Miten valmistautua Uusperhe-elämään
elikkäs kaipaisin käytännön vinkkejä miten saada uusperhe toimimaan?
Tilanne on luonnollisesti kaikille osapuolille uusi. Olemme seurustelleet 2 vuotta, lapsia yht kolme 11-14v kaksi poikaa ja yksi tyttö. toiset ovat viikko viikko systeemillä yksi vähän miten sattuu, n 6-10pv kuussa.
Lasten kanssa tilanteesta on periaatteessa puhuttu ja ovat innoissaan ja tuntuvat ehkä ymmärtävän tilanteen. Mutta olen täysin varma etteivät kuitenkaan ymmärrä. Itselläni on kokemus äitipuolesta joka muutti lapsuuden kotiini kun olin 13 vuotias. En koskaan tottunut siihen, eikä meillä ole juurikaan välejä vaikka isäni vaimo on edelleen. Jotenkin vieras ihminen minulle.
Esim tällä hekellä kun olen miesystäväni kotona en luonnollisesti puutu hänen lastensa tekemisiin, siisteyteen, syömisiin jne. Tämän teen omasta tahdostani koska mielestäni se ei minulle täällä kuulu, mutta kyllähän minulla on sanan valtaa jos asuisimme yhdessä. Vaikka nyt tuohon siisteyteen liittyen voisin jotain "vaatia". (roskat kuuluu roskikseen ja likapyykki pyykkikoriin jne perus jutut)
Tämä nyt oli vain pieni esimerkki että mikä minua mietitytttää. Haluaisin ottaa vinkkejä vastaa siitä miten voisi valmistautua tuleviin muutoksiin. Uskon että löytyy onnistuneita uusperheitä.
Tiedostan kyllä ettei se tule olemaan helppoa. Mutta tahto asua yhdessä miehen kanssa on suuri ja yhteinen.
Minähän sanoin että perheenä asuvat ja lapsia yhdessä kasvattavat ja huoltavat vanhemmat jakaa kulut jota kuinkin kykyjensä mukaan. Jotkut haluaa leikkiä kotia mutta elää silti omaa elämäänsä ja mitä se on minulta pois. Sanoin vain kuinka minulle on luonnollista olla oikea perhe eikä että noi on sun ja nää on mun lapsia, enkä varmana osta niille leipää kun eivät ole minun!!!!! Eivätkä saa syödä mun lapsien kaa samaa ruokaa, jos et maksa erikseen joka annoksesta!!! >:((