Mitä mieltä? Olenko nyt täysin paska ämmä? ov
Nyt ottaa kupoliin ja vähän paska fiiliskin :(
Meidän koiran päälle on kaksi kertaa aikaisemminkin käynyt yksi sakemanni uros (meidän uros on leikkaamaton, tuo saku on leikattu), kun ollaan oltu puistossa. Ja kummallakin kerralla tuo sakemanni on tullut meidän koiran päälle.
Viime kerralla meidän koira oli tuon toisen alla ja huusi suoraa huutoa (silloin sai vaan pikku vekin kuonon alle), sain sitten vittu perkelettä karjumalla Oma koira pääsi sitten näykkäsemään, kun pääsi toisen alta pois ja toinen sai pienen vekin kuonon päähän.
Ekalla kerralla ei sattunut mitään.
Tänään oltiin puistossa, kun nuo olivat tulossa. Olin jo menossa ottamaan hihnaa, että lähdetään, mutta en ehtinyt edes huikkamaan, että ootatteko hei hetken ja annatte meille tilaa. Toinen omistaja avasi portin ja koira syöksyi sisälle ja SUORAAN meidän koiran päälle (oma koira oli liimautunut jalkaani kiinni, kun näki toisen tulevan, sen verta paljon pelästyi edellisellä kerralla). Ja meidän koira ei edelleenkään ollut se, joka aloitti. Ja omistaja (ja puistossa ollut kaveri) MYÖNSIVÄT molemmat, ettei nyt(kään) ollut meidän koira syyllinen.
Loppu tuloksena: meidän koiralla on syvä haava jalassa, yksi isohko haava pepun päällä + pieni vekki jalassa. Laitoin tuolle omistajalle Facessa viestin, että näin kävi ja selitin koiran "vammat" ja myös sen, että lääkäri käski tulla näytille. Ja hänen pitäisi maksaa ainakin osa kuluista. Siitähän toinen omistaja suivaantui ja nyt meidän koirassa onkin kaikki vika. Maksoi kyllä puolet, mutta hirveän huudon säestämänä. Yritin jo puistossa sanoa, että tältä tulee verta ja tassuissa on KAKSI haavaa! Ja näytin kättäkin, missä oli verta noista haavoista. Mutta eipä tuo kuullut.
Siis ihmettelen sitä, että miten tuo voi olla meidän vika, jos toinen käy suoraan päälle??!! Täysin sukkana?? Ja tämä oli jo todellakin kolmas kerta.. Ja oli kyllä vika kerta, kun ollaan samaan aikaan puistossa ja seuraavalla kerralla huudan jo kaukaa, että ODOTTAKAA JA ANTAKAA TILAA!
Onneksi ei tarvinnut tikkejä, mutta oli kyllä lähellä ettei jänne tms. mennyt poikki :/ Tuo haava on nimittäin sellaisessa kohdassa.
Kommentit (22)
Miksi ylipäätään käyt koirapuistossa? Oletko laiska?
Olisin varmaan vielä paskempi ja tekisin rikosilmoituksen. Hulluhan se naapurin koira on.
:D En ole kännissä (olen absolutisti) :D
Ja en ole laiska :D Itse en voi tehdä pitkiä lenkkejä, olen vielä toipilas jalkaleikkauksen jäljiltä.
Ja kyllä me vieläkin puistoillaan, mutta ei vaan tuon koiran ollessa paikalla.
Jos omalla koiralla on taipumus käydä muiden kimppuun, niin pitäisi olla omistajalla sen verran järkeä päässä, ettei päästäisi koiraa heti vapaaana puistoon.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:53"]
Olisin varmaan vielä paskempi ja tekisin rikosilmoituksen. Hulluhan se naapurin koira on.
[/quote]
Tuokin kyllä kävi mielessä, että olisko tää rikosilmoituksen paikka, mutta..
Tuo koira kävi edellisellä kerralla yhden nartun päälle (kaveri oli tullut meidän jälkeen ja meni ehkä 5 minuuttia, niin tuo saku oli nartun päällä rähisten ja tikkasi menemään. Nartulla oli useampi vekki selässä ja pepussa). Oli ihan vaan tosta noin rähähtännyt. Ei uroksen pitäisi narttua höykyttää.. Jos siis on tervejärkinen otus.
No minä olisin kyllä pyytänyt koko summan.
Koirapuistoon ei sais viedä aggressiivisia koiria. Mitä joskus olen lukenut sääntöjä, kun kipeänä olen käyttänyt. Meidän puistossa käy kaikki, jotka ei taivu lennkille, ja jotka eivät hallitse koiriaan. Mä käyn silloin harvoin, kun terveys estää pitemmälle viemisen. Eli kerran vuodessa, tyhjässä puistossa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:59"]
Ja kyllä me vieläkin puistoillaan, mutta ei vaan tuon koiran ollessa paikalla.
[/quote]
Miksi puistoilette? Haetko sieltä koirallesi "kavereita"? Voi tätä inhimillistämisen määrää.
Mitä sä enää menet siihen puistoon? Jos menet, pidä koirasi kiinni. Kävele jossakin muualla ja ole valppaampi ottamaan oma koirasi kiinni. Hanki myös jokin sumute, vaikka vain sitruunaa, että voit torjua raivokkaimmat hyökkäilijät.
EN hae tuolle kavereita, mutta kait sitä nyt puistossa saa käydä.
Tuo on meidän kaupunginosan AINUT puisto eikä ole autoa.
Nuo hyökkäykset ovat tapahtuneet n. 3 kuukauden sisällä. Ekan kerran kolmisen kuukautta sitten, toinen hyökkäys kesäkuussa ja nyt sitten uudestaan. Nuo eivät asu naapurustossa vaan tulevat autolla tänne.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:08"]
Mitä sä enää menet siihen puistoon? Jos menet, pidä koirasi kiinni. Kävele jossakin muualla ja ole valppaampi ottamaan oma koirasi kiinni. Hanki myös jokin sumute, vaikka vain sitruunaa, että voit torjua raivokkaimmat hyökkäilijät.
[/quote]
Siis öh :O Koirapuistossa koira KIINNI? Tiedätkö sä edes mitä koirapuistot on :D :D
Ja jokaisella kerralla olen ollut koiran vierellä ja pystynyt reagoimaan HETI, vaikka toinen omistaja ei ole tehnyt mitään. Mä olen ollut se, joka on repinyt tuota sakemanni irti.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:52"]Älä mee sinne koirapuistoon enää.
[/quote]
Väärin... Mun mielestä ap voi ihan hyvin mennä koirapuistooon, hänen koiransa osaa käyttäytyä. Jos jonkun on jäätävä pois niin tämä kyseinen sakemanni omistajineen. Ota ens kerralla suihkupullo mukaan missä on vettä ja suihkuta sitä koiran päälle jos suinki ehdit, ehkä ymmärtää jättää väliä teihin siten..
Tuo hyökkäävä koira ei vaikuta tervepäiseltä (ei kyllä omistajakaan). Hyökkäävän koiran omistajan olisi mielestäni pitänyt maksaa koko lasku, kun ei edes ollut ensimmäinen kerta ja silti päästää koiran irti.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:52"]Älä mee sinne koirapuistoon enää. [/quote] Väärin... Mun mielestä ap voi ihan hyvin mennä koirapuistooon, hänen koiransa osaa käyttäytyä. Jos jonkun on jäätävä pois niin tämä kyseinen sakemanni omistajineen. Ota ens kerralla suihkupullo mukaan missä on vettä ja suihkuta sitä koiran päälle jos suinki ehdit, ehkä ymmärtää jättää väliä teihin siten..
[/quote]
Omistajalla oli jostain syystä kolinapurkki mukana (älkää kysykö miksi!) ja sitä yritti heitellä tms. mutta turhaan.
Edellisellä kerralla sain oikeasti käyttää voimaa, että sain tuon koiran irti ja pois meidän koiran päältä. Itse en ole mikään hippiäinen, mutta teki todella tiukkaa, että sain tuon lopettamaan. Lopulta sitten se vittu perkeleen saatanan karjuminen auttoi (vaikkakin tuotakin sai karjua ties kuinka kauan).
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:32"]
Tuo hyökkäävä koira ei vaikuta tervepäiseltä (ei kyllä omistajakaan). Hyökkäävän koiran omistajan olisi mielestäni pitänyt maksaa koko lasku, kun ei edes ollut ensimmäinen kerta ja silti päästää koiran irti.
[/quote]
Tuota ehdotin ensin, mutta ei suostunut. Koska omassa koirassa EI OLLUT mitään vikaa vaan se oli MOLEMPIEN koirien vika :O
En kyllä tiedä miten tuo oli meidän vika, kun oma koira ei tehnyt yhtikäs mitään..
Urokset voivat toki kahinoida, mutta yleensä siinä on aina molemmissa vikaa eli jompi kumpi tai molemmat uhittelevat ja pöhisevät ja sitten napsahtaa. Ja yleensä se on pelkästään sellainen pikainen kahahdus, missä ei käytetä hampaita. (Oma koira ei ole tapellut kenenkään kanssa, mutta olen ollut todistamassa muutaman uroksen kahinaa. Joko puistossa tai sitten metsälenkillä tms.).
Ja tervejärkinen uros ei koskaan käy narttuun kiinni. Varsinkaan ilman mitään syytä (=esim. narttu tulee koko ajan uroksen selkään nylkyttämään tms.).
Eli uskon kyllä, ettei tuolla koiralla ole kaikki inkkarit kanootissa :/
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:13"]Urokset voivat toki kahinoida, mutta yleensä siinä on aina molemmissa vikaa eli jompi kumpi tai molemmat uhittelevat ja pöhisevät ja sitten napsahtaa. Ja yleensä se on pelkästään sellainen pikainen kahahdus, missä ei käytetä hampaita. (Oma koira ei ole tapellut kenenkään kanssa, mutta olen ollut todistamassa muutaman uroksen kahinaa. Joko puistossa tai sitten metsälenkillä tms.).
Ja tervejärkinen uros ei koskaan käy narttuun kiinni. Varsinkaan ilman mitään syytä (=esim. narttu tulee koko ajan uroksen selkään nylkyttämään tms.).
Eli uskon kyllä, ettei tuolla koiralla ole kaikki inkkarit kanootissa :/
[/quote]
Nartut ne vasta hirveitä ovat, ei välttämättä jääkään pieneen kahinointiin. Urokset sentään osaavat lopettaa joskus. Näin ohiksena.
Ootko serttilä? Jos oot nii oot tosi paska ämmä. Muuten et ( :) )
Olet täysin paska ämmä.