Kaupan kassalla saa aina ihmetellä, kun ihmiset lappaavat hihnalle
useita LITROJA limsoja ja mehuja. Eikö ole opit ravitsemuksesta mennyt perille vai miten on mahdollista juoda noita litkuja litra tolkulla päivittäin. Useimmitenhän näillä sokerijuomien kuluttajilla (ja lapsilla jos niitä sattuu olemaan mukana) on sitä vatsaa jonkin verran kertynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että nämä juissi-mehut ovat kyllä ihan yhtä epäterveellisiä kuin vaikka coca cola, mutta rouvalla näyttäisi sitäkin olevan tuossa 6 litraa, joten antaa olla..
Nyt selitystä pöytään miten pystytte juomaan noin hirvittäviä määriä sokeria, sokeriaddiktit!
t. kaupan kassa N23
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"]Entä mihin ihmiset tarvitsee sitä MAITOA???? Olette täysin Valion propagandan aivopesemiä jos luulette että se on esim lapsille tärkeää. Maito on huonoin kalsiumin lähde mitä on! Ja jos teidän pitää laittaa kahviin maitoa, ette osaa keittää hyvää kahvia. Tai sitten makuaistinne ei ole kehittynyt imeväisikäisestä...
[/quote]
Hohhoijaa. Olen juonut pienestä pitäen maitoa ja en ole ikinä murtanut luitani. Ja kahvista en pidä mistana, vaikka Maailman Virallinen KahviMaestro olisi sen keittänyt. Eli käytän kahviin maitoa, aina ja ikuisesti.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"]Entä mihin ihmiset tarvitsee sitä MAITOA???? Olette täysin Valion propagandan aivopesemiä jos luulette että se on esim lapsille tärkeää. Maito on huonoin kalsiumin lähde mitä on! Ja jos teidän pitää laittaa kahviin maitoa, ette osaa keittää hyvää kahvia. Tai sitten makuaistinne ei ole kehittynyt imeväisikäisestä...
[/quote]
Hohhoijaa. Olen juonut pienestä pitäen maitoa ja en ole ikinä murtanut luitani. Ja kahvista en pidä mistana, vaikka Maailman Virallinen KahviMaestro olisi sen keittänyt. Eli käytän kahviin maitoa, aina ja ikuisesti.
[/quote]
Mustana*
Lähiomaiseni on kuolemassa syöpään ja ainoa, mitä pystyy enää saamaan alas on limsa, eli ostan sitä useita pulloja kerrallaan, sori! Täytyy varmaan lopettaa sekin, ettei kaupan kassa siitä ärsyynny.
Oletko kysynyt esimieheltäsi, miksi niitä myydään kaupassa? Voithan ehdottaa, että poistatte ne valikoimasta kokonaan. Samaan syssyyn voitte ottaa karkit, tupakat ja alkoholijuomat pois valikoimasta. Kyllä kansa tervehtyy.
No on sulla murheet. Toivottavasti et menetä yöuniasi näitä pohtiessasi. Minä voin kyllä vastata sinulle oman perheeni puolesta, vaikka asia ei sinulle syvästä paheksunnastasi huolimatta kuuluisikaan pätkän vertaa.
Meidän ostosten joukossa voi hyvinkin olla 6l colajuomia ja ainakin yhtä monta mehutiivistepulloa. Mieheni tekee kahta työtä, työajan ollessa ainakin toistaiseksi 06-01, ja noiden kahden työn välissä vaihtaa paikkaa työpaikasta A työpaikkaan B. Hän ei pidä kahvista, joten nuo colajuomat ovat sitten hänelle ne pakollinen piriste, silloin kun väsyttää normaalia enemmän. Mies on normaalipainoinen, terve ja hampaatkin tallella.
Ja entäs nuo mehut sitten? Jos malttaisit tihrustaa tarkemmin, huomaisit niiden olevan höyrystämällä valmistettuja mehuja, ihan oikealla sokerilla valmistettuja. Sokeria tarvitaan mehun säilymiseen huoneenlämmössä, lasipullossa kun ovat. Meillä kaikki ovat valitettavasti maitoallergisia ja lapset lisäksi vilja- ja pähkinäallergisia, hirssimaito maistuu pahalle eikä riisimaitoa suositella alle 6-vuotiaille. Niinpä lapsemme juovat ruokajuomana mehua, aika laihaksi lantrattuna, mutta kuitenkin. Janojuomaksi juovat vettä. Kukin heistä on ikäisekseen pitkä ja hoikka, tervekin noita vilja- ja pähkinäallergiaa lukuunottamatta.
Mutta ehkä paheksuntasi johtuu siitä, että olen selvästi ylipainoinen. Ylipainoinen nainen lappamassa litroittain mehua ja limsaa kassahihnalle? Selvästi oikeuttaa paheksuntaan. Tai sitten ei: ylipainoni johtuu tällä hetkellä pelkästään kuukausia kestäneestä kortisonipulssista, joka aloitettiin aivokasvaimen takia. Kortisoni tällä annoksella aiheuttaa helvetinmoiset nesteturvotukset, ja sen vuoksi painoni on noussut lyhyessä ajassa yli 15kg. Voin vain kuvitella, miten suurta paheksuntaa tästä aiheutuneet raskausarpeni sinussa herättäisivät. Pidempään jatkuessaan kortisonipulssi kasvattaa myös ruokahalua, joten olen skarppina - syön kuten normaalipainoisenakin vaikka vatsani (=aivoni) huutaisi lisää.
Minun mielestäni toisten ihmisten ja näiden ostosten kyttääminen ja kritisointi on sairasta. Mitä jos keskittyisit elämään omaa elämääsi ja käyttäisit tähänkin avaukseen ja tämän ketjun seuraamiseen tuhlaamasi ajan vaikka porkkanoidesi naposteluun tai vaikkapa hyvien tapojen opetteluun?
Me muut maksetaan näuden läskien sairastelut. Ja pahimmillaan ne ostoksetkin.
No joo, mulle on ihan sama mitä joku satunnainen kaupankassa ajattelee mun ostoksistani. Mä olen ylipainoinen ja juon itse paljon kevytlimuja, en juo lainkaan kahvia, limu on mun kahvi. Mun kolmesta lapsesta 2 ei juo lainkaan limuja, mehuja juodaan retkillä, esim tänään uimarannalla.
Mutta jos sillä kaupankassalla on aikaa päivitellä ihmisten ostoksia, voisi käyttää aikansa tehokkaammin töissä tai opiskellen itselleen ammatin, jossa ei tarvitse enää päivitellä muita.
Sitten ei tarvitsisi hakea ylemmyyden tunteita muiden ostoksista. Ps. Kaupan kassan palkka on niin pieni, että niillä verorahoilla ei elätetä ketään muita, hyvä jos riittää kattamaan omat kustannuksensa, lapsien kustannuksiin se ei enää riitä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:49"]
Itse saatan juoda litrankin limua päivässä. Olen lievästi ylipainoinen. Noin, nyt voitte kokea lisää ylemmyydentunnetta, olkaa hyvä!
[/quote]
mä juon ainakin 2 litraa päivässä. ja olen lievästi ylipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:33"]
Me ostamme tuplapullot Jaffaa ja Cokista noin kerran 1-2 kuukaudessa. Koko kolmihenkinen perhe juo näitä esim. saunajuomaksi. Meille aikuisille mukillinen, pienelle lapselle noin desi. Emme juurikaan harrasta oluita tai muita alkoholipitoisia juomia arkielämässä. Voihan se näyttää jonkun silmään suurelta kertaostoksena tehtynä.
[/quote]
Miksi nämä täytyy kerralla ostaa?!
Vesihän on tutkitusti paras janojuoma. Ja Suomessa on kaiken lisäksi todella hyvä juomavesi. Mutta eihän se kelpaa, pitää olla jotain hienompaa, pullovettä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:33"]
Me ostamme tuplapullot Jaffaa ja Cokista noin kerran 1-2 kuukaudessa. Koko kolmihenkinen perhe juo näitä esim. saunajuomaksi. Meille aikuisille mukillinen, pienelle lapselle noin desi. Emme juurikaan harrasta oluita tai muita alkoholipitoisia juomia arkielämässä. Voihan se näyttää jonkun silmään suurelta kertaostoksena tehtynä.
[/quote]
[/quote]
No kysytäänpä sinulta vastakysymys: miksi tankkaat autoon enemmän kuin päivän tarpeen kerralla bensaa/dieseliä?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
En ole tuo keltä kysyit, mutta tuplapäkit on useammin tarjouksessa ja ostamalla niitä voi säästää jopa 50% hinnasta vrt. ostamalla yksittäisen pullon.
Kaupan kassana voin sanoa, että minua ei kiinnosta yhtään mitä ihmiset syövät tai juovat. Entä sitten, jos joku juo limppaa? Miten tämä vaikuttaa sinun elämääsi? Antaa ihmisten tehdä, mitä he haluavat!
Mua sitten aina huvittaa tuo limunvihaajien vaahtoaminen siitä, että se lihottaa. Oletteko kuulleet light- tai Zero-limppareista? Light-limuissa on vain muutama kalori per juoma ja Zeroissa ei sitäkään vähää, eikä sokeria. Itse juon limua lähes päivittäin ja aina Zeroa ja kyllä, olen laiha; anorektikko. Myös kaikki anorektikkokaverini juovat Zero-limuja. Huvittaa aina kun joku tulee valittamaan että "nehän lihottaa" No vittu ei lihota! :D Ei kaloreita, ei sokeria=ei lihomista.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:12"]
Miksi kaikilla menee niin tunteisiin nämä kassa-aloitukset?
Jos niitä ihmisien ostoksia koko päivän vetelee menemään, pakostakin huomaa jos perhe ostaa seitsemän purkkia Juissia ja kolme litraa cokista. Ihan vain siitäkin syystä, että ne pitää siirtää hihnan toiselle puolelle varovasti, jotta ei ryttää salaatteja tms. Jos ostajina on ylipainoinen perhe, tilanne jää pakostakin mieleen.
Samalla lailla varmaan Alkon kassa huomaa, jos sama mies tulee päivittäin pöhöttyneen näköisenä ostamaan viinapullon. Asiakkaalle ei asiasta tietenkään saa sanoa, mutta miksi ei netissä saisi ANONYYMISTI ihmetellä kun ei paljastu ostajan eikä myyjän henkilöllisyys.
Jos tiedätte, että oma kolme litraa cokista menee lasten synttärikutsuilla, mitä teitä kassan ajatukset haittaavat? Vai onko tämä sitä suomalaista "voi apua, mitähän toi kassakin musta ajattelee?" -mentaliteettia? Vai osuiko oikeaan kohteeseen ja ostaja itsekin tietää, että niitä sokerisia limuja kannattaisi varmaan ostaa vähemmän?
[/quote]
Normaalisti kassa ajattelee (jos ajattelee ostoksista mitään) että "kokispullo, toinen, vieläkin lisää onpas niitä monta. Voi paska, meneeköhän se jogurttipurkki nyt rikki, en muistanut että sehän oli siellä hihnalla ensin. Noh, onneksi asiakas ehti sen napata pois alta."
Sitten ERÄÄT HARVAT kassat ajattelevat: " Onpas monta limsaa, ihmekään että on läski. Kappas, lapsikin on läski. Kato, nehän on kaikki läskejä. Varmaan laiskojakin, istuvat vaan sohvalla ja juovat tuota limsaa, läskit laiskat paskiaiset. Ja mä maksan niiden terveydenhoidon ja hammashoidon ja vaikka mitä. Hiton lihavat.
Jokainen kassa päättää itse kumpaan ryhmään haluaa kuulua, kumpaankaan ei ole pakko kuulua. Jos antaa itsensä ajatella inhottavia asioita muista, se näkyy väkisinkin käytöksessä. Muista sinäkin ap, että vain pienenpieni osa viestinnästä on sanoja.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:04"]useita LITROJA limsoja ja mehuja. Eikö ole opit ravitsemuksesta mennyt perille vai miten on mahdollista juoda noita litkuja litra tolkulla päivittäin. Useimmitenhän näillä sokerijuomien kuluttajilla (ja lapsilla jos niitä sattuu olemaan mukana) on sitä vatsaa jonkin verran kertynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että nämä juissi-mehut ovat kyllä ihan yhtä epäterveellisiä kuin vaikka coca cola, mutta rouvalla näyttäisi sitäkin olevan tuossa 6 litraa, joten antaa olla..
Nyt selitystä pöytään miten pystytte juomaan noin hirvittäviä määriä sokeria, sokeriaddiktit!
t. kaupan kassa N23
[/quote]
ap hyvä, vaihda alaa. Et sovellu asiakaspalvelutyöhön lainkaan. Voin vain kuvitella millaisen kohtelun sinulta saa asiakkaat jotka ostavat sinun mielestä "väärää" ruokaa. Ja noin nuori kun olet, et varmaankaan ymmärrä, että esim. Lastenjuhlissa joissa voi nykypäivänä olla 15 lasta kutsuttuna, niin sitä juotavaa kuluu.
Vaikka niitä ostaa litratolkulla, ei se tarkoita sitä, että niitä juodaan joka päivä litratolkulla.
Meillä on erikseen "juomajääkaappi" ja usein silloin tällöin tulee ostettua sinne suurempi täydennys.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:09"]En ole kaupassa töissä, mutta saman huomannut. Monesti näillä ihmisillä on em juomien lisäksi myös muita sokeripitoisia juttuja ostoskärryissään kuten makeutettuja jugurtteja, muroja jne
[/quote]
Öö, karpatako niiden lasten pitäisi? Kuten sinä ehkä teet? Lasten kohdalla ihan normaali ruoka on paras vaihtoehto eikä mikään sokeriton ja hiilihydraatiton karppausdieetti.
Ööö jos vaikka syöjiä on 15. Silloin niitä tuoremehupurkkejakin tarvii useamman. Ja jos on juhlat tai vieraita tulossa. On normaalia ostaa juotavia juhliin tai erityisiä päiviä varten. Sillon minäkin saattaisin jopa ihmetellä jos olisin pikkukaupassa myyjänä ja joka päivä se sama asiakas ostaisi hirveän määrän alkoholijuomia.
Mun "perjantaipullo" on Coca-Cola 2-pack ja ylpeämpänä minä sitä kannan kuin kassalla edelliset ja perässä tulevat mäyräkoiraansa tai kaljalavaansa.