Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten viette lapsen päiväkotiin tai kouluun kun itsellä vaikka 40 astetta kuumetta

Vierailija
16.03.2022 |

Itsellä korona ja yksi lapsi tarvii saada pk ja toinen kouluun mut itsellä tosi kipeä olo. Kuumetta saa onneksi lääkkeillä asteen ja vähän ylikin laskettua mut muutenkin surkea olo.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ohjeet Wilman kautta tulleet eli jos lapsi on oireeton vaikka jollain perheessä on korona niin voi mennä kouluun. Eihän siitä tulisi mitään jos monilapsisessa perheessä kaikki sairastavat vuorotellen voisi lapsi joutua olemaan pois kuukausia. Turha räpättää minulle, noi ohjeet on ihan Wilmasta ja opettajalta kun viimeksi sairastuin minä koronaan.

Meille on myös tullut ohjeet rehtorilta poissaoloista korona- aikana. Normaalisti poissaolomäärä ennen keskustelua huoltajien kanssa on 40 tuntia lukukaudessa mutta nyt korona aikana se voi olla enemmän.

Ettekö tosiaan ajattele koulunkäyntiä lapsen oikeutena? Oikeutena oppia ja olla kavereitten kanssa? Ja Eikö teille tukiverkottomille ole puututtu asiaan jo neuvolassa ja kehotettu ottamaan yhteyttä lastensuojeluun? Todella vastuutonta. Työskentelen itse varhaiskasvatuksessa ha puutun kyllä jos yh kertoo saman kuin ap. Mitä jos ap vaikka liukastut ja joudut sairaalaan? Tämä on vain esimerkki mutta mitä vaan voi tapahtua. Naapuri liukastui syksyllä ja joutui Töölön tapaturma- aseman kautta leikkaukseen. Lähti aamulla ja tuli 4 vrk kuluttua jalka paketissa. Minä hain lapsensa päiväkodista ja isänsä tuli heitä hoitamaan ex vaimonsa kotiin.

Vierailija
82/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululainen ei voi olla pois koulusta vaikka ap on Sairas! Oppivelvollisuus meillä, ja opettaja voi puuttua tuohon. Jos ei ketään ole, ota yhteyttä kriisipäivystykseen ja lapsi sijoitetaan kunnes olet terve. Tukiverkostot täytyy miettiä kuntoon etukäteen. Miten Suonessa ollaan noin avuttomia? Mitä ap jos joudut vaikka sairaalaan tms muuta sattuu, etkö ole miettinyt lapsiasi yhtään?

Kaikki aina mölisevät näitä opettaja puuttuu poissaoloihin lässytyksiä. Meillä on kaksi koululaista. Toinen oli kipeä, niin ei mennyt toinenkaan kouluun ennenkuin varmistui onko koronaa. Opettaja sanoi, että juuri näin oli fiksuinta toimia. Ja meillä on ollut monia eri opettajia, eikä ole ikinä valitettu poissaoloista vaikka kirjaisin wilmaan vain "poissa", enkä "sairas".

Kouluilla on ihan selkeät tuntimäärät ja niiden täytyttyä kutsutaan huoltaja koululle ja tehdään lasu.

Korona-aikana niitä on jopa tiukennettu. Oma astmalapseni sairastui koronaan ja joutui olemaan poissa ja myrskyhän siitäkin nousi vaikla oli selkeä lääkärintodistus ja kaikki ja koululla tiedettiin että kykenemme itse opettamaan.

T äiti ja ope

Tästä puhuttiin meillä syksyllä vanhempienillassa. Tosin meillä ainakin lapsella järkevämpi opettaja, sillä sanoi ettei kuitenkaan tehdä lasua automaattisesti vaan ensin jutellaan vanhempien kanssa. Ja oli ihan tuo samainen opettaja, jonka mielestä oli ihan hyvä, että se tervekin jäi odottamaan sitä testitulosta.

Syksyllä? Nyt on maaliskuu ja valtaviruksena omikron. Deltan aikaan oli eri ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isä pystyi viedä lapsen päiväkotiin vaikka joka aamu ja nyt koululaisena lapsen koulumatka on sellainen, että selviää siitä kyllä itsekseenkin.

Vierailija
84/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten voi olla noin avuton. Tosiaan oletetaan että yhteiskunta hoitaa kaiken. Se on kuulkaas niin että jos on lapsia tehnyt osa huolehtimista on varautuminen ja siiheb kuuluu tukiverkosto. Nämä apn tapaiset olisivat täysin pulassa jos Suomeen tulee joku iso kriisi. Jos on sellaisessa tilanteessa kuin ap voi vaikka muuttaa siihen koulun viereen ottaa lapsi voi kulkea itse, ottaa yhteyttä lastenhoitopalveluun ennen sairastumista, sopia avusta naapurin kanssa jne.

Vierailija
85/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi sattua 0-2 kertaa lapsen ollessa pieni, joten eiköhän ne muutamat päivät voida olla kotona.