"Käyttöön jää 284 euroa"
http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015082220217533_uu.shtml
Eikö sillä nyt yksi ihminen pärjää? Muuttais halvempaan kämppään jne. Omg kauheeta ku pitää kaupassa laskea riittääkö rahat - no niin pitää monen muunkin, esim opiskelijoiden!
Kommentit (236)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:54"]niin ruokarahaksi. mutta tän liisan pitää maksaa tuosta 284 sähköt, puhelin, laskut, lääkkeet, lääkäri, bussilippu, tv-lupa, ym. ja se on jo eläkkeellä eikä mitään säästöjä. aika kaunaista puhetta teiltä ja aina verrataan omaan tilaan, onko empatia liikaa pyydetty nykypäivänä?
[/quote]
Liisan tilanteen aiheuttaa velka ja kallis asunto. Nuo ovat omia valintoja. Hän on siksi aika huono esimerkkitapaus.
Olis syytä muuttaa muualle. Halvempia asuntoja on maa täynnä!!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:54"]niin ruokarahaksi. mutta tän liisan pitää maksaa tuosta 284 sähköt, puhelin, laskut, lääkkeet, lääkäri, bussilippu, tv-lupa, ym. ja se on jo eläkkeellä eikä mitään säästöjä. aika kaunaista puhetta teiltä ja aina verrataan omaan tilaan, onko empatia liikaa pyydetty nykypäivänä?
[/quote]
Liisan tilanteen aiheuttaa velka ja kallis asunto. Nuo ovat omia valintoja. Hän on siksi aika huono esimerkkitapaus.
[/quote]
Mikä pakko sen on kalliissa Espoossa olla?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:56"]Mitä sitten, kun pesukone hajoaa? Tarvitsee uudet silmälasit? Hammaslääkärillä kallis toimenpide? Ainoat talvikengät hajoavat? Noilla tuloilla vetää budjetin sekaisin aika moneksi kuukaudeksi. Onhan tämä asumistukien leikkaus kaikkein heikoimmilta niin riman alitus hallitukselta, että ei voi käsittää.
[/quote]
He ovat tosiaan saaneet korkeampaa asumistukea kuin muut köyhät. Kun nyt pakko on leikata, niin on ihan hyvä poistaa tällaiset.
Toki säästö voi olla pieni, koska moni heistä päätyy nyt sossun luukulle.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:53"]
Aloitus ärsyttää, sillä opiskelijalla on tulevaisuus edessään. Opiskelijalla on toivo paremmasta. Opiskelu on muutaman vuoden lyhyt välivaihe. Mun käy sääliksi nuo pieneläkeläiset. Tuo on todella pieni raha varttuneelle ihmiselle. (Kaikenlaista kremppaa täytyy hoitaa ja lääkkeitä ostaa.) Opiskelijalla on yleensä.rahallista apua vanhemmistaan. Melkein aina saavat heiltä tukea. Eläkeläisellä tuo on ainoa tulolähde. Voi olla aikaisin alkanut työkyvyttömyys takana.tai.pitkä.työttömyys.
[/quote]
Mitä toivoa? Ei mitään toivoa. Itse tein viisaasti ja opiskelin kituen uuden ammatin, jotta työnäkymät olisi vakaammat. Valitsin vielä alan, jolla on kuulemma työvoimapulaa melkein ja pätkätöitä löytää helposti. Valmistumisesta nyt vuosi ja työttömänä jo viidettä kuukautta. En näe mitään toivoa tässä yhteiskunnassa. Työttömyys on huipussaan ja yhä useamman vastavalmistuneen kohtalo on kortisto. Olen hakenut kaikkea. Hakusäde pidempi kuin työkkärin velvoittama, vaikka pienten lasten äiti olenkin ja työmatkoineen päivistä tulisi hirveän pitkiä. Soittelen, haen ja olen aktiivinen. Aina on vaan joku parempi just siihen hommaan, kun hakijoita on huonompiinkin kymmeniä, parempiin äkkiä yli 100. Ei se näin pitänyt mennä, kun aloitin opinnot. Yritin olla viisas.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:56"]
Mitä sitten, kun pesukone hajoaa? Tarvitsee uudet silmälasit? Hammaslääkärillä kallis toimenpide? Ainoat talvikengät hajoavat? Noilla tuloilla vetää budjetin sekaisin aika moneksi kuukaudeksi. Onhan tämä asumistukien leikkaus kaikkein heikoimmilta niin riman alitus hallitukselta, että ei voi käsittää.
[/quote]
No ne jätetään ostamatta ja hampaat korjaamatta. Itsellä tiedossa sydänleikkaus, muttei minulla ole varaa siihen operaatioon. Itse leikkaus on ilmainen mutta ne sairaala vuorokaudet maksaa ja sitten siihen liittyvät muut kulut kuten kotisairaanhoito kotiuttamisen yhteydessä. T:107
[/quote]
Nämä kaikki maksaa sossu, jos tulosi jäävät alle rajojen. Kuten tiedät.
Ei muuten, mutta Lohjalta ei todellakaan saa yksiötä saati sitten kaksiota alle 500€/kk! Bussimatkatkin maksaa aikalailla kun pitää aina mennä hesan kautta jos jonnekin haluaa, sillä poikittaisliikennettä ei ole. Jos on niin ainoastaan koulu- ja arkipäivinä! Siinä faktaa.
Vähän ohis, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Asun Aasian maassa, jossa ei ole käytännössä katsoen lainkaan valtion järjestämää sosiaaliturvaa. Olen täällä kovasti pohtinut näitä Suomen työllisyysasioita ja ennen kaikkea mielenterveysonglemia ym. syitä joiden vuoksi jäädään kokonaan pois työelämästä. Olen myös paljon keskustellut aiheesta täällä. Hyvin moni jonka kanssa olen aiheesta täällä puhunut, on jotenkin esittänyt että vaikka olo olisi kurja ja mieli raskas, on kerta kaikkiaan pakko lähteä aamuisin töihin sillä muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja poikkeuksetta miltei kaikki paikalliset ovat sitä mieltä että tuo pakko lähteä liikkeelle on myös hyvä ja hoitava elementti. Olen usein sitä mieltä että tämä näkökulma on liian mustavalkoinen, mutta toisaalta jotain perää siinä ehdottomasti mielestäni on. Ei täällä ole mt-ongelmia lainkaan samalla tavalla kuin Suomessa vaikka ihmisillä on uskomattoman karuja kohtaloita. Tämä ei perustu suinkaan pelkkään omaan mutu-tuntumaani vaan aiheesta on olemassa tosi kiinnostavia virallisia tilastoja. Olen keskustellut ihmisten kanssa, joiden koko elämä on ollut yhtä julmuutta toisensa perään ja silti he jaksavat huolehtia perheestään ja toimeentulostaan. Turha varmasti edes sanoa, että vaikka olot ovat paljon Suomea karummat, valituksen määrässä jäädään kauas taakse suomalaisten sosiaaliturvan asiakkaiden valituksesta. Tuntuu, että Suomessa korostetaan aina yksilön oikeuksia ja yhteiskunnan vastuuta hoitaa asiat yksittäisen ihmisen puolesta. En tiedä onko ko. ajatusmalli pidemmän päälle vain haitallinen ja passivoiva.
Itse en tajua miten ei ruokaa saa kuukaudeksi ostettua melkein 300€? Viime vuodet olen itse tullut toimeen opintotuella, vähän yli 400€ sain josta vuokraan meni 200€ eli ruokaan yms jäi noin 200€ kuukaudessa. Eihän sillä herroiksi elellyt mutta en kyllä nälkääkään nähnyt :D jos halusin käydä baarissa tai jotain niin sen viikon elin sitten vaikka makaronilaatikolla
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:25"]Vähän ohis, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Asun Aasian maassa, jossa ei ole käytännössä katsoen lainkaan valtion järjestämää sosiaaliturvaa. Olen täällä kovasti pohtinut näitä Suomen työllisyysasioita ja ennen kaikkea mielenterveysonglemia ym. syitä joiden vuoksi jäädään kokonaan pois työelämästä. Olen myös paljon keskustellut aiheesta täällä. Hyvin moni jonka kanssa olen aiheesta täällä puhunut, on jotenkin esittänyt että vaikka olo olisi kurja ja mieli raskas, on kerta kaikkiaan pakko lähteä aamuisin töihin sillä muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja poikkeuksetta miltei kaikki paikalliset ovat sitä mieltä että tuo pakko lähteä liikkeelle on myös hyvä ja hoitava elementti. Olen usein sitä mieltä että tämä näkökulma on liian mustavalkoinen, mutta toisaalta jotain perää siinä ehdottomasti mielestäni on. Ei täällä ole mt-ongelmia lainkaan samalla tavalla kuin Suomessa vaikka ihmisillä on uskomattoman karuja kohtaloita. Tämä ei perustu suinkaan pelkkään omaan mutu-tuntumaani vaan aiheesta on olemassa tosi kiinnostavia virallisia tilastoja. Olen keskustellut ihmisten kanssa, joiden koko elämä on ollut yhtä julmuutta toisensa perään ja silti he jaksavat huolehtia perheestään ja toimeentulostaan. Turha varmasti edes sanoa, että vaikka olot ovat paljon Suomea karummat, valituksen määrässä jäädään kauas taakse suomalaisten sosiaaliturvan asiakkaiden valituksesta. Tuntuu, että Suomessa korostetaan aina yksilön oikeuksia ja yhteiskunnan vastuuta hoitaa asiat yksittäisen ihmisen puolesta. En tiedä onko ko. ajatusmalli pidemmän päälle vain haitallinen ja passivoiva.
[/quote]
Tunnen muutaman nuoren eläkeläisen täällä Suomessa. Olen juurikin monesti ajatellut, ett niinköhän jäisivät koteihinsa kuolemaan nälkään, jos tuet loppuisivat. Uskon, että eivät jäisi. Mutta silloin toki pitäisi olla myös töitä tarjolla.
Minulla Espoon kaupungin kaksio 45 neliötä Saunalahdessa. Vuokra 520 €. On vielä suht uusi ja todella hyväkuntoinen.
Helsinkiin pääsee bussilla puolessa tunnissa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:25"]Vähän ohis, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Asun Aasian maassa, jossa ei ole käytännössä katsoen lainkaan valtion järjestämää sosiaaliturvaa. Olen täällä kovasti pohtinut näitä Suomen työllisyysasioita ja ennen kaikkea mielenterveysonglemia ym. syitä joiden vuoksi jäädään kokonaan pois työelämästä. Olen myös paljon keskustellut aiheesta täällä. Hyvin moni jonka kanssa olen aiheesta täällä puhunut, on jotenkin esittänyt että vaikka olo olisi kurja ja mieli raskas, on kerta kaikkiaan pakko lähteä aamuisin töihin sillä muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja poikkeuksetta miltei kaikki paikalliset ovat sitä mieltä että tuo pakko lähteä liikkeelle on myös hyvä ja hoitava elementti. Olen usein sitä mieltä että tämä näkökulma on liian mustavalkoinen, mutta toisaalta jotain perää siinä ehdottomasti mielestäni on. Ei täällä ole mt-ongelmia lainkaan samalla tavalla kuin Suomessa vaikka ihmisillä on uskomattoman karuja kohtaloita. Tämä ei perustu suinkaan pelkkään omaan mutu-tuntumaani vaan aiheesta on olemassa tosi kiinnostavia virallisia tilastoja. Olen keskustellut ihmisten kanssa, joiden koko elämä on ollut yhtä julmuutta toisensa perään ja silti he jaksavat huolehtia perheestään ja toimeentulostaan. Turha varmasti edes sanoa, että vaikka olot ovat paljon Suomea karummat, valituksen määrässä jäädään kauas taakse suomalaisten sosiaaliturvan asiakkaiden valituksesta. Tuntuu, että Suomessa korostetaan aina yksilön oikeuksia ja yhteiskunnan vastuuta hoitaa asiat yksittäisen ihmisen puolesta. En tiedä onko ko. ajatusmalli pidemmän päälle vain haitallinen ja passivoiva. [/quote] Tunnen muutaman nuoren eläkeläisen täällä Suomessa. Olen juurikin monesti ajatellut, ett niinköhän jäisivät koteihinsa kuolemaan nälkään, jos tuet loppuisivat. Uskon, että eivät jäisi. Mutta silloin toki pitäisi olla myös töitä tarjolla.
[/quote]No voin vastata kouluttamattomana nuorena eläkeläisenä omasta puolestani, tekisin luultavasti itsemurhan. Se olis viimenen pisara, mä elän täällä vain ja ainoastaan läheisten vuoksi ja ulkopuolisten painostuksen takia: (tikattu ranteet, lääkehiiltä pakkojuotettu monet kerrat, uhkailtu nenämahaletkulla yms). Kannatan eutanasiaa.
Itsekin olen nuori eläkeläinen, ja tällä "uudistuksella" oikeen haetaan sitä, että me kuolisimme pois rahoja kuluttamasta.
Älkää suostuko siihen! Ennemmin linnaan leivän varastamisesta (avovankila taitaa olla aika piece of cake hotelli) ,kuin itseänne syytätte, jos yhteiskunta on mätä!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:17"]
Ihmettelen aina näissä rahaan liittyvissä keskusteluissa opiskelijat ovat ensimmäisinä haukkumassa muita.
Onko opiskelijat ikinä miettineet sitä, että opiskelu on väliaikainen ratkaisu? Ja mikä ihme siinä opiskelijoilla on väkisin vastakkain asettaa köyhiä?
Itse olen 37 vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, tuloni on kuussa takuueläke + eläkkeensaajan asumistuki ( vielä ). Maksan itse kuluni ja en saa mitään avustusta soskusta tai erityiskorvattavuutta lääkkeistä. Minun tilanteeni tulee olemaan tämä elämäni loppuun saakka. JA nyt kun eläkkeensaajan asumistuki poistuu se on itkettävän kauhea asia... Itsellä lähtee n. 100 euroa pois per kuukausi, joiltain lähtee lähemmäs 200 euroa.
Miksi opiskelijat väkisin aina haluavat huonotuloiset vastaikkain? Ja mikä hätä opiskelijoilla on kun tulevaisuus on auki? Opintolaina on nykyään joku mörkö, mutta jos elämässä menee pieleen niin sen saa anteeksi. Itsekkin sain.
[/quote]
Vituttaa kuunnella teidän valitusta, kun ite raataa 8 h päivässä harjoittelussa (= töissä), lisäksi melkein 1 h suuntaansa pyörämatkat. Palkka 470 e/kk (=opintotuki). Lisäksi jos (ei todellakaan itsestäänselvää nykyaikana) joskus saan ihan oikeita töitä, niin nettopalkka ei välttämättä kovin paljon suuremmaksi jää kuin teidän yhteiskunnalta ilmaiseksi saamanne tuet.
Olisitte tyytyväisiä elintasoonne, jonka toiset teille kustantavat. Teidän ei edes tarvitse yhtään mitään tehdä.
[/quote]
Mitä sinä olet mieltä terveydestä? Miten paljon sinä ajattelet sitä? Sinä voit pyöräillä.... joskus et ehkä ikinä enää pyöräile? Tai se miten sinun aivosi tekevät elämästäsi helvetin ajaudut pakko-oireiseen häiriöön tai sairastut skitsofreniaan...
Miksi et arvosta terveyttä?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:30"]
Ihmettelen aina näissä rahaan liittyvissä keskusteluissa opiskelijat ovat ensimmäisinä haukkumassa muita.
Onko opiskelijat ikinä miettineet sitä, että opiskelu on väliaikainen ratkaisu? Ja mikä ihme siinä opiskelijoilla on väkisin vastakkain asettaa köyhiä?
Itse olen 37 vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, tuloni on kuussa takuueläke + eläkkeensaajan asumistuki ( vielä ). Maksan itse kuluni ja en saa mitään avustusta soskusta tai erityiskorvattavuutta lääkkeistä. Minun tilanteeni tulee olemaan tämä elämäni loppuun saakka. JA nyt kun eläkkeensaajan asumistuki poistuu se on itkettävän kauhea asia... Itsellä lähtee n. 100 euroa pois per kuukausi, joiltain lähtee lähemmäs 200 euroa.
Miksi opiskelijat väkisin aina haluavat huonotuloiset vastaikkain? Ja mikä hätä opiskelijoilla on kun tulevaisuus on auki? Opintolaina on nykyään joku mörkö, mutta jos elämässä menee pieleen niin sen saa anteeksi. Itsekkin sain.
[/quote]
Miksi olet työkyvytön? Etkä todella voisi tehdä mitään työtä? Ainakin kirjoittamaanhan kykenet, ehkäpä puhumaankin? Myynnin puolella on rutkasti paikkoja auki, suosittelen laittamaan hakemuksia. :)
[/quote]
Tajuatko että maassa on iso osa mt-sairaita, jotka eivät yksinkertaisesti pääse ulos asunnostaan? Esim paniikkihäiriö, pakko-oireet yms...
[/quote]
Oma valinta. Tiedän hyvinkin läheltä seuraanneena, että toiset tuolla tavalla ongelmaiset käyvät töissä, toiset valitsevat helpomman tien luovuttaen, eli työkyvyttömyyden. Töitä on monenlaisia.
143 ja 144 toivon todella, ettei teiltä enää otettaisi mitään :/
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:25"]Vähän ohis, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Asun Aasian maassa, jossa ei ole käytännössä katsoen lainkaan valtion järjestämää sosiaaliturvaa. Olen täällä kovasti pohtinut näitä Suomen työllisyysasioita ja ennen kaikkea mielenterveysonglemia ym. syitä joiden vuoksi jäädään kokonaan pois työelämästä. Olen myös paljon keskustellut aiheesta täällä. Hyvin moni jonka kanssa olen aiheesta täällä puhunut, on jotenkin esittänyt että vaikka olo olisi kurja ja mieli raskas, on kerta kaikkiaan pakko lähteä aamuisin töihin sillä muuta vaihtoehtoa ei ole. Ja poikkeuksetta miltei kaikki paikalliset ovat sitä mieltä että tuo pakko lähteä liikkeelle on myös hyvä ja hoitava elementti. Olen usein sitä mieltä että tämä näkökulma on liian mustavalkoinen, mutta toisaalta jotain perää siinä ehdottomasti mielestäni on. Ei täällä ole mt-ongelmia lainkaan samalla tavalla kuin Suomessa vaikka ihmisillä on uskomattoman karuja kohtaloita. Tämä ei perustu suinkaan pelkkään omaan mutu-tuntumaani vaan aiheesta on olemassa tosi kiinnostavia virallisia tilastoja. Olen keskustellut ihmisten kanssa, joiden koko elämä on ollut yhtä julmuutta toisensa perään ja silti he jaksavat huolehtia perheestään ja toimeentulostaan. Turha varmasti edes sanoa, että vaikka olot ovat paljon Suomea karummat, valituksen määrässä jäädään kauas taakse suomalaisten sosiaaliturvan asiakkaiden valituksesta. Tuntuu, että Suomessa korostetaan aina yksilön oikeuksia ja yhteiskunnan vastuuta hoitaa asiat yksittäisen ihmisen puolesta. En tiedä onko ko. ajatusmalli pidemmän päälle vain haitallinen ja passivoiva. [/quote] Tunnen muutaman nuoren eläkeläisen täällä Suomessa. Olen juurikin monesti ajatellut, ett niinköhän jäisivät koteihinsa kuolemaan nälkään, jos tuet loppuisivat. Uskon, että eivät jäisi. Mutta silloin toki pitäisi olla myös töitä tarjolla.
[/quote]
Haluaisinpa nähdä sen työpaikan joka kestäisi katsella minua kun sairauteni oireet sattuu päälle :D. Epäilen että potkut tulisi ensimmäisen viikon jälkeen. Kukaan jaksa katsella ihmistä jonka mielialat vaihtuu katosta lattiaan 15 minuutin välein, harhojen lisäksi. Siinä kun on jo pällitieteen ammattilaisilla sormi suussa, niin veikkaan että tavallinen ihminen on jo soittamassa poliisia :D No ensin pitäisi saada se työpaikka, mikä on ihan utopistinen kuvitelma nykyään ja varsinkin kun sitä koulutusta tai työkokemusta ei ole.
-teini-ikäisenä sairastunut
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:56"] Mitä sitten, kun pesukone hajoaa? Tarvitsee uudet silmälasit? Hammaslääkärillä kallis toimenpide? Ainoat talvikengät hajoavat? Noilla tuloilla vetää budjetin sekaisin aika moneksi kuukaudeksi. Onhan tämä asumistukien leikkaus kaikkein heikoimmilta niin riman alitus hallitukselta, että ei voi käsittää. [/quote] No ne jätetään ostamatta ja hampaat korjaamatta. Itsellä tiedossa sydänleikkaus, muttei minulla ole varaa siihen operaatioon. Itse leikkaus on ilmainen mutta ne sairaala vuorokaudet maksaa ja sitten siihen liittyvät muut kulut kuten kotisairaanhoito kotiuttamisen yhteydessä. T:107 [/quote] Nämä kaikki maksaa sossu, jos tulosi jäävät alle rajojen. Kuten tiedät.
[/quote]
Ei maksa kysyin. Minulla laskelma jää asumiskulujen jälkeen n. 30 euroa ylijäämäiseksi, joten mitään ei tipu. Kysyin vielä tuosta sydänleikkauksesta miten sen kanssa niin vastaus oli ei mitään. ELI kielteinen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:52"]Vittu te opiskelijat sitten jaksatte vauhkota. Oletteko tosiaan noin kateellisia työttömille? Opiskelijat on niin perseestä ettei tosikaan, haistakaa vittu! Ette te tätä maata pelasta! Aiheutatte vaan verokustannuksia! [/quote] Opiskelisit säkin, niin työllistymismahdollisuutesi paranisi heti.
[/quote]
Eivät ne parane jos olet jo yli 30-vuotias.
Opiskelijan tilanne on kuitenkin parempi sikäli, että voi aina huijata itsellään olevan tulevaisuuden toivoa. Eläkeläisen ja ikääntyneen työttömän osa on surkean toivoton.
terv. työtön tohtori
[/quote]
Öööh? Asenne? Kaikki alat eivät toki työllistä, mutta tuo ikäveto oli nyt aika hatusta vedetty. Esim. oma äitini valmistui aikoinaan maisteriksi reilusti yli 40-vuotiaana ja todellakin heti hyötyi tutkinnostaan.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:27"]
[/quote]
Meillä muilla ei ole velvollisuutta rahoittaa sinun elämääsi. Vaikka tilanteesi on tietysti kurja, syöt yhteiskunnan kassasta etkä tuo siihen mitään. Yhteiskunnalla ei yksinkertaisesti ole varaa enää sellaiseen. Pysyt hengissä, se riittää.
[/quote]
Miksi me sitten annamme ilmaisen koulutuksen ja maksamme vielä opintotukea ? EI meillä ole siihen varaa.
Ikävä kyllä tein töitä 22 ikävuoteen saakka sitten sairastuin... Ei eläkettä siihen aikaan kertynyt alle 23 vuotiaille.
Ja oletko kuulut siitä miten kansakunnan sivistys mitataan sillä miten kaikista pidetään huolta? Ei ei Suomen talous siihen kaadu jos eläkeläiset saa pitää asumistukensa tai opiskelijat saisivat indeksikorotuksen tai työmarkkinatukea saavat.
[/quote]
Et taida olla ainakaan kansantalouden asiantuntija. "Ei ei Suomen talous siihen kaadu jos eläkeläiset saa pitää asumistukensa tai opiskelijat saisivat indeksikorotuksen tai työmarkkinatukea saavat." Suomen talous on jo pahasti kuralla.
"Ja oletko kuulut siitä miten kansakunnan sivistys mitataan sillä miten kaikista pidetään huolta?" Mikä sitten on kenenkin mielestä huolenpitoa. Minun mielestäni riittää se, että pysyt jotenkin hengissä. Miksi sinulle pitäisi antaa enemmän?
"Miksi me sitten annamme ilmaisen koulutuksen ja maksamme vielä opintotukea ? EI meillä ole siihen varaa." Siksi että koulutus johtaa suurempiin verotuloihin, innovaatioihin yms. Mihin johtaa työkyvyttömyyseläke? Ei mihinkään.
[/quote]
Eli tosissaan olet sitä mieltä, että jos ihminen sairastuu hänen koko loppuelämänsä saa olla kituuttamista ja mitään nautintoja ei saa olla? Pitäisi siis elää henkisesti kuolleena kymmeniä vuosia? Alan ymmärtämään maamme itsemurhalukuja. Olisiko sinusta elämään 20 neliön yksiössä niin että pääsisit ulos sieltä max kerran viikossa? Telkkaria sulla ei olisi (ei varaa), ystäviä jokunen mutta niitä ei ole varaa tavata (pitäisi olla edes se kahvinketin ja kahvipaketti) tms? Tajuatko millaista elämää jotkut joutuvat elämään vuosi toisensa jälkeen?
[/quote]
? En minä niin ole väittänyt!?
[/quote]
olethan, sanomalla että riittää että eläkeläinen pysyy hengissä. Mietipä omalla kohdallesi tuota skenaariota ja tule sitten vittuilemaan uudestaan.
[/quote]
Täh? Minä olen se eläkeläinen viestin 107 , 111 , 120 kirjoittanut. Missä olen noin sanonut?