Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten viette lapsen päiväkotiin tai kouluun kun itsellä vaikka 40 astetta kuumetta

Vierailija
16.03.2022 |

Itsellä korona ja yksi lapsi tarvii saada pk ja toinen kouluun mut itsellä tosi kipeä olo. Kuumetta saa onneksi lääkkeillä asteen ja vähän ylikin laskettua mut muutenkin surkea olo.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tilanteissa olen itse huolehtinut. Olin noin 40 asteen kuumeessa rintatulehduksessa useamman päivän (ekaksi ei tk:sta suostuneet kirjoittamaan antibioottikuuria ilman paikalle tuloa, en pystynyt lähtemään, lopulta sain kiinni lääkärin, joka laittoi heti apteekkiin reseptin ja isäni kävi sen hakemassa). Makasin sohvalla, söin ibuprofeenia ja lapset katsoivat videoita koko päivän putkeen (mies töissä, työmatkoineen n. 10h päivä). Söivät mm. sipsejä, jukurttia, riisikakkuja, hedelmiä, jäätelöä. Kaikkea mitä itse osasivat etsiä (nuorin oli siis pari kk, vanhin 6v) ja purkkeja aukoa. Lapset myös käyttivät koiran ulkona päivän aikana. Hiukan hämärät on mielikuvat noista päivistä, mutta ilmeisesti lapset huomasivat, että olin tosiaankin itse kipeä enkä kyennyt mihinkään, eivätkä tehneet tuhoja.

Vierailija
42/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En veisi koronakodista lapsia minnekään tartuttamaan.

Lapsi eikä kukana perhene jäsen saa olla pois koulusta tai töistä sen takia et perheessä riehuu korona. En voi ktse alkaa sääntöjä keksimään. Ja tosiaan molemmat vanhemmat niin sairaana ettei sängystä pääse ylös. Kännykällä pystyy olemaan ja telkkaria katsomaan. Keittiöön ei pääse helpolla. Jopa vessassa käynti suuri ponnistus.

Minä olen ilmoittanut, että lapsi on sairas eikä ole kukaan perään kysellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites puoliso? Onko hänkin kipeä vai miksi ei voi kuskata?

Yksinhuoltajat on olemassa🙄

Useimmiten näilläkin lapsilla on isä. Ellei ole kuollut.

Mun lasten isä asuu toisella puolella maata uuden perheen kanssa. Sieltä ei joka päivä lähdetä kuljettamaan lasta kouluun ja takaisin kotiin.   

-ohis-

Nyt ei olekaan kyse joka päivästä vaan parista päivästä.

Ei ole kyllä tämä tauti parin päivän juttu, mies ollut 6 päivää kovassa kuumeessa eikä loppua näy.

Vierailija
44/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites puoliso? Onko hänkin kipeä vai miksi ei voi kuskata?

Yksinhuoltajat on olemassa🙄

Yksinhuoltajan lapsillakin on isä.

Yksinhuoltaja voi myös olla isä. Eikä kaikilla vaan ole toista vanhempaa, ei ainakaan semmoista joka voisi tämmöisessä tilanteessa auttaa.

Vierailija
45/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi eikä kukana perhene jäsen saa olla pois koulusta tai töistä sen takia et perheessä riehuu korona. En voi ktse alkaa sääntöjä keksimään. Ja tosiaan molemmat vanhemmat niin sairaana ettei sängystä pääse ylös. Kännykällä pystyy olemaan ja telkkaria katsomaan. Keittiöön ei pääse helpolla. Jopa vessassa käynti suuri ponnistus.

Minä olen ilmoittanut, että lapsi on sairas eikä ole kukaan perään kysellyt.

Lapset pois koulusta pitkän aikaa siksi että perheessä joku/jotkut sairaana. Aivan pimeeltä kuulostaa.

Vierailija
46/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun soitan päikkyyn että tulkaa hakemaan pois täältä tämä lapsi.

Vierailija
47/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljon kaupungilla kulkee tällä hetkelläkin aikuisia ja lapsia "koronakodeista"? Ohjeistus on, että muu perhe saa jatkaa normaalisti.

Ohis.

Ehkä se koronaa sairastava vanhempi ei kuitenkaan voi olla se päiväkotiin saattaja.

Itseasiassa voi, jos ei mene sisälle asti.

Vierailija
48/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset sun lapset on? Asutteko millaisessa pihapiirissä? Mietin vaan, että onko lasten mahdollista ulkoilla keskenään, jos ei ole liikennettä? Onko pakkasessa mitään minkä saisi sulatettua helposti ruuaksi?

Jos makaat itse sohvalla ja annat lasten katsella elokuvia? Meillä ekaluokkalainen ja 4-vuotias osaavat itse tehdä leipää ym. joten se helpotti kun itse sairastin koronaa.

Vierailija
49/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isompi lapsista on jo koululainen ja pienempi ei ihan pieni taapero, niin ne pärjää kyllä päivän ihan hyvin vaikka makaisit sohvalla. Koululainen osaa ottaa välipalaa ja antaa myös pienemmälle ja lämmittää vaikka ruokaa mikrossa jos neuvot. Jos ei ole ruokaa, tilatkaa jostain. Kyllä te pärjäätte. Jos päiväkoti on ihan lähellä ja pystyt jättämään lapsen sinne ovelle niin ehkä pienemmän voi viedä. Mutta jos lapset ei ole sairastaneet koronaa niin on iso todennäköisyys että sairastuvat kohta ja tartuttavat sitten kaikki siellä päiväkodissa/koulussa.

Vierailija
50/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen ei voi olla pois koulusta vaikka ap on Sairas! Oppivelvollisuus meillä, ja opettaja voi puuttua tuohon. Jos ei ketään ole, ota yhteyttä kriisipäivystykseen ja lapsi sijoitetaan kunnes olet terve. Tukiverkostot täytyy miettiä kuntoon etukäteen. Miten Suonessa ollaan noin avuttomia? Mitä ap jos joudut vaikka sairaalaan tms muuta sattuu, etkö ole miettinyt lapsiasi yhtään?

Vierailija
51/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että neuvolassa ei turhaan kysellä tukiverkostoista. Mitä olet siellä valehdellut? Ottaa päähän ettei tajuta lasten olevan vanhemman jatke. Koululaisella on oikeus koulunkäyntiin ja ap velvollisuus on luoda olosuhteet että lapsi pääsee kouluun!!! Minullakin oli korona 7 päivää ja olen yh, lapsella oli se ensin. Eli palstan logiikan mukaan lapsi olisi ollut p3 pois koulusta 3 viikkoa? Minä järjestin kouluunsaattajan lapselle maksamalla naapurille viennistä. Lapsi oli iloinen kun sai olla koulussa ja ip kerhossa kaverien kanssa kun minä nukuin kotona.

Vierailija
52/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululainen ei voi olla pois koulusta vaikka ap on Sairas! Oppivelvollisuus meillä, ja opettaja voi puuttua tuohon. Jos ei ketään ole, ota yhteyttä kriisipäivystykseen ja lapsi sijoitetaan kunnes olet terve. Tukiverkostot täytyy miettiä kuntoon etukäteen. Miten Suonessa ollaan noin avuttomia? Mitä ap jos joudut vaikka sairaalaan tms muuta sattuu, etkö ole miettinyt lapsiasi yhtään?

A. Suomessa on oppivelvollisuus, ei koulupakkoa.

B. Ap on uusavuton ja kasvattaa lapsistaankin sellaisia

C. Kaikilla ei ole tukiverkkoa

Vierailija
53/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljon kaupungilla kulkee tällä hetkelläkin aikuisia ja lapsia "koronakodeista"? Ohjeistus on, että muu perhe saa jatkaa normaalisti.

Ohis.

Onneksi meillä on fiksumpia vanhempia meidän päiväkodilla. Ainoastaan yhdrstä perheestä on tuotu lapsi hoitoon, jos joku on pereestä koronassa. Kaikki muut pitäneet lapsetkin kotona etteivät tartuta. Ja voit varmaan uskoa, että tämä perhe, joka lapsen toi, on juurikin minä minä minä, muisa ei ole mitään väliä -asenteella liikkuvia. Ei ihmekään että tautia liikkuu kun ei edes yritetä rajata.

Vierailija
54/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä hoitaa. Ihan samalla tavalla minä hoidan, jos isä on kipeänä.

Vierailija
55/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A. 40 asteen kuumeessa tuskin jaksaa hakea lastaan kotikouluun, ostaa kirjoja ja opettaa. Eikä ole järkeäkään.

B. Jokaisella ihmisellä on vaikeita tilanteita.

C. Tukiverkkoja on vaikea taikoa. Meilläkin kuoli sekä anoppi että siskoni syöpään esikoisen vauva-aikana. Appi sairastui alzheimeriin. Naapurien lapset on eri koulussa. Eikä rahallakaan saa aina heti apua.

Vierailija
56/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Onneksi meillä on fiksumpia vanhempia meidän päiväkodilla. Ainoastaan yhdrstä perheestä on tuotu lapsi hoitoon, jos joku on pereestä koronassa. Kaikki muut pitäneet lapsetkin kotona etteivät tartuta. Ja voit varmaan uskoa, että tämä perhe, joka lapsen toi, on juurikin minä minä minä, muisa ei ole mitään väliä -asenteella liikkuvia. Ei ihmekään että tautia liikkuu kun ei edes yritetä rajata.

Lapsi viedään hoitoon , että itse pääsee töihin. Ja jos olet itse nega ja oireeton, mitään syytä poissaololle töistä ei ole, joten jos palkkaa haluaa, sinne on vaan mentävä. Ja sitten on vähän nihkeää jättää pkoti ikäinen kotiin, jonkun sairaana olevan isosisaruksen kanssa. 

Vierailija
57/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aina mölisevät näitä opettaja puuttuu poissaoloihin lässytyksiä. Meillä on kaksi koululaista. Toinen oli kipeä, niin ei mennyt toinenkaan kouluun ennenkuin varmistui onko koronaa. Opettaja sanoi, että juuri näin oli fiksuinta toimia. Ja meillä on ollut monia eri opettajia, eikä ole ikinä valitettu poissaoloista vaikka kirjaisin wilmaan vain "poissa", enkä "sairas".

Vierailija
58/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Tai sitten sua kusetettu.

Vierailija
59/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltaja ei voi piiloutua sen taakse ettei ole tukiverkko. Olen itse yh ja vtuttaa toi ruikutus. Sossuun vaan yhteys ja ruikuta ap sinne. Itse olet tilanteesi järjestänyt ja jokaisen velvollisuus on järjestää tukiverkko lapsensa takia!!!!

Vierailija
60/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aina mölisevät näitä opettaja puuttuu poissaoloihin lässytyksiä. Meillä on kaksi koululaista. Toinen oli kipeä, niin ei mennyt toinenkaan kouluun ennenkuin varmistui onko koronaa. Opettaja sanoi, että juuri näin oli fiksuinta toimia. Ja meillä on ollut monia eri opettajia, eikä ole ikinä valitettu poissaoloista vaikka kirjaisin wilmaan vain "poissa", enkä "sairas".

Lapsen oikeudesta koulunkäyntiin viis kun et jaksa viedä kouluun? Tuolla asenteella lapsestasi tulee lusmu. Tyypillinen minä ja mun perse vanhempi olet