Muilla etnisen näköisiä lapsia? Aikuisten suhtautuminen...
Mieheni isä on siis kiinalainen joten miehessäni on paljon näitä piirteitä. Ei kuitenkasn puhu sanaakaan kiinaa ja on niin suomalainen kun olla voi, on syntynyt ja elänyt koko ikänsä täällä.
Meidän lapsemme (nyt 1,5-vuotias poika) on luonnollisesti perinyt nämä aasialaiset piirteet. On jopa etnisemmän näköinen kuin isänsä, muistuttaa tosi paljon isoisäänsä. Pikimustat paksut hiukset, hieman eri värinen iho yms.
Moni kehuu hirveän söpöksi pojaksi. Jos olen pojan kanssa kahdestaan jossain, niin joku saattaa kysyä onko adoptoitu. Ihan ymmärrettävää.
Mutta jotkut haukkuvat tai virnuilevat lapselle! 1,5-vuotiaalle pojalle! Kinuskiksi on haukuttu, samoin ihmetelty että mikäs kinkki tuolla puistossa leikkii. Ei varmaan puhu suomea yms. Ja jos kerron että lapsen isoisä on kiinalainen, niin sitten minua haukutaan mamupatjaksi.
Kokemuksia muilta? Olisi kiva jos saisin kuulla kokemuksia saman etnisyyden lasten vanhemmilta.
Asumme itse pääkaupunkiseudulla.
Voi poikaraukkaa kunhan kasvaa. Kiinalaiset eivät ole mitään kovin hyvännäköisiä. Olisit nyt mieluummin japsin tai thaikun ottanut. Tai korealaisen.