Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ja hänen vanhempansa yrittävät eristää lapseni perheestä.

Vierailija
21.08.2015 |

Perheeseemme kuuluu minä, mies ja kolme lasta. Vanhin lapsista, 12-vuotias tyttö on edellisestä suhteestani, mutta hänen isäänsä ei ole ollut mitään yhteyttä vuosiin. Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa kohta 10 vuotta ja yhteiset lapset ovat 9- ja 6-vuotiaat. Mieheni ja hänen vanhempansa ovat suhtautuneet aina hiukan nuivasti tyttäreeni, mutta nyt tilanne on pahentunut. Tyttö ei tilanteita aiheuta, hän on hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, pikkuveljien kanssa touhuaa ja vahtii. Miehen äiti painostaa minua ottamaan yhteyttä tyttären isään, joka siis ei ole vuosiin itse halunnut olla tekemisissä tytön kanssa. Elarit tulevat Kelan kautta enkä edes tiedä tarkalleen missä isä asuu. Miehen äidin mantra on, että tytön pitää tutustua isäänsä, mutta taitaa taustalla olla halu työntää tyttö isälleen asumaan. En tiedä mitä mies on vanhemmilleen puhunut asiasta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai voida olettaa, että kun kyseessä on vieraan miehen siittämä vähäarvoisempi lapsi, niin että sitä pitäisi kohdella samalla tavoin kuin omia? Järki käteen nyt. Ei tuollaista voi vaatia.

Vierailija
2/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin ajattelisin, että lapsen oikeus on tuntea isänsä, jos tämä ei suorastaan vaarallinen tapaus ole. Nyt tyttö ei saa samaa isää kuin sisarukset, muttei myöskään omaa isää. Tosin en tiedä, onko aikaikkuna isäsuhteen kanssa mennyt jo umpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhde tyttärelläsi on vanhempiisi? Toivottavasti hyvä ja läheinen. Voisit sanoa miehellesi, että tytölläsi on isovanhemmat, sinun vanhempasi, eikä miehesi äidin tarvitse ottaa tyttäresi asioihin kantaa ollenkaan, ei varsinkaan tässä isyyskysymyksessä. Tuo anoppisihan sekaantuu täysin epämiellyttävästi asioihinne. Puolusta tyttäresi oikeuksia omiin yksityisasioihinsa. Älä edes keskustele mistään tyttäreesi liittyvästä anoppisi kanssa.

Vierailija
4/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa nkuutosen kommentti julma. Vähäarvoisempi lapsi? Ei lapsi ole pyytänyt saada syntyä, joten ei lapselle pidä tuollaista taakkaa sälyttää.

Omasta kokemuksesta tosin tiedän, että sitä tapahtuu. Osa isäpuolen sisaruksista ja hänen äitinsä olivat aika nuivia minua kohtaan. Pahempi juttu oli, että ajan myötä aloin tuntea kotonakin olevani ylimääräinen. Kun aloin olla riittävän vanha, jätettiin minut pois kylä- ym. reissuilta. Olipa sitten mukava, kun ei tiennyt, mitä oli taas valehdeltu syyksi, että minä jäin kotiin. Minua myös palloteltiin usein äidin vanhempien luo pitkiksikin ajoiksi. Isovanhemmat ja äidin sisarukset olivat minulle toki rakkaita, mutta ystävyys- ja kaveruussuhteet alkoivat pian kärsiä, kun olin aina pois kotoa, kun jotain kivaa tapahtui. Tästä on seurauksena mm. se, että minulla on hyvin vähän ystäviä ja tuttavia, lapsuuden aikaisia vain pari.

Vierailija
5/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:08"]

Ei kai voida olettaa, että kun kyseessä on vieraan miehen siittämä vähäarvoisempi lapsi, niin että sitä pitäisi kohdella samalla tavoin kuin omia? Järki käteen nyt. Ei tuollaista voi vaatia.

[/quote]

Olet katsellut liikaa luontodokumentteja. Ihmisen ja eläimen välillä on vissi ero. Menepä nyt mamman helmoihin kasvamaan.

Vierailija
6/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät tytön puolta ja tiukasti! Vaikka sitten koko muun maailma olisi vastassa, olet tyttösi puolella. Nyt rohkeutta peliin ja kysyt mieheltäsi suoraan, mitä mieltä hän on anopin höpinöistä.

Tytölläsi ei ole loppujen lopuksi muita kuin sinä. Se riittää, joten ole vahva!!!

Vierailija
7/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mutta minkä HELVETIN takia olet tollaisen MULKUN kanssa tehnyt lapsen ja ylipäätään olet yhdessä??!? Minä en ikimaailmassa edes alkaisi suhteeseen ihmisen kanssa, joka ei hyväksyisi ja rakastaisi lastani!! Itse olen äitipuoli ja miehelläni oli täysin samat ajatukset kun aloimme seurustelemaan. Oikeasti, kuka vittu arvottaa kumppanin yli oman lapsensa!!!!???? 

Vierailija
8/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa siinä on, että tyttö olisi yhteydessä isäänsä? Et voi kieltää aiempaa suhdetta vain sillä, ettet pidä tytön isään yhteyttä. Myöskään uusi miessuhde, uudet appivanhemmat ja uudet lapset eivät tee esikoisesi isäsuhdetta tekemättömäksi. 

Miten nyk. miehesi otti tytön bvastaan kun aloitte olla yhdessä? Kuinka kauan olitte olleet yhdessä ennenkuin saitte 1. yhteisen lapsenne? Minkä ikäinen esikoisesi silloin oli?

Olisihan se tietty kivaa, että voisit työntää vastuun ja syyllisyyden nyk. miehesi ja hänen vanhempiensa niskaan, mutta esikoisesi on tullut maailmaan sinun ja ent. miehesi tahdosta ja te olette hänestä ja hänen olosuhteistaan ensisijaisessa vastuussa. 

Vierailija
9/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tyttäresi kanssa keskustelu siitä, haluaisiko hän tavata oikeaa isäänsä. Jos haluaa, olette isään yhteydessä. Jos ei halua, tilanne on selvä: anopilla ja miehelläsi ei ole valtaa pakottaa tyttöä isäänsä tapaamaan, jos tyttö ei edes halua!

Vierailija
10/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin isyysasiat kannattaisi laittaa kuntoon, jos ne eivät jo ole. Mies ei tule tyttöä adoptoimaan, ja tyttö ansaitsee perinnön hänkin. Voi olla että vanheneva anoppi miettii nimenomaan tätä eikä sitä, kuinka saisi tytön häädettyä kotoaan.

Vierailija
11/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 20:08"]Ei kai voida olettaa, että kun kyseessä on vieraan miehen siittämä vähäarvoisempi lapsi, niin että sitä pitäisi kohdella samalla tavoin kuin omia? Järki käteen nyt. Ei tuollaista voi vaatia.
[/quote]

Eiiiih! Vahinkoyläpeukku. Kyllä ne lapset tulevat siinä paketissa jos äiti-/isäihmisen meinaa kumppanikseen ottaa. Ihan tarkotuksella ja tosissaan on siis "lapsipuolet" hankittu siinä missä bio- tai adoptiolapsetkin.

Ja hyi äitiä, joka sallii "nuivan suhtautumisen" lasta kohtaan lapsraukan omassa perheessä. Ei ei ei. Kyllä ne lapset aistii ja ymmärtää, ja ovat taitavia myös kätkemään tuntojaan.

Vierailija
12/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy mieheltäsi mitä on vanhemmilleen puhunut.

Vierailija
13/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala mitä touhua taas :( juttele asiasta miehes kanssa. Luulis että hänkin kokee olevansa isähahmo tytölle, koska on niin kauan ollut tekemisissä. Tyttö oli siis silloin 2v? Jokaisella normaalilla luulis tulevan tunneside eikä tollasta käyttäytymistä sietäis edes omalta äidiltään. Kuulostaa katkeralle paska-anopille.

Vierailija
14/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:14"]

Voi herranjumala mitä touhua taas :( juttele asiasta miehes kanssa. Luulis että hänkin kokee olevansa isähahmo tytölle, koska on niin kauan ollut tekemisissä. Tyttö oli siis silloin 2v? Jokaisella normaalilla luulis tulevan tunneside eikä tollasta käyttäytymistä sietäis edes omalta äidiltään. Kuulostaa katkeralle paska-anopille.

[/quote]

Mies on siinä tavallaan mukana. Ei hän ikinä mikään isällinen hahmo olo tytölle ollut, mutta ei mitään kaltoinkohteluakaan ole ollut. Nyt tuntuu että tilanne on pahentunut ja miehen äiti on primusmoottorina. Mikä käy miehelle oikein hyvin.

Vierailija
15/15 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 18:11"]

Mieheni ja hänen vanhempansa ovat suhtautuneet aina hiukan nuivasti tyttäreeni, mutta nyt tilanne on pahentunut.

[/quote]

Ja tollasen mulkun kanssa oot vielä tehnyt lapsia ja pysyt yhdessä?

Idiootti!