Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin paljon synnytys maksaa

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:36"]

Monessa synnytyksessä kätilöt antaa kiihkeesti sitä Oksitosiinia nopeuttaakseen synnytystä. Se taas aiheuttaa luonnottomat kivut ja harva joka täysillä oksitoonia saa pystyy synnytykseen ilman kivunlievitystä. 

Mä olen katkera, kun toivoin mahdollisimman luonnollista synnytystä ja käynnistykseenhän se meni. Kalvot puhkaistiin ja odotettiin 30 min tuleeko supistuksia vai laitetaanko oksitosiinia. No supistuksia tuli, mutta ne ei näkynyt käyrillä ja kestivät vain 30s kerrallaan. Ei kuulemma riitä ja oksitosiinitipassa olin sitten koko synnytyksen. Sinnittelin sinne asti, että oksitosiini on maksimissa ja supistukset tuli alle 2 min välein, kesti 1min 20s. Siinä vaiheessa halusin ilokaasua, eikä sekään lopulta riittänyt vaan epiduraali oli pakko ottaa kun taju lähti kivusta. 

Synnytyksen jälkeen kätilö totesi, että olisin varmaan ihan hyvin pystynyt olemaan ilman kivunlievitystä ilman oksitosiinia. Ymmärrän oksitosiinin tarkoituksen ja on hyvä, että sitä käytetään tietyissä tilanteissa, mutta minusta sitä käytetään liian hanakasti. Mielestäni sairaaloissa ei saisi olla oletuksena, että jos lapsi ei synny pikavauhtia niin oksitosiinit tappiin. 

Tää nyt oli vähän ohis, mutta lähinnä tarkoitin tämän siihen kun joku sanoi, että epiduraalista ja muusta pitäisi laskuttaa synnyttäjältä. Ei se reilua ole, koska sen synnytyksen kipuun ja kivunlievitykseen vaikuttaa myös paljon se kätilö.

[/quote]

Olenkin ajatellut että voiko niin luonnollinen toiminto kuin synnytys olla luonnostaan niin usein niin kivulias kuin kerrotaan, vai tehdäänkö siitä sellainen.

Vierailija
22/59 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksitosiinia annetaan, jos synnytys ei käynnisty esim. kahden vuorokauden kuluttua vesien menosta. Näin kävi minulle. Minä sain maksimimäärän oksitosiinia, synnytys kesti virallisesti 20 h (vesien menosta syntymään 60 h) ja kestin synnytyskivut ilman mitään lääkitystä. Ilman oksitosiinia minulla olisi varmasti ollut erittäin helppo synnytys, kun se nytkin oli helppo lukuunottamatta tuota tuhottoman pitkää odottelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:36"]Asun Norjassa, ja täällä synnytys on täysin ilmainen. Suomi vaikuttaa nykyään monessa suhteessa kehitysmaalta.
[/quote]
Kun meillä unelma pääsee kunnolla vauhtiin, niin synnytämme taas saunassa. Onko siellä Norjassa vielä kahdelle akateemiselle töitä?

Vierailija
24/59 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikuntahan ne viulut maksaa, itse maksat vain murto-osan.

Vierailija
25/59 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi onnistunut alatiesynnytys ja yksi synnytys joka päättyi kiireelliseen sektioon vauvan sykkeiden takia. Mä pyysin sektiota, sanoin että viime synnytys oli niin kamala ja nyt haluaisin kokea sen suunnitellun, ihan että kaikki menisi rauhallisesti eikä tarvitsisi pelätä. Se oli heti ok ja sen mä saan.

Vierailija
26/59 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen synnytykseni oli kamala. Ensinnäkin lääkäri teki palloja laittaessa virheen, nipisti pihdeillä kohdunkaulaani ja vuodin verta koko synnytksen käynnityksen ja synnytyksen ajan kuin piikitetty sika. En saanut mitään kivunlievitystä, vaikka olin jo 4 cm auki, koska synnytyssalit olivat täynnä. Hoitaja unohti myös antaa minulle lääkärin määräämän buranan. Jonkun piikin sain reiteen, mutta se ei auttanut mitään. Pyysin moneen kertaan parempaa kivunlievitystä, mutta aina selitettiin, että tällä osastolla ei voida muuta kivunlievitystä antaa. Minua ei myöskään toimitettu eteenpäin minnekään muualle. Olin jo monta päivää ollut käynnistyksessä ja voinniltani ihan poikki. Makasin lopulta 5-6 h sängyssä niin, että aina kun supistus loppui, niin toinen alkoi. Lopulta en enää pystynyt kivuiltani olemaan ponnistamatta. Silloin minut vietiin saliin ja sain kivunlievitystä, lapsi syntyi vajaan tunnin sisään. Olin todella huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen. Lihakseni roikkuivat, koska olin ollut samassa synnytysasennossa pitkän aikaa. Nukkuessani heräsin koviin tärinöihin ja aloin myös mystisesti kuorsata. Kotiin päästyäni jo pieni kävely autolle isommalla askeleella ja pakarani tuntuivat siltä kuin ne olisivat tulessa. Toisen lapseni synnytin muualla, eipä tuokaan helppo synnytys ollut, mikäpä synnytys nyt olisi, mutta sairaalan puolesta asiat hoidettiin hyvin. Maksaisin mielelläni enemmän, jos riittävä kivunlievitys saataisiin silloin kun sitä tarvitaan ja saliin pääsisi heti kun on tarvis oli sitten yö tai päivä. Kaikkein eniten minua ärsyttää se, että tässä maassa lääkärit ja hoitajat ovat toistensa puolella kun virheitä sattuu, ja lehdessä uutisoidaan samaan aikaan, että synnytykset ollaan saatu hoidettua hienosti, vaikka saleissa olikin ruuhkaa. Eipä minun mielestäni hoidettu.

Vierailija
27/59 |
31.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Norjassa, ja täällä synnytys on täysin ilmainen. Suomi vaikuttaa nykyään monessa suhteessa kehitysmaalta.

Norja on rikas öljymaa, jolla on varaa tarjota palveluita ilmaiseksi.

Suomi ei ole rikas.

Vierailija
28/59 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla mailla omat vinkeensä..

Siellä norjassa taas ei lapset saanu ilmasta kouluruokaa, ainakaa vielä muutama vuos sitten :)

Aivan hyvä tämä meijän kotisuomi siis vieläki on :)

Vierailija
29/59 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen synnyttäjä voisi maksaa itse laskunsa eikä rasittaa muita veronmaksajia sillä. Epiduraalit ja suunnitellut sektiot pitäisi veloittaa erikseen käytön mukaan. Tämä lisäisi tulevien lasten hyvinvointia sillä vanhempien tulisi miettiä myös maksupuolta. Nykyään aivan liian helppoa pistää itsensä paksuksi ja elättää kersat sossutuilla. Ihmisten tulisi ymmärtää että lapsien hankkiminen vaatii suunnitellua. Se ei ole sama asia kun hankkia koira koska nyt sattuu tuntumaan siltä. Ei, ei, ei. Lapsesta tullee huolehtia niin henkisesti kuin taloudellisestikin ainakin 18 vuotta - yleensä vielä pidempäänkin.....

Sulla ei sitten ole mitään käsitystä siitä, että lapset ovat yhteiskunnalle, sinullekin, tärkeitä....???

Vierailija
30/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tämmöset kunnalliset maksut on oikein kannattavia laittaa ulosottoon... Mullakin jo ennen synnytystä ulootossa noin 40000€. Sairaalalaskut ovat jo vanhentuneet, muut velat ei. Sairaalalaskuihin ei lisätä kuluja ja korkoja samalla tavalla kun lainoille niin eivät edes oiken kasvaa.

Vierailija
31/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Norjassa, ja täällä synnytys on täysin ilmainen. Suomi vaikuttaa nykyään monessa suhteessa kehitysmaalta.

Näin se pitäisikin olla sivistysvaltiossa. Yhteiskunta ottaisi uuden jäsenen vastaan kuluitta. Suomessa valtaosa väestöstä ei käsitä tämmöistä ajatuskulkua kun on sen verran tyhmä populaatio. Siinä alitajunta puskee heti ajatuksen että "mitäs minä sitten saan ?"

Syntymästä asti Suomalainen yhteiskunta ja siellä olevat päättäjät, ihmiset, alkaa latistaa ja vit.uilla. Ei ihme että täältä pyritään pois. 

Vierailija
32/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla mailla omat vinkeensä..

Siellä norjassa taas ei lapset saanu ilmasta kouluruokaa, ainakaa vielä muutama vuos sitten :)

Aivan hyvä tämä meijän kotisuomi siis vieläki on :)

Kun tämä kerran niin hyvä paikka on niin miksi täällä sitten ei ole työtä tarjolla, ja TE- keskukset on alkaneet rajoittaa ulkomailla olevien työpaikkojen välitystä kun täältä on alkanut koulutetut lähteä pois ? 

Vierailija
33/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli just lasku, oli hinta noussu vuoden vaihteessa 49,90/vrk, ja sekin laskutetaan täytenä päivänä vaikka sinne menis minuuttia vaille vuorokauden vaihtumista...

Vierailija
34/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan tämän viikon aihe tämä kustannusten esitteleminen kansalaisille. HS vetää kybällä että kuinka paljon kansalainen saa yhteiskunnalta. Kaikki tekonivelet jne.

Ei kai nyt kukaan kansalainen ole halunnut terveydenhoitoa ajaa alas. Kyllä säästötö pitää löytyä muualta ja niitä säästökohteita on paljon. 

Vaikka terveystoimi onkin iso osa budjettia niin siitä huolimatta säästöjä pitää ensisijassa löytää muualta. Terveydenhoidossakin toki on juttuja mistä leikata. Esim. sukupuolenvaihdot, kauneusleikkaukset jne.

Vierailija
35/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli just lasku, oli hinta noussu vuoden vaihteessa 49,90/vrk, ja sekin laskutetaan täytenä päivänä vaikka sinne menis minuuttia vaille vuorokauden vaihtumista...

Suomalainen yhteiskunta on armoton. Ei anna mitään anteeksi vaan lasku tulee perästä uhkailuineen...."ellet maksa tämän yhteiskunnan uuden jäsenen syntymisen laskua ajoissa niin viivästyskorko 11% ..lasku ulos-ottokelpoinen..tervetuloa maailmaan..."

Vierailija
36/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytysmaksoi n.450e olimme 8pv osastolla Ja tuli vielä erillinen lasku siitä kun vauva joutui yhden yön olemaan teho osastolla. Silloin olin opiskelia niin kyllä se nuo laskut hirvitti.

Vierailija
37/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhali <3

Vierailija
38/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä makso 49,50 euroo vuorokausi. Ja sisälti kaikki hoidot ja lääkkeet ja jne.. myös ruuan

Vierailija
39/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on tosiaan viime vuodelta ja pitää sisällään viime vuoden hintoja. Tänä vuonna sairaalamaksut nousivat ja hoitopäivämaksun 38,10 e/vrk maksimimaksu nousikin jopa 49,50 euroon vuorokaudelta. Ei tietysti sekään kata synnytyksen oikeita kustannuksia mutta aikamoinen kertakorotus kylläkin (30 % korotus). Eikä tietysti kaikki kunnat maksuta tuota maksimia. 

Vierailija
40/59 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa synnyttäminen on puoli-ilmaista verrattuna useimpiin muihin maihin, ja todellisiin kustannuksiin.

Jos synnytys tuntuu kalliilta niin kannattaa lisääntymistä harkita tarkkaan.

Samaa mieltä. Lapsen syntymästä se elatusvelvollisuus vasta alkaa ja kulut kasvavat kokoajan mitä vanhemmaksi lapset tulee: jos minimaaliset synnytyskulut jo aiheuttavat närkästystä, mieti niitä seuraavia pariakymmentä vuotta jotka vasta maksavatkin :)

Toki taloudellisesti saa synnyttää kotonakin, jos haluaa. Ei maksa mitään: luontoäiti tarjoaa shown jos uskallat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi