Päästättekö miehen viikonloppureissuun kaverin kanssa?
Ollaan seurusteltu pari vuotta, molemmat ollaan erottu pitkistä avioliitoista ja lähemmäs 50 v ollaan. Miehellä on tapana käydä muutaman kerran vuodessa sinkkukaverinsa kanssa viikonloppureissussa hotellissa ym. Nyt on taas lähdössä reissuun, laskettelukohteeseen. Kumpikaan ei omista edes suksia. Reissujen tarkoitus on ryyppääminen ja tod.näk. naiset. Sinkkukaverilla ainakin tarkoitus löytää naisseuraa, jos ei molemmilla. Itse olen tullut petetyksi ja jätetyksi avioliitossani, joten luottamus on vaikeaa. Tiedän että miesystäväni on flirtti kun on juonut riittävästi. Olen tosi ahdistunut tästä reissusta, en tiedä onko normaalia tuntea näin. Käykö muiden miehet tällasilla viikonloppubreikeillä ja onko sellaset teille ok?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärtäisin ja hyväksyisin reissun paremmin jos olisi joku kaveriporukka, mökkireissu, tai matkalla olis joku tarkoitus, mut he lähtee kahdestaan ja on hotellissa koko viikonlopun. Kaveri tuo kuulemma naisseuraa huoneeseen ym. En siis tajua miksi hän haluaa lähteä..
ap
Tässä kohtaa oletan tämän olevan vain provo, en ymmärrä mitä ihmiset näistä saavat, mutta koska sellaisiakin ihmisiä on, jotka eivät "päästä" puolisoaan kaverin kanssa reissuun, niin vastaan:
Ap, sinulla on mies, joka haluaa reissuun kaverin kanssa, joka tuo naisseuraa hotellihuoneeseen, kun he ovat yhdessä matkoilla. Deal with it. Jos et halua elää loppuelämääsi sellaisen ihmisen kanssa, nyt on aika tehdä ratkaisu.
Miksi olet valinnut tietoisesti olevasi suhteessa miehen kanssa, jonka aikuiselämään kuuluu teinimeininki edelleen ? Valintoja, valintoja siskoseni. Voi myös valita sellaisen miehen, jota ei örvellys enää tuossa iässä kiinnosta.
Aivan, eli ei ole ihan normaalia että 50 v huitelee ympäri Suomea hotelleissa sinkkukaverin kanssa.. Itse olen samaa ikäluokkaa ja mua ei kyllä saisi lähtemään, tai mieheni seurassa lähtisin. Tämä kaverinsa on mulle sanonut ettei halua koskaan seurustella, koska sitten ei pääsisi enää minnekään..
ap
Kyllä päästän, ehdottomasti, jos mieli kerran tekee. Mutta takaisin ei ole tulemista minun luokseni.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli ei ole ihan normaalia että 50 v huitelee ympäri Suomea hotelleissa sinkkukaverin kanssa.. Itse olen samaa ikäluokkaa ja mua ei kyllä saisi lähtemään, tai mieheni seurassa lähtisin. Tämä kaverinsa on mulle sanonut ettei halua koskaan seurustella, koska sitten ei pääsisi enää minnekään..
ap
No ette kyllä kuulosta viisikymppisiltä. En osaa kuvitella puolisoni viisikymppisten kavereiden puhuvan tuollaisia teinijuttuja. Provosi kosahti jo.
Vierailija kirjoitti:
ap
"Huitelee"? Mä olin taannoin sinkkukaverin kanssa huitelemassa mökkilomalla, ollaan 57-vuotiaita ja pidetään sitä ihan normaalina. Miehen kanssa on sekä yhteiset että erilliset menot, mahdoton ajatus että aina joka paikkaan yhdessä kun kummallakin on omat kaveripiirit, harrastukset ja mieltymykset esim. matkakohteiden suhteen.
Tuo on niin selvää pettämistouhua, että jos et suvaitse, että miehesi käy välillä muita panemassa (jos faksi käy), niin jätä se sika heti.
Voiko asian ajatella niin, että hyvä kun mieskaverisi viettää äijäaikaa viikonlopun muualla kuin joutuisit katselemaan sitä itse?
Sinun ei auta kuin kohdata tunteesi ja seurata, mitä tapahtuu. Jos mieskaverisi on fiksu hän saa kyllä ajan kanssa sinut luottamaan ja uskomaan hänestä parempaa kuin nyt uskot. Riskejä pitäisi pystyä ottamaan.
Hylkäämisen, pettämisen ja jättämisen tunne kumpuaa jo kasvuvaiheestasi, joten mieti voitko auttaa itseäsi voittamaan pelkosi. Hakeudutko suhteisiin, jossa pelko ikään kuin kuuluu suhteeseen? Asian voi korjata, mutta vaatii sinulta työtä
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mies tee tuollaisia reissuja koskaan. Mies on myös valittu tietyin kriteerein, ja yksi niistä on se ettei hän ole rilluttelutyyppi. Jos matkustamme, matkustamme yhdessä tai kavereiden kanssa yhdessä.
n, 42v
Mikähän mt-ongelma sinulla on?
Olisipa provo, mutta ihan todellista elämää.. Olen kyllä miettinyt onko miehen ero pitkästä avioliitosta vaikuttanut hänen käytökseensä tai onko 50 villitys..
mutta tuleva viikonloppu ei kyllä tunnu kivalta, vaikka olen yrittänyt keksiä jotain ohjelmaa itselleni, jotta saisin ajatukset pois, hän ei myöskään montaa kertaa näiltä reissuiltaan soita/laita viestiä
ap
Päästän tietysti. Oma miesystävä on jo iäkäs ja edellisestä reissusta on jo kolme vuotta. Oli viikon Levillä kavereiden kanssa.
Ei toista voi kahlita ja omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin selvää pettämistouhua, että jos et suvaitse, että miehesi käy välillä muita panemassa (jos faksi käy), niin jätä se sika heti.
*flaksi
Jostain syystä näppäimistö "korjaa" tuon sanan väärin.
Kyllä mä ”päästäisin”, mutta mies ei halua minun lähtevän ystävieni kanssa reissuun, niin ei tuo kehtaa lähteä itsekään.
Just on lähdössä äijäreissulle. Yritin saada sen menemään pidemmälle reissulle, mutta kuulemma kiire taas kotiin.
Sinun täytyy vain päättää haluatko olla suhteessa, jossa sinä et riitä?
Tietysti. Tilaisin lukkoseppän ja näkkaisin rojunsa hankeen.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin he seurustelevat, eivät ole avo- tai avioliitossa sanamuodosta päätellen. Toiseksi, vaikka he asuisivat yhdessä, niin ehdotuksesi olisi älytön. Ap joutuisi vain korvaamaan "rojuille" tapahtuneen vahingon ja joko antamaan avaimet uusiin lukkoihin tai vaihtamaan ne takaisin miehen palattua. Jos ihminen on kirjoilla asunnossa, häntä ei tuolla tavalla voi sieltä laittaa ulos. Kolmanneksi, olet uskomattoman lapsellinen.
Mulle on OK, mutta sun tausta huomioonottaen sanoisin, että tuo on sulle väärä mies. Kumpikin teistä ja varsinkin sinä ansaitsette suhteen, jossa voi luottaa toiseen 100%.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis miehelle hyvä kun pääsis raivohullusta eroon.
Tottakai molemmat meistä käy välillä viikonloppureissussa omien kavereiden kanssa. Meillä on luottamus kunnossa. Jos epäilet että reissuissa tapahtuu pettämistä tai muuta rajojen rikkomista, ota asia puheeksi puolison kanssa.