mitkä englannin kielen sanat olet kirjoittanut väärin?
Itse luulin että surprise kirjoitetaan suprise. Muut?
Kommentit (40)
Typoan melkein aina schedule ja campaign. Ja mies hyvätahtoisesti pilkkaa ku vammaan englanniksi v:n lausumisen.
Allways, --> always, brändit sekoittivat pienenä
Without:in kirjoitin whitout:ina, mutta with:in osasin kirjoittaa aina oikein???
Yläasteella mulle tuotti hirveitä vaikeuksia kirjoittaa with. Kirjoitin sen aina whit. Osasin kuitenkin kirjoittaa without oikein joten lopulta opin oikean kirjoitusasun niin, että aina kun piti kirjoittaa with, kirjoitin ensin without ja otin outin pois :D
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:08"]Without:in kirjoitin whitout:ina, mutta with:in osasin kirjoittaa aina oikein???
[/quote]
Hahha kohtalontoveri! Ongelma tosin toisinpäin :D t. 8
Mä tajusin vasta kauppiksessa, että kirjastoa ei kirjoitetakaan libary vaan library... :D
Witch ja which menivät kanssa aina sekaisin ja väärinpäin
Separate kirjoitin pitkään seperate.
Joskus ala-asteella kirjoitin especially muodossa expecially. Kun olin vaihdossa eräässä maassa, missä puhutaan englantia(kin), kirjoitin joitain sanoja väärin kuulopuheen perusteella.
Tämä ei ole varsinaista väärinkirjoittamista, mutta britti- ja jenkkienglannissa kirjoitetaan jotkut sanat eri tavalla. Esim color - colour.
Niitä kirjoitan vähän miten sattuu. Pitäisi kai olla johdonmukainen.
Joskus käytin loose- sanaa, lose:n sijaan :'D
Kirjoitin jossain ala-asteen esseessä "yong" monta kertaa, vaikka tarkoitus oli kirjoittaa "young". Se oli jotenkin niin noloa, että sen punakynätty essee nousee mieleeni aina puhuessani englantia, vaikka nykyään puhun ja kirjoitan englantia paljon enemmän kuin suomea. Googlaan aina, jos en ole 100% varma sanan kirjoitusasusta.
Ala-asteella harmitti kun sanakokeessa olin kirjoittanut fiven sijaan fife. Pienet vahingot eivät onneksi enää haittaa, yritän välttää isompia, mutta aikanaan tuollainen pikkuinen moka otti päähän rankasti. Kai siinä oli kyse jostain muiden tuloksiin vertailusta ja se oli tosi noloa.
Sekotan nykyäänki toisinaan sanat through (kautta), trough (kaukalo), thought (ajatus) ja though (vaikka) kirjoitusasultaan. Aina pitää vähän aikaa toistella sanoja päässä että osaa laittaa oikean oikeaan yhteyteen :D
Vaikka mitä, aina tulee vastaan sanoja joiden kirjoitusasua en muista. Kerran en yhtään muistanut miten diarrhea kirjoitetaan vaan kirjoitin diarrea.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:38"]Vaikka mitä, aina tulee vastaan sanoja joiden kirjoitusasua en muista. Kerran en yhtään muistanut miten diarrhea kirjoitetaan vaan kirjoitin diarrea.
[/quote]
Eikö siinä ole oota?
Wellcome. Luulin ikuisuuden, että se kirjoitetaan noin.
Ala-asteella kirjotin "octopussy" vaikka piti kirjoittaa "octopus".