Lapsen nimeksi Aurimaaria tai Utumaria?
...tai keksittekö jonkun muun tuollaisen yhteenkirjoitettavan, ei niin tavallisen nimen, jossa kuitenkin olisi jotain tuttua. Sukunimi lyhyt, veteen liittyvä suomenkielen sana joten joku luontoon liittyvä, kaunis mutta ei lälly, nimi voisi olla kiva.
Kommentit (54)
vaikka tämä onkin näköjään useimpien osalta entisten koulukiusaajien kokoontumispalsta, niin sen verran vielä kommentoin, että tuo Auriina on kyllä nätti ehdotus! Kiitos 39:lle! Usva viehättää myös ja siihen joku kaunis pääte tai "väliviivanimi". Ehkäpä näistä rakentelemme omalle lapsellemme oman nimensä :)
Ajalleen tyypillisimmät Liisat ja Maijat ja Anut ja Niinat ja Jarit ovat vaan liian tavallisia vaikka suurimman osan mielestä juuri niitä ainoita oikeita. Tai nykyisin kaikki eivät vaan halua lapsestaan sitä Eetua tai Aadaa vaikka nuokin ihan sieviä nimiä toki ovat. Vaikka Eemu tai Auriina vaikkapa ovat minun mielestäni kauniimpia ja jäävät paremmin mieleenkin!
AP
Eemu ja Auriina on molemmat aika karseita. Noomit ja Seemit kanssa.
Ei tässä mitään koulukiusaajien kokoontumista ole, vaan aikusia ihmisiä jotka yrittää herätellä sua siihen, mitä lapsesi tulee kestämään jos siitä tulee Utumari tai Pirjopetteri.
Jortti on hyvä nimi niin tytölle kuin pojalle.
Lapsen koulussa on Eemu ja pari kertaa piti kysyä lapselta että mikä se nimi oli mitä sanoit. Musta ruma nimi, josta tulee mieleen Emu. Ennemin vaikka Teemu.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:03"]
vaikka tämä onkin näköjään useimpien osalta entisten koulukiusaajien kokoontumispalsta, niin sen verran vielä kommentoin, että tuo Auriina on kyllä nätti ehdotus! Kiitos 39:lle! Usva viehättää myös ja siihen joku kaunis pääte tai "väliviivanimi". Ehkäpä näistä rakentelemme omalle lapsellemme oman nimensä :)
Ajalleen tyypillisimmät Liisat ja Maijat ja Anut ja Niinat ja Jarit ovat vaan liian tavallisia vaikka suurimman osan mielestä juuri niitä ainoita oikeita. Tai nykyisin kaikki eivät vaan halua lapsestaan sitä Eetua tai Aadaa vaikka nuokin ihan sieviä nimiä toki ovat. Vaikka Eemu tai Auriina vaikkapa ovat minun mielestäni kauniimpia ja jäävät paremmin mieleenkin!
AP
[/quote]
Kukaan ei näinä päivinä anna lapselleen nimeksi Niinaa tai Jaria, Eetu ja Aada on myös aika "käytettyjä" (piikki mennyt, nimi ei ole enää niin muodikas), eikä tästä jää jäljelle ainoastaan Eemu ja Auriina, herranen aika.
Aurimaaria voi sitten lukemaan opittuaan kivasti googlettaa oman nimensä ja tadaaa! Tämä ketjuhan se siellä.
Mulla oli työkaveri nimeltä Eeva-Liisa. En nyt ole enää varma vaikka kirjoitettiin Eevaliisa tai Evaliisa tai Eva-Liisa. No mutta kuitenki sanoin häntä usein Eevaksi. 4 Tavuinen on liian pitkä nimi usko vain. Kolmekin tavuinen on siinä ja siinä ettei siitä muodostu 2 tavuista lempinimeä.
[/quote]
Kukaan ei näinä päivinä anna lapselleen nimeksi Niinaa tai Jaria, Eetu ja Aada on myös aika "käytettyjä" (piikki mennyt, nimi ei ole enää niin muodikas), eikä tästä jää jäljelle ainoastaan Eemu ja Auriina, herranen aika.
[/quote]
Vuonna 2014 Eetu 9. suosituin pojan etunimi, Aada tytöissä 3.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:18"]
[/quote]
[/quote]
Vuonna 2014 Eetu 9. suosituin pojan etunimi, Aada tytöissä 3.
[/quote]
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Viiden vuoden leikkauksella ei kyllä kärkisijoilla killu.
Oliko muuta?
ks. pelkät etunimet, ei kaikki nimet, niissä aina ne juhanit ja mariat ekana kuna ovat tokia lähes kaikilla
NIMETKÄÄ NE KAKARANNE IHAN MIKSI HALUATTE. MIKSI KYSYTTE TÄÄLTÄ NEUVOA? KAIKKI EI KOSKAAN, IKINÄ YMMÄRRÄ TAI PIDÄ SIITÄ NIMESTÄ, JOTEN ANTAKAA SE NIMI, MINKÄ ITSE HALUATTE.
Tarkoituksella huudeTtu. En vaan ymmärrä teitä äitejä joiden täytyy kySellä muiden mielipidettä jopa sellaiseen asiaan että miten nimeän lapseni. Oletteko muutenkaan kovin kypsiä äideiksi?
Hei :) kiva että tykkäsit Auriina-ehdotuksestani. Itse täällä kans raskaana ja mietin Eemi- nimeä jos on poika. Jos on tyttö niin saa hyvin vastaavan mitä tuo Auriina. Siis toki täysin erilaisen mutta samalla idealla ja kirjoitusmuodolla. Mä tykkään ja se tasan riittää mulle, muista viis :) Ja kuulkaas ihmiset, erilaisia nimiä on päiväkodeista alkaen niin paljon erilaisia että tulevaisuudessa erilainen nimi ei ole syy kiusaamiseen. Toki kaikesta voi kiusata, sehän on selvä.. Mutta erilaisuus nimissä jo on arkipäivää. Sulle ap onnea tulevaan, t. Se 39, Auriinan ehdottaja.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:26"]ks. pelkät etunimet, ei kaikki nimet, niissä aina ne juhanit ja mariat ekana kuna ovat tokia lähes kaikilla
[/quote]
Kaikki etunimet ovat etunimiä. Oli niitä sitten yksi, kaksi tai kolme.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:53"]
Entäs Auriina? On yhdistelmä Auria ja Mariaa. Eikä väliviivaa. Joo, monet haukkuu mutta kaikkihan nimet täällä haukutaan. Tärkeintä on että on helppo, sopii suomalaiseen kirjoitusasuun ettei tarvii kertoa miten kirjoitetaan ja se, että perhe tykkää.
[/quote]
Kaiken maailman Helmiinat, Akuliinat ja Tinttarellat on aivan kamalia. Auriina kauriina nauriina.