Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset välittävät niin paljon laukuista?

Vierailija
22.08.2015 |

Olen kolmekymppinen nainen ja olen aina ihmetellyt miksi naiset välittävät niin paljon käsilaukuista? Tämä tuli taas mieleen kun etsin käytännön syistä ok-näköistä mustaa käsilaukkua sitä varten että mekko päällä juhlissa ei viitsi käyttää reppua. Googletin ja löysin jotain blogeja joissa esiteltiin käsilaukkuja ja hämmästyin kun löysin kommentteja ja kuvauksia kymmenien käsilaukkujen omistajilta. Yhdessä oli jotain ilmeisesti tuhansien eurojen laukkuja useampi kuvassa joita yhtäkään en erottaisi niistä mitä jotkut myy kirpparilla pois parilla eurolla. Nuhjaantuneita ja rumia halvan näköisiä laukkuja oli esim. Pradat. Oletin että ne olisivat olleet hienompia. Kiinnitättekö ihmisten laukkuihin kaupungilla huomiota? Minä en. Pidän täysin järjettömänä ostaa kalliita käsilaukkuja kun tuskin kukaan niitä erottaa feikeistä tai edes huomaa missään. Miksi naiselle ei riitä yksi musta käsilaukku joka käy kaiken kanssa ja kun se hajoaa niin uusi tilalle? Yllätyin että jollain on yhtä aikaa monia. Sain käsityksen että joku Michael Kors on muotia. En tiedä kuka hän on, mutta kuulostaa joltain rumalta vanhalta mieheltä. Haluaisin ymmärtää tämän mysteerin.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:05"]

Naiset tykkää varautua... Siksi laukussa on valtavasti tavaraa. Äijät vaan menee.

[/quote]Miehet eivät harrasta meikkaamista tai kuukautisia. Jos miehen pitää oikeasti varautua vaikka eräretkelle, niin sitten on reppu.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

En tiedä ketään naista joka harrastaisi kuukautisia. Onko sun tuttavapiirissä niitä montakin? 

Vierailija
42/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:34"]

No miksi miehillä pitää olla joku 80000 euron audi, kun voi ajaa 20000 euron pikkunissanilla. Se on se jokin. Toiset käyttää hirmu kalliita timantteja, vaikka voisivat käyttää jotain kristallia. Se on sellainen joku kiva olo, kun voi hankkia itselle luksusta.

[/quote]

Auton voi selittää sillä, että se auttaa saamaan naisia. Hieno käsilaukku taas ei auta miehen saamisessa pätkääkään.

[/quote]

Juu ei *rolling eyes*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:34"]

No miksi miehillä pitää olla joku 80000 euron audi, kun voi ajaa 20000 euron pikkunissanilla. Se on se jokin. Toiset käyttää hirmu kalliita timantteja, vaikka voisivat käyttää jotain kristallia. Se on sellainen joku kiva olo, kun voi hankkia itselle luksusta.

Itse tykkään koruista ja laukuista, mutta ei mulle ole väliä kuin se ulkonäkö. Hinnan pitää olla mahdollisimman edullinen. Laukkua löytyy monen väristä. Mustaa laukkua en kesäisin käytä ollenkaan. Elämässä pitää olla väriä.

[/quote]

Kuka helvetti ostaa noita kalliita autoja? Minä en "pikkunissanista" maksaisi 400e enempää. Oma autoni on ehkä juuri ja juuri 2000€ arvoinen.

Vierailija
44/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:26"]

Olen kolmekymppinen nainen ja olen aina ihmetellyt miksi naiset välittävät niin paljon käsilaukuista? Tämä tuli taas mieleen kun etsin käytännön syistä ok-näköistä mustaa käsilaukkua sitä varten että mekko päällä juhlissa ei viitsi käyttää reppua. Googletin ja löysin jotain blogeja joissa esiteltiin käsilaukkuja ja hämmästyin kun löysin kommentteja ja kuvauksia kymmenien käsilaukkujen omistajilta. Yhdessä oli jotain ilmeisesti tuhansien eurojen laukkuja useampi kuvassa joita yhtäkään en erottaisi niistä mitä jotkut myy kirpparilla pois parilla eurolla. Nuhjaantuneita ja rumia halvan näköisiä laukkuja oli esim. Pradat. Oletin että ne olisivat olleet hienompia. Kiinnitättekö ihmisten laukkuihin kaupungilla huomiota? Minä en. Pidän täysin järjettömänä ostaa kalliita käsilaukkuja kun tuskin kukaan niitä erottaa feikeistä tai edes huomaa missään. Miksi naiselle ei riitä yksi musta käsilaukku joka käy kaiken kanssa ja kun se hajoaa niin uusi tilalle? Yllätyin että jollain on yhtä aikaa monia. Sain käsityksen että joku Michael Kors on muotia. En tiedä kuka hän on, mutta kuulostaa joltain rumalta vanhalta mieheltä. Haluaisin ymmärtää tämän mysteerin.

[/quote]

Michael Kors on ruma vanha mies. On vähän hassua, että sen näköinen paksuliini suunnittelee muotia ja joskus jopa tylytti suunnittelijoita Muodin huipulle -sarjassa.

Vierailija
45/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:31"] MK:n laukut eivät anna kuvaa paremmuudesta vaan siitä, että yritetään olla design, mutta rahat ei riitä. [/quote]   Niinhän juuri sanoin... et taida olla ekoniminainen *rolling eyes* M27   [/quote] En. Juristi.

[/quote]

Juuh.
[/quote]
En näe ammattivalinnassani mitään erikoista. Mutta se kustantaa laukkuharrastukseni.

Vierailija
46/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:31"]

MK:n laukut eivät anna kuvaa paremmuudesta vaan siitä, että yritetään olla design, mutta rahat ei riitä.

[/quote]

Mulla on kaapissa kokoelma Vuittonia, Mulberryä ja Guccia, mutta myös pari Korsia, kun niissä on kivat värit ja ovat yllättävän laadukkaita. Näiden lisäksi omistan "brändittömiä" laukkuja, eikä hinta tai merkki vaikuta ostopäätökseen suuntaan tai toiseen.
[/quote]
Teitäkin on. Mutta teineille/nuorille aikuisille MK on yleensä ensimmäinen askel katukauppojen ja designin välillä. Kuten Mulberry vielä muutamia vuosia sitten.

Vierailija
47/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:05"]

Michael Kors on ruma vanha mies. On vähän hassua, että sen näköinen paksuliini suunnittelee muotia ja joskus jopa tylytti suunnittelijoita Muodin huipulle -sarjassa.

[/quote]

No kun itse ole nuori ja kaunis, mikset sinä ole multimiljonääri?

Mitä vitun tekemistä ulkonäöllä on sen kanssa, että ihminen on taiteellisesti ja vielä kaupallisestikin lahjakas? Tämän vuoksi naiset eivät ikinä menesty isosti muuta kuin viihdemaailmassa. 

Vierailija
48/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:31"]

No jokainen tykkää panostaa ulkonäössään ja habituksessaan eri asioihin. Ei muakaan sinänsä merkkilaukut kiinnosta ja kuuttakymppiä enempää en taida olla vielä tässä vaiheessa elämääni ikinä laukkuun käyttänyt, mutta kyllä mä haluan, että laukku on mun omaan silmään nätti ja sopii vaatetuksen kanssa ja erilaisiin tarpeisiin (eli omistan muutamia eri kokoisia laukkuja). Jos sua nyt ei laukut kiinnosta niin miksei ne jotain muuta sitten kiinnostaisi? Kyllä säkin toivottavasti johonkin omaan ulkonäköösi liittyvään asiaan kiinnität huomiota (pukeutuminen/tukka/kengät)? Ja joku haluaa käyttää rahat laukkuun, joku toinen autoon ja kolmas vaatteisiin tai kosmetiikkaan.

[/quote]

Kyllähän ulkonäköönsä voi panostaa vaikka halvoillakin vaatteilla kuten itsetehdyillä jos on taitava ompelija, UFFista voi tehdä löytöjä ja edullisten merkkien vaatteet voivat olla ihan tyylikkäitä. Eihän se tyylikkyys ja visuaalinen näkemys ole ostettavissa rahalla. Panostan kyllä hiuksiini, mutta miten niihin muka saisi 300-2000e menemään niin kuin johonkin laukkuihin? Ei mun kampaaja niin paljoa ota ja silti saan kehuja hiuksistani ja näytän asialliselta ja nätiltä. Kalliit ja monella homssuisen näköiset hiustenpidennykset jäävät ottamatta ( anteeksi vaan ).

Mulla on yhdet mustat Bronxin saapikkaat joissa on pompadour-korko ja ne ovat nahkaa. Olen käyttänyt niitä nyt 10v ja välillä suutarilla niin näyttävät yhä uusilta. Ne maksoivat alle 200e. Lisäksi on yhdet ruskeat saappaat samaa merkkiä ja 9v vanhat ja sitten on muutamia korkokenkiä jotka ovat maksaneet 25-50e pari sekä muutamat Converset. Mitään en lähde haalimaan vaan ostan kun tarve tulee ja pystyn luomaan jo näillä muutamia eri tyylejä.

Itseasiassa tätä laukku-asiaa nyt tässä kaivellessani kävin läpi mun kaapin ja löysin sieltä pari vuotta vanhan pinkin olka/käsilaukun jossa on jotain strassitimantteja. Muistan että ostin sen ehkä pari kolme vuotta sitten ja se maksoi 40-60e. Ostin sen koska olin reissussa ja käytiin shoppailemassa ja se oli nätti. Siitä lähti strasseja heti irti mutta tuunasin sen glitter-kynsilakalla. Se on sillä lailla käytännöllinen että se on isohko eli jos menee kauemmas niin sitä voi käyttää matkalaukkuna. Siellä reissussa tuli juuri tällainen tilantarve johon tuon laukun ostin ja se on semmoinen kiva väriläikkä kun on muuten mustat vaatteet. 

Löysin myös 10v vanhan beigen laukun jossa on valkoista pitsiä ja läpinäkyviä paljetteja. Muistin, että mulla oli silloin 10v sitten sen laukun väreihin ja tyyliin sopiva vintage-mekko 60-luvulta jota varten ostin sen laukun ex-tempore tyyliin jostain Fiorellasta. Ehkä sitä vois käyttää ruskeiden tai vaaleiden vaatteiden kanssa tänä päivänäkin. 

Tallinnasta ostan sellaisia feikki-Converse laukkuja jotka ovat mustia pieniä tilaihmeitä ja kulkevat olalla jos tarvitsee mukaan lompakon, kännykän, avaimet, työavaimet ja meikkipussin. Maksavat 15e kappale ja kun hajoavat n. 3-5v välein niin haen uuden ja heitän samalla sen hajonneen roskiin. Tämä uuden mustan laukun tarve on tullut ilmi nyt kun tajusin että mulla oli joskus musta laukku ilman mitään logoja ja se sopi paremmin mekon kanssa kuin " Converse ".

Vaatteisiin ja kosmetiikkaan mulla menee tosi vähän rahaa. Oon laiska shoppailun suhteen eikä useinkaan kiinnosta ostaa. Se että mua ei kiinnosta ei tietenkään tarkoita, ettei muita vois kiinnostaa. Mua kiinnostaa vaan miksi pitää laittaa 200-2000e laukkuun ja vielä useampaan. 

Oon nyt ymmärtänyt näistä vastauksista ja oman kaapin unohtuneesta sisällöstä että ehkä tarvitaan muutama laukku eri kokoja ja värejä. Sitä en ymmärrä miksi on monia samanlaisia laukkuja yhdellä ihmisellä tai yli 5 laukkua. Sitä juuri tässä yritän ymmärtää en pahalla vaan uteliaisuudesta. 

Terveisin: ap

Vierailija
49/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mua kiinnostaa vaan miksi pitää laittaa 200-2000e laukkuun ja vielä useampaan."

Onhan ketjussa jo tullut vastauksia. Kauniita, käytännöllisiä, pitkäikäisiä, sijoituksia, statussymboleja, omasta mielestä panostuksen arvoisia. Eihän niitä tietenkään voi järjellä selittää. Kahden tonnin laukku ei kestä kulutusta enempää kuin kahden sadan laukku. Mutta jos on varaa ja halua niin miksi ei.

Vierailija
50/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:26"]

[/quote]

Olen muuten ihmetellyt ihan samaa. Laukku on minulle kantoväline jonka sisään laitan  muita tarvitsemiani kapistuksia kuljettaakseni nämä tarpeelliset kapistukset paikasta A paikkaan B. Laukku kestää aikansa ja kun se menee rikki, ostan uuden. Laukut eivät ole ikuisia ja ne voivat kastua, hajota jne. joten miksi maksaa  helposti korvattavasta käyttötavarasta hirveitä summia?

Vierailija
51/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset on erilaisia. Useat käyttävät enemmän kuin pakko johonkin materiaan/palveluihin kuten laukkuihin, kenkiin, vaatteisiin, meikkeihin, autoihin, teknologiaan, kampaajalle. Saati sitten matkusteluun, harrastuksiin tai ruokaan. Mitä väliä kunhan Visa ei vingu. Toki kaikki voisivat elää omavaraisina metsäkodassakin.
Design-laukut ovat myös keskimäärin ekologisempia, tosin eivät aina.

Vierailija
52/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään MK:n laukkuja näkee enimmäkseen parikymppisillä tytöillä itse en sellaista ostaisi.

Vierailija
53/53 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:09"]

Olen laukkuihminen ja jokainen laukkuni on nykyään designia. Niitä on alle 10. Eihän tässä mitään järkeä ole. En panostaisi muuhun vaatetukseen yhtä paljon rahaa. Mutta laukut säilyvät pitkään, toisin kuin vaikka kengät ja samaa laukkua voi käyttää paljon useammin kuin vaikka takkia tai mekkoa. Laukku myös mahtuu aina päälle ja olen tehnyt niillä myyntivoittoakin. Huomioin kadulla ja töissä muiden naisten laukut.

[/quote]

Laukut säilyvät pitkään, se on totta. Vanhin laukkuni on 1970-luvulta ja yhä käyttökunnossa - se on saatu sukulaisilta ulkomaantuliaisena eikä ole merkkilaukku. Vanhimmat yhä käyttökunnossa olevat kengät ovat 1990-luvun alusta. Mitä tulee vaatteisiin, käytän niitä just niin monta kertaa kuin haluan koska mulle on ihan sama mitä muut naiset on mielipuolta mun vaatteista tai asusteista.