Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun spagetti kastikkeesta tulee aina pahaa? Laitoin yhden tomaattimurksa purskin ja ruokakerma purkin

Vierailija
16.03.2022 |

Mitä teen väärin?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sotke tomaattia siihen oikeaankaan kermaan.

Mielestäni hyvää tonnikala-pastavuokaa on tullut vaikka onkin ollut tomaattia ja kermaa sekaisin. Intialaiseen butter chickeniinkin olen lisännyt lorauksen kermaa tomaattipohjaiseen kastikkeeseen.

Sama. Sekä tonnikalapastavuokaan et intialaiseen ruokaan laitan ja hyvä tulee.

Onpa outoa tuo, ettei muka vois sekoittaa tomaattikastiketta ja kermaa...

Niinpä. Täällä on monta putkiaivoista kotikokkia neuvomassa. Teen ruokaa päivittäin alusta asti ja kaikenlaisia ruokia olen kokeillut. Jopa tuorejuustoa ja tomaattimurskaa😱😂

Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mutta siis perinteisesti kermaa ei laiteta tomaattipohjaisiin ruokiin välimeren maissa.

Nimenomaan näin. Kun kastikkeeseen tulee kermaa, ei tomaattia, kuin poikkeustilanteissa. Itse laitan joihinkin kermakastikkeisiin pienen määrän tomaattipyrettä, jos sitäkään. Toimii joissakin tilanteissa, mutta useimmiten ei, eikä varsinkaan isoa määrää tomaattia tai jotain vetistä tomaattimurskaa.

Vierailija
42/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha paistetaan, maustetaan

Valmis pastakastike sekoitetaan kattilaan, valkosipulimurskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko laittaa kermaa tomaattikastikkeeseen, sitä laitetaan vaan loraus. Itse teen yleensä ilman kermaa, mutta jos lisään sitä niin teen kastikkeesta myös tulista. Pelkkä tomaattinen kermavelli kuulostaa pahalta.

Vierailija
44/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen vatsa kestää noita mausteita ja valkosipulia 🙈

Ei ihme, että suomalaisnaisilla on ilmavaivoja ja maha kipee. Juomaksi sitten kuplavettä ja jälkkäriksi proteiinivanukas makeutusaineella että saatte varmasti chronin taudin.

Vierailija
45/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sotke tomaattia siihen oikeaankaan kermaan.

Mielestäni hyvää tonnikala-pastavuokaa on tullut vaikka onkin ollut tomaattia ja kermaa sekaisin. Intialaiseen butter chickeniinkin olen lisännyt lorauksen kermaa tomaattipohjaiseen kastikkeeseen.

Sama. Sekä tonnikalapastavuokaan et intialaiseen ruokaan laitan ja hyvä tulee.

Onpa outoa tuo, ettei muka vois sekoittaa tomaattikastiketta ja kermaa...

Niinpä. Täällä on monta putkiaivoista kotikokkia neuvomassa. Teen ruokaa päivittäin alusta asti ja kaikenlaisia ruokia olen kokeillut. Jopa tuorejuustoa ja tomaattimurskaa😱😂

Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mutta siis perinteisesti kermaa ei laiteta tomaattipohjaisiin ruokiin välimeren maissa.

Ai, en tiennyt että ap kokkaa Välimeren maassa.

Se muuttaa tietenkin asian.  Suomessa voi vähän lorauttaa, jos tykkää.

Vierailija
46/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibssairas kirjoitti:

Ei ihme, että suomalaisnaisilla on ilmavaivoja ja maha kipee. Juomaksi sitten kuplavettä ja jälkkäriksi proteiinivanukas makeutusaineella että saatte varmasti chronin taudin.

Jännä ajatusvääristymä teillä Ibssairailla.  Luulette että 90% Suomalaisista on samat vaivat.

Vierailija
47/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa ei käytetä kastikkeita, spagettiin sekoitetaan lisukkeet tai syödään semmoiseen.

Tästä onkin eri versioita spagetti carbonaraa.

Italiaiset ruuat "keksittiin" ruuantähteistä.

Vierailija
48/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvän tomaattikastikkeen salaisuus on keittoaika. Mitä kauemmin sitä keittää, niin sen maukkaampaa. Itse haudutan kastiketta vähintään tunnin, parikin, jos aikaa on. Muuten komppaan edellisiä kirjoittajia, runsaasti yrttejä ja valkosipulia.

Vierailija
49/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ibssairas kirjoitti:

Jännä ajatusvääristymä teillä Ibssairailla.  Luulette että 90% Suomalaisista on samat vaivat.

90% suomalaisista on vatsavaivoja, 10% ei ole.

Vierailija
50/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivehnäkastikkeita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ibssairas kirjoitti:

90% suomalaisista on vatsavaivoja, 10% ei ole.

Niinhän te luulette, kun pyöritte omissa piireissänne.

Vierailija
51/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kamalaa siinä kermassa voi olla kun arvon palstalaisten mielestä sitä ei missään nimessä voi käyttää? Vai puhutteko nyt ruokakermasta?

Itse käytän aina KUOHUKERMAA kun teen kastikkeita ja käytämpä sitä myös moneen muuhunkin ruokaan.

Eikä ole ikinä pahaa ruoasta tullu.

Vierailija
52/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuoruuden vetää valkosipulia, chiliä, vehnää, makeutusaineita, vichya tms on nelikymppisenä Ibs taattu 👍

Näin söin minäkin ja suoli on finito.

Vierailija
53/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi kermaa tomaattikastikkeeseen. 😀 Annan yleensä tomaattikastikkeen porista liedellä reilun ajan. Hieman sokeria tai hunajaa aina mukaan.

Normisettini:

- Mutti tomaattimurskaa

- Mutti tomaattipyrettä

- oliiviöljyä

- sipulia

- valkosipulia

- suolaa & pippuria

- sokeria tai hunajaa

- vähän vettä

- basilikaa, jos sitä on

Tämä on ihan hyvä. Valmistyksesta sen verran, että keskilämmöllä oliiviöljyssä kuulotat ne sipulit ja jonkin ajan päästä lisäät valkosipulin ja tomaattipyreen. Sekoita sitä ja lisää tilkka vettä tai punaviiniä, siihen sitten mausteet ja murska. Mahdollinen tuore basilika vasta juuri ennen tarjoilua, ja parmesan raastetta päälle. Käytä merisuolaa.

Ruskistettu sikanautapaketti olisi kyllä hyvä mauste tähän kastikkeeseen.

Vierailija
54/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinenn kirjoitti:

Kun nuoruuden vetää valkosipulia, chiliä, vehnää, makeutusaineita, vichya tms on nelikymppisenä Ibs taattu 👍

Näin söin minäkin ja suoli on finito.

Minä taas olen syönyt ikäni ihan mitä vaan (ja rakastan valkosipulia ja todella tulista chiliä) ja vatsani on kunnossa. Että eiköhän tämä nyt ole yksilöllistä kuitenkin.

Vierailija
55/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat käyttää kermaa, sekoita kerma ja juustoraastetta pastaan. Sitten erikseen tomaattimurskakastike, johon vähän murskaa, paljon tuoreita tomaattipaloja, vähän ketsuppia ja sipulia pilkottuna.

Vierailija
56/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh näkee miks suomalaiset ovat lihavia 🤣

Kermaa johonkin arkiruokaan ja rasvaista sikanautaa ruuanlaittoon 🙈🙈

Elimistö huutaa Hoosiannaa ja rasvamaksa paukkuu.

Meillä on kerran vuodessa kermakastike ja se on joulu.

Vierailija
57/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisinitaliaano kirjoitti:

Italiassa ei käytetä kastikkeita, spagettiin sekoitetaan lisukkeet tai syödään semmoiseen.

Tästä onkin eri versioita spagetti carbonaraa.

Italiaiset ruuat "keksittiin" ruuantähteistä.

Mitähän ne on ne italialaiset eri versiot carbonarasta? Ulkomailla lisätään kermaa yms huttuja, ja Italiassa munaa, valkosipulia, parmessaania ja pancettea.

Vierailija
58/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta miksi kermaa ja tomaattia ei saisi yhdistää? Onhan reseptejä olemassa kermaiselle tomaattikastikkeelle ja esim. kalapullien tai lohipastan kastikkeena ihan hyvää.

Vierailija
59/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea, mutta miksi kermaa ja tomaattia ei saisi yhdistää? Onhan reseptejä olemassa kermaiselle tomaattikastikkeelle ja esim. kalapullien tai lohipastan kastikkeena ihan hyvää.

Niinpä ja miettikää, olen yhdistänyt jopa tomaattia ja smetanaa! Ja tomaattia ja maustamatonta jugurttia! Loraus kermaa vain pyöristää makua, ei peitä tomaattisuutta. Lorauksella en tarkoita koko purkillista.

Vierailija
60/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulylleröt kirjoitti:

Huh näkee miks suomalaiset ovat lihavia 🤣

Kermaa johonkin arkiruokaan ja rasvaista sikanautaa ruuanlaittoon 🙈🙈

Elimistö huutaa Hoosiannaa ja rasvamaksa paukkuu.

Meillä on kerran vuodessa kermakastike ja se on joulu.

Jättää ne voitaikinapullat ja jäätelöt syömättä, niin se 10% rasvapitoisuus ero 10 % naudan ja 20 % sikanaudan välillä ei paljon haittaa. Lisäksi kevyempää sikanautaa voi halutessaan tehdä ostamalla kevytjauhelihaa, joka on sikaa, ja sitä 10% nautajauhista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä