Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee kuntosalilla treeniin vain 40- 45min max

Vierailija
21.08.2015 |

Lämmittelemään 5min ja teen isot lihasryhmät läpi,koska tavoite on polttaa rasvaa kun ylipainoa on tosi paljon vielä. Tuntuu hassulta kun jotku ähisee yli tunninkin,kauan sillä menee? Eikai kesto kerro tehokkuudesta?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee yleensä reilut 1h- 1h30min.

Alkuun lämpö päälle 15min kuntopyörällä/ crosstrainerilla. Sitten lihasryhmät 3x 12-20 laitteesta riippuen, nelijakoinen viikko.

Lopuksi 30min. pyörällä niin, että syketaso on ikäni mukaan "kuntoa kohottavalla tasolla". Ohjelma on laadittu siten, että siinä otetaan huomioon mitä salikäynneiltä eniten toivon: kivunhallintaa, lihaskuntoa, laihtumista ja erityisesti jalkojen, keskivartalon ja hartioiden kehittämistä.

Luulisin, että ohjelmia on niin erilaisia kuntoilijoiden yksilöllisistä ominaisuuksista alkaen, että on ihan turhaa vertailla aikoja, viereistä treenaajaa toistojen määrää sen enempää kuin hien määräkään. Ihan vaan keskittyy siihen omaan hommaan ja kuulostelee vointiaan, noudattaa saatuja ikiomia ohjeita.

100kg+

Vierailija
22/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:54"]

40 min ja teet koko kropan? Et kyllä hyödy tosta paskan vertaa. Jos ylipainoa on, niin alkuun min. 20 minuutin lämppä esim. Crosstrainerillla, jotta saat rasvanpolton edes vähän käyntiin. Sitten pitkää sarjaa, esim. jopa 5x20. Kuinka usein käyt? Itse ehdin 1,5 tunnissa tekemään esim. Olkapäät ja kädet. Tietenkään tavoite ei ole laihtuminen.

[/quote]

En tiedä mitä muuta teet, mutta minulla ei ainakaan ole aikaa notkua salilla 1,5-2h päivässä. 4-5krt viikko 45min kerta on riittänyt hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:54"]

40 min ja teet koko kropan? Et kyllä hyödy tosta paskan vertaa. Jos ylipainoa on, niin alkuun min. 20 minuutin lämppä esim. Crosstrainerillla, jotta saat rasvanpolton edes vähän käyntiin. Sitten pitkää sarjaa, esim. jopa 5x20. Kuinka usein käyt? Itse ehdin 1,5 tunnissa tekemään esim. Olkapäät ja kädet. Tietenkään tavoite ei ole laihtuminen.

[/quote]

Älä anna laihduttajalle neuvoja, jos itse olet lihasten kasvattaja. Et osaa. 

Vierailija
24/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen neuvo on, että 10 minuuttia lämmittelyä. Sitten tehdään joko ylä- tai alkroppa ja kumpaakin 2 kertaa viikossa eli yhteensä neljä, jos tekee kaikki kerralla, kaksi kertaa viikossa riittää. Sitä suuremmasta määrästä ei kuulemma laihduttaja hyödy. Yleensä ohjeissa on kolme kertaa 12-15 toistoa, niin että viimeinen vedetään niin isoilla kuin jaksaa. 

Vierailija
25/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla salikäyntien pääasiallinen tavoite on laihtuminen, mutta myös yleiskunnon ja lihaskunnon parantaminen ja kropan ongelmakohtien muokkaus.Mä painan nyt 93 kiloa, ennen salikäyntien aloittamista olen laihtunut 20 kiloa ja salikäyntien aikana vielä 4,5 lisää. Vyötäröltä senttejä on mennyt 7. Salilla olen käynyt nyt 2,5 kk. Pt minullakin on. Lihaskuntotestien parannukset huimia. Mulla menee salilla yli tunti. Teen yleensä koko kropan treenin. Crosstrainerillä menee 30 minuuttia. Se on yleiskunnon parantamista ja kalorien kulutusta. Teen siinä intervallitreenejä. Teen vain yhtäsarjaa sillä arjen palattua ehdin salille 2-3 krt viikossa, 3 krt viikossa uin. Kesällä salikertoja oli jopa 6. Pt:n kanssa tehdään salilla jotain ihan muuta kuin ohjelmaa.

Vierailija
26/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy 20 kertaa vääntämään sarjassa, on painoja liian vähän. Hukkaan heitettyä aikaa

Vierailija
27/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmella eri henkilökohtaisella ohjaajalla teettämässä ohjelman ja kaikki ovat sanoneet että jos treeniin menee yli tunti, kannattaa tarkistaa treenitapa. 45-60min tehokasta treeniä on hyvä.

Vierailija
28/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min salilla kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä.

Vierailija
29/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 23:26"]Minäkin teen vartissa. Miksi alapeukut? Crosfit-kurssilla opin ottamaan tehot irti. Pyöräilen töistä 30min salikamat valmiiksi päällä, valmiiksi lämpimänä, kotimatkanvarrella salille. 3 kierrosta 10-15 toistoa, päälihasryhmät. Kuinka siihen saisi varttia pidempään kulumaan.

t. Ruuhkavuosia elävä perheen äiti 
[/quote]
No jos tuloksia haluttiin kysyä, niin tällä tekniikalla olo on hyvä, BMI 21 ja body pumpissa jää moni raavas mies painojen määrässä toiseksi, samoin cros fit-tunnilla toistojen määrässä - siis silloin hyvin harvoin kun ehdin ohjatulle tunnille.

Vierailija
30/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:04"]

Olen käynyt kolmella eri henkilökohtaisella ohjaajalla teettämässä ohjelman ja kaikki ovat sanoneet että jos treeniin menee yli tunti, kannattaa tarkistaa treenitapa. 45-60min tehokasta treeniä on hyvä.

[/quote]

Itse treeniin menee tosiaan minullakin noin 45min, mutta toinen mokoma tulee ihan vaan kaolrinpoltosta ja lämmittelystä/jäähdyttelystä. 100kg+

Vierailija
31/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:54"]40 min ja teet koko kropan? Et kyllä hyödy tosta paskan vertaa. Jos ylipainoa on, niin alkuun min. 20 minuutin lämppä esim. Crosstrainerillla, jotta saat rasvanpolton edes vähän käyntiin. Sitten pitkää sarjaa, esim. jopa 5x20. Kuinka usein käyt? Itse ehdin 1,5 tunnissa tekemään esim. Olkapäät ja kädet. Tietenkään tavoite ei ole laihtuminen.
[/quote] ja sun tavoite oli? 1,5h salilla on taas aivan liian pitkä aika kasvattaaksesi lihaksia

Vierailija
32/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:09"]15 min salilla kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä.
[/quote]
Ei sisällä lämmittelyä. Eikös sitä toitoteta että portaiden nousu ja yms on hyvää liikuntaa. Miksi juuri salilla ei kannata käydä lyhyttä aikaa? Tuossa ajassa ei puhelinta räplätä vaan tehdään kunnon crosfitkierros. Jopa 5 mun treenissä saa itsensä piippuun jos tarpeeksi yrittää.

Vierailija
33/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:03"]

Jos pystyy 20 kertaa vääntämään sarjassa, on painoja liian vähän. Hukkaan heitettyä aikaa

[/quote]

MInulla on ohjeissa (poimittu eri päivien seasta) mm.:

Selänojennuspenkki (lisäpaino) 3x 15-20

Vinot vatsat 3x 15-20

Vatsarutistuslaite 3x 15-20

Sekä myös liikkeitä, joissa on tarkoitus tehdä 3 kertaa sarja maksimimäärällä toistoja. Ei kai tuo sinunkaan ohjeesi ihan yleispätevä ole.

Vierailija
34/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 07:31"]

Mulla menee PTn ohjaamana kokonaisuutena 1,5h yläkroppaan ja saman verran jalkapäivänä. Sana myös silloin kun teen itsenäisesti 15min lämppäri Toistoja 3x10-15 teen kahta eri juttua aina per lihasRyhmä. Loppuun aina vatsalihakset ja venyttelyt

[/quote]

Sulla on ammattitaidoton PT.

Vierailija
35/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaiken pitää kestää tuntitolkulla. Pää pensaaseen eikä intervallrja ole edrs tässä maailmassa olemassa.

Vierailija
36/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on löytää jotakin mihin tarttua, mistä naamailla, mistä kehittää pilkkanaurun aihetta. Pääasia on saada lytättyä keskustelukaveri AV:lla. että oma olo ja ylemmyys korostuisi. Ei voi käydä keskustelua ja vertaila, pohtia miksi erilaisia ohjelmia laaditaan ja miten erilaisia treenaajia meidän joukossamme onkaan. Eikun

TAP-PE-LU! on saatava aikaan ihan kuin koulun varjoissa ala-asteella. Verta, luita, hampaita!

Vierailija
37/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:09"]15 min salilla kuulostaa lähinnä huonolta vitsiltä.
[/quote]
Ei sisällä lämmittelyä. Eikös sitä toitoteta että portaiden nousu ja yms on hyvää liikuntaa. Miksi juuri salilla ei kannata käydä lyhyttä aikaa? Tuossa ajassa ei puhelinta räplätä vaan tehdään kunnon crosfitkierros. Jopa 5 mun treenissä saa itsensä piippuun jos tarpeeksi yrittää.
[/quote]

Ehkä siksi että sali maksaa rahaa? Portaidennousu ei.

Vierailija
38/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseen rasvanpoltossa olis tehokkaampaa joka toinen kerta kävelyä tunti, puolitoista ei verenmaku suussa. Rasva palaa rauhassa. Ja joka toinen kerta herätellään lihaksia salilla ja parannetaan verenkieroa. Samaan aikaan ei isossa mittakaavassa kasva lihas ja pala rasva, koska toinen kataboliaa ja toinen metaboliaa. Bodareillakin on massakausi ja rasvanpolttokausi erikseen. Tehokkainta olis tietty ensin kasvattaa lihaksia, joiden avulla sitten poltella rasvaa.

Vierailija
39/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli tunti salilla saa kuulemma kehon hormoonit sellaiseen tilaan että harjoittelu kääntyy itseään vastaan.

Vierailija
40/51 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 08:31"]

Yli tunti salilla saa kuulemma kehon hormoonit sellaiseen tilaan että harjoittelu kääntyy itseään vastaan.

[/quote]

En ole kuullut tällaisesta.

45min lihasryhmiin, 45min kaikkinensa crosstraineriin ja polkupyörään. Lisäksi sain ohjeen, että jos lihasryhmien jälkeen on puhtia, aina voi tehdä ylimääräisen sarjan keskivartaloa. 100kg+

Jos kulkisin salimatkat polkupyörällä, niin tuhoaisiko se koko harjoittelun, kun matkaan menisi vaikka 30min? En kyllä ihan osta tuota...