Mulla menee kuntosalilla treeniin vain 40- 45min max
Lämmittelemään 5min ja teen isot lihasryhmät läpi,koska tavoite on polttaa rasvaa kun ylipainoa on tosi paljon vielä. Tuntuu hassulta kun jotku ähisee yli tunninkin,kauan sillä menee? Eikai kesto kerro tehokkuudesta?
Kommentit (51)
mulla menee 15 min. Eihän yhdellä laitteella yli minuuttia tarvi kupata
Tänään näin salilla naisen, joka räpläsi kännykkää ainakin 20 min. jalkaprässilaitteessa. Teki yhden sarjan sinä aikana. Nousi sitten viimeinkin siitä laitteesta ja, mitäpä muuta, käveli suihkun puolelle... Tehokasta! Pystyin seuraamaan hänen touhujaan siksi, että tein itse loppuverryttelyksi soutulaitetta sen 20 min. ja minulla oli suora näköyhteys prässille. Ja soutu muuten on aika rankkaa! Joten ei se aika, jonka salilla viettää, välttämättä kerro mitään. Riippuu täysin siitä, mitä siellä tekee.
40 min ja teet koko kropan? Et kyllä hyödy tosta paskan vertaa. Jos ylipainoa on, niin alkuun min. 20 minuutin lämppä esim. Crosstrainerillla, jotta saat rasvanpolton edes vähän käyntiin. Sitten pitkää sarjaa, esim. jopa 5x20. Kuinka usein käyt? Itse ehdin 1,5 tunnissa tekemään esim. Olkapäät ja kädet. Tietenkään tavoite ei ole laihtuminen.
Mulla menee myös vain noin 45min. 10min lämmittely, 3 liikettä vauhdilla peräkkäin, 5min sykkeennosto, 3 liikettä, 5min sykkeennosto, 3 liikettä ja jäähdyttely. Rasva palaa hyvin.
Kaksiosainen ohjelma, alle puoli tuntia per siivu. Aerobista ja lämmittelyä en tee salilla, paitsi jos menen autolla, soudan yläkroppapäivänä 5 minsaa, alakroppapäivänä fillarilla sama.
tämä 3-4 kertaa viikossa ja se siitä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:54"]
40 min ja teet koko kropan? Et kyllä hyödy tosta paskan vertaa. Jos ylipainoa on, niin alkuun min. 20 minuutin lämppä esim. Crosstrainerillla, jotta saat rasvanpolton edes vähän käyntiin. Sitten pitkää sarjaa, esim. jopa 5x20. Kuinka usein käyt? Itse ehdin 1,5 tunnissa tekemään esim. Olkapäät ja kädet. Tietenkään tavoite ei ole laihtuminen.
[/quote]Nythän meillä on OIKEA ASIJANTUNTIA paikalla, jähmetymme jännittyneenä kuulemaan oikean tavan treenaamiseen. Minä olen varmaan aina treenannut väärin, kun kaikki puolen tunnin ylittävä lämmittelyn jälkeen on mielestäni turhaa.
Minäkin teen vartissa. Miksi alapeukut? Crosfit-kurssilla opin ottamaan tehot irti. Pyöräilen töistä 30min salikamat valmiiksi päällä, valmiiksi lämpimänä, kotimatkanvarrella salille. 3 kierrosta 10-15 toistoa, päälihasryhmät. Kuinka siihen saisi varttia pidempään kulumaan.
t. Ruuhkavuosia elävä perheen äiti
Mulla menee 20-25min. Juoksen salille, teen vuoropäivinä eri lihasryhmät. Isoilla painoilla 2-4 kiertoa. Väliin joskus pienet sykkeen nostot, muttei aina. Kun vauhdilla tekee muutenkin, niin ei sykkeet pääse laskemaankaan kovin. Toisinaan pieni loppuverkka soudussa tai hölköttely kotiin. Alle 40min. koko hässäkkä.
Eiköhän katsota tuloksia eikä kelloa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:54"]
[/quote]
Oletko tosissasi sitä mieltä, että liikunnasta ei ole mitään hyötyä, ellei sitä tee verenmaku suussa ja täysillä? Ja nämä ihmiset usein vielä väittävät tietävänsä liikunnasta jotakin :D Minun mielestäni yksikin liikuntakerta viikossa on parempi kuin sohvalle jääminen. Liikunnassa ei tarvitse edes olla välttämättä mukana mitään tavotteita, esim lihasten kasvatusta tai kunnon kohotusta. Liikuntaa voi harrastaa ihan vain omaksi ilokseen.
Reilusti alle tunnin yksijakoiset treenit 2-3x viikossa moninivelliikkeillä ovat täysin normaaleja ja erittäin tehokkaita. Ei siellä tarvitse hinkata hilavitkuttimilla jokaista reidenloitontajaa erikseen.
40-45 minuuttia on erinomaisen sopiva aika. Itselläni menee sama. Tosin en räpläile kännykkää tai juoruile salilla, vaan teen sitä ohjelmaa läpi.
Ei kai punttisalille kukaan mene rasvaa polttamaan? Lihaksia siellä treenataan. Rasva palaa parhaiten jääkaapilla.
Kyllä jalkapäivänä menee helposti 1,5 tuntia :D Kunnon lämmittelyt ja kevyet venyttelyt, sitten itse treeni ja lopuksi taas venyttelyt. Kyllä sen kiireessä tuntiin saa mutta mielummin tekee kunnolla!
Mulla menee PTn ohjaamana kokonaisuutena 1,5h yläkroppaan ja saman verran jalkapäivänä.
Sana myös silloin kun teen itsenäisesti
15min lämppäri
Toistoja 3x10-15 teen kahta eri juttua aina per lihasRyhmä.
Loppuun aina vatsalihakset ja venyttelyt
Mulla menee kanssa tuo 45 min, suunnilleen. Teen koko kropan läpi, 10-12 laitetta/liikettä, 8-12 x 3, vuoropareina, ts. en huili välissä kuin sen 30 sekkaa. Rankka on, mutta tykkään, ei mene aikaa turhaan istuskeluun ja kuitenkin tulosta syntyy. Siis lihasmassaa pyrin lisäämään ja voimaa, en niinkään kestävyyttä.
Ei kerro kesto tehokkuudesta. Kyllä itsekin saan puristettua treenin puoleen tuntiin lämmittelyineen jos on pakko, mutta tykkään ottaa vähän lunkimmin ja hinkata pääliikkeiden lisäksi vielä kaikkea pikku-hifistelyä niskoille, pohkeille, forkuille ja milloin millekin.