Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten viette lapsen päiväkotiin tai kouluun kun itsellä vaikka 40 astetta kuumetta

Vierailija
16.03.2022 |

Itsellä korona ja yksi lapsi tarvii saada pk ja toinen kouluun mut itsellä tosi kipeä olo. Kuumetta saa onneksi lääkkeillä asteen ja vähän ylikin laskettua mut muutenkin surkea olo.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi koronakodista lapsia minnekään tartuttamaan.

Vierailija
22/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa foodoralta ruokaa ja juomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nyt ärsytän jotain,mutta näin oli ennen:Viellä 70-80 luku ei lapsia saanut viedä päiväkotiin jos ,jos perheessä joku oli kipeä.Ei myöskään toista lasta jos perheeseen syntyi lapsi. Kaupan alalla kun sattoi olla arki vapaa ei saanut lasta viedä päiväkotiin vapaa päivänä. Itse kun kipeä kuumettomat keuhkoputken tulehdukset tai kumeiset keuhkoputken tulehdukset, hoidin pakon edessä sairaslomalla myös 2 lastani.Lisäksi joskus jouduin kipeän lapsen otaa töihin mukaan, kun ei saanut hoitajaa. Mailma muutuu hyvä ja asiat ja edut ihan ok! Joten kysy sosiaaliviraston puolelta apua asiasi. Saatko sieltä jonkun viemän lapsesi päiväkotiin ?Saattajan koululaiselle?pydän anteksi txt virhet ketä ärsytää olen lukihäiriöinen,en ne itse näe.

Vierailija
24/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites puoliso? Onko hänkin kipeä vai miksi ei voi kuskata?

Yksinhuoltajat on olemassa🙄

Yksinhuoltajan lapsillakin on isä.

Ei ole kaikilla.

Perustele.

Perustele??

On voinut vaikka kuolla tai ei muuten vain halua olla lapsen kanssa tai asuu kaukana.

Ei ole päivänselvää että kaikilla on isä.

Vierailija
25/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri viime viikolla itse koronassa ja hyvin kipeä ja väsynyt. Taapero kaksoseni eivät vielä edes ole päiväkodissa, joten ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin selvitä. Katsottiin paljon telkkaria, välipalat oli valmiita smoothiepusseja tai tilattiin ruokaa kotiin. Tätä jatkui melkein viikon ja eivät silti menneet rikki, tällä viikolla päästy enemmän normaaliin rytmiin. Menet vaan sieltä mistä aita on matalin.

Vierailija
26/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla.

Kyllä siihen herra siitonen tarvitaan, vai neitseestäkö ne syntyvät?

Vierailija
27/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten näilläkin lapsilla on isä. Ellei ole kuollut.

Vierailija
28/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljon kaupungilla kulkee tällä hetkelläkin aikuisia ja lapsia "koronakodeista"? Ohjeistus on, että muu perhe saa jatkaa normaalisti.

Ohis.

Vierailija
29/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lasten isä asuu toisella puolella maata uuden perheen kanssa. Sieltä ei joka päivä lähdetä kuljettamaan lasta kouluun ja takaisin kotiin.   

-ohis-

Vierailija
30/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jankkaa, kun et tiedä.

Vierailija
31/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljon kaupungilla kulkee tällä hetkelläkin aikuisia ja lapsia "koronakodeista"? Ohjeistus on, että muu perhe saa jatkaa normaalisti.

Ohis.

Minä en ole = muut

Jokainen saa tässä tilanteessa tehdä ihan omia valintoja.

Vierailija
32/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a69 kirjoitti:

Tiedän nyt ärsytän jotain,mutta näin oli ennen:Viellä 70-80 luku ei lapsia saanut viedä päiväkotiin jos ,jos perheessä joku oli kipeä.Ei myöskään toista lasta jos perheeseen syntyi lapsi. Kaupan alalla kun sattoi olla arki vapaa ei saanut lasta viedä päiväkotiin vapaa päivänä. Itse kun kipeä kuumettomat keuhkoputken tulehdukset tai kumeiset keuhkoputken tulehdukset, hoidin pakon edessä sairaslomalla myös 2 lastani.Lisäksi joskus jouduin kipeän lapsen otaa töihin mukaan, kun ei saanut hoitajaa. Mailma muutuu hyvä ja asiat ja edut ihan ok! Joten kysy sosiaaliviraston puolelta apua asiasi. Saatko sieltä jonkun viemän lapsesi päiväkotiin ?Saattajan koululaiselle?pydän anteksi txt virhet ketä ärsytää olen lukihäiriöinen,en ne itse näe.

No ei saa kuule mitään apuja nykyään. Ja kouluissa on tiukka kontrolli poissaoloista ja varhaiskasvatuskin nipottaa herkästi.

Vierailija
33/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lasten isä asuu toisella puolella maata uuden perheen kanssa. Sieltä ei joka päivä lähdetä kuljettamaan lasta kouluun ja takaisin kotiin.   

-ohis-

Nyt ei olekaan kyse joka päivästä vaan parista päivästä.

Vierailija
34/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla.

Kyllä siihen herra siitonen tarvitaan, vai neitseestäkö ne syntyvät?

Sen herra siitosen voi hankkia vaikka spermapankista jos niikseen tulee. Ei ole isää silloin. Tai isä ei ole tiedossa, ei muuten vaan tiedä lapsestaan (omasta tai äidin halusta) tai on kuollut. Ei kaikilla ole isää. Tosin ap ei kertonut onko hän mies vai nainen, eli yhtä hyvin kyseessä voisi olla yh-isäkin. Tai sitten on se toinen vanhempi, mutta esim. työmatkalla jossain eikä siksi ole käytettävissä. Sillä nyt ei oikeastaan merkitystä tilanteen kannalta väliä onko toista vanhempaa vai ei, kun selvästi hän ei nyt ole käytettävissä lasten vientiin.

Vierailija
35/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Kirjoitin että ”minä”.

Lukutaito?

Vierailija
36/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en veisi lasta päiväkotiin, koska se pitää myös hakea sieltä. Jos koululainen ei voi itse mennä kouluun, niin hänkin jäisi kotiin.

Itse olen maannut sängyssä ja lapset on tehneet mitä ovat tehneet. Olen yrittänyt pitää silmällä ja luottanut ettei tapahdu mitään mitä ei normaalistikaan kotona ole tapahtunut. Esim. Makuuhuoneessa taaperot purkaa kaapeista tavarat ja laittaa niitä takaisin. Sitä ne jaksaa tehdä koko päivän ja voi maata sängyssä. Ruokaa välillä pöytään.

Ja olen yksinhuoltaja ja tottunut pitämään kahden viikon varan kotona. Ja lapsilla ei ole isää, vaikka hän ei ole kuollut. Häippäisi Thaimaahan eikä edes maksa elareita. Joo ja olisi pitänyt valita paremmin, mutta kun ei vain tajua ajoissa toisen ominaisuuksia.

Vierailija
37/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi eikä kukana perhene jäsen saa olla pois koulusta tai töistä sen takia et perheessä riehuu korona. En voi ktse alkaa sääntöjä keksimään. Ja tosiaan molemmat vanhemmat niin sairaana ettei sängystä pääse ylös. Kännykällä pystyy olemaan ja telkkaria katsomaan. Keittiöön ei pääse helpolla. Jopa vessassa käynti suuri ponnistus.

Vierailija
38/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tia.a69 kirjoitti:

No ei saa kuule mitään apuja nykyään. Ja kouluissa on tiukka kontrolli poissaoloista ja varhaiskasvatuskin nipottaa herkästi.

Paha paha lasu joka silkkaa pahuuttaan kiusaa kilttejä ja kunnollisia perheitä.

Vierailija
39/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Minä en ole = muut

Jokainen saa tässä tilanteessa tehdä ihan omia valintoja.

Ihan vapaasti. Sillä ei ole mitään merkitystä, paitsi itsellesi.

Vierailija
40/85 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Ehkä se koronaa sairastava vanhempi ei kuitenkaan voi olla se päiväkotiin saattaja.