalon pihaan, ei rivitalon pihaan eikä edes muiden kerrostalon pihoille saa mennä riehumaan jos ei ole talossa leikkikavereita!

Kommentit (175)

Vierailija
141/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on iso ja voimakas vihainen koira, niin laittakaa se vahtimaan pihaa. Eiköhän luvattomasti tunkeilevat kakarat opi kerrasta, kun sen koiran kanssa tekemisiin joutuvat. Sen jälkeen eivät enää astu lähellekään pihaanne, itse asiassa alkavat kaikin keinoin välttelemään jopa kaikkea kulkemista kotinne läheltä.

Seitkytluvun lopulla poikaporukka kivitti tuollaisen koiran hengiltä stadin alueella. Tiedän koska olivat isoveljen yläasteella asialla kehuskelleet. Toki jos koira ei merkitse mitäään niin siitä vain. Itse en omaa lemmikkiä vaaraan laittaisi.

Monella on pihassa kamerat, myös kerrostalon pihassa. Vanhemmat maksavat jos vaikka autoja kolhitaan kerrostalon parkkipaikalla

Vierailija
142/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kerrostalon pihalle saa mennä leikkimään, jos siihen on joku leikkipaikka rakennettu. Itse vien ainakin.

Ehkä joku viettää aikaa sun omakotitalon pihalla, kun olet töissä.

Kerrostalo on ihan toinen juttu. Omistat siitä siis talosta osakkeen ja saat oleskella siinä huoneistossa. Et suinkaan saa omistukseesi itsellesi jotain hallintaoikeutta siitä piha-alueesta. Autopaikankin vuokraat erikseen! Jos olet vuokralla hallinnoit vielä vähemmän. Omakotitalo on aivan eri juttu.

Sinusta en tiedä, mutta meillä taloyhtiön yhtiöjärjestyksen mukaan yhtiö (eli siis me osakkaat) hallinnoimme yhdessä tonttia, maksamme yhdessä jopa kiinteistöveroa siitä. Ei ole olemassa mitään erityistä As Oy Kannonkulmaa, joka vastaa maa-alueesta yksin, me osakkaat olemme se as oy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa mennä muiden pihoille ainakin kaupunki-alueella.

Tuolla logiikalla voisit myös parkkeerata autosi naapuritalon pihaan. Ei taloyhtiöiden pihat kuulu muille kuin asukkaille.

Jos tilanne vaatii niin kävelen pihojen poikki ja hypin aitojen yli kiireessä ja parkeerasn auton omakotitalon pihaan jokamiehen oikeuksilla jos tilanne vaatii. Se maa millä minä seison on mun maata. Tappelen ja osaan tapella maani puolesta hyvin. Jos se maa millä minä seison tai leikin ei ole mun maata, niin miksen putoa tyhjyyteen? Sille on hyvät syyt jos tulen muiden pihaan tai oikasen omakotitalon pihan ohi kiireessä bussipysäkille. Se on sillä hetkellä MINUN maata ja sodin siitä tarvittaessa. Kannattaa vain antaa mun mennä ohi, niin rauha säilyy.

Sinulla ei ole kaikki lelut tallessa, kun tuollaista kirjoitat. Jos pysäköit luvattomasti jonkun omakotitalon tai kerrostalon pihaan, niin kyllä virkavalta siitä sinulle sakon kirjoittaa. Omakotitalon, rivitalon ja kerrostalon piha on yksityistä aluetta, jos siinä loukataan asukkaiden yksityisyyttä. Asian voit tarkistaa lakikirjoista ja virkamiehiltä sekä poliisilta.

Vierailija
144/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia, jota ketjussa ei ole kai vielä mainittu:

Nämä luvattomasta toisten pihoilla leikkivät lapset eivät ole vain ärsyttävä asia, vaan kyse on myös vastuusta. Jos se lapsi menee luvattomasti toisen pihaan leikkimään, kaatuu/liukastuu ja murtaa niskansa, niin tuosta syytetään sitä talon omistajaa. Vedotaan siihen, että ei ole hiekoitettu asianmukaisesti tms. Tai jos kyse on kerrostalosta, niin vastuuseen joutuvat yhtiön vastuuhenkilöt.

Helsingissähän kävi se hyppyrimäkiturma, jossa yksi nuori menetti henkensä, kun menivät luvatta laskemaan suljettuun mäkeen. Tässä tapauksessa tuomittiin mm. kaksi ry:n vapaaehtoista. Nuoret toimivat väärin, mutta vastuuseen joutuivat paikasta huolehtineet ihmiset.

Tämä. Takuulla olis joku mamma käsi ojossa vaatimassa korvauksia jos lapsensa esim. hukkuisi jonkun uima-altaaseen, kun olis mennyt sinne luvatta.

Kyllä noita on käynytkin. Ollut lehdessä

Vierailija
145/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin vanhemmat ei ilmeisesti opettaneet.

Vierailija
146/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan lapsena, kun oon oikaissut asutus alueen poikki luokkakavereiden kanssa kouluun päin niin opettaja oli antanut huomautuksen meille, että sieltä ei saa kulkea.

Sitten myös lapsena tuli oikaistua yhtä polkua pitkin kauppaan ja vanhemmiltani tuli vihaista palautetta siitä, kun se polku kuuluikin erään tontille. En ollut tajunnut tuota, että se on kotirauhan rikkomista.

Enkä mä lapsena tajunnut ajatella asioita toisten silmin. Jos mä näkisin joidenkin lapsien olevan pihallani niin mä menisin huomauttamaan asiasta lapselle vähän vihaisesti, että tämä on yksityistä aluetta. Negatiiviset asiat opettaa, jos lapsi on tehnyt väärin. Toisten lapsiinhan ei saa kajota, mutta saahan niille huomauttaa asioista ja saahan jokainen tuntea tuntemuksensa, mutta aggressiivinen ei kannata olla lapsille, sillä sitten itse varmasti joutuu hankalaan tilanteeseen.

Vierailija
147/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla voisit myös parkkeerata autosi naapuritalon pihaan. Ei taloyhtiöiden pihat kuulu muille kuin asukkaille.

Jos tilanne vaatii niin kävelen pihojen poikki ja hypin aitojen yli kiireessä ja parkeerasn auton omakotitalon pihaan jokamiehen oikeuksilla jos tilanne vaatii. Se maa millä minä seison on mun maata. Tappelen ja osaan tapella maani puolesta hyvin. Jos se maa millä minä seison tai leikin ei ole mun maata, niin miksen putoa tyhjyyteen? Sille on hyvät syyt jos tulen muiden pihaan tai oikasen omakotitalon pihan ohi kiireessä bussipysäkille. Se on sillä hetkellä MINUN maata ja sodin siitä tarvittaessa. Kannattaa vain antaa mun mennä ohi, niin rauha säilyy.

Sinulla ei ole kaikki lelut tallessa, kun tuollaista kirjoitat. Jos pysäköit luvattomasti jonkun omakotitalon tai kerrostalon pihaan, niin kyllä virkavalta siitä sinulle sakon kirjoittaa. Omakotitalon, rivitalon ja kerrostalon piha on yksityistä aluetta, jos siinä loukataan asukkaiden yksityisyyttä. Asian voit tarkistaa lakikirjoista ja virkamiehiltä sekä poliisilta.

jos on hengenhätä kyseessä niin ajan ihan kenen pihaan vain. Mun maa on se missä seison. Tämä on ihan perusasioita. Vartalo tarvitsee alleen maan.

Vierailija
148/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan lapsena, kun oon oikaissut asutus alueen poikki luokkakavereiden kanssa kouluun päin niin opettaja oli antanut huomautuksen meille, että sieltä ei saa kulkea.

Sitten myös lapsena tuli oikaistua yhtä polkua pitkin kauppaan ja vanhemmiltani tuli vihaista palautetta siitä, kun se polku kuuluikin erään tontille. En ollut tajunnut tuota, että se on kotirauhan rikkomista.

Enkä mä lapsena tajunnut ajatella asioita toisten silmin. Jos mä näkisin joidenkin lapsien olevan pihallani niin mä menisin huomauttamaan asiasta lapselle vähän vihaisesti, että tämä on yksityistä aluetta. Negatiiviset asiat opettaa, jos lapsi on tehnyt väärin. Toisten lapsiinhan ei saa kajota, mutta saahan niille huomauttaa asioista ja saahan jokainen tuntea tuntemuksensa, mutta aggressiivinen ei kannata olla lapsille, sillä sitten itse varmasti joutuu hankalaan tilanteeseen.

Kannattaa jättää 10-18v poikaporukat rauhaan. Muuten ne tulee keppostelemaan ja kusemaan yöllä auton päälle yms muuta ikävää aika ajoin. Me poikajengn kanssa terrorisoitiin näitä mulkkuja huomauttelioita. Pojat ei ota ihan keneltä tahansa puhutteluita. Helpommalla pääsee kun antaa oikaista. Ihan kokemuksen sanalla totean tän. Poikien edessä kannattaa vaan nöyrtyä.

Vierailija
149/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on hengenhätä kyseessä niin ajan ihan kenen pihaan vain. Mun maa on se missä seison. Tämä on ihan perusasioita. Vartalo tarvitsee alleen maan.

Hätä ei lue lakia, mutta jos jotain vahingoitat niin korvausvelvollinen olet. Yleinen sääntö on, että toisten pihoille ei saa mennä.

Eri

Vierailija
150/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime syksyn uutisissa oli juttua Helsingin kerrostalojen toimenpideluvista koskien aitojen ja porttien rakentamista, kun ryyppyremmit istuskelivat pihakalusteilla kauniiden istutusten keskellä ja kuseskelivat pitkin pihoja.

Myös kerrostalon tontti on yksityisaluetta, joka kuuluu taloyhtiölle! Vastikkeessani maksan tontin vuokraa.

Kyllä katsoisin murhaavasti ja soittaisin poliisille jos grillikatokseemme raahautuisi spurguremmi grillaamaan.

Spurku alottaisi sodan vittuilusta tai jos aikoisit estää tätä mitenkään. Mikäs siinä jos olet valmis ottamaan hengenvaarallisen osuman vaikka veitsestä. Spurgulla tuskin on mitään hävittävää ja on tod. Sekaisinkin. Että tuollainen tuijottelukin on ihan turhaa. Hän grillaa ja menee omia aikoja pois.

Tuskinpa, spurgujen kanssa pärjään ihan hyvin, ne kun ymmärtävät puhetta. Eikä ne parvekkeelle pääse puukottamaan, mistähän tietävät, miltä parvekkeelta katselen?

Enkä sanonut, että menen grillikatokselle heitä itse häätämään.

Narkkien kanssa puukosta voi saadakin. Niihin ei puhe tehoa.

Vierailija
151/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsillehan nuo leikkipaikat on tarkoitettu, senkus pitävät hauskaa. Enkä minä edes tunne naapureitani, joten ei ole aavistustakaan, ketkä noista pihalla remuavista lapsista asuvat näissä taloissa. En ymmärrä, miten tällaisestakin asiasta saadaan kiukku aikaan.

Sinähän vastaat itse itsellesi: "ketkä noista pihalla REMUAVISTA lapsista".

Katsos, jotkut meistä eivät halua kuunnella sitä remuamista. Minäkin työskentelen kotona. En yhtään pidä siitä, että joku aivoton kiljuu keuhkojaan pihalle ikkunani alla. Joskus voisin vaikka nukkua päiväunet. Sekään ei ole mahdollista, jos joku aivoton kiljuu pihalla.

Ne kiljukaulat saisivat muuttaa jonnekin korpeen tai vaikka autiolle saarelle keskenään huutamaan. Me toisten kotirauhaa kunnoittavat hiljaiset ja rauhalliset voisimme sitten olla omistusasunnoissamme rauhassa.

Tämä nyt kuulostaa enemmän siltä, että et sovi kaupunkielämään. Ainahan kaupungissa on ääntä ja se on ihan normaalia. Helsinki on hiljainen moniin paikkoihin verrattuna.

Tuolla perusteella kuka hyvänsä saa metelöidä miten tahansa. Jos joku tulee sanomaan, että ole hiljaa, niin sitten vaan toteaa, että meteli kuuluu kaupunkiin ja et taida oikein soveltua kaupunkielämään.

Ei se homma näin mene. Kaikenlaista mölyämistä ei tarvitse eikä pidäkään sietää. Mölyäminen ei ole oikeus silloin, kun se häiritsee kotirauhaa, joka taas on oikeus.

Millä voimilla sä estät mölyämästä. Sun pitää maksaa vähintään sata euroa että hiljenen ja meen pois. Mun suu ja näin kapitalismi toimii. Noin muuten sun pitää sitten yrittää hiljentää mut voimatoimin ja siihen olen aina valmis. Halvemmalla selviää kun antaa vaan mölistä aikansa. Ei sitä ikuisesti jaksa.

Vierailija
152/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää 10-18v poikaporukat rauhaan. Muuten ne tulee keppostelemaan ja kusemaan yöllä auton päälle yms muuta ikävää aika ajoin. Me poikajengn kanssa terrorisoitiin näitä mulkkuja huomauttelioita. Pojat ei ota ihan keneltä tahansa puhutteluita. Helpommalla pääsee kun antaa oikaista. Ihan kokemuksen sanalla totean tän. Poikien edessä kannattaa vaan nöyrtyä.

Lapsille on helpompi sanoa asioista, mutta nuoret ovat eri juttu. Just tuollaisille porukoille on helkutin vaikea sanoa mitään opettavaisesti, kun hirveä uhoaminen käy. Itselläni on myös kokemusta, kun oon pyytänyt ystävällisesti teineiltä tekemättä jotain niin nämä vaan ovat kuin Psyduck pokemoneja.

Vierailija
153/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä parkkeeraan joskus vieraspaikoille, jos asioin jossain lähellä. Luulen, että aika monet tekee niin.

Ja ookoo mulle, jos muut tekee samoin. En kyllä koskaan oo rivitalossa tai kerrostalossa asuessani kytännyt, ketä lapsia pihassa leikkii tai ketkä vieraspaikkoja käyttää. Ihan sama mulle.

Meillä oli muutama tuommoinen parkkeeraaja, isäntä ajoi työauton poikittain niitten autojen taakse, eikä liikauttanut ennen kuin poliisi tuli paikalle, parkkeeraajat sai sakot ja isälle poliisi naureskelivat, että hyvä opetus. Joku oli myös vetänyt pitkiä syviä viiruja niitten autojen maalipintaan, ilmeisesti naapurin penikat jotka ovat huonosti kasvatettuja ja liikkuvat mutten pihoilla ilkivaltaa tehden. 😉

Semmoinen voimafantasia siellä. 😊

Vierailija
154/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ. oma isäntä oppi tämän kantapään kautta, kun neuvoin että poikien kanssa ei kannata aloittaa sotaa. Sitä ei voi voittaa. Nimimerkillä postilaatikossa paskaa joka pe ja ritsalla laseja ja pihavaloja rikki. Virtsaa ilmastointilaitteen alla. Vaikka mitä. Nykyajan jengit on pahempia ja väkivaltaisia kuin wanhan ajan lätsäpäiset bränkkaajat

Vierailija
155/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakas kirjoitti:

No ei ole. Tule kokeilemaan, niin muistat.

Käyppäs käsiksi kakaraan niin saat sellaiset sakot niskaan että muistat. Hyvällä tuurilla toinen kakara vielä kuvaa koko tapahtuman.

Ja laittaa someen videon, jossa hullu ragee.

Vierailija
156/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään. Lapseni saavat leikkiä vapaasti.

Vierailija
157/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tempoi ja jakaus säilyi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama täällä. Oma isä perheloman aikana 80-luvulla ajoi omakotitalon pihaan ja vaati päästä sisään, kun ei ovea avattu ja vastattu hätäkutsuun, niin isä veti ikkunan paskaksi ja meni väkisin sisään. Sisällä oli haulikon kanssa isäntä vastassa ja yritti ampua mutta sai turpaansa. Isä otti pyssyn pois ja hälyytti apua puhelimella koska äiti oli saanut hengenvaarallisen sairaskohtauksen. Isäntä sai myöhemmin syytteitä heitteellejätöstä ja tapon yrityksestä. Minä leikin pihalla omalla luvallani kaikessa rauhassa ja pissasin marjapuskaankin keskelle pihaa. Tekisin saman kuin isä koska vain.

Suomessakin asuu porukkaa joka olettaa että lähdetään kaikki sotimaan isänmaallisuuden ja yhteishengen nimissä, mutta todellisuudessa ovea ei avata hätähuutoon ja apua ei soiteta hädässä olevalle kansalaiselle vaan kävellään tai ajetaan ohi. Tuetaan tai käytetään halpatyövoimaa surutta halveksuen ihmisiä rikastuen näiden hiellä ja kivuilla. Todetaan vain että jokaisen pitää pärjätä omillaan, mutta muiden pitäisi näiden isäntien omaisuutta puolustaa sodan tullen. Eivät edes huväksy että "isänmaan" ohi oikaistaan muutaman sekunnin ajan... mua ei henk koht saa sotaan tän ketjun perusteella. Isänmaallisuutta ei ole. On vain teidän maat. Joten, puolustakaa te maaplänttiänne. Mä en sitä puolusta.

Vierailija
158/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kerrostalon pihalle saa mennä leikkimään, jos siihen on joku leikkipaikka rakennettu. Itse vien ainakin.

Ehkä joku viettää aikaa sun omakotitalon pihalla, kun olet töissä.

Kerrostalo on ihan toinen juttu. Omistat siitä siis talosta osakkeen ja saat oleskella siinä huoneistossa. Et suinkaan saa omistukseesi itsellesi jotain hallintaoikeutta siitä piha-alueesta. Autopaikankin vuokraat erikseen! Jos olet vuokralla hallinnoit vielä vähemmän. Omakotitalo on aivan eri juttu.

Sinusta en tiedä, mutta meillä taloyhtiön yhtiöjärjestyksen mukaan yhtiö (eli siis me osakkaat) hallinnoimme yhdessä tonttia, maksamme yhdessä jopa kiinteistöveroa siitä. Ei ole olemassa mitään erityistä As Oy Kannonkulmaa, joka vastaa maa-alueesta yksin, me osakkaat olemme se as oy.

Nämäpä kyttääjät, joita kiinnostaa, ketä pihassa leikkii, ovat niitä samoja, jotka häiriköivät muita osakkaita.

Muille osakkaille ne satunnaiset luvattomat parkkeeraajat ovat paljon pienempi harmi kuin samaan as. oy:n kuuluvat, jotka valittaa hallituksen päätöksistä, suututtavat isännöitsijän, toimivat pihapoliiseina, harmustuvat itkevästä vauvasta ja joiden näkemys siitä, miten taloyhtiön piha-alueistutuksia pitää hoitaa, on se ainoa oikea.

Vierailija
159/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsillehan nuo leikkipaikat on tarkoitettu, senkus pitävät hauskaa. Enkä minä edes tunne naapureitani, joten ei ole aavistustakaan, ketkä noista pihalla remuavista lapsista asuvat näissä taloissa. En ymmärrä, miten tällaisestakin asiasta saadaan kiukku aikaan.

Sinähän vastaat itse itsellesi: "ketkä noista pihalla REMUAVISTA lapsista".

Katsos, jotkut meistä eivät halua kuunnella sitä remuamista. Minäkin työskentelen kotona. En yhtään pidä siitä, että joku aivoton kiljuu keuhkojaan pihalle ikkunani alla. Joskus voisin vaikka nukkua päiväunet. Sekään ei ole mahdollista, jos joku aivoton kiljuu pihalla.

Ne kiljukaulat saisivat muuttaa jonnekin korpeen tai vaikka autiolle saarelle keskenään huutamaan. Me toisten kotirauhaa kunnoittavat hiljaiset ja rauhalliset voisimme sitten olla omistusasunnoissamme rauhassa.

Tämä nyt kuulostaa enemmän siltä, että et sovi kaupunkielämään. Ainahan kaupungissa on ääntä ja se on ihan normaalia. Helsinki on hiljainen moniin paikkoihin verrattuna.

Tuolla perusteella kuka hyvänsä saa metelöidä miten tahansa. Jos joku tulee sanomaan, että ole hiljaa, niin sitten vaan toteaa, että meteli kuuluu kaupunkiin ja et taida oikein soveltua kaupunkielämään.

Ei se homma näin mene. Kaikenlaista mölyämistä ei tarvitse eikä pidäkään sietää. Mölyäminen ei ole oikeus silloin, kun se häiritsee kotirauhaa, joka taas on oikeus.

Millä voimilla sä estät mölyämästä. Sun pitää maksaa vähintään sata euroa että hiljenen ja meen pois. Mun suu ja näin kapitalismi toimii. Noin muuten sun pitää sitten yrittää hiljentää mut voimatoimin ja siihen olen aina valmis. Halvemmalla selviää kun antaa vaan mölistä aikansa. Ei sitä ikuisesti jaksa.

Sinähän varsinainen uho-petteri olet. Ikää ilmeisesti rehvakkaat 15 vuotta.  :)

Vierailija
160/175 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Torppiksessa päiväkodin opettajat opettivat lapsille, että toisten pihoilla leikkiminen on ok ja asiasta valittavat ovat ikäviä nipoja ja tyhmiä tätejä. Toivat siis viime talvena ison ryhmän lapsia rakentelemaan lumiukkoja meidän rivariyhtiön piha-alueelle - osin keskelle pelastustietä. Kun ystävällisesti sanoin, että meidän taloyhtiön piha ei ehkä ole oikea leikkipaikka päiväkotiryhmälle, eikä pelastustielle oikein sopisi rakentaa lumiukkoja, sain todella epäystävällisellä äänellä esitettyjä kysymyksiä, miten tämä muka häiritsee ja miksei muka saa ja onko asia jotenkin minulta pois. Kun vielä totesin, että tuskin he omakotitalojenkaan pihoille menisivät leikkimään, eivätkä varmaan omalle pihalleen muiden lapsia haluaisi leikkimään, sain osakseni vihaista mulkoilua ja tuhahtelua, kunnes lopulta joku opeista sitten totesi lapsille, että meidän pitää nyt lähteä, kun tuo täti ei halua, että me leikimme tässä. Että näin Helsingissä...

🤔

Tosissasi? Entäs, jos vaan juoruat? Levität paskaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme