Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Käyttöön jää 284 euroa"

Vierailija
22.08.2015 |

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015082220217533_uu.shtml

Eikö sillä nyt yksi ihminen pärjää? Muuttais halvempaan kämppään jne. Omg kauheeta ku pitää kaupassa laskea riittääkö rahat - no niin pitää monen muunkin, esim opiskelijoiden!

Kommentit (236)

Vierailija
21/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:00"]

Opiskelija sentään tietää, että helpotusta on luvassa. Liisa tietää että koko loppuelämä on kituuttamista. Tosin, Liisalla on velkaa joka pienentää käyttörahaa joten siinä mielessä on poikkeustilanne.

[/quote]Niin, sossuhan ei laske velanlyhennystä kuluksi. Mutta tietääkö kukaan, hyväksyykö sossu aikanaan opintolainan maksun kuluksi, kun kerran laskee opintolainan tuloksikin opiskeluaikana?

[/quote]

Eivät hyväksy lainan takaisinmaksua menoksi. Siinähän se juju piileekin.

Vierailija
22/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työeläkeläisetkään itse ole maksaneet kuin pienen osan eläkkeestään. Työeläkkeitä voisi pienentää, jotta saadaan näitä pienimpiä eläkkeitä kunnolla nostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:14"]79:lle
Taisi Liisa olla jo velkajärjestelyssä...
[/quote]
Ok. Mutta sehän on viisi vuotta, eikö? Viimeistään viiden vuoden päästä Liisan tulot siis nousevat tuohon sossuminimiin.

Ja jos ei jaksa odottaa niin kauaa, velan voi edelleen jättää maksamatta ja päästää ulosottoon.

Vierailija
24/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:25"] Vertaatteko oikeasti opiskelijoita ja eläkeläistä. Eläkeläin on voinut tehdä koko elämäsä töitä ja maksanut veroja. Sitten eläkkeelle päästyään kituuttelee pienellä eläkkeellä. [/quote]Toisaalta eläkeläisellä on ollut mahdollisuus säästää tai sijoittaa työssä ollessaan vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, hän on huonekalunsa hankkinut, ehkä perinyt jo omat vanhempansa, aineenvaihdunta hidastunut eikä tarvitse niin paljon ruokaa kuin nuori opiskelija, kukaan ei vaadi että hänen päänsä toimii kirkkaasti ja opinnot etenee, eläkeläisellä on aikaa juosta tarjousten perässä ja kirppiksillä, kun opiskelijan pitää taistella tenttikirjoista ja istua pänttäämässä tai osallistua pakolliseen lähiopetukseen. Joka asemassa on puolensa ja puolensa, mutta ei joka ruikkausta voi asumisen tukemisessa ottaa huomioon. Sanonpa vaan, että nälkäisenä ja rahahuolissa ajatukset harhailee, ahdistaa eikä saa unta. En päässyt viime tentistä läpi vaikka luin koko kesän - ja hain myös töitä koko kesän, mutta en ole ainakaan vielä saanut. [/quote] Ok, onko kukaan kertonut sinulle että, eläkeläiset eivät ole homogeeninen ryhmä vain vanhuksia? Tietosi on väärin. Eläkeläisiksi luokitellaan kaikki ketkä saavat jotain eläkettä. Vammaiset esimerkiksi saavat automaattisesti kansaneläkkeen jo nuorena ollessaan. -se skitso edeltä [/quote]Eihän mikään ryhmä ole homogeeninen. Suurin osa eläkeläisistä on kuitenkin vanhoja ihmisiä, joilla on työura takanaan. Vammaisille ja sairaille on omat erilliset etuutensa vielä asumistuen lisäksi. [/quote]

Ei muuten ole. Itse olen sairauseläkkeellä ja sään eläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Mitään muita tukia en saa Kelalta. Sairauseläkeläiset ovat huonommassa asemassa kuin normieläkeläiset, sillä meidän saama työeläke on hyvin pieni tai olematon. [/quote] No en nyt ihan niinkään sanoisi. Minun sairaseläkkeeni on noin 2000€/kk. Ihan keskituloisissa töissä olen ollut, ja melko nuorena jäin eläkkeelle. Toki vanhuuseläke on sitten pieni, mutta siihen voi varautua ennakolta. En saa mitään tukia, en myöskään kansaneläkettä. En toki tarvitsisikaan.

[/quote]

Hieno juttu. Itsellä On sairauseläke 800 euroa kuussa, koko loppuelämän. Että eipä siinä, täytyy miettiä mitkä laskut on varaa maksaa ja mitkä ei. Työtäkin olen tehnyt joten tuossa on mukana työeläkettäkin.

Vierailija
25/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:05"] Joo ja sillä eläkeläisellä voi olla lapsenlapsia jotka käy paljon kylässä ja tarvitsevat tilaa. Siis kun vertaa opiskelijaan ja asunnon kokoa. [/quote]

Opiskelijallakin voi olla lapsia... Aika monella on. [/quote] Ei kai lapset ihan itsestään putkahda kuitenkaan talousahdingon keskelle :-) Ja onhan se opiskelukin itse valittu asia...

[/quote]

Niin että pitäisi ihan selibaatissa olla koko opiskeluaika? Vaikka olisi mennyt avioliittoonkin niin sen ekat vuodet sitten seksittömänä? Koska faktahan on se, että ehkäisykin voi pettää. ja kaikille se abortti ei ole  vaihtoehto.

Vierailija
26/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:25"] Vertaatteko oikeasti opiskelijoita ja eläkeläistä. Eläkeläin on voinut tehdä koko elämäsä töitä ja maksanut veroja. Sitten eläkkeelle päästyään kituuttelee pienellä eläkkeellä. [/quote]Toisaalta eläkeläisellä on ollut mahdollisuus säästää tai sijoittaa työssä ollessaan vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, hän on huonekalunsa hankkinut, ehkä perinyt jo omat vanhempansa, aineenvaihdunta hidastunut eikä tarvitse niin paljon ruokaa kuin nuori opiskelija, kukaan ei vaadi että hänen päänsä toimii kirkkaasti ja opinnot etenee, eläkeläisellä on aikaa juosta tarjousten perässä ja kirppiksillä, kun opiskelijan pitää taistella tenttikirjoista ja istua pänttäämässä tai osallistua pakolliseen lähiopetukseen. Joka asemassa on puolensa ja puolensa, mutta ei joka ruikkausta voi asumisen tukemisessa ottaa huomioon. Sanonpa vaan, että nälkäisenä ja rahahuolissa ajatukset harhailee, ahdistaa eikä saa unta. En päässyt viime tentistä läpi vaikka luin koko kesän - ja hain myös töitä koko kesän, mutta en ole ainakaan vielä saanut. [/quote] Ok, onko kukaan kertonut sinulle että, eläkeläiset eivät ole homogeeninen ryhmä vain vanhuksia? Tietosi on väärin. Eläkeläisiksi luokitellaan kaikki ketkä saavat jotain eläkettä. Vammaiset esimerkiksi saavat automaattisesti kansaneläkkeen jo nuorena ollessaan. -se skitso edeltä [/quote]Eihän mikään ryhmä ole homogeeninen. Suurin osa eläkeläisistä on kuitenkin vanhoja ihmisiä, joilla on työura takanaan. Vammaisille ja sairaille on omat erilliset etuutensa vielä asumistuen lisäksi. [/quote]

Ei muuten ole. Itse olen sairauseläkkeellä ja sään eläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Mitään muita tukia en saa Kelalta. Sairauseläkeläiset ovat huonommassa asemassa kuin normieläkeläiset, sillä meidän saama työeläke on hyvin pieni tai olematon. [/quote] No en nyt ihan niinkään sanoisi. Minun sairaseläkkeeni on noin 2000€/kk. Ihan keskituloisissa töissä olen ollut, ja melko nuorena jäin eläkkeelle. Toki vanhuuseläke on sitten pieni, mutta siihen voi varautua ennakolta. En saa mitään tukia, en myöskään kansaneläkettä. En toki tarvitsisikaan.

[/quote]

Hieno juttu. Itsellä On sairauseläke 800 euroa kuussa, koko loppuelämän. Että eipä siinä, täytyy miettiä mitkä laskut on varaa maksaa ja mitkä ei. Työtäkin olen tehnyt joten tuossa on mukana työeläkettäkin.
[/quote]
Harmi. Mutta toki saat muitakin tukia, mm. asumiseen. Jo viiden vuoden työhistorialla saa muuten sairaseläkettä noin 60% työtuloista.

Vierailija
27/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:05"] Joo ja sillä eläkeläisellä voi olla lapsenlapsia jotka käy paljon kylässä ja tarvitsevat tilaa. Siis kun vertaa opiskelijaan ja asunnon kokoa. [/quote]

Opiskelijallakin voi olla lapsia... Aika monella on. [/quote] Ei kai lapset ihan itsestään putkahda kuitenkaan talousahdingon keskelle :-) Ja onhan se opiskelukin itse valittu asia...

[/quote]

Niin että pitäisi ihan selibaatissa olla koko opiskeluaika? Vaikka olisi mennyt avioliittoonkin niin sen ekat vuodet sitten seksittömänä? Koska faktahan on se, että ehkäisykin voi pettää. ja kaikille se abortti ei ole  vaihtoehto.
[/quote]

En minä ole käskenyt ketään olla selibaatissa.
Se on samantekevää minulle opiskeleeko joku ja on sitten koko opiskeluajan selibaatissa.

Ehkäisy on keksitty eli vinkuminen seis jos itse hakeutuu elätiksi.

Vierailija
28/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:12"]Koirankoppi = ei haittaa niin paljon kuitenkaan jos asuu keskustassa tms paikassa jossa sitten viihtyy.
Tämä kommentti siis lukematta artikkelia edes :-D

Mietin vaikkapa kovien hintojen Pariisia. Studio 14 neliötä esim.

Selvää on, että tilavampi asunto toisi heti lisää laatua, en kiistä. Entäs ne kerrostalon yhteiset olohuoneet, voisi olla ideaa lisätä niitäkin.

Talvi tarkoittaa monelle myös kopissa pysyttelemistä...:-(
[/quote]
Kuule, kyllä Pariisista saa tuolla 700 eurolla asunnon, kohtuullisen matkan päästä keskustasta.

Minusta Liisalla on hurja vuokra, kehyskunnassa vieläpä. Kannatan asumistuista luopumista kokonaan, vuokrien on pakko silloin laskea. Nykyinen asumistuki on tulonsiirto vuokranantajille, ei vuokralaisille.
[/quote]

Kuule, olenko väittänyt että EI saa asuntoa.
Lue uudestaan :-)
Todellakin, Suomessa asuja EI tiedä mikä on yksiön koko muualla.
Ja kalliissa keskuksissa asuvat EIVÄT lähde kopin koosta vinkumaan.
Etenkin jos ovat nuoria ja terveitä.

Vammaisasunnossa taas on pakko olla neliöt hieman eri tavalla.

Rakentaminen on kallista. Se ei ole ilmainen bonus joka tippuu taivaalta automaatista.
[/quote]
Suomessa on rakentaminen kallista, totta.
Tartuin tuohon, kun puhuit hurjien vuokrien Pariisista. Tämä Liisa kuitenkin maksaa Helsingin kehyskunnassa vuokraa, jolla asuisi jo Pariisissakin. Toki pienemmässä asunnossa. Minusta hänen vuokransa on hurja!

Vierailija
29/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:25"]

Vertaatteko oikeasti opiskelijoita ja eläkeläistä. Eläkeläin on voinut tehdä koko elämäsä töitä ja maksanut veroja. Sitten eläkkeelle päästyään kituuttelee pienellä eläkkeellä.

[/quote]Toisaalta eläkeläisellä on ollut mahdollisuus säästää tai sijoittaa työssä ollessaan vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, hän on huonekalunsa hankkinut, ehkä perinyt jo omat vanhempansa, aineenvaihdunta hidastunut eikä tarvitse niin paljon ruokaa kuin nuori opiskelija, kukaan ei vaadi että hänen päänsä toimii kirkkaasti ja opinnot etenee, eläkeläisellä on aikaa juosta tarjousten perässä ja kirppiksillä, kun opiskelijan pitää taistella tenttikirjoista ja istua pänttäämässä tai osallistua pakolliseen lähiopetukseen.

Joka asemassa on puolensa ja puolensa, mutta ei joka ruikkausta voi asumisen tukemisessa ottaa huomioon.

Sanonpa vaan, että nälkäisenä ja rahahuolissa ajatukset harhailee, ahdistaa eikä saa unta. En päässyt viime tentistä läpi vaikka luin koko kesän - ja hain myös töitä koko kesän, mutta en ole ainakaan vielä saanut.

[/quote]

Ok, onko kukaan kertonut sinulle että, eläkeläiset eivät ole homogeeninen ryhmä vain vanhuksia? Tietosi on väärin. Eläkeläisiksi luokitellaan kaikki ketkä saavat jotain eläkettä. Vammaiset esimerkiksi saavat automaattisesti kansaneläkkeen jo nuorena ollessaan.

-se skitso edeltä

[/quote]Eihän mikään ryhmä ole homogeeninen. Suurin osa eläkeläisistä on kuitenkin vanhoja ihmisiä, joilla on työura takanaan. Vammaisille ja sairaille on omat erilliset etuutensa vielä asumistuen lisäksi.

[/quote]

Ei muuten ole. Itse olen sairauseläkkeellä ja sään eläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Mitään muita tukia en saa Kelalta. Sairauseläkeläiset ovat huonommassa asemassa kuin normieläkeläiset, sillä meidän saama työeläke on hyvin pieni tai olematon.

[/quote]On, esimerkiksi Kela järjestää eri sairausryhmiin kuuluville kuntoutuksia tai sopeutumisvalmennusta.

Vierailija
30/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

98
Olen samaa mieltä kanssasi tästä as.paikan valinnassa.
Juttu on kuitenkin vähän hämärä juuri suhteessa as.paikka - lapsenlapset - Liisan äitikin.
Liisan äiti satojen km päässä.
Eli jos vaikkapa lähempänä lastenlapsia, olisi varaa käydä siellä usein.

Tämä taitaa jäädä nyt vähän epäselväksi ...

Vierailija
31/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:37"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:35"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:18"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:25"] Vertaatteko oikeasti opiskelijoita ja eläkeläistä. Eläkeläin on voinut tehdä koko elämäsä töitä ja maksanut veroja. Sitten eläkkeelle päästyään kituuttelee pienellä eläkkeellä. [/quote]Toisaalta eläkeläisellä on ollut mahdollisuus säästää tai sijoittaa työssä ollessaan vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, hän on huonekalunsa hankkinut, ehkä perinyt jo omat vanhempansa, aineenvaihdunta hidastunut eikä tarvitse niin paljon ruokaa kuin nuori opiskelija, kukaan ei vaadi että hänen päänsä toimii kirkkaasti ja opinnot etenee, eläkeläisellä on aikaa juosta tarjousten perässä ja kirppiksillä, kun opiskelijan pitää taistella tenttikirjoista ja istua pänttäämässä tai osallistua pakolliseen lähiopetukseen. Joka asemassa on puolensa ja puolensa, mutta ei joka ruikkausta voi asumisen tukemisessa ottaa huomioon. Sanonpa vaan, että nälkäisenä ja rahahuolissa ajatukset harhailee, ahdistaa eikä saa unta. En päässyt viime tentistä läpi vaikka luin koko kesän - ja hain myös töitä koko kesän, mutta en ole ainakaan vielä saanut. [/quote] Ok, onko kukaan kertonut sinulle että, eläkeläiset eivät ole homogeeninen ryhmä vain vanhuksia? Tietosi on väärin. Eläkeläisiksi luokitellaan kaikki ketkä saavat jotain eläkettä. Vammaiset esimerkiksi saavat automaattisesti kansaneläkkeen jo nuorena ollessaan. -se skitso edeltä [/quote]Eihän mikään ryhmä ole homogeeninen. Suurin osa eläkeläisistä on kuitenkin vanhoja ihmisiä, joilla on työura takanaan. Vammaisille ja sairaille on omat erilliset etuutensa vielä asumistuen lisäksi. [/quote]

Ei muuten ole. Itse olen sairauseläkkeellä ja sään eläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Mitään muita tukia en saa Kelalta. Sairauseläkeläiset ovat huonommassa asemassa kuin normieläkeläiset, sillä meidän saama työeläke on hyvin pieni tai olematon. [/quote] No en nyt ihan niinkään sanoisi. Minun sairaseläkkeeni on noin 2000€/kk. Ihan keskituloisissa töissä olen ollut, ja melko nuorena jäin eläkkeelle. Toki vanhuuseläke on sitten pieni, mutta siihen voi varautua ennakolta. En saa mitään tukia, en myöskään kansaneläkettä. En toki tarvitsisikaan. [/quote]

Hieno juttu. Itsellä On sairauseläke 800 euroa kuussa, koko loppuelämän. Että eipä siinä, täytyy miettiä mitkä laskut on varaa maksaa ja mitkä ei. Työtäkin olen tehnyt joten tuossa on mukana työeläkettäkin. [/quote] Harmi. Mutta toki saat muitakin tukia, mm. asumiseen. Jo viiden vuoden työhistorialla saa muuten sairaseläkettä noin 60% työtuloista.

[/quote]

En ole ollut viittä vuotta työelämässä. Saan asumistuen, en muita tukia enää tuon lisäksi. Kokeiltu on.

Vierailija
32/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:05"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:05"] Joo ja sillä eläkeläisellä voi olla lapsenlapsia jotka käy paljon kylässä ja tarvitsevat tilaa. Siis kun vertaa opiskelijaan ja asunnon kokoa. [/quote]

Opiskelijallakin voi olla lapsia... Aika monella on. [/quote] Ei kai lapset ihan itsestään putkahda kuitenkaan talousahdingon keskelle :-) Ja onhan se opiskelukin itse valittu asia... [/quote]

Niin että pitäisi ihan selibaatissa olla koko opiskeluaika? Vaikka olisi mennyt avioliittoonkin niin sen ekat vuodet sitten seksittömänä? Koska faktahan on se, että ehkäisykin voi pettää. ja kaikille se abortti ei ole  vaihtoehto. [/quote] En minä ole käskenyt ketään olla selibaatissa. Se on samantekevää minulle opiskeleeko joku ja on sitten koko opiskeluajan selibaatissa. Ehkäisy on keksitty eli vinkuminen seis jos itse hakeutuu elätiksi.

[/quote]

Mutta se ehkäisy voi pettää! Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa minulle kuin ryhtyä äidiksi. Aborttia en tee.

Vierailija
33/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:42"]

Vertaatteko oikeasti opiskelijoita ja eläkeläistä. Eläkeläin on voinut tehdä koko elämäsä töitä ja maksanut veroja. Sitten eläkkeelle päästyään kituuttelee pienellä eläkkeellä.

[/quote]Toisaalta eläkeläisellä on ollut mahdollisuus säästää tai sijoittaa työssä ollessaan vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, hän on huonekalunsa hankkinut, ehkä perinyt jo omat vanhempansa, aineenvaihdunta hidastunut eikä tarvitse niin paljon ruokaa kuin nuori opiskelija, kukaan ei vaadi että hänen päänsä toimii kirkkaasti ja opinnot etenee, eläkeläisellä on aikaa juosta tarjousten perässä ja kirppiksillä, kun opiskelijan pitää taistella tenttikirjoista ja istua pänttäämässä tai osallistua pakolliseen lähiopetukseen.

Joka asemassa on puolensa ja puolensa, mutta ei joka ruikkausta voi asumisen tukemisessa ottaa huomioon.

Sanonpa vaan, että nälkäisenä ja rahahuolissa ajatukset harhailee, ahdistaa eikä saa unta. En päässyt viime tentistä läpi vaikka luin koko kesän - ja hain myös töitä koko kesän, mutta en ole ainakaan vielä saanut.

[/quote]

Ok, onko kukaan kertonut sinulle että, eläkeläiset eivät ole homogeeninen ryhmä vain vanhuksia? Tietosi on väärin. Eläkeläisiksi luokitellaan kaikki ketkä saavat jotain eläkettä. Vammaiset esimerkiksi saavat automaattisesti kansaneläkkeen jo nuorena ollessaan.

-se skitso edeltä

[/quote]Eihän mikään ryhmä ole homogeeninen. Suurin osa eläkeläisistä on kuitenkin vanhoja ihmisiä, joilla on työura takanaan. Vammaisille ja sairaille on omat erilliset etuutensa vielä asumistuen lisäksi.

[/quote]

Ei muuten ole. Itse olen sairauseläkkeellä ja sään eläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Mitään muita tukia en saa Kelalta. Sairauseläkeläiset ovat huonommassa asemassa kuin normieläkeläiset, sillä meidän saama työeläke on hyvin pieni tai olematon.

[/quote]On, esimerkiksi Kela järjestää eri sairausryhmiin kuuluville kuntoutuksia tai sopeutumisvalmennusta.

[/quote]

Joo, mutta tämä ei tue lisätuloja suoraan. Voi siis päästä jollekin kurssille, mitään rahaa siitä ei saa. Tai voi saada apua esim psykoterapiaan, mutta siinäkin joutuu itse maksamaan osan. Moni eläkeläinen ei edes saa kuntoutusta enää kun lopullinen eläke on myönnetty. Itse saan pientä eläkettä, en kä todellakaan mitää valmnnuksia tai kuntoutuksia. Ja edelleenkään, nuo eivät rahallisesti hyödytä ketään.

Vierailija
34/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 18:42"]

[/quote]

-se skitso edeltä

[/quote]

[/quote]

Joo, mutta tämä ei tue lisätuloja suoraan. Voi siis päästä jollekin kurssille, mitään rahaa siitä ei saa. Tai voi saada apua esim psykoterapiaan, mutta siinäkin joutuu itse maksamaan osan. Moni eläkeläinen ei edes saa kuntoutusta enää kun lopullinen eläke on myönnetty. Itse saan pientä eläkettä, en kä todellakaan mitää valmnnuksia tai kuntoutuksia. Ja edelleenkään, nuo eivät rahallisesti hyödytä ketään.

[/quote]Totta kai siitä on taloudellinenkin hyöty, jos pääsee kuntoutus- tai valmennuskurssille, jossa saa ateriat ja vähän irtiottoa normiarjesta. Ja jos rahat ei sairauseläkeläisellä riitä lääkkeisiin, niin sossuun. Kaikki ovat lopulla samalla viivalla sossussa - paitsi nuo opiskelijat, joille laina lasketaan tuloksi, mutta lainanhoitoa ei menoksi.

Vierailija
35/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jep, samantien kun on saanut työkyvyttömyyseläke päätöksen "toistaiseksi", kuntoutukset/hoidot loppuu siihen samantien. Näin meillä täällä keski-suomessa. Enää ei saa korvauksia tarvitsemaansa psykoterapiaan tai mihinkään muuhunkaan Kelalta ainakaan. Omalla rahalla sitten (jos on). Hoitoakaan ei muuten saa julkiseltakaan enää myönteisen päätöksen jälkeen :D Turhahan se on ihmistä hoitaa, kun se on jo menetetty tapaus :D

terkkuja psykiatriselle polille!

Vierailija
36/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa jutella ihan kasvokkain tämän "Liisan" kanssa. Mielestni hän ei ymmärrä, että hänellä asiat ovat todella hyvin suhteessa siihen, mitä hän on itse tehnyt. Koska hän ei ole tehnyt montaa työvuotta, hänen ei missään nimessä kuulu saada mitään luksuselintasoa. Saisi olla kiitollinen, että on saanut yhteiskunnalta kaiken tuon avun lähes ilmaiseksi.

On paljon meitä nuorempia, jotka olemme yrittäneet, yrittäneet ja yrittäneet. Osa on yrittänyt myös siitä huolimatta että on ollut onnettomuutta tai masennusta. Olemme hakanneet päätä seinään ja juosseet yötä päivää yrittääksemme pärjätä ja maksaa myös toisten kulut. Itsekin opiskelen ja käyn samalla töissä, koska rahat vain eivät muuten riitä. Vaikka aiemmin olin hyväpalkkaisessa työssä, niin nyt ollaan taas tässä pisteessä. Ei siinä auta, vaikka olisi henkisesti tai fyysisesti välillä ihan poikki.

Vanhempi ikäpolvi on tottunut aivan liian hyvään ja paljoon. Silloin kun itse tulen joskus 70-vuotiaana jäämään eläkkeelle, hyvä jos saan vuosikymmenien työuralla edes tuon "Liisan" saamien etuuksien määräiset eläketulot. Leikkuri iskee rajusti. Mielestäni "Liisa" ei tarvitse toivoa läheskään yhtä paljon kuin monet muut.

Vierailija
37/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina näissä rahaan liittyvissä keskusteluissa opiskelijat ovat ensimmäisinä haukkumassa muita.

Onko opiskelijat ikinä miettineet sitä, että opiskelu on väliaikainen ratkaisu? Ja mikä ihme siinä opiskelijoilla on väkisin vastakkain asettaa köyhiä?

Itse olen 37 vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, tuloni on kuussa takuueläke + eläkkeensaajan asumistuki ( vielä ). Maksan itse kuluni ja en saa mitään avustusta soskusta tai erityiskorvattavuutta lääkkeistä. Minun tilanteeni tulee olemaan tämä elämäni loppuun saakka. JA nyt kun eläkkeensaajan asumistuki poistuu se on itkettävän kauhea asia... Itsellä lähtee n. 100 euroa pois per kuukausi, joiltain lähtee lähemmäs 200 euroa.

Miksi opiskelijat väkisin aina haluavat huonotuloiset vastaikkain? Ja mikä hätä opiskelijoilla on kun tulevaisuus on auki? Opintolaina on nykyään joku mörkö, mutta jos elämässä menee pieleen niin sen saa anteeksi. Itsekkin sain. 

Vierailija
38/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh. Hoidan työkseni eläkelläisiä jotka ovat tehneet täyden työuran ja palkkana on 800e eläke josta yrittävät sitten hoitonsa maksaa! Lissullahan pyyhkii siis hyvin.

Vierailija
39/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:17"]

Ihmettelen aina näissä rahaan liittyvissä keskusteluissa opiskelijat ovat ensimmäisinä haukkumassa muita.

Onko opiskelijat ikinä miettineet sitä, että opiskelu on väliaikainen ratkaisu? Ja mikä ihme siinä opiskelijoilla on väkisin vastakkain asettaa köyhiä?

Itse olen 37 vuotias työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, tuloni on kuussa takuueläke + eläkkeensaajan asumistuki ( vielä ). Maksan itse kuluni ja en saa mitään avustusta soskusta tai erityiskorvattavuutta lääkkeistä. Minun tilanteeni tulee olemaan tämä elämäni loppuun saakka. JA nyt kun eläkkeensaajan asumistuki poistuu se on itkettävän kauhea asia... Itsellä lähtee n. 100 euroa pois per kuukausi, joiltain lähtee lähemmäs 200 euroa.

Miksi opiskelijat väkisin aina haluavat huonotuloiset vastaikkain? Ja mikä hätä opiskelijoilla on kun tulevaisuus on auki? Opintolaina on nykyään joku mörkö, mutta jos elämässä menee pieleen niin sen saa anteeksi. Itsekkin sain. 

[/quote]

Meillä muilla ei ole velvollisuutta rahoittaa sinun elämääsi. Vaikka tilanteesi on tietysti kurja, syöt yhteiskunnan kassasta etkä tuo siihen mitään. Yhteiskunnalla ei yksinkertaisesti ole varaa enää sellaiseen. Pysyt hengissä, se riittää.

Vierailija
40/236 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 19:17"]

[/quote]

Miksi olet työkyvytön? Etkä todella voisi tehdä mitään työtä? Ainakin kirjoittamaanhan kykenet, ehkäpä puhumaankin? Myynnin puolella on rutkasti paikkoja auki, suosittelen laittamaan hakemuksia. :)