Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon katkeruudesta puolisoa kohtaan?

Vierailija
22.08.2015 |

Oletko pystynyt jatkamaan suhdetta (avioliittoa) jouduttuasi jollakin tavalla vakavasti pettymään puolisoosi? Miten onnistuit? Miten järkeilit, mit tunsit?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mahdollisuus päästä katkeruudesta eroon on antaa anteeksi ja valitettavasti sekään ei takaa sitä, että puoliso on luottamuksen arvoinen jatkossakaan. Mitä tapahtui?

Vierailija
2/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpikäyt vihan tunteesi ja sitten päätät annatko anteeksi. Anteeksi voi antaa ilman että välttämättä jatkaa suhteessa. Voit valita. Valinta on sinun ihan oma ratkaisu.

Vierailija
4/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on ollut jatkaa, mutta en ole antanut anteeksi. Kun luottamus on kerran mennyt, niin ei se enää millään korjaannu.

Vierailija
5/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:08"]Pakko on ollut jatkaa, mutta en ole antanut anteeksi. Kun luottamus on kerran mennyt, niin ei se enää millään korjaannu.
[/quote]

Miksi ei?

Vierailija
6/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
7/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on pettänyt minut talousasioissa ja valehdellut minule ja tartuttanut minuun sukupuolitaudin (ilmeisesti siis myös pettänyt minua). Hän on myös tönäissyt minua. Hän on ollut henkisesti kylmä, jopa ilkeä. Nykyään hän käyttäytyy paremmin, mutta en todellakaan luota häneen. Mielestäni täydellinen luottamus ei ole tarpeenkaan, mutta varsinaisnen ongelma on katkeruus.

Lapsia on.

Ap

Vierailija
8/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie paljon aikaa eikä ainakaan mulla onnistunut. Rikkinäisestä ei ehjää saa.

Vierailija
9/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:11"]Mieheni on pettänyt minut talousasioissa ja valehdellut minule ja tartuttanut minuun sukupuolitaudin (ilmeisesti siis myös pettänyt minua). Hän on myös tönäissyt minua. Hän on ollut henkisesti kylmä, jopa ilkeä. Nykyään hän käyttäytyy paremmin, mutta en todellakaan luota häneen. Mielestäni täydellinen luottamus ei ole tarpeenkaan, mutta varsinaisnen ongelma on katkeruus.

Lapsia on.

Ap
[/quote]

Ei kannata tollasen mulkun kanssa olla.

Vierailija
10/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:11"]

Mieheni on pettänyt minut talousasioissa ja valehdellut minule ja tartuttanut minuun sukupuolitaudin (ilmeisesti siis myös pettänyt minua). Hän on myös tönäissyt minua. Hän on ollut henkisesti kylmä, jopa ilkeä. Nykyään hän käyttäytyy paremmin, mutta en todellakaan luota häneen. Mielestäni täydellinen luottamus ei ole tarpeenkaan, mutta varsinaisnen ongelma on katkeruus.

No eiköhän se ollut sitten siinä. 

Lapsia on.

Ap

[/quote]

Vierailija
11/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:11"]Mieheni on pettänyt minut talousasioissa ja valehdellut minule ja tartuttanut minuun sukupuolitaudin (ilmeisesti siis myös pettänyt minua). Hän on myös tönäissyt minua. Hän on ollut henkisesti kylmä, jopa ilkeä. Nykyään hän käyttäytyy paremmin, mutta en todellakaan luota häneen. Mielestäni täydellinen luottamus ei ole tarpeenkaan, mutta varsinaisnen ongelma on katkeruus.

Lapsia on.

Ap
[/quote]
Juokse. Ei tuollaisia asioita pidä antaa anteeksi tai niistä päästä yli. Älkää hyvät ihmiset jääkö lasten takia tuollaisiin sairaisiin suhteisiin jotka pilaavat teidän lapsetkin.

Vierailija
12/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on.

Ap
[/quote]

Mulle toi ilkeys olis jo aihe laittaa monon kuva persuuksiin, oli lapsia tai ei.

Vierailija
13/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vain mies ja minä, eroaisin ilman muuta. Nyt en tiedä, mikä on oikein. Mies on ihan hyvä isä enimmän aikaa. Lapsille ero olisi järkytys, vaikka kuinka hyvin hoidettaisiin. Joskus mietin, että eroan sitten, kun lapset ovat aikuisia ja pidän tämän nyt vielä koossa.

Ap

Vierailija
14/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on.

Ap
[/quote]

Minulle käynyt samoin. En anna ikinä anteeksi enkä luota enää koskaan.

Vierailija
15/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:11"]Mieheni on pettänyt minut talousasioissa ja valehdellut minule ja tartuttanut minuun sukupuolitaudin (ilmeisesti siis myös pettänyt minua). Hän on myös tönäissyt minua. Hän on ollut henkisesti kylmä, jopa ilkeä. Nykyään hän käyttäytyy paremmin, mutta en todellakaan luota häneen. Mielestäni täydellinen luottamus ei ole tarpeenkaan, mutta varsinaisnen ongelma on katkeruus.

Lapsia on.

Ap
[/quote]

Ei kannata tollasen mulkun kanssa olla.
[/quote]
Mulkku voi olla hyväkin mutta tuommoiseta miehestä on vain riesaa

Vierailija
16/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero.
Itse olin samassa tilanteessa kaksi vuotta sitten.
Mies oli systemaattisesti pettänyt minua, kiinni jäämisen jälkeen lisää valheita. Kylmää käytöstä ja tiuskimista.
Vuoden jaksoin. Ei olisi kannattanut. Kuihduin ja rikoin itseni. Mikään ei muuttunut. Hain eroa ja nyt olen vuoden kasannut itseäni ja aurinko paistaa. 26vuoden avioliitosta sain kiitokseksi kasan valheita jotka peittävät alleen hyvätkin ajat. Olisi pitäny lähteä heti ennenkun muutuin katkeraksi.

Vierailija
17/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:15"]

Jos olisi vain mies ja minä, eroaisin ilman muuta. Nyt en tiedä, mikä on oikein. Mies on ihan hyvä isä enimmän aikaa. Lapsille ero olisi järkytys, vaikka kuinka hyvin hoidettaisiin. Joskus mietin, että eroan sitten, kun lapset ovat aikuisia ja pidän tämän nyt vielä koossa.

Ap

[/quote]

...Minusta tuntuu, että olisitte onnellisempi perhe ilman tuota miestä.

Vierailija
18/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:08"]Pakko on ollut jatkaa, mutta en ole antanut anteeksi. Kun luottamus on kerran mennyt, niin ei se enää millään korjaannu.
[/quote]

Miksi ei?
[/quote]

Mitä miksi ei?
Valehtelu, väkivalta, pettäminen, mitätöiminen, rikokset jne
Siksi ei.

Vierailija
19/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:15"]Jos olisi vain mies ja minä, eroaisin ilman muuta. Nyt en tiedä, mikä on oikein. Mies on ihan hyvä isä enimmän aikaa. Lapsille ero olisi järkytys, vaikka kuinka hyvin hoidettaisiin. Joskus mietin, että eroan sitten, kun lapset ovat aikuisia ja pidän tämän nyt vielä koossa.

Ap
[/quote]
Lapset aistii huonon ilmapiirin ja kasvavat kieroon. Lähtemällä pelastat lapsesi, muuten heistä kasvaa samanlaisia kuin miehestäsi. Minun mieheni on oikein herttainen ja ihana, hyvä isä myös: JOS hän pettäisi - en haluaisi että hän on enää lasteni isä, sillä en halua että lapseni omaksuvat mitään sellaiselta isältä jonka moraali on tuota luokkaa. Sinun miehesi kuulostaa kauhealle tapaukselle joka kyllä pilaa teidän lapset 100% varmuudella.

Vierailija
20/38 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Menen nyt nukkumaan, mutta palaan huomenna lukemaan, jos joku on vielä kommentoinut. 

Mietin, että onhan näitä idealisteja, jotka antavat ymmärtää, että suuri mieli pystyy jatkamaan tällaisessakin tilanteessa ja karistamaan katkeruuden ja pienentämään odotuksensa, ymmärtämään. En tiedä, en taida olla nin suuri mieli. Meillä ei myöskään ole kovin hyvä puheyhteys, vaikka arkiset asiat hyvin sujuvatkin. Mieheni tuskin syyttää itse itseään mistään tai katuu tekemiään asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä