Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin paljon synnytys maksaa

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän lasku onkin sitten suurempi.

Vierailija
2/59 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasku oli nelisensataa, koska sekä äiti että lapsi joutuivat olemaan tehohoidossa pieleen menneen synnytyksen takia.

On se kumma, että vierasmaalaiset saavat sektion, jos maksavat siitä. Minä en saanut millään ilveellä. Olisin vaikka maksanutkin tuon kymppitonnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan se maksaa  paljon enemmän, jos vertaa vaikka jenkkien lukuihin. Luvut ainakin nelinumeroisia, meillä vain yhteiskunta eli veronmaksajat kattaa ne kulut.

Vierailija
4/59 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:21"]

Meillä lasku oli nelisensataa, koska sekä äiti että lapsi joutuivat olemaan tehohoidossa pieleen menneen synnytyksen takia.

On se kumma, että vierasmaalaiset saavat sektion, jos maksavat siitä. Minä en saanut millään ilveellä. Olisin vaikka maksanutkin tuon kymppitonnin.

[/quote]Ihan oikeasti? Missä ulkomaalaiset voivat synnyttää maksusta? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
5/59 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:13"]

[/quote]Ihan oikeasti? Missä ulkomaalaiset voivat synnyttää maksusta? Ihan siis mielenkiinnosta kysyn.

[/quote]En lukenut tuota artikkelia..

Vierailija
6/59 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Artikkelin mukaan HUSin yksityissairaalassa Hyksin Oy:ssä.

Vierailija
7/59 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:29"]

[/quote]

Artikkelin mukaan HUSin yksityissairaalassa Hyksin Oy:ssä.

[/quote]Hyvää bisnestähän tuo on, mutta väärin jos suomalainen haluaa maksaa sektiosta eikä onnistu. Todella outoa. 

Vierailija
8/59 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi 0€,meni suoraan ulosottoon, molempien jälkeen:D

Vierailija
9/59 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi 0€,meni suoraan ulosottoon, molempien jälkeen:D

Vierailija
10/59 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:22"]

Minä sain sektion, kun sellaisen halusin. Kyllä sen saa jos haluaa.

[/quote]

Niin saa, mutta on sairaalakohtaisia eroja siinä kuinka kauan sinua "käännytetään" alatiesynnytykseen. Heikompi antaa jo lopulta periksi ja "pakon" sanelemana suostuu alatiesynnytykseen, kun ei usko saavansa sektiota. 
[/quote]

Oon saanut kaksi sektiota kun olen halunnut. Vikan kerran on synnyttämään mennessä kysytty, että mitä jos kuitenkin koettaisit alatietä... Kun tarpeeksi haluaa, jaksaa myös pitää päänsä. Sektion saa. Ei helposti, mutta varmasti.

Vierailija
11/59 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion todella saa, jos on 100% varma että sen haluaa. Yksikin myöntymisen merkki käännytyskeskusteluissa ja elektiivinen sektio kielletään. Pysykää kovana, jotka sen ihan varmasti haluatte.

Vierailija
12/59 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:34"]Mulla maksoi 0€,meni suoraan ulosottoon, molempien jälkeen:D
[/quote]

Sehän vasta paljon maksaakin kierrättää laskut ulosoton kautta!

Meillä tuli maksamaan 679€ ja loput ilmaseks kun maksukatto ylitty. Mutta poika sai hyvää hoitoa vauvateholla ja siitä syystä maksoin hyvillä mielin laskun.

Vierailija
13/59 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta ei tosiaan tarvitse maksaa kuin max 7 vrk mutta äidin lasku voi paisua isoksi jos joutuu olemaan jo ennen synnytystä pitkään sairaalalevossa. Itse olin sairaalassa 11 vrk ja vauvastakin meni se 7 vrk:n laksu eli yhteensä päälle 680 €.

Vierailija
14/59 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa synnyttäminen on puoli-ilmaista verrattuna useimpiin muihin maihin, ja todellisiin kustannuksiin.
Jos synnytys tuntuu kalliilta niin kannattaa lisääntymistä harkita tarkkaan.

Vierailija
15/59 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Norjassa, ja täällä synnytys on täysin ilmainen. Suomi vaikuttaa nykyään monessa suhteessa kehitysmaalta.

Vierailija
16/59 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen synnyttäjä voisi maksaa itse laskunsa eikä rasittaa muita veronmaksajia sillä. Epiduraalit ja suunnitellut sektiot pitäisi veloittaa erikseen käytön mukaan. Tämä lisäisi tulevien lasten hyvinvointia sillä vanhempien tulisi miettiä myös maksupuolta. Nykyään aivan liian helppoa pistää itsensä paksuksi ja elättää kersat sossutuilla. Ihmisten tulisi ymmärtää että lapsien hankkiminen vaatii suunnitellua. Se ei ole sama asia kun hankkia koira koska nyt sattuu tuntumaan siltä. Ei, ei, ei. Lapsesta tullee huolehtia niin henkisesti kuin taloudellisestikin ainakin 18 vuotta - yleensä vielä pidempäänkin.....

Vierailija
17/59 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/59 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 10:22"]

[/quote]

Niin saa, mutta on sairaalakohtaisia eroja siinä kuinka kauan sinua "käännytetään" alatiesynnytykseen. Heikompi antaa jo lopulta periksi ja "pakon" sanelemana suostuu alatiesynnytykseen, kun ei usko saavansa sektiota. 

Vierailija
19/59 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:49"]

Jokainen synnyttäjä voisi maksaa itse laskunsa eikä rasittaa muita veronmaksajia sillä. Epiduraalit ja suunnitellut sektiot pitäisi veloittaa erikseen käytön mukaan. Tämä lisäisi tulevien lasten hyvinvointia sillä vanhempien tulisi miettiä myös maksupuolta. Nykyään aivan liian helppoa pistää itsensä paksuksi ja elättää kersat sossutuilla. Ihmisten tulisi ymmärtää että lapsien hankkiminen vaatii suunnitellua. Se ei ole sama asia kun hankkia koira koska nyt sattuu tuntumaan siltä. Ei, ei, ei. Lapsesta tullee huolehtia niin henkisesti kuin taloudellisestikin ainakin 18 vuotta - yleensä vielä pidempäänkin.....

[/quote]

Niin ja sitten käy taas niin, että rikkaat (jotka muutenki maksavat enemmän valtiolle verotuloina) taas maksavat oman synnytyksensä ja köyhille maksaa sossu.

Vierailija
20/59 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa synnytyksessä kätilöt antaa kiihkeesti sitä Oksitosiinia nopeuttaakseen synnytystä. Se taas aiheuttaa luonnottomat kivut ja harva joka täysillä oksitoonia saa pystyy synnytykseen ilman kivunlievitystä. 

Mä olen katkera, kun toivoin mahdollisimman luonnollista synnytystä ja käynnistykseenhän se meni. Kalvot puhkaistiin ja odotettiin 30 min tuleeko supistuksia vai laitetaanko oksitosiinia. No supistuksia tuli, mutta ne ei näkynyt käyrillä ja kestivät vain 30s kerrallaan. Ei kuulemma riitä ja oksitosiinitipassa olin sitten koko synnytyksen. Sinnittelin sinne asti, että oksitosiini on maksimissa ja supistukset tuli alle 2 min välein, kesti 1min 20s. Siinä vaiheessa halusin ilokaasua, eikä sekään lopulta riittänyt vaan epiduraali oli pakko ottaa kun taju lähti kivusta. 

Synnytyksen jälkeen kätilö totesi, että olisin varmaan ihan hyvin pystynyt olemaan ilman kivunlievitystä ilman oksitosiinia. Ymmärrän oksitosiinin tarkoituksen ja on hyvä, että sitä käytetään tietyissä tilanteissa, mutta minusta sitä käytetään liian hanakasti. Mielestäni sairaaloissa ei saisi olla oletuksena, että jos lapsi ei synny pikavauhtia niin oksitosiinit tappiin. 

Tää nyt oli vähän ohis, mutta lähinnä tarkoitin tämän siihen kun joku sanoi, että epiduraalista ja muusta pitäisi laskuttaa synnyttäjältä. Ei se reilua ole, koska sen synnytyksen kipuun ja kivunlievitykseen vaikuttaa myös paljon se kätilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi