Halpaa useamman päivän ruokaa.
Sellaista mitä teet useammalle päivälle ja ei maksa paljon?
Jauhelihaa, tomaattimurskaa, papuja, valkosipuli,chiliä. Halpaa ja hyvää useamman päivän ruokaa.
Jauhelihaa, tomaattimurskaa, sipulia, makaronia ja taas pärjää halvalla useamman päivän.
Kommentit (21)
Broileria paistetaan, lisätään kermaa ja haudutetaan hetki. Syödään riisin kanssa.
Makaronilaatikko
Makaronimössö
Kana/kala/ jauheliha/nakki/makkara/pinaatti/kasvissosekeitto
Kinkkukiusaus
Lihaperunasoselaatikko
Kana-kikhernecurrya riisillä, ajattelin tehdä tänään, maistuu myös uudelleen lämmitettynä. Sekaan kookosmaitoa, tomaattimurskaa tai tomaatteja ja sipulia, porkkanaa, bataattia, pinaattia, herneitä.. mitä jääkaapista tai pakastimesta sattuu löytymään.
Teen itse hernekeittoa, ilman lihaa.
Maksaa muutaman euroa, eikä lisäksi tarvita muuta kuin näkkileipää.
Minäkin teen linssikeittoa. Laitan siihen mitä kasviksia kaapista löytyy ja tomaattimurskaa.
Mikä ihme linssivimma on iskenyt lähes joka ruoka-aiheiseen ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Ennen se oli soijarouhe, nyt linssit.
Linssirisottoa, voimakkaasti maustettua
Linssit, kuten jo edellä tuli mainittua.
Itse tein erään ohjeen mukaan viime viikolla... ja jumankauta mä sain lapata sitä linssisoosia riisin kanssa naamaan viikon ajan! Ei meinannut millään loppua... No jaa, oliko pakko tehdä niin paljon, ohjetta olis voinut vähän soveltaa pienempään satsiin... hahah.
Joku kasvissosekeitto, sitä myös voi tehdä isomman satsin ja lapata naamaan koko viikon, toki pitää sitten olla jotain kyytipoikaa esim. leivän muodossa.
Tai kasvis-perunasose ja jotain sen kera...
Vierailija kirjoitti:
Linssit on hyvä ruoka-aine. Soijarouhe on enemmän korviketta.
Vierailija kirjoitti:
Nopeaa, halpaa, täyttävää ja hyvää.
Kilosta herneitä saa myös ison kattilallisen keittoa. Liottaa pitää yön yli. Sekaan voi huitaista vaikka makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linssit on hyvä ruoka-aine. Soijarouhe on enemmän korviketta.
Ruoan hinta ei ole kynnyskysymys joten itse ostan jatkossakin linssien ja muiden korvikkeiden sijaan oikeaa lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä koko ajan useampi tajuaa että edullinen ruoka ei tarkoita välttämättä mitään saarioisten valmispitsaa. Linsseistä saa maukasta ja ravitsevaa ruokaa.
Makkarakeittoa iso kattilallinen. Mukaan paljon juureksia. Itse laitan reilusti luomu-porkkanoita ja persiljaa. Halvemmaksi tulisi kai pari juuressuikale-pakastepussia. Pyttipannua lopusta makkarasta ja perunoista. Mukaan vaikka porkkanaraastetta.
Keitän pottuja, kuorineen. Ensimmäisenä päivänä lisäksi kastiketta ja lihaa tai kalaa mitä on sattunut halvalla saamaan, vaikka pilkillä. Toisena päivänä pyttipannu ja jos kolmantena on jotain jäljellä, uunissa kerma-juustoperunoita, lisäksi jotain mitä kaapista löytyy.