EN YMMÄRRÄ NAISIA JOTKA KYSYÄVÄT AINA LUVAN MIEHELTÄÄN.
Siis eräs tuttuni. Joka on nainen. Hyysää kokoajan miestään. Kysyy kaikkeen luvan mieheltään. Ei voi tarjota vieraile jotain, koska muuten ei riitä miehelleen syötäväksi. Sitten kokoajan, kun oltiin patikoimassa kysyi eikai sulla jano eikai sulla niskat jumissa. Sitten oli lainaamassa elokuvaa meiltä ja sanoi kysyvänsä mieheltään ovatko he nähneet jo sen. On muutenkin aina samaa mieltä kaikesta miehensä kanssa.
Mun miestä vaimon ei kuulu olla mikään hössöttävä äiti. Ja sekin on rasittavaa jos ihmisellä ei ole ollenkaan omia mielipiteitä.
Kommentit (13)
Mulla on tuttava, jonka mielestä miehensä sanomiset ja mielipiteet ovat absoluuttinen totuus. Aina perustelee kaikki mielipiteensä fraaseillaa "mun mieskin sanoi niin", "mun miehenikin mielestä". Kaikki asiat myös pitää varmistaa siltä mieheltään, jopa kesken illanistujaisten saattaa mennä soittelemaan miehelleen ja varmistelemaan mikäs hänen mielipiteensä oli asiasta, josta oli puhetta. Sitten tulee takaisin kertomaan, että " mun miehenikin mielestä" (ja parhaassa tapauksessa aihe on jo vaihtunut...)
Sanomattakin lienee selvää, että jos olet eri mieltä tämän miehen kanssa, olet tyhmä ja sulle pyöritellään silmiä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:58"]
Monesti on helpompaa olla vaan samaa mieltä. Välttyy riita tai kaks. Miksi ei saisi kysyä miehen mielipidettä? Onko jotenkin modernimpaa olla periaatteestakin eriä mieltä ja lopulta parin vuoden kuluttua erota, kun "ei tämä toimi, mies ihan nössö" ?
[/quote]
Terveessä suhteessa luotetaan siihen että kumppani ilmaisee tarpeensa ja mielipiteensä jos siihen on tarvis. Sen sijaan että toinen jatkuvasti hyysää ja kyselee toiselta. Sitä paitsi erilaisten mielipiteiden sattuessa nähdään onko kyseessä kahden "aikuisen" parisuhde sillä kyky tehdä kompromisseja kuuluu kypsyyteen.
Kyllä se mun mielestä on myös omituista, jos toinen kysyy parisuhteessa kaikkeen luvan ja on aina samaa mieltä. Me ihmiset ollaan kuitenkin erilaisia ja kuka tietää ap tuokin nainen voi olla tilanteessaan todella onnellinen. Parisuhteet on erilaisia. =)
Jotkut naiset alkavat rakastuneina palvomaan miestään. Eivät näe mitään muuta, eivät edes omia mielipiteitään. Plus, pitää miestä kaikkitietävänä ja parhaana kaikessa. Eivät yleensä ole luonteeltaan kovin itsenäisiä.
EN YMMÄRRÄ NIITÄ, JOTKA KIRJOITTAVAT OTSIKKONSA SUURILLA KIRJAIMILLA.
ääliö.
Mä kysyn aina mieheltä "periaatteen vuoksi", koska se on kohteliasta- toivon että mieskin kysyy multa :) Harvemmin on tilannetta että kumpikaan vastaa kieltävästi, mutta jos tulee niin tulee hyvä mieli että varmisti.
Aloittajan esimerkkiin esimerkiksi; olisihan se kurjaa lainata leffa kysymättä mieheltä, mennä kotiin viettämään leffailtaa elokuvan kanssa, jonka mies on jo nähnyt. Ystävällistähän se vain on jos kysyy?
Valitettavasti mies saattaa olla riitaisaa sorttia ja sellainen, jolla on voimakkaat mielipiteet kaikesta. Voi olla riitojen välttelyä. Naisesta tullut tuollainen, kun mies on tarpeeksi monta kertaa saanut kilareita näennäisen mitättömistä asioista: nainen on laittanut kurkkuviipaleita miehen leivälle tai ostanut ruman pyykkikorin tai kahvitellut kaverin luona liian pitkään... Jaksaa tuollaista, koska kokee vielä rakastavansa sitä vaikeaa miestä.
Kyllä mä ainakin säästän aamupäivällä tehdyn ruuan miehelle, joka tulee raskaan päivän päästä kotia. En todellakaan antaisi mielummin näille kavereille, jotka tulevat aina tyhjin vatsoin kylään ja kitisevät nälkää ilmaisen ruuan toivossa.
Hyysäys ja rakkaus on eri asioita. Jos tarjoaa toiselle juotavaa, ei se ole hyysäystä. Parisuhteessa pidetään huolta toisesta, puolin ja toisin.
Mun mielestä nämä tapaukset on ihan hulvattomia :'D Jos laitan esim. Tori:lle myyntiin vaikka jotkut euron maksavat vauvansukat, niin aina taatusti joku läheisriippuvaiselta piiskuttajalta kuulostava mamma soittaa ja haluaa varata ne alustavasti koska "pitää vielä kysyä mieheltä mitä mieltä se on niistä".
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:44"]Mun mielestä nämä tapaukset on ihan hulvattomia :'D Jos laitan esim. Tori:lle myyntiin vaikka jotkut euron maksavat vauvansukat, niin aina taatusti joku läheisriippuvaiselta piiskuttajalta kuulostava mamma soittaa ja haluaa varata ne alustavasti koska "pitää vielä kysyä mieheltä mitä mieltä se on niistä".
Heh, tää voi olla myös tekosyy millä ostaa aikaa miettimiseen...oon paljon myynyt ja ostanut, et tunnen nää metkut:).
[/quote]
Monesti on helpompaa olla vaan samaa mieltä. Välttyy riita tai kaks. Miksi ei saisi kysyä miehen mielipidettä? Onko jotenkin modernimpaa olla periaatteestakin eriä mieltä ja lopulta parin vuoden kuluttua erota, kun "ei tämä toimi, mies ihan nössö" ?