Miksi naiset välittävät niin paljon laukuista?
Olen kolmekymppinen nainen ja olen aina ihmetellyt miksi naiset välittävät niin paljon käsilaukuista? Tämä tuli taas mieleen kun etsin käytännön syistä ok-näköistä mustaa käsilaukkua sitä varten että mekko päällä juhlissa ei viitsi käyttää reppua. Googletin ja löysin jotain blogeja joissa esiteltiin käsilaukkuja ja hämmästyin kun löysin kommentteja ja kuvauksia kymmenien käsilaukkujen omistajilta. Yhdessä oli jotain ilmeisesti tuhansien eurojen laukkuja useampi kuvassa joita yhtäkään en erottaisi niistä mitä jotkut myy kirpparilla pois parilla eurolla. Nuhjaantuneita ja rumia halvan näköisiä laukkuja oli esim. Pradat. Oletin että ne olisivat olleet hienompia. Kiinnitättekö ihmisten laukkuihin kaupungilla huomiota? Minä en. Pidän täysin järjettömänä ostaa kalliita käsilaukkuja kun tuskin kukaan niitä erottaa feikeistä tai edes huomaa missään. Miksi naiselle ei riitä yksi musta käsilaukku joka käy kaiken kanssa ja kun se hajoaa niin uusi tilalle? Yllätyin että jollain on yhtä aikaa monia. Sain käsityksen että joku Michael Kors on muotia. En tiedä kuka hän on, mutta kuulostaa joltain rumalta vanhalta mieheltä. Haluaisin ymmärtää tämän mysteerin.
Kommentit (53)
Olen laukkuihminen ja jokainen laukkuni on nykyään designia. Niitä on alle 10. Eihän tässä mitään järkeä ole. En panostaisi muuhun vaatetukseen yhtä paljon rahaa. Mutta laukut säilyvät pitkään, toisin kuin vaikka kengät ja samaa laukkua voi käyttää paljon useammin kuin vaikka takkia tai mekkoa. Laukku myös mahtuu aina päälle ja olen tehnyt niillä myyntivoittoakin.
Huomioin kadulla ja töissä muiden naisten laukut.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:05"]
Naiset tykkää varautua... Siksi laukussa on valtavasti tavaraa. Äijät vaan menee.
[/quote]Miehet eivät harrasta meikkaamista tai kuukautisia. Jos miehen pitää oikeasti varautua vaikka eräretkelle, niin sitten on reppu.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]Siellä laukussa on paljon ns. turhaakin monella. Puhuisin sukupuolierosta.
En kiinnitä mitään huomiota kenenkään käsilaukkuun.
M40
Miksi siinä on jotain lähtökohtaisesti huonoa tai perusteltavaa jos tykkää laukuista ja panostaa niihin?
Itsekö olette näitä norsunvittunaamaisia "minä teen vain järkeviä hankintoja, joilla on vähintään seitsemän prosentin tuotto-odote per annum öhöm" (lue kuivalla ja narisevalla äänellä). Hiphei
Tietysti pitää olla paljon laukkuja.
Jos vähänkin katsoo mitää päällensä laittaa niin tarvitsee kyllä myös eri tyyleihin sopivan laukun. Muutoin koko panostus on ihan turhaa kun roikottaa täysin tyyliin epäsopivaa laukkua. Se ristiriita osuu silmään väkisinkin ja helposti pilaa tyylin.
Toinen, vielä tärkeämpi, on käytännöllisyys. Miettikääs naiset kuinka monta tuntia me sitä kassia kuljetetaan päivässä? Pitäähän sen olla toimiva! Joskus tarvitsee vain välttämättömyydet mukaan ja kädet vapaaksi eli pieni cross body on oiva valinta. Joskus pitää olla kaikki työpaperit ja muut mukana ja on oltava iso laukku.
Ja jokainen meistä tietää miltä näyttää urheiluvaatteet yhdistettynä luxusnahkalaukkuun, varsinkin tyyliltään hieman parempaan sellaiseen.
Sitten kun lähdetään etsimään tiettyyn tarpeeseen laukkua jonka pitää olla kestävästä materiaalista, laadukkaasti tehty sekä käytännöllinen niin on helppo kääntyä merkkilaukun puoleen, josta voi lukea kymmeniä kokemuksia netistä, kuvia ja kyllähän me naiset tykätään pienestä arjen luksuksesta! Ei tuollaista vaan saa sittarin laukkuosastolta.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:10"]
Naiset tykkää varautua... Siksi laukussa on valtavasti tavaraa. Äijät vaan menee.
[/quote]Miehet eivät harrasta meikkaamista tai kuukautisia. Jos miehen pitää oikeasti varautua vaikka eräretkelle, niin sitten on reppu.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]Siellä laukussa on paljon ns. turhaakin monella. Puhuisin sukupuolierosta.
[/quote]
On todellakin, kuten miehen lompakko, miehen puhelin, miehen avaimet, miehen....
Tiedän olevani supernolo, kun olallani roikkuu iäikuinen kamala kauhtunut kangaslaukku. Pilaa tietenkin yleivaikutelman ja on muutenkin niin out kun olla voi. Joskus mielessäni käy, että pitäisiköhän vähän panostaa, mutta sitten taas unohdan asian ja jatkan entiseen malliin. Joskus näitä laukkukeskusteluja seuratessani mietin, millaisen vaikutelman mahdan tehdä. Kehtaako minun kanssani edes liikkua julkisesti.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:10"]
En kiinnitä mitään huomiota kenenkään käsilaukkuun. M40
[/quote]
Itse kiinnitän ja spottaan helposti esim. MK:n laukkuja käyttävät, jotka yrittävät esittää parempaa kuin ovat. Hieno laukku (ei välttämättä tarvitse olla näitä massaluksusbrändejä kuten LV) antaa naisesta tyylikkään, joskus jopa varakkaan vaikutelman. No toisaalta, tuntuu että olen suorastaan erikoistunut kaupallisen puolen naisiin muutenkin ja tyylikkäimmät yleensä löytyy juuri heistä.
M27
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:10"]
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
On todellakin, kuten miehen lompakko, miehen puhelin, miehen avaimet, miehen....
[/quote]
Ai, kyllä mun mies ihan omissa taskuissa kantaa omat tavaransa ja jos se joskus haluaa huonojen taskujen takia antaa mulle vaikka puhelimen turvaan niin laitan sen ilman mitään ongelmia laukkuuni, parisuhteessa kuitenkin ollaan ja toisesta välitetään. Joskus kyllä mies yrittää saada huppariaan tai muuta ylimääräistä vaatetta mahtumaan mun laukkuun ja silloin sanon ettei mahdu kanna kädessäs. Enkä mä kyllä haluaisi kulkea miehen kanssa, jolla on aina reppu selässä taikka miesten laukku :D Ei ainakaan mun miehelle sopisi.
MK:n laukut eivät anna kuvaa paremmuudesta vaan siitä, että yritetään olla design, mutta rahat ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:31"]
MK:n laukut eivät anna kuvaa paremmuudesta vaan siitä, että yritetään olla design, mutta rahat ei riitä.
[/quote]
Niinhän juuri sanoin... et taida olla ekoniminainen *rolling eyes*
M27
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:31"]
[/quote]
Niinhän juuri sanoin... et taida olla ekoniminainen *rolling eyes*
M27
[/quote]
En. Juristi.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:09"]Olen laukkuihminen ja jokainen laukkuni on nykyään designia. Niitä on alle 10. Eihän tässä mitään järkeä ole. En panostaisi muuhun vaatetukseen yhtä paljon rahaa. Mutta laukut säilyvät pitkään, toisin kuin vaikka kengät ja samaa laukkua voi käyttää paljon useammin kuin vaikka takkia tai mekkoa. Laukku myös mahtuu aina päälle ja olen tehnyt niillä myyntivoittoakin.
Huomioin kadulla ja töissä muiden naisten laukut.
[/quote]
Samoin, myin juuri kaksi pari vuotta vanhaa hyväkuntoista Korsin laukkua pois ja lähden niillä rahoilla nyt illalla ystävien kanssa risteilemään:)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:31"]
[/quote]
Mulla on kaapissa kokoelma Vuittonia, Mulberryä ja Guccia, mutta myös pari Korsia, kun niissä on kivat värit ja ovat yllättävän laadukkaita. Näiden lisäksi omistan "brändittömiä" laukkuja, eikä hinta tai merkki vaikuta ostopäätökseen suuntaan tai toiseen.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:31"] MK:n laukut eivät anna kuvaa paremmuudesta vaan siitä, että yritetään olla design, mutta rahat ei riitä. [/quote] Niinhän juuri sanoin... et taida olla ekoniminainen *rolling eyes* M27 [/quote] En. Juristi.
[/quote]
Juuh.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Harrastaa kuukautisia? Eijjjumalauta :D
Väitän, että kaikki fertiilissä iässä olevat naiset luopuisivat mielihyvin tuosta harrastuksesta, jos se olisi mahdollista.
Minäkin olen laukkuihminen ja kiinnitän huomioni kaupungilla laukkuihin ja yleensäkin ihmisten tyyliin. En sinällään bongaa merkkejä vaan kivan näköisiä laukkuja ja tuleehan sitä bongattua myös rumia laukkuja. Olen jo sen ikäinen, että takana ovat ne vuosikymmenet, milloin laukkuihin ei panostettu. Kyllä tämä nykyinen laukkujen kirjo tuo vaihtelua habitukseen ihan eri tavalla kuin se iänikuinen musta veska, joka roikkui joka olalla. Ihanaa kun nyt on valikoimaa, ennen ei Suomessa ollut.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:26"]
Olen kolmekymppinen nainen ja olen aina ihmetellyt miksi naiset välittävät niin paljon käsilaukuista? Tämä tuli taas mieleen kun etsin käytännön syistä ok-näköistä mustaa käsilaukkua sitä varten että mekko päällä juhlissa ei viitsi käyttää reppua. Googletin ja löysin jotain blogeja joissa esiteltiin käsilaukkuja ja hämmästyin kun löysin kommentteja ja kuvauksia kymmenien käsilaukkujen omistajilta. Yhdessä oli jotain ilmeisesti tuhansien eurojen laukkuja useampi kuvassa joita yhtäkään en erottaisi niistä mitä jotkut myy kirpparilla pois parilla eurolla. Nuhjaantuneita ja rumia halvan näköisiä laukkuja oli esim. Pradat. Oletin että ne olisivat olleet hienompia. Kiinnitättekö ihmisten laukkuihin kaupungilla huomiota? Minä en. Pidän täysin järjettömänä ostaa kalliita käsilaukkuja kun tuskin kukaan niitä erottaa feikeistä tai edes huomaa missään. Miksi naiselle ei riitä yksi musta käsilaukku joka käy kaiken kanssa ja kun se hajoaa niin uusi tilalle? Yllätyin että jollain on yhtä aikaa monia. Sain käsityksen että joku Michael Kors on muotia. En tiedä kuka hän on, mutta kuulostaa joltain rumalta vanhalta mieheltä. Haluaisin ymmärtää tämän mysteerin.
[/quote]Älä välitä, olen jo lkii 43v enkä vieläkään ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 09:34"]
No miksi miehillä pitää olla joku 80000 euron audi, kun voi ajaa 20000 euron pikkunissanilla. Se on se jokin. Toiset käyttää hirmu kalliita timantteja, vaikka voisivat käyttää jotain kristallia. Se on sellainen joku kiva olo, kun voi hankkia itselle luksusta.
[/quote]
Auton voi selittää sillä, että se auttaa saamaan naisia. Hieno käsilaukku taas ei auta miehen saamisessa pätkääkään.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 10:02"]
Mulla on kaks laukkuu, ei o kummosii. En halua enempää.Enkä välitä merkistä. Luulen, että poikkeus vahvistaa säännön.
[/quote]
Kyllä niitä poikkeuksia on aika paljon enemmänkin kuin sinä. Täälläkin yksi, enkä edes tunne yhtään käsilaukkuhullua.