Kahdeksanvuotias tyttäreni tuli surullisena kotiin
Hän oli ollut leikkipuistossa keinumassa. Siihen tyli joku pikkulapsi, joka tahtoi keinuun, ja pojan isä sanoi "Oota hetki kun poika on siinä nyt." Tytärtä harmittaa nyt kun sanottiin pojaksi. Mielipiteenne?
Kommentit (24)
Neuvolaan ja sieltä tytölle lähete kauneusleikkaukseen.
Olin kerran sijaisopettajana ala-asteella ja luulin yhtä tyttöä pojaksi. Passitin sen sitten poikien liikuntatunnille, eikä tyttö kehdannut sanoa mitään takaisin vaan meni sinne tunnille. Jälkeenpäin nolotti kyllä ihan kunnolla, kun totuus selvisi...
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:10"]
Olin kerran sijaisopettajana ala-asteella ja luulin yhtä tyttöä pojaksi. Passitin sen sitten poikien liikuntatunnille, eikä tyttö kehdannut sanoa mitään takaisin vaan meni sinne tunnille. Jälkeenpäin nolotti kyllä ihan kunnolla, kun totuus selvisi...
[/quote]
Eikö se edes nimestä selvinnyt?
Katso peiliin: kasvattajana olet epäonnistunut jos tytön itsetunto on tollaisesta kiinni. Tai jos tyttö luulee että pojalta näyttäminen on maailmanloppu.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:10"]
[/quote]
Eikö se edes nimestä selvinnyt?
[/quote]
Ei niiden nimiä oikein ehtinyt yhden päivän aikana oppia kun piti pitää tunteja useammallekin luokalle...
Tyttö on nätti! Johtui luultavasti ihan siitä että miehet eivät aina tajua. Lapsi=lapsi sukupuolesta riippumatta. Tyttö=tissit. Poika=lyhyet hiukset. Mieslogiikka.
Olin kanssa jotain 8v. Ja vielä korvakorut korvissa. Tivolissa voitin jonkun palkinnon narunvedossa ja se tyyppi sit ääneen ihmettelee et oletkos sinä tyttö vai poika?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:06"]
Neuvolaan ja sieltä tytölle lähete kauneusleikkaukseen.
[/quote]
Ei, kun isälle lähete optikolle.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:16"]Olin kanssa jotain 8v. Ja vielä korvakorut korvissa. Tivolissa voitin jonkun palkinnon narunvedossa ja se tyyppi sit ääneen ihmettelee et oletkos sinä tyttö vai poika?
[/quote]
Oli mies? Vittu oikeasti toi loukkaa pieniä lapsia mut ihmiset ei vaan ymmärrä.
Se mies oli tyhmä. Jos on epävarma henkilön sukupuolesta, sitä ei pidä mainita!
Minua luultiin 12-vuotiaana usein pojaksi, kun olin sellainen pitkä ja laiha ja mulla oli lyhyet hiukset. Minusta se oli lähinnä hauskaa.
6-vuotias poikani ei välitä yhtään, että häntä luullaan tytöksi pitkien kiharoiden hiusten takia. Tytöissä ei kuulemma ole mitään vikaa, joten ihan sama.
Mitä pitäisi tehdä kun meidän poikaa luullaan jatkuvasti tytöksi?
Viimeeksi kun oltiin leikkikentällä pojalla oli kätyri paita ja lippis, silti joku mamma tuli taivastelemaan kun on söpö ja reipas tyttö.
Vai yrittikö tehdä vaikutusta/hakea kontaktia isään?
No poika tuumasi että minä olen pekka ja mamma häipyi samantien.
No sanot vaan tytölle, että jos hänelle on tärkeää, että kuka tahansa milloin vain tajuaa, että hän on tyttö, niin pitää sellaisia vaatteita/hiuksia/koruja/kynsilakkoja, että kenellekään ei tule erehdyksiä. Jos taas ei ole niin väliä, mitä muut ajattelee, niin tyyli on vapaampi. Ennen murrosikää ei kyllä lapsesta sinänsä erota, onko tyttö vai poika.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:16"]Olin kanssa jotain 8v. Ja vielä korvakorut korvissa. Tivolissa voitin jonkun palkinnon narunvedossa ja se tyyppi sit ääneen ihmettelee et oletkos sinä tyttö vai poika?
[/quote]
Oli mies? Vittu oikeasti toi loukkaa pieniä lapsia mut ihmiset ei vaan ymmärrä.
[/quote]
Kyllä, oli mies. Ja loukkaannuin siitä mutta ajattelin vaan että vika oli hänessä, ei minussa.
Näytti pojalta, se lyhyt poikatukka ja KÄYTÄNNÖLLISET VAATTEET, siinä tuli totuus. Ei säälitä, kai nyt osaat pukea tyttösi tyttömäisiin vaatteisiin, ettei toistuvasti kuule olevansa poika.
Mua luultiin aina alaluokilla koulussa tytöksi.
Tytöllä oli vaaleanpunaiset farkut ja valkoinen t-paita. Hiukset hatun alla ponnarilla -tykkää käyttää hattuja.
Että en sanoisi pojaksi.
Ap
Nyyyyh