Tavalliset miehet ahdistavat.
Ongelma. Olen ollut monta vuotta ilman miesystävää tai seurustelua, eroni jälkeen. Olen viestitellyt ja tavannutkin joitakin verkon kautta tulleita tuttavuuksia, enimmäkseen ikäisiäni miehiä.
Mutta minua ei yhtään kiinnosta joku ns. tavallinen mies! Pidän tavallisia, suomalaisia normimiehiä parhaimmillaan mukavina, asiallisina, lupsakoina tyyppeinä, joiden kanssa voi heittää läppää monista asioista, naapurinpoikia. Mutta - aiemmat mieheni tai boyfriendit ovat olleet älykkäitä, erikoislaatuisia miehiä joissa on särmää. Heillä on ollut korkea koulutus ja hyvä asema. Sellaisesta miehestä saan kiksejä. (En toki kaikista nuo kriteerit täyttävistä, mutta nämä ominaisuudet ovat olleet heille yhteisiä.)
En tiedä onko se se älykkyys mikä on viime kädessä tuonut sen sähäkkyyden ja kipinän näihin suhteisiin? Ei pelkästään. Jokin yhteinen juttu, viiteryhmä, ympäristö, se missä on kohdattu, on luonut hyvän taustan suhteelle, ja sitten tietty jokin kemioiden kohtaaminen.
Nyt tässä pitäisi treffailla jotain tavallista koodaria tai insinööriä! Ihan ok kavereita, mutta heillä elämän sisältö on sitä että duunia painetaan, sitten kotiin katsomaan telkkaria, tai tietokonetta tuijottamaan, välissä ulkoilutetaan koiraa. Välillä käydään Tallinnassa, juhlahetki.
Valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä siihen, että löytyy joku kumppani jonka kanssa tulee toimeen ja ulkoiluttaa sitä koiraa, katsoo telkkaria yhdessä ja sitä rataa. Ihan oikeasti tyytyväisiä ja melko onnellisia parisuhteessaankin.
Mikä minussa on vikana? Minä EN ole tyytyväinen tuollaiseen suhteeseen tai mieheen. Kaipaan sitä että mies ja se parisuhde on jännittävä projekti, hurmaa ja huumaa, sen jälkeen arkea totta kai, mutta älyllistä, tiedostavaa, analyyttista arkea. Keskustelua, tahtojen taistoa, lemmen leiskuntaa vaikka oltaisiin jo vähän iänmukaisesti kulahtaneita.
Olisi hyvä hakea kumppania aktiivisesti, ei ole hyvä olla yksin loppuelämäänsä. Pelkään, että tällä parisuhdekäsityksellä varustettu ihminen ei tule onnistumaan kenenkään kanssa. Olisikohan parempi valmistautua vain elämään yksin?
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:31"]
9, mistä päättelet, että aloittaja etsii itseään tasokkaampaa? Ethän tiedä hänen tasostaan yhtikäs mitään.
[/quote]
Jos tasokkaat miehet ei tule häntä iskemään, niin ei voi olla kovin tasokas.
[/quote]
Miten on sitten entisensä saanut?
Mikä ihme tuo on että vain jostain bisnesleijonista saat kiksejä? Luuletko että miehet kokee suurta intohimoa peruspullukan kanssa jos ovat olleet ennen missien ja mallien lakanoissa?
No en ole minäkään tyytynyt niihin normimiehiin ja hyviä miehiä on mulla ollut, kolmas menossa ja olen 4-kymppinen. Olen aina tullut jotenkin ärtyneeksi tosi taviksista. Mulla on paljon miespuolisia kavereita. Miehet voi olla tosi hyviä tyyppejä, mutta pitää nimenomaan olla jotain särmää, jotta sytyttävät.
En ole koskaan etsinyt varakkaita tyyppejä, en ulkoisesti koreita. Yhteistä kaikille on ollut älyllisyys, nokkeluus, sanavalmius, huumonrintaju, mielikuvitus. Ovat olleet eri näköisiä, kokoisia, tuloisia jne. Jotain sytyttävää ja särmää pitää olla. Sellainen mitäänsanomaton tassuttelu ahdistaa. Juuri se töihin, kotiin, koiran kanssa ulos, makaronilaatikkoa, sohvalla telkkaa ja sitten nukkumaan. No, aika tavallaista se elämä on kuitenkin ollut, mutta arjesta voi tehdä jännittävän monella pienellä tavalla.
En ole kuitenkaan etsinyt narkkareita, "vaimonhakkaajia", pettäjiä.
Ovat olleet kilttejä miehiä, moraalisesti ja älyllisesti ylivoimaisia ihanuuksia, jotka loistavat arjessa. OOOOOH!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:31"]
9, mistä päättelet, että aloittaja etsii itseään tasokkaampaa? Ethän tiedä hänen tasostaan yhtikäs mitään.
[/quote]
Jos tasokkaat miehet ei tule häntä iskemään, niin ei voi olla kovin tasokas.
[/quote]
Miten on sitten entisensä saanut?
[/quote]
Pokannut ne ennen kuin ovat saaneet menestystä? Monikaan mies ei saa opiskelijana vielä laadukkaita naisia, mutta kymmenen vuotta uranousua ja johan on erilaiset "maisemat" tarjolla kun lähtee iltaa istumaan pääkaupungin parempiin paikkoihin.
Ahahaha saitte "markkina-arvon" vedettyä tähänkin ketjuun mukaan.
Ei sinun tarvitse ns. tyytyä millaiseen tahansa mieheen. Kuten joku jo mainitsikin, niin voit jatkaa etsimistä.
Emme me kaikki tietenkään pidä samanlaisista miehistä.
Minä etsin tietynlaista miestä ja sain kommentin, jonka mukaan NASAankin on helpompi päästä kuin tapaamaan minua. Ehkä niin, mutta miksi tutustuisin mieheen, jolla on täysin erilaiset intressit kuin minulla?
Ap, tiedän tasan mistä puhut! Minulla on sama ongelma, ja yllätys yllätys, niin on tyttärellänikin!! :D
Suomalaisissa miehissä on tosiaan hyvin vähän niitä särmikkäitä, eloisasti keskustelevia, kiinnostavia persoonallisuuksia, mitä olen tavannut esim. briteissä, ausseissa ja ranskalaisissa. Suomalaiset ovat juuri sellaisia kuin kuvailit, ei mitään älykästä hassuttelua luonteeseen sisäänrakennettuna. Olen itse löytänyt asperger-tyyppisen suomalaisen miehen, joka on edes omaperäinen. Hänen persoonansa huvittaa minua huomattavasti enemmän kuin norm suomi-miehen, joka on yksinomaan boooring.
Sorry vahinkoalapeukku!
Hienoa kun tiedät mitä haluat ja pidät tasoa. Meitä on monenlaisia.
Arvoisa Henry, markkina-arvo on kuitenkin vain teoreettinen yleiskäsite ilmiöstä joka on olemassa yleistasolla. Yksittäisten ihmisten kohtaamisessa markkina-arvo ei välttämättä merkitse mitään.
Varmasti ihmiset pariutuvat usein aika luonnostaan niin että markkina-arvot vastaavat toisiaan.
Mutta jos joku solmii liiton markkina-arvon kanssa, liitto hajoaa kovin helposti jos se markkina-arvo laskee. Ja sehän laskee jokaisella, ennen pitkää, naisilla aikaisemmin kuin miehillä ja ihan vääjäämättä.
Statusmies voi menettää työpaikkansa tai saada pysyvän avanteen vatsaansa tai firma kaatuu ja rahat menevät. Elättäjä onkin yhtäkkiä elätettävä.
Kodin ja lapset hoitanut vaimo sairastuu vaikeaan reumaan eikä pysty hoitamaan enää rooliaan. Miehen pitäisi sekä olla töissä että hoitaa koti ja lapset (ja vaimoakin vielä).
Tunnen muuten useita menestyneitä lääkäreitä ja heillä on ihan taviksen näköiset ja oloiset vaimot :-) Missähän se markkina-arvo luurasi kun he tapasivat toisensa.
[/quote]
98,5% nuorista normaalipainoisista heteronaisista on kauniita. Loput on enemmän tai epämuodostuneita tai kaappilesboja. Nuori perusnätti nainen kelpaa käytännössä kenelle tahansa miehelle.
Sitten kun viimeinen käyttöpäivä alkaa lähestyä, ei niitä "tasokkaita" eli rikkaita ja menestyneitä, komeita miehiä enää vanhat luuskat kiinnosta. Jos sellaisen tavallisen nuoren naisen kanssa on ehtinyt perheen perustaa niin eipä se juuri ketään miestä haittaa että se vanhenee, kukapa ei vanhenisi.
Sitäpaitsi vanheneminen on paljon radikaalimpaa sellaisilla tosi kauniilla naisilla.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:46"]
Ap, tiedän tasan mistä puhut! Minulla on sama ongelma, ja yllätys yllätys, niin on tyttärellänikin!! :D
Suomalaisissa miehissä on tosiaan hyvin vähän niitä särmikkäitä, eloisasti keskustelevia, kiinnostavia persoonallisuuksia, mitä olen tavannut esim. briteissä, ausseissa ja ranskalaisissa. Suomalaiset ovat juuri sellaisia kuin kuvailit, ei mitään älykästä hassuttelua luonteeseen sisäänrakennettuna. Olen itse löytänyt asperger-tyyppisen suomalaisen miehen, joka on edes omaperäinen. Hänen persoonansa huvittaa minua huomattavasti enemmän kuin norm suomi-miehen, joka on yksinomaan boooring.
[/quote]
Tää on suomalaisille miehille aika perseestä. Sekä suomalaiset miehet että naiset ovat tylsiä vätyksiä, mutta vain naiset ovat ulkomailla erityisen suosittuja. Kaunis tuppisuunainen (ja erityisesti jos vielä blondi!) kelpaa hyvin, mutta tuppisuumies ei juuri kiinnosta Suomen ja Kaakkois-Aasian ulkopuolella.
Heh, heh, kyllä riittää vientiä myös suomalaiselle miehelle. Siitä vain ei ehkä pidetä niin paljon meteliä. No, ok, "status" on melko hyvä. Suomalaiset naiset ovat rhkä vähän halpoja käyttäytymiseltään ja eivät ymmärrä kehumista (mikä ei tarkoita yhtään mitään)
Ap, olen koulutukseltani humanisti (pääaine yleinen kielitiede ja sivuaine kreikkalainen filologia) ja yhteiskuntatieteilijä (pääaineet filosofia ja antropologia, sivuaine valtio-oppi). Opiskelen kieliä ja elämää, mitä matkustelulta ja harrastuksiltani ennätän. Rakastan Välimerta, yksinkertaista ruokaa, Nintendoa ja William Burroughsia. Minulla ei ole partaa mutta sänki on. Oletko kiinnostunut?
Varmasti ihmiset pariutuvat usein aika luonnostaan niin että markkina-arvot vastaavat toisiaan.
Mutta jos joku solmii liiton markkina-arvon kanssa, liitto hajoaa kovin helposti jos se markkina-arvo laskee. Ja sehän laskee jokaisella, ennen pitkää, naisilla aikaisemmin kuin miehillä ja ihan vääjäämättä.
Statusmies voi menettää työpaikkansa tai saada pysyvän avanteen vatsaansa tai firma kaatuu ja rahat menevät. Elättäjä onkin yhtäkkiä elätettävä.
Kodin ja lapset hoitanut vaimo sairastuu vaikeaan reumaan eikä pysty hoitamaan enää rooliaan. Miehen pitäisi sekä olla töissä että hoitaa koti ja lapset (ja vaimoakin vielä).
Tunnen muuten useita menestyneitä lääkäreitä ja heillä on ihan taviksen näköiset ja oloiset vaimot :-) Missähän se markkina-arvo luurasi kun he tapasivat toisensa.
[/quote]
Kyllä markkina-arvot joskus vastaavat tosiaan. Mutta yleisemmin nainen nai ylöspäin (hypergamia), mutta ei käytännössä koskaan alaspäin.
"Mutta jos joku solmii liiton markkina-arvon kanssa, liitto hajoaa kovin helposti jos se markkina-arvo laskee"
Juuri näin tapahtuu. Puolet avioliitoista päättyy eroon ja avoliitoista vielä suurempi osa.
"Statusmies voi menettää työpaikkansa tai saada pysyvän avanteen vatsaansa tai firma kaatuu ja rahat menevät. Elättäjä onkin yhtäkkiä elätettävä."
Ja silloin vaimo ottaa eron. On aivan tilastofaktaa siitä, kuinka miehen työttömyys lisää avioeron rskiä. Naisen työttömyydellä ei ole vastaavaa vaikutusta.
"Tunnen muuten useita menestyneitä lääkäreitä ja heillä on ihan taviksen näköiset ja oloiset vaimot :-) Missähän se markkina-arvo luurasi kun he tapasivat toisensa."
Montako naislääkäriä tunnet, joilla on ihan tavismiehet, kuten lääkintävahtimestareita, lähihoitajia tms? Arvaan ettet yhtäkään, koska nmarkkina-arvoteorian mukaisesti naiset eivät nai alaspäin eli matalamman statuksen/tulotason miestä.
Mies vain yrittää minimoida ikävyyksien määrän mitä naisesta seuraa, markkina-arvolla ei ole niin väliä
21, ihanaa kuulla jostakusta jolle mietteeni ovat tuttuja! :-)
Ulkomaalaisista miehistä voisi tosiaan löytyä joku eloisampi ja sanavalmiimpi kaveri minulle. Pidän Suomesta ja suomalaiset ovat omalla tavallaan sympaattisia. Minulle läheisiä, onhan Suomi rakas isänmaani. Joku piikitteli että tavis olen itsekin, no niin olen, kaikki me viime kädessä olemme taviksia, presidenttikin käy vessassa. Tänään jonotin kaupan kassalla kuten kaikki muutkin ja ostin maitoa.
Brittikulttuurissa on sellaista älyllistä, hienostunutta huumoria ja keskustelua mistä pidän. Työväenluokassa se ehkä ei niinkään näy, joten ei sitäkään voi yleistää. Suomalainen kulttuuri on juurevampaa, maanläheisempää, täällä ei arvosteta sanan säilää kuin hyvin pienessä piirissä.
ap
Kerro ensin missä suomalaisessa yliopistossa voi opiskella kreikkalaista filologiaa? ;) Sitä minäkin.
ap
Oletko asunut Britaniassa ja tehnyt töitä brittien kanssa? Siinä on työväenluokan kanssa hienostunut huumori melko juurevaa.
Terv, USA ja good luck!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:22"]
Kerro ensin missä suomalaisessa yliopistossa voi opiskella kreikkalaista filologiaa? ;) Sitä minäkin.
ap
[/quote]
En ole toi tarjokas, mutta eikö ainakin Helsingin yliopistossa?
On siellä ainakin joskus voinut lukea kreikkaa.
Mulla on joku vika kun en ole tavallista miestä koskāan nähnnytkään.
Arvoisa Henry, markkina-arvo on kuitenkin vain teoreettinen yleiskäsite ilmiöstä joka on olemassa yleistasolla. Yksittäisten ihmisten kohtaamisessa markkina-arvo ei välttämättä merkitse mitään.