Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan kassalla saa aina ihmetellä, kun ihmiset lappaavat hihnalle

Vierailija
22.08.2015 |

useita LITROJA limsoja ja mehuja. Eikö ole opit ravitsemuksesta mennyt perille vai miten on mahdollista juoda noita litkuja litra tolkulla päivittäin. Useimmitenhän näillä sokerijuomien kuluttajilla (ja lapsilla jos niitä sattuu olemaan mukana) on sitä vatsaa jonkin verran kertynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että nämä juissi-mehut ovat kyllä ihan yhtä epäterveellisiä kuin vaikka coca cola, mutta rouvalla näyttäisi sitäkin olevan tuossa 6 litraa, joten antaa olla..

Nyt selitystä pöytään miten pystytte juomaan noin hirvittäviä määriä sokeria, sokeriaddiktit!

t. kaupan kassa N23

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikilla menee niin tunteisiin nämä kassa-aloitukset?

Jos niitä ihmisien ostoksia koko päivän vetelee menemään, pakostakin huomaa jos perhe ostaa seitsemän purkkia Juissia ja kolme litraa cokista. Ihan vain siitäkin syystä, että ne pitää siirtää hihnan toiselle puolelle varovasti, jotta ei ryttää salaatteja tms. Jos ostajina on ylipainoinen perhe, tilanne jää pakostakin mieleen.

Samalla lailla varmaan Alkon kassa huomaa, jos sama mies tulee päivittäin pöhöttyneen näköisenä ostamaan viinapullon. Asiakkaalle ei asiasta tietenkään saa sanoa, mutta miksi ei netissä saisi ANONYYMISTI ihmetellä kun ei paljastu ostajan eikä myyjän henkilöllisyys. 

Jos tiedätte, että oma kolme litraa cokista menee lasten synttärikutsuilla, mitä teitä kassan ajatukset haittaavat? Vai onko tämä sitä suomalaista "voi apua, mitähän toi kassakin musta ajattelee?" -mentaliteettia? Vai osuiko oikeaan kohteeseen ja ostaja itsekin tietää, että niitä sokerisia limuja kannattaisi varmaan ostaa vähemmän?

Vierailija
62/97 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:08"]

Light limua silloin tällöin lievittämään makeanhimoa. Ehtaa coca colaa en edes pysty juomaan kun on niin härskiä että hampaatkin kuivuu suuhun. Lapsille en ole edes opettanut mehujen juontia. Ruoan kanssa maitoo ja janojuomana vesi. Jos lähdetään reissuun niin silloin saa pillimehuja Äiti 27v

[/quote]

Pienenä vinkkinä: keinomakeutetut light limut ja mehut tosiasiallisesti lisäävät makeanhimoa ja sotkevat insuliiniainevaihdunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:20"]

Voi vittu teitä kyyliä. En edes ostele mehuja ja cokista mutta kyllä pistää vihaksi tuollaiset toisten ostoksia kyyläävät! Vitustako sinä tiedät mitä tarkoitusta varten ne on ostettu? Eikä se sinulle kuulu vaikka kaikki vetäisikin yksin omaan napaan! Hanki oma elämä!

[/quote]

Jaa. Minua taas suututtavat ihmiset, jotka järkyttyvät perin juurin siitä, että toisilla on silmät päässään. Maailmassa olisi todellisiakin ongelmia ihan riittävästi, ettei ole välttämättä pakko keksiä ihan omia.

Vierailija
64/97 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin lukioikäisenä kaupan kassalla, mutten koskaan muista verrarreeni ihmisten ostoksia ja heidän painoaan. Se jäi mieleen, että kun nainen osti kaljaa, ajattelin hänen ostavan sen miehelleen =)

Vierailija
65/97 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:09"]

En ole kaupassa töissä, mutta saman huomannut. Monesti näillä ihmisillä on em juomien lisäksi myös muita sokeripitoisia juttuja ostoskärryissään kuten makeutettuja jugurtteja, muroja jne

[/quote]

MIKÄ SYNTI -..-'

Vierailija
66/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä monimuotoinen syömishäiriö. Osa sitä on verrata itseä jatkuvasti muihin. Onko tuolla hoikemmat jalat? Onko minulla enemmän ruokaa korissa kuin takanatulijalla? 

En ole kyllä huomannut että limuja osteltaisi erityisesti. Hyvin makeita rahkoja on paljon, samoin tietysti karkkia. Myös eineksissä on paljon sokeria. 

Vierailija
67/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"]

Entä mihin ihmiset tarvitsee sitä MAITOA???? Olette täysin Valion propagandan aivopesemiä jos luulette että se on esim lapsille tärkeää. Maito on huonoin kalsiumin lähde mitä on! Ja jos teidän pitää laittaa kahviin maitoa, ette osaa keittää hyvää kahvia. Tai sitten makuaistinne ei ole kehittynyt imeväisikäisestä...

[/quote]

Maidon litkijävasikoita minäkään en ymmärrä. Meillä menee maitoa hukkaan kun avattua purkkia ei ehditä käyttää siinä neljässä päivässä mikä sille luvataan säilyvyyttä (nelihenkinen perhe).

[/quote]

Vittuakos sitten ostatte sitä maitoa?

Eettisenä vegaanina kärsimysteollisuutta tukevia ihmisiä enemmän surettaa ainoastaan ne, jotka eivät edes kuluta niitä ostamiaan rääkkäyksen lopputuotteita.

Vierailija
68/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin kassalla, enkä todellakaan kyylää asiakkaiden ostoksia, enkä sen ihmeemmin niitä mieti. Se ei kuulu mulle pätkääkään mitä kukin ostaa, ainoastaan sillon jos joku alaikäinen tai vahvassa humalassa oleva henkilö yrittää ostaa kaljaa.

Ostakoon vaikka koko juoma- ja mehuosaston tyhjäksi.

Et voi myöskään tietää ostavatko esim. varastoon tai juhlia varten.

Vierailija
69/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä näkee kaikenlaista shaibaa ihmisten ostavan, mutta eipä se ihan kauheasti mua kiinnosta kun itse läskinsä kantaa. Ehkä huvittavinta on kun pari viikkoa sitten Siwassa mua ennen oli mies, joka osti n. 8 kaljatölkkiä (ei mitään muuta). Maksoi kortilla, mutta raha ei riittänytkään. Rupesi sitten vähentämään juomien määrää jotta saisi mahdollisimman monta kaljaa niillä muutamilla euroilla jotka tilillä makasivat. Olisin maksanut itse ostokset, jos olisi ostanut jotain oikeaa ruokaa. Onkohan tää kovinkin yleistä, että on rahat loppu mutta kaljaan on oltava varaa..?

Vierailija
70/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruokakaupassa töissä ja enemmän minua ällöttää vakkari asiakkaat jotka 9:00 aikaa tulee kauppaa ostamaan kaljaa. Mielummin katson kuinka ihmiset ostavat limua ja mehua kuin kaljaa.

Vierailija
71/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"]Entä mihin ihmiset tarvitsee sitä MAITOA???? Olette täysin Valion propagandan aivopesemiä jos luulette että se on esim lapsille tärkeää. Maito on huonoin kalsiumin lähde mitä on! Ja jos teidän pitää laittaa kahviin maitoa, ette osaa keittää hyvää kahvia. Tai sitten makuaistinne ei ole kehittynyt imeväisikäisestä...
[/quote]

Maito viilentää kahvia. Sokeri on makua varten.

Vierailija
72/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo autoa, niin sit joskus kun saadaan kyyti kauppaan ja takaisin niin sieltä ostetaan kaikki sellanen mitä on todella inhottavaa raahata pyörällä normiostosten seassa. Esim just pulloja: lidlin appelsiinimehua tulee ostettua kerralla lavallinen ja se kyllä sitten riittääkin kauan. Mutta kassajonossa voisi ihmetellä mihin ihmeeseen tarvitsen niin tolkuttoman määrän mehua, enkö mä  mitään muuta syö/juo. Samalla reissulla ku ostetaan muukin tällanen inhottavan mallinen/painava/ei-niin-välttämätön kama niin aika kiinnostavan kuvan meidän ruokavaliosta niiden reissujen perusteella saa.

Vierailija
73/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kyllä mua hävettää käydä lauantaisin ostamassa meidän perheen herkut. Meillä on 4 lasta ja me kaksi aikuista, joista jokaisella on herkkupäivä vain tuolloin. Se karkin, limun ja mehun määrä silloin on käsittämätöntä ja mietinkin aina, että mitähän kassa mahtaa ajatella. Nytpä tiedän.

Vierailija
74/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:20"]

No joo,... Mä olen ylipainoinen... ei tarvitsisi hakea ylemmyyden tunteita muiden ostoksista. Ps. Kaupan kassan palkka on niin pieni, että niillä verorahoilla ei elätetä ketään muita, hyvä jos riittää kattamaan omat kustannuksensa, lapsien kustannuksiin se ei enää riitä.

[/quote]Turpa kiinni ylimielinen läski, et taida kansantaloustieteestä etkä yhteiskuntapoiltiikasta tietää yhtään mitään.

Sori kun sanoin noin ilkeesti, tuli paha mieli :(  Yritin vain tavoitella samaa tasoa, jolla arvostelit kaupan kassoja.

Vierailija
75/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo lapsena oppinut ostamaan juuri esim. mehuja aina paljon kerrellaan. Ei oikeastaan koskaan osta yhtä litraa, aina tulee ostettua vähintään 4 purkkia kerrallaan. Ostan yleensä mehuja ja limuja paljon silloin kun muita ostoksia ei ole ihan älyttömiä määriä, eli pystyn ne kätevästi ostamaan. Limuissa yleensä on se paljousalennuskin, eli ostan cocista sen edullisen 4-päcin. Limut on kaapissa ja sieltä voi tarvittaessa ottaa pullon kun haluaa. Ei ole pakko juoda kaikkia heti.

Appelsiinimehua ostan aina sellaisen lavallisen. Kätevää, kun ei tarvitse nostaa hihnalle kuin yksi purkki ja muut on kärryssä. Mehua meillä menee n. 4 dl päivässä (3 ihmistä juo pienen lasin aamulla), joten eihän purkki riitä kuin reilun 2 päivää. En juo aamulla kahvia tai teetä, mehusta saa sopivasti energiaa ja se tuntuu raikkaalta. Janojuomana on vesi, mutta vesilasillisella ei kauhean pitkälle jaksa aamulla.

Vierailija
76/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi ketään vaivata mitä joku ostaa ihan omalla rahallaan. Meille ainakin ostellaan niin paljon limuja mehuja ja karkkia ihan niin paljon kun huvittaa, ei kyllä vois vähempi kiinnostaa mitä joku kaupan kassa tai ylipäätään kukaan on siitä mieltä! Sitäpaitsi jos kaikki lopettaisivat limun ja karkin oston olisiko tälläkään kassaneidolla enää töitä?

Vierailija
77/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osuu kans silmiin muiden epäterveelliset ostokset ja todella usein ne on lihavia jotka näitä herkkuja ostaa, joten tuskin ostavat vain synttäreille.... Lapset varsinkin surettaa kun lihavat aikuiset lihottaa nekin herkuilla.

Vierailija
78/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi, vichy ja maito varsin hyviä juomia...

Sokerimehut ja limsat täysin turhia.

Vierailija
79/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hauska jos tässä olis kuvaketju, jokainen herkkujen ja sokerijogurttien ja mehujen ja limsojen juoja pistäis itsestään kuvan....

Ja me jotka jätetään ne yleensä kauppaan...

Veikkaan että herkuttelijat huomaa kropasta.

Vierailija
80/97 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:02"]

Maidon litkijävasikoita minäkään en ymmärrä. Meillä menee maitoa hukkaan kun avattua purkkia ei ehditä käyttää siinä neljässä päivässä mikä sille luvataan säilyvyyttä (nelihenkinen perhe).

[/quote]Ostapa Valion Plus -maitoa, siinä on pitkä säilyvyysaika.