Kaupan kassalla saa aina ihmetellä, kun ihmiset lappaavat hihnalle
useita LITROJA limsoja ja mehuja. Eikö ole opit ravitsemuksesta mennyt perille vai miten on mahdollista juoda noita litkuja litra tolkulla päivittäin. Useimmitenhän näillä sokerijuomien kuluttajilla (ja lapsilla jos niitä sattuu olemaan mukana) on sitä vatsaa jonkin verran kertynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että nämä juissi-mehut ovat kyllä ihan yhtä epäterveellisiä kuin vaikka coca cola, mutta rouvalla näyttäisi sitäkin olevan tuossa 6 litraa, joten antaa olla..
Nyt selitystä pöytään miten pystytte juomaan noin hirvittäviä määriä sokeria, sokeriaddiktit!
t. kaupan kassa N23
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:08"]Olen minäkin välillä edessäasioivan ostoksia katsellut, että mihin ihminen tarkalleen ottaen tarvitsee seitsemän litraa mehua JA 4-päkin cokista. T. utelias kyylä [/quote] Juhlat? Niissä on monesti monenlaisia juomia tarjolla.
[/quote]
Samoilla ihmisillä kissanristiäiset viikoittain! Toisille se sokeri tekee pidot.
[/quote]
Miten se on sinulta pois?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:08"]Olen minäkin välillä edessäasioivan ostoksia katsellut, että mihin ihminen tarkalleen ottaen tarvitsee seitsemän litraa mehua JA 4-päkin cokista. T. utelias kyylä [/quote] Juhlat? Niissä on monesti monenlaisia juomia tarjolla.
[/quote]
Samoilla ihmisillä kissanristiäiset viikoittain! Toisille se sokeri tekee pidot.
[/quote]seisot usein samojen ihmusten takana?
Voi vittu teitä kyyliä. En edes ostele mehuja ja cokista mutta kyllä pistää vihaksi tuollaiset toisten ostoksia kyyläävät! Vitustako sinä tiedät mitä tarkoitusta varten ne on ostettu? Eikä se sinulle kuulu vaikka kaikki vetäisikin yksin omaan napaan! Hanki oma elämä!
Eihän niitä välttämättä itselleen osteta. Jos on vaikka suuri perhe niin luulempa että yksi limupullo ei riitä pitkälle.
Olet kaupassa töissä ja vasta kassalla ihmettelet, että miksi ihmeessä ihmiset ostaa limua? Ihan huvikseenhan ne pullovuoret on kaupat käytävillä.
Et sitten sitä ihmettele, kun porukka ostaa kaljaa? Jopa ajavat Viroon pakettiautolla sen takia, että saavat lastattua täyteen kaljaa.
Mä väitän, että kalja ja siideri on paljon haitallisempaa kuin limu. Monin tavoin.
Hävettää tuollaisten kyylien puolesta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:20"]
Voi vittu teitä kyyliä. En edes ostele mehuja ja cokista mutta kyllä pistää vihaksi tuollaiset toisten ostoksia kyyläävät! Vitustako sinä tiedät mitä tarkoitusta varten ne on ostettu? Eikä se sinulle kuulu vaikka kaikki vetäisikin yksin omaan napaan! Hanki oma elämä!
[/quote]
Jos osaisit kirjoittaa asiallisesti ilman kirosanoja, pointtisi tulis paremmin selväksi. En minäkään huomioi muiden ostoksia tai ostele niitä mehuja, mutta osaan huomauttaa tämän asian ilman yhtäkään kirosanaa. Hyvää päivänjatkoa Sinulle.
No minä ainakin ostan hirveitä määriä limsaa tms. mökillä ollessa. Kaupassa ei käydä jatkuvasti, ja juomavettäkään ei tule hanasta.
Toinen syy jonka keksin on vaikkapa poimia varastoon pidemmälle ajalle silloin kun ei kauheasti muuta kantamista ole. Tai jos vaikkapa hakee kyseisestä kaupasta vain ne limsat ja jotain tiettyä silloin tällöin, ja muut ruokatarvikkeet muualta.
On niin wt homaa koko kaupassa käynti.
Synttärit tai muut saa meidän lapsiperheen ostamaan muutaman limun. Sori vaan hirveesti jos se on jotenkin sulta pois. En koskaan jaksa ite kytätä kenenkään muun ostoksia saati kirjotella niistä vielä palstalle. On muutakin mietittävää elämässäni. Pitäisköhän ap:n hankkia pari kaveria tai vaikka koira?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:17"]
Pahinta on se, että vanhemmat juottavat lapsille aspartaamia. Aiheuttaa aivoihin reikiä, surkastumista ja lapsettomuutta.
Näin kaupassa jostain bosniasta tulleen perheen jonka n 4v poika puuskutti ja ähisi ja röhisi, istui alas hetkeksi ja hädin tuskin pystyi nousemaan kun oli niin lihava. Mitä pojalla oli käsissään? Itsensä kokoinen sipsipussi, ja valtavia karkkipusseja.... so sad.
[/quote]
Oliko näissä sipseissä ja karkkipusseissa siis aspartaamia? Kaiken pahan alkulähdettä?
Me ostamme tuplapullot Jaffaa ja Cokista noin kerran 1-2 kuukaudessa. Koko kolmihenkinen perhe juo näitä esim. saunajuomaksi. Meille aikuisille mukillinen, pienelle lapselle noin desi. Emme juurikaan harrasta oluita tai muita alkoholipitoisia juomia arkielämässä. Voihan se näyttää jonkun silmään suurelta kertaostoksena tehtynä.
Monet tuttavat tekevät niin, että ostavat paljon limpparia ja muuta vastaavaa, ja säilyttävät kellarissa, josta saa otettua silloin tällöin esim viikonloppuna tai vieraille. Ovat ihan normaaleja, terveitä eikä ylipainoisia. Mutta varmaan kassa katsoo heitäkin kauhistellen. Itselläni ei ole isoa perhettä niin ei tule ostettua varastoon, mutta juhliin tai mökille. Taitaa ne kuitenkin melko harvassa olla vielä, jotka noita koko ajan kittaisivat. Monilla on kuitenkin ihan perus terveellinen ruokavalio, vaikka silloin tällöin herkuttelisi tai söisi sitä hui niin kamalaa sokeria kohtuullisesti.
Olen toki joskus itsekkin kiinnittänyt huomiota, jos on perhe, jossa kaikki sairaalloisen ylipainoisia ja ostavat järkyttävän paljon ja lähestulkoon vain epäterveellistä ruokaa. Mutta noita näkee ehkä kerran vuodessa.
Mutta kuitenkin ketä ylipäätään kiinnostaa mitä joku tuntematon elämällään tekee :D
Kassatyöntekijän tehtävä on kirjata ostokset kassaan, tarkistaa lain vaatimat asiat alkoholi- ja tupakkatuoteostosten yhteydessä ja ottaa maksu asiakkaalta, ei kritisoida asiakkaiden ostoksia tai arvostella näiden valintoja. Kassatyöntekijä voi keskittyä valikoimaan omat ostoksensa mielensä mukaan.
Ap, seuraatko niitä pulloja ihan kotiin asti jos tiedät että miten niitä juodaan vai mistä tiedät kuka niitä litkii ja kuinka paljon?
Mun mielestä tämä oli typerä aloitus. Limsat on aina tarjouksessa niin että osta monta tietyllä hintaa. Samoin mehuissa ihan sama juttu. Ostan aina itse kerralla paljon ja juodaan hiljalleen. Tiedän myös että monihan kesällä ostaa mökilleen, jolloin juojia voi olla kymmenen. Kesällä on juhlia paljon ja noitahan silloin ostetaan.
Eli jos et asiasta tiedä niin älä urpoile siellä tiskin takana.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:17"]
Pahinta on se, että vanhemmat juottavat lapsille aspartaamia. Aiheuttaa aivoihin reikiä, surkastumista ja lapsettomuutta.
Näin kaupassa jostain bosniasta tulleen perheen jonka n 4v poika puuskutti ja ähisi ja röhisi, istui alas hetkeksi ja hädin tuskin pystyi nousemaan kun oli niin lihava. Mitä pojalla oli käsissään? Itsensä kokoinen sipsipussi, ja valtavia karkkipusseja.... so sad.
[/quote]
Oliko näissä sipseissä ja karkkipusseissa siis aspartaamia? Kaiken pahan alkulähdettä?
[/quote]
Olet juuri sellainen idiootti mitä arvelinkin.
Itse saatan juoda litrankin limua päivässä. Olen lievästi ylipainoinen. Noin, nyt voitte kokea lisää ylemmyydentunnetta, olkaa hyvä!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:05"]Provo? Olen itsekin istunut kassalla eikä mieleen jäänyt yksikään asiakas, paitsi vakkari, joka osti joka arkiaamu kuusi samanlaista tuotetta.
[/quote]
Mitä se osti?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:17"]Pahinta on se, että vanhemmat juottavat lapsille aspartaamia. Aiheuttaa aivoihin reikiä, surkastumista ja lapsettomuutta.
[/quote]
Ja me maksetaan ton pojan diabeteksen sun muiden sairauksien hoito jatkossa. Huh huh. Samoin kun nyt maksetaan koko perheen elatus. Lisäkustannuksia tulossa. Kalliiksi tulee.
Minä syön hyvinkin terveellisesti, mutta silti sanoisin, että kukaan ei ole tilivelvollinen kaupan kassalle ostoksistaan. Jos minä ostan joskus mehua, niin se uppoaa äkkiä lasten isoon kaverilaumaan. Siitä ei nuppia kohden paljon juomaa tule. Satunnainen herkuttelu on sallittua jopa virallisissa ravitsemussuosituksissa.
Minä taas ihmettelen jatkuvasti valtavia määriä olutta, jota ihmiset rahtaavat kotiinsa. Käyn kaupassa yleensä neljän jälkeen arkisin, ja melkein jokaisella miehellä kassajonossa on kaljaa. Huh! Alkoholitilastot todella konkretisoituvat näissä iltapäiväruuhkissa.