Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla etnisen näköisiä lapsia? Aikuisten suhtautuminen...

Vierailija
22.08.2015 |

Mieheni isä on siis kiinalainen joten miehessäni on paljon näitä piirteitä. Ei kuitenkasn puhu sanaakaan kiinaa ja on niin suomalainen kun olla voi, on syntynyt ja elänyt koko ikänsä täällä.

Meidän lapsemme (nyt 1,5-vuotias poika) on luonnollisesti perinyt nämä aasialaiset piirteet. On jopa etnisemmän näköinen kuin isänsä, muistuttaa tosi paljon isoisäänsä. Pikimustat paksut hiukset, hieman eri värinen iho yms.

Moni kehuu hirveän söpöksi pojaksi. Jos olen pojan kanssa kahdestaan jossain, niin joku saattaa kysyä onko adoptoitu. Ihan ymmärrettävää.

Mutta jotkut haukkuvat tai virnuilevat lapselle! 1,5-vuotiaalle pojalle! Kinuskiksi on haukuttu, samoin ihmetelty että mikäs kinkki tuolla puistossa leikkii. Ei varmaan puhu suomea yms. Ja jos kerron että lapsen isoisä on kiinalainen, niin sitten minua haukutaan mamupatjaksi.

Kokemuksia muilta? Olisi kiva jos saisin kuulla kokemuksia saman etnisyyden lasten vanhemmilta.
Asumme itse pääkaupunkiseudulla.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten huomannut että miehet ovat kovia kommentoimaan varsinkin poikalapsia. Jos ovat siis kovin etnisen näköisiä. Mistähän ihmeestä tälläinenkin johtuu.

Naiset kommentoivat harvemmin, mutta jos kommentoivat niin molempia sukupuolia tasapuolisesti.

Vierailija
22/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:57"]Säälin poikaasi kun on aikuinen... kiinalaisilla on pienet munat...

T. M32
[/quote]

Suomalaiset miehet on juntteja. #stereotypiat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100 % suomalainen ja multa välillä kysellään, että oonko vaan puoliksi suomalainen. Inuiitiksi ja intiaaniksi on joskus sanottu mua läpällä. :D T. Isoisällä oli mustat hiukset nuorena ja ehkä mustalaismummo.

Vierailija
24/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:00"]Olen muuten huomannut että miehet ovat kovia kommentoimaan varsinkin poikalapsia. Jos ovat siis kovin etnisen näköisiä. Mistähän ihmeestä tälläinenkin johtuu.

Naiset kommentoivat harvemmin, mutta jos kommentoivat niin molempia sukupuolia tasapuolisesti.
[/quote]

Jotain pelkoa siitä että tulevaisuudessa nämä luultavasti heitä paremman näköiset eksoottiset poitsut vievät ne heidän ihanat parikymppiset suomitytöt.

Vierailija
25/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut ole mahdollista että lapsi näyttää isäänsä kiinalaisemmalta. Perehdyppä geenioppiin.

Vierailija
26/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:57"]Pakko kysyä, että missä tällaista esiintyy? Itse olen puoliksi aasialainen (isän puolelta) ja ainoastaan yksi ihminen joka on nähnyt minut äitini kanssa, on kysynyt, olenko adoptoitu. Tuostakin on jo monta vuotta.

Ja olen siis kyllä aasialaisen näköinen, mustat paksut hiukset, mustat kulmakarvat ja ripset, tummanruskeat silmät ja hieman erivärinen iho.
-13v tyttö
[/quote]

Naiset ja tyttölapset aasialaset nääs kun ovat sieviä.. ei paree alkaa haukkumaan kun kaunistatte tämän maan naiskauneutta....

T. M 32
[/quote]
Maailmalla taas ajatellaan toisin päin. Siellä tummat ja mustatukkaiset ovat arkipäivää ja niitä vilisee joka puolella. Pohjoisen vaaleat ja sinisilmäiset kuurankukkaset taas ovat esim. Etelä-Euroopassa harvinaisia ja haluttuja.
Ei sillä, minustakin aasialaiset ovat todella kauniita. Mutta eivät suomalaiset mitenkään toiseksi jää.

Vierailija
27/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole huomannut :0

Vierailija
28/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on puoliksi aasialainen, mutta koko ikänsä suomessa asunut. Yhteinen poikamme on isänsä kopio. Musta paksu tukka, pitkät tummat ripset, tummempi sävyinen iho, tummat piirteet, jne. Kaunis poika, kuulee usein. Pojalla on minulta peritty ruotsinkielinen sukunimi ja etunimi on myös suht kansainvälinen (ajattelimme myös isän puolen sukua). Monesti kysellään esim. lääkärissä, että puhuuko hän suomea? Päiväkodissa hoitajat kirjoittavat lapsen nimen väärin, suomalaisittain ikäänkuin. Minulta kysytään kauppareissuilla, minkä maalainen lapsen isä on. Kun ei näytä yhtään äidiltänsä, vai onko adoptoitu. Törkeintä oli kun, eräs mamma joskus puistossa tarjosi pojallemme aurinkorasvaa, kun on kuulemma jo niin rapsakan näköinen. Ei saa lapsi olla noin tumma. Eikä kyse ollut mistään hyvästä eleestä.

Vierailija
29/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmiset kommentoi kaikkea vähänkin tavallisesta poikkeavaa. Lapsellani oli pienenä vaaleat kiharat ja joskus niitä kommentoi useampi vieras ihminen samana päivänä, epäiltiin permanenttia 2-vuotiaalla ja kyllä aasialaisia ja puoliaasialaisia Suomessa kiusataan ikävä kyllä niinkuin muitakin erinäköisiä kuin perus Onni tai Aino.

Vierailija
30/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:57"]Pakko kysyä, että missä tällaista esiintyy? Itse olen puoliksi aasialainen (isän puolelta) ja ainoastaan yksi ihminen joka on nähnyt minut äitini kanssa, on kysynyt, olenko adoptoitu. Tuostakin on jo monta vuotta. Ja olen siis kyllä aasialaisen näköinen, mustat paksut hiukset, mustat kulmakarvat ja ripset, tummanruskeat silmät ja hieman erivärinen iho. -13v tyttö [/quote] Naiset ja tyttölapset aasialaset nääs kun ovat sieviä.. ei paree alkaa haukkumaan kun kaunistatte tämän maan naiskauneutta.... T. M 32

[/quote]

Ei kyllä yhtään käy kateeksi ja suoraan sanoen säälittää aasialaistaustaiset tytöt, jotka joutuu jo lapsena kuuntelemaan limaisilta äijiltä kaikenlaisia kommentteja :(

Vierailija
31/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on italialaista ja espanjalaista alkuperää ja kaikilla lapsillamme on lämpimän sävyinen iho, ruskeat silmät ja hiukset tummanvaaleasta tummanruskeaan. Yhdellä tytöistä korkkiruuvikiharat. Erottuvat joukosta Suomessa, näyttävät selvästi ns. ulkomaalaisilta.
-
Toistaiseksi olen kuullut vain kehuja lasten ulkonäöstä. Meidät usein, siis säännöllisesti, pysäytetään ohikulkumatkalla ja saan kuulla, että lapseni ovat kauniita kuin nuket tai poikkeuksellisen kauniita yms. Kehujina usein keski-ikäiset tai hieman iäkkäämmät naiset. Kerrankin eräs suomalainen nainen huudahti kaupassa: "Hyvänen aika sentään, kuinka kaunis lapsi!"
-
Meillä haasteena on se, että esikoisella ollut selvä aksentti suomen kielessä (muutimme Suomeen muutama vuosi sitten) ja häntä on kiusattu sen vuoksi. Toiseksi vanhimmalla lapsella sitten diagnosoitu puhehäiriö ja sanojen muodostaminen vaikeaa. On tullut aika selväksi, että (jotkut) suomalaiset lapset eivät pidä erilaisuudesta ja hampaisiin otetaan nopeasti. Esikoista on myös karsastettu hänen hyvien käytöstapojen ja sosiaalisuuden vuoksi. Hän esimerkiksi aina tervehtii puistossa muita lapsia ja 95 % suomalaislapsista tuijottaa takaisin ja vastaamatta mitään kääntävät selkänsä. Osa vain nälvii aksenttia.Toivon, että tytön itsetunto ei mene. Suomi ei ole aina helppo maa muualta tulleille.

Vierailija
32/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on todella tumma piirteiltään, vaikka on täysin suomalainen. Tietääksemme hänen suvussaan ei ole ulkomaalaisia tai romaneja (on siis sellaiseen romanityyliin tumma). Häntä luullaan toisinaan ulkomaalaiseksi, mutta se on lähinnä ollut sellaista hupia herättävää kommellusta. On luultu italialaiseksi, espanjalaiseksi ja turkkilaiseksi sekä monta kertaa romaniksi. Kerran hän korjaili pyörää pihalla rönttävaatteissa niin naapuri luuli varkaaksi ennenkuin tunnisti. Tällekin kyllä lähinnä naurettiin makeasti.

Vierailija
33/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:57"]Säälin poikaasi kun on aikuinen... kiinalaisilla on pienet munat...

T. M32
[/quote]

Eipä suomalaiseen juuri eroa, joten... Päättele siitä ja runkkaa itsesi itkien uneen.

Vierailija
34/41 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on pakistanista. Olemme olleet yhdessä jo kymmenen vuotta ja pian tulee lapsenteko ajankohtaiseksi ( molemmat 32). Pelottaa aivan sairaasti että paljon lapsi saisi kokea syrjintää ulkonäkönsä takia. :(

Vierailija
35/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
36/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidiltä kysyttiin minun ollessani vielä ihan pieni, että mistä maasta olen matkamuisto...
Myöhemmin on arvailtu kaikkea mahdollista thaimaalaisuuteen ja romanivereen. Kaikkein hauskinta oli kait se, kun perhetutun thaimaalainen vaimo halusi kanssani yhteiskuvan, kun oltiin niin samannäköiset.

Isältä perityt hyvin tummat piirteet. Ja ihan kantaväestöä ollaan, ei löydy suvusta romaneja tai ulkomaalaisia. :D

Vierailija
37/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etnisen näkönen lapsi ( isä on lähi-idästä ). Eipä tuo poika näytä yhtään suomalaiselta ja monet on luulleet tytöksi ku on niin jumalattoman pitkät ripset jos tukka on ollut piilossa. Lähempää kyllä näyttää pojalta kun on oikeen voimakkaat piirteet ja pulisongit ja vakoleuka. Ei ole kukaan luullut adoptoiduksi vaan luulevat että ollaan koko perhe lähi idästä kotosin vaikka olenkin kyllä ihan perinteinen suomalainen.

Vierailija
38/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:15"]Puoliksi japanilainen tytär löytyy. En halua edes kuvitella millaista kohtelua Suomessa saisi. Kotimaassamme saa valtavasti positiivista huomiota. On perinyt minulta piirteitä jotka ovat aasialaisille harvinaisia kuten vaaleanruskeat pehmeät hiukset, kalpea iho, suuret silmät, korkea nenä ja pitkät sääret (vallitseva kauneusihanne). Siihen lisäksi vielä englannin kieli ja muut taidot. "Kaunis ja etevä".
[/quote]

Aijjaa, olen ollut siinä uskossa, että japanilaiset ovat fasisteja ja väheksyisivät "puolijapanilaisia". Onko ajat vihdoin muuttuneet?

Vierailija
39/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:19"]

Eiköhän ihmiset kommentoi kaikkea vähänkin tavallisesta poikkeavaa. Lapsellani oli pienenä vaaleat kiharat ja joskus niitä kommentoi useampi vieras ihminen samana päivänä, epäiltiin permanenttia 2-vuotiaalla ja kyllä aasialaisia ja puoliaasialaisia Suomessa kiusataan ikävä kyllä niinkuin muitakin erinäköisiä kuin perus Onni tai Aino.

[/quote]

Minulta muuten kysyrttiin olenko laittanut 9kk ikäiselle tyttärelleni hiuksiin raidat. en tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa.

Noin pääsääntönä voisin sanoa, että sivistynyt ihminen EI kommentoi toisen ukonäköä kysymättä.

Vierailija
40/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 00:35"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:15"]Puoliksi japanilainen tytär löytyy. En halua edes kuvitella millaista kohtelua Suomessa saisi. Kotimaassamme saa valtavasti positiivista huomiota. On perinyt minulta piirteitä jotka ovat aasialaisille harvinaisia kuten vaaleanruskeat pehmeät hiukset, kalpea iho, suuret silmät, korkea nenä ja pitkät sääret (vallitseva kauneusihanne). Siihen lisäksi vielä englannin kieli ja muut taidot. "Kaunis ja etevä".
[/quote]

Aijjaa, olen ollut siinä uskossa, että japanilaiset ovat fasisteja ja väheksyisivät "puolijapanilaisia". Onko ajat vihdoin muuttuneet?
[/quote]

Koska netissä luki niin? Sotien aikana esim. korealaistaustaisia saattanut kuumottaa ja joka maalla on omat rasistinsa, mutta japanilaiset eivät ole kansana millään muotoa vihamielisiä ulkomaalaisia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi