THL: Maskisuositus jatkuu – syynä runsaat tartuntamäärät. Asiaan palataan syksyllä.
Kommentit (35)
Nua rokottamattomat täyttää edelleen sairaalapaikat 21 x enemmän kuin rokotetut. 😡
Maskit olleet naamassa ja silti tartunnat kasvaa, ei niistä tunnu mitään hyötyä olevan.
Onneksi on mahdollista suositella itselleen maskitta olemista.
Harmi kyllä opettajien ja päiväkodin työntekijöiden puolesta ym., jotka joutuvat muutenkin raskasta työtä jatkamaan leikkien tätä teatteria.
Suomessa lähes miljoona rokottamatonta jotka kuormittavat sairaanhoitoa tehokkaasti.
Korona tarttuu kyllä nyt baareista ja yökerhoista.
Eihän ne siellä maskeja käytä.
Vierailija kirjoitti:
Nua rokottamattomat täyttää edelleen sairaalapaikat 21 x enemmän kuin rokotetut. 😡
Höpö höpö. Näitä ei enää kerrota, koska totuus ei kestä päivänvaloa.
Todella suurelle osalle tämä on edelleen kevyt flunssa. Tottakai kun virusta on paljon liikkeellä käy jollain huonokin tuuri. Myös norovirusta on nyt paljon liikkeellä ja siinä vasta karmea tauti ihan jokaiselle, eikä kukaan vaadi estotoimia. Korona oli minulle, 36v rokottamattomalle päivän kurkkukipu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa lähes miljoona rokottamatonta jotka kuormittavat sairaanhoitoa tehokkaasti.
Höpö höpö. Näistä rokottamattomista suurin osa on lapsia, nuoria ja terveitä keski-ikäisiä sekä koronan jo sairastaneita. He eivät todellakaan kuormita sairaaloita koronan vuoksi.
Jos kesällä on 30+ asteen helteet niin ei taida moni käyttää maskia vaikka THL miten suosittelee. XD
Britannia alkaa antamaan neljänsiä rokotteita ensi viikosta alkaen. Meilläkin pitäisi jotain tiedostusta tulla asiasta vähitellen.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosiaan asian olevan näin? Voin sulle kertoa: Ei muuten pidä paikkaansa.
Ja rajoituksia pukkaa kohta takaisin. Ei muuten laitettasi maskihomman tarkastelua syksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Näistä rokottamattomista suurin osa on lapsia, nuoria ja terveitä keski-ikäisiä sekä koronan jo sairastaneita. He eivät todellakaan kuormita sairaaloita koronan vuoksi.
Suhteellisesti keski-ikäisistä oli rokottamattomia eniten sairaalahoidossa. Se 21 x enemmän kuin rokotettuja.
Ja 20% aikuisista on vailla rokotteita
Vierailija kirjoitti:
Se on vain suositus, ei pakko. Noudatan jo muita terveyssuosituksia, eli en tupakoi tai käytä liikaa alkoholia, olen liikunnallinen ja hoikka, joten jätän tämän nyt väliin, kun ei kahden vuoden suositukset ja rajoitukset ole tilannetta ratkaissut ja haluan jo nauttia elämästä. Käyttäkää te läskit vaan maskia vaikka loppuelämänne.
Tämä oli ihan tykättävä viesti siihen asti, kunnes päädyit haukkumaan muita "käyttäkää te läskit vaan".
Jaas ,että kesälläkin maski naamassa kuumassa bussissa ? Mulle ainakin riitti maskin käyttö.Kaksi vuotta pidetty.Rokotteet otettu ja korona sairastettu.Maski naamalla niin naama rupee "kukkii".Nenä tukossa ja päänsäryt.
Naurattaa kun esimerkiksi täällä Unkarissa ei ollut koko talvena muita rajoituksia kuin maskipakko (ei edes koronapassia) ja nyt maskipakkokin poistui hiljattain. Tämän jälkeen käytännössä KUKAAN ei ole käyttänyt enää maskia. Viime kesänä ja syksynäkin Unkarissa elettiin täysin normaalia elämää ilman minkäänlaisia rajoituksia tai maskeja.
Naurattaa tämä suomalaisten hysteria, ette halua päästää omista peloistanne irti ja myöntää, että koronan vaarallisuutta on liioiteltu pahasti.
T. Unkarinsuomalainen
Olen pitänyt maskia ongelmitta pari vuotta ja meinasin jatkaa sen käyttämistä. Rokotukset on, mutta meidän perheessä koronaa ei olla sairastettu ja en sitä halua. Teen vanhusten kotihoidossa työtä ja ei olisi kiva tartuttaa vanhuksia vain sen takia, että ei viitsi pitää maskia.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun esimerkiksi täällä Unkarissa ei ollut koko talvena muita rajoituksia kuin maskipakko (ei edes koronapassia) ja nyt maskipakkokin poistui hiljattain. Tämän jälkeen käytännössä KUKAAN ei ole käyttänyt enää maskia. Viime kesänä ja syksynäkin Unkarissa elettiin täysin normaalia elämää ilman minkäänlaisia rajoituksia tai maskeja.
Naurattaa tämä suomalaisten hysteria, ette halua päästää omista peloistanne irti ja myöntää, että koronan vaarallisuutta on liioiteltu pahasti.
T. Unkarinsuomalainen
Unkari onkin takapajula. Juu, olen käynyt siellä pari kertaa ja tiedän kyllä mitä sen maan touhu on.
Sen mä sanon, että opettajana on kiva jatkossakin hikoilla sen naamarätin kanssa. On se kumma, että kaikki muut rajoitukset on poistettu mutta tästä ei päästä eroon sitten millään. Esimerkiksi mun työpaikallani "suositus" on käytännössä maskipakko.
Maskista mitään hyötyä. Lähinnä vain muistutuksena ihmisille, että joku vähän ärhäkämpi flunssaviirus liikkeellä.
Korona on jo niin vanha juttu. Meillä on nyt Putte.