Kaupan kassalla saa aina ihmetellä, kun ihmiset lappaavat hihnalle
useita LITROJA limsoja ja mehuja. Eikö ole opit ravitsemuksesta mennyt perille vai miten on mahdollista juoda noita litkuja litra tolkulla päivittäin. Useimmitenhän näillä sokerijuomien kuluttajilla (ja lapsilla jos niitä sattuu olemaan mukana) on sitä vatsaa jonkin verran kertynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että nämä juissi-mehut ovat kyllä ihan yhtä epäterveellisiä kuin vaikka coca cola, mutta rouvalla näyttäisi sitäkin olevan tuossa 6 litraa, joten antaa olla..
Nyt selitystä pöytään miten pystytte juomaan noin hirvittäviä määriä sokeria, sokeriaddiktit!
t. kaupan kassa N23
Kommentit (97)
Mahtaa muakin kassat kyylätä kun käyn joka viikko samassa kaupassa ostamassa työpaikalle noin 8 litraa maitoa, neljä litraa mehua, 1-2 pkt keksejä, pari pakettia kahvia. Ne ei vaan taida tietää, että ostan ne töihin noin 15 hengelle.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:33"]Me ostamme tuplapullot Jaffaa ja Cokista noin kerran 1-2 kuukaudessa. Koko kolmihenkinen perhe juo näitä esim. saunajuomaksi. Meille aikuisille mukillinen, pienelle lapselle noin desi. Emme juurikaan harrasta oluita tai muita alkoholipitoisia juomia arkielämässä. Voihan se näyttää jonkun silmään suurelta kertaostoksena tehtynä.
[/quote]
Tuosta se lähtee. Kannattaako lapsille noita antaa, kun niihin sitten tottuu ja kohta juodaan 1,5l päivässä?
Mun perhe oli tollanen kun olin lapsi :) joka päivä meni litra mehua jokaisella lapsella ja meitä on kolme eli useamman litran vanhemmat aina osti kauppareissuilla. Ei suostuttu juomaan vettä ollenkaan paitsi treeneissä :D ja kukaan ei ollut eikä ole edelleenkään lihava, päinvastoin kaikki kolme ja vanhemmat myös hyvin urheilullisia ja hyväkuntoisia. Älä kyylää muiden asioita anna niiden juoda mitä huvittaa, kauppiaskin kiittää kun saa rahaa taloon
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:08"]
Olen minäkin välillä edessäasioivan ostoksia katsellut, että mihin ihminen tarkalleen ottaen tarvitsee seitsemän litraa mehua JA 4-päkin cokista. T. utelias kyylä
[/quote]
Jos sillä on vaikka juhlat?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"]
Entä mihin ihmiset tarvitsee sitä MAITOA???? Olette täysin Valion propagandan aivopesemiä jos luulette että se on esim lapsille tärkeää. Maito on huonoin kalsiumin lähde mitä on! Ja jos teidän pitää laittaa kahviin maitoa, ette osaa keittää hyvää kahvia. Tai sitten makuaistinne ei ole kehittynyt imeväisikäisestä...
[/quote]
Minä olen aina tykännyt kahvista vain jos siinä on maitoa tai paljon kermaa. Minä tykkään siitä makuyhdestelmästä mikä syntyy. Latte. Pelkkä kahvi on pahaa, vaikka minunkin äitini samalla tavalla motkottaa että "aikuisten pitää jouda kahvi mustana".
Ei ole sinun asiasi kritisoida ihmisten ostoksia, olet perimässä kassalla rahaa. Ole tyytyväinen, että kauppa käy, niin sinullekin riittää töitä.
Ostan limpparia koska pidän siitä. Siinä teille se tyhjentävä selitys.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 09:23"]Olis hauska jos tässä olis kuvaketju, jokainen herkkujen ja sokerijogurttien ja mehujen ja limsojen juoja pistäis itsestään kuvan....
Ja me jotka jätetään ne yleensä kauppaan...
Veikkaan että herkuttelijat huomaa kropasta.
[/quote]
Tuskin olen näissä limun suurkuluttajissa hirveä poikkeus - pituutta 170cm ja painoa 53kg. Ihan ok kroppakin on.
No mitä sinne töihinkään niitä keksejä ja mehua joka viikko pitää ostaa???
Mutta seuratkaa huviksenne kaupoissa mitä muut ostaa ja miltä ne näyttää.... Semmosta lepposta kyyläystä se homma ja kaikkia pulleroita voi sit mulkaista kunnolla jos ne ostaa herkkuja!
En oo kassa, mutta sen verran huomaan olevani kyylä, että alkoholiostokset bongaan ja jos joku siististi pukeutunut ihminen ostaa tupakkaa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:04"]useita LITROJA limsoja ja mehuja. Eikö ole opit ravitsemuksesta mennyt perille vai miten on mahdollista juoda noita litkuja litra tolkulla päivittäin. Useimmitenhän näillä sokerijuomien kuluttajilla (ja lapsilla jos niitä sattuu olemaan mukana) on sitä vatsaa jonkin verran kertynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että nämä juissi-mehut ovat kyllä ihan yhtä epäterveellisiä kuin vaikka coca cola, mutta rouvalla näyttäisi sitäkin olevan tuossa 6 litraa, joten antaa olla..
Nyt selitystä pöytään miten pystytte juomaan noin hirvittäviä määriä sokeria, sokeriaddiktit!
t. kaupan kassa N23
[/quote]
Enpä kyllä ymmärrä mitä se sinulle kuuluu mitä muut ostavat. Sä oot kunnon sokerikyylä. Vähä niinku kaikki naapurin mummot kylää muiden tekemisiä. Oot samanlainen.
En voi sietää ihmisiä, jotka kyttäävät toisten ostoskorien sisältöä. On ihan laillista ostaa kaupasta mitä haluaa, jos siihen on rahaa, ja toisekseen, kukaan teistä ei tiedä, kenelle ostokset lopulta päätyvät. SEkää, joka ostaa 7 litraa kokista ei välttämättä juoniitä itse ollenkaan. Niin että mitäs jos vaan pitäisitten huolen omista asioistanne. Niin minäkin yritän tehdä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:04"]useita LITROJA limsoja ja mehuja. Eikö ole opit ravitsemuksesta mennyt perille vai miten on mahdollista juoda noita litkuja litra tolkulla päivittäin. Useimmitenhän näillä sokerijuomien kuluttajilla (ja lapsilla jos niitä sattuu olemaan mukana) on sitä vatsaa jonkin verran kertynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että nämä juissi-mehut ovat kyllä ihan yhtä epäterveellisiä kuin vaikka coca cola, mutta rouvalla näyttäisi sitäkin olevan tuossa 6 litraa, joten antaa olla.. Nyt selitystä pöytään miten pystytte juomaan noin hirvittäviä määriä sokeria, sokeriaddiktit! t. kaupan kassa N23 [/quote] Enpä kyllä ymmärrä mitä se sinulle kuuluu mitä muut ostavat. Sä oot kunnon sokerikyylä. Vähä niinku kaikki naapurin mummot kylää muiden tekemisiä. Oot samanlainen.
[/quote]
Milläs lailla se on sulta pois, jos joku ostaa mehua?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:53"]
Me muut maksetaan näuden läskien sairastelut. Ja pahimmillaan ne ostoksetkin.
[/quote]
Ja maksetaan myös niiden laihojen ja normaalipainostenkin sairaudet. Ne urheiluvammat himoliikkujilta ja nämä ovat kuulemma oikeasti tosi tyyriitä ja niiden normaalipainosten valinnoista johtuvat sairaudet esim. keuhkosairaudet tupakoitsijoilta. Harva osaa tehdä sellaisia valintoja, että tietää vanhoilla päivillään ettei yksikään sairaus ole tullut hänelle mistään muusta syystä kuin geeneistä. On olemassa lukemattomia homeelle altistumia, allergioita (ei entisaikaan näitä ollut, joten ihmisten valinnoistahan se johtuu) ja minä normaalipainoinen sairastan Crohnin tautia joka on yleistynyt 60-luvulta lähtien eli jotenkin sekin kai sitten liittyy meidän valintoihin. Ystäväni on astamaatikko, toisella atooppinen iho ja kolmannella puhkesi aikuisiän diabetes - kehtaakin, kun on vielä ihan laiha! Lähipiiriini kuuluu ihminen joka sairastuu huonosta sisäilmasta, erään sukulaiseni lapsella on erittäin paha hajusteallergia (oksentaa tuoksuista). Mikä näistä on geeneissä, mikä jonkin valinnan seurausta? Kun on ostettu hometalo ja lapset sairastavat korvatulehduksia, saavat astman ja lopulta erittäin pahan homeallergian, kenen syy? Vai onko hometalon ostaminen jotekin vähemmän oma valinta kuin vaikkapa sairastuminen kilpirauhasen vajaatoimintaan ja sen seurauksena liikasyöminen? Onko anorektikko vähemmän oman valinnan tehnyt kuin BEDiä sairastava? Onko liikunnasta johtuvat sairaudet vähemmän omaa valintaa kuin ylipainosta johtuvat sairaudet? Ylipainoisellakin rasittuu ne nivelet, moni himoliikkuja pilaa mm. selkänsä ja läpikäy lukemattomia leikkauksia jalkojensa suhteen. Yilpainoinen harvemmin sairastuu nuorena vaan enemmän keski-ikäisenä, himoliikkujille tulee kremppaa jo hyvinkin nuoresta iästä ja he läpikäyvät paljon isompia ja kalliimpia leikkauksia.
Edelleen se himoliikkuja tarvitsee yhteiskunnan verorahoilla kustannettuja urheilukenttiä, lenkkipolkuja ja urheiluhalleja, joita läski harvemmin tarvitsee. Verorahoja käytetään niin moneen asiaan, ettei suoraan voi sanoa, että joku hyötyy niistä enemmän kuin toinen. Tietenkin se terveys on tärkeä asia mutta on turha määkiä, että me maksamme jonkun toisen valinnoista tulleet seuraukset, kun me jokainen itse teemme valintoja, joilla on arvaamattomia tai hyvinkin arvattavia seurauksia.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"]
Entä mihin ihmiset tarvitsee sitä MAITOA???? Olette täysin Valion propagandan aivopesemiä jos luulette että se on esim lapsille tärkeää. Maito on huonoin kalsiumin lähde mitä on! Ja jos teidän pitää laittaa kahviin maitoa, ette osaa keittää hyvää kahvia. Tai sitten makuaistinne ei ole kehittynyt imeväisikäisestä...
[/quote]Saako laittaa kermaa?
Minä nyt niin kovasti tästäkin mieleni pahoitin... ;)